Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
marbles

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door marbles » 25 sep 2018 11:25

Pot schreef:
23 sep 2018 15:17
Ik denk dat het voor Michiel juist geen degradatie zal zijn als hij überhaupt naar 2 gaat. Radio 2 is groter als 3FM op dit moment. In het weekend zijn er belangrijke posities die een niet hele sterke invulling hebben (bijv. WeekendFrank & Thijs Maalderink).
Daarnaast kan hij bij de NPO verder gaan werken aan het uitbouwen van de podcast propositie. Lijkt me voor hem goede combi: 6 uurtjes radio in het weekend en door de week sturing en leiding geven aan de ontwikkeling van de podcasts vanuit de NPO
Minder eenheidsworst op de radio please

density1

Bericht door density1 » 25 sep 2018 11:27

Het begint een irritante vertoning te worden die hele Annemieke-gate die iedereen al weer was vergeten maar blijkbaar de AVROTROS nog niet. Laat gaan. De luisteraar is weer de dupe als ze straks in het gelijk worden gesteld en alles moet weer op z'n kop gezet worden door een mogelijke beslissing van de rechter in het gelijk van de AVROTROS. Koop je niets voor.

density1

Bericht door density1 » 25 sep 2018 11:28

marbles schreef:
25 sep 2018 11:25
Pot schreef:
23 sep 2018 15:17
Ik denk dat het voor Michiel juist geen degradatie zal zijn als hij überhaupt naar 2 gaat. Radio 2 is groter als 3FM op dit moment. In het weekend zijn er belangrijke posities die een niet hele sterke invulling hebben (bijv. WeekendFrank & Thijs Maalderink).
Daarnaast kan hij bij de NPO verder gaan werken aan het uitbouwen van de podcast propositie. Lijkt me voor hem goede combi: 6 uurtjes radio in het weekend en door de week sturing en leiding geven aan de ontwikkeling van de podcasts vanuit de NPO
Zou nog kunnen inderdaad. Afwachten.

Eppo

Bericht door Eppo » 28 sep 2018 10:13

Felix Meurders moet weg bij Spijkers met Koppen

Felix Meurders moet stoppen met 'Spijkers Met Koppen' bij BnnVara. De publieke omroep is volgens het AD op zoek naar een vervanger voor Meurders, die bijna het dertigjarig jubileum van 'Spijkers Met Koppen' kan vieren.

Felix Meurders moet weg bij Spijkers met Koppen De 72-jarige presentator moet ruimte maken voor jonger talent. Zijn radioprogramma scoort alleen goed onder oudere luisteraars

Meurders is inmiddels 24 jaar aan het radioprogramma verbonden.

De omroep en Meurders zijn nog in gesprek over een ander radioprogramma of een andere zender waar Meuders dan aan de slag kan gaan.

Peter de Vries, Hoofd Radio BnnVara tegenover het AD: "Wij willen de huidige schare fans zeker behouden, maar willen graag ook een nieuwe generatie luisteraars aanboren.

Felix is een radiolegende die nog lang niet uitgespeeld is, dus voor hem zijn we aan het kijken naar een plek op een van de andere zenders."

Verjongingsdrift bij Radio 2
Volgens Meurders heeft zijn mogelijke vertrek te maken met de verjongingsdrift bij Radio 2. “Dat moet een publiek bereiken tussen de 35 en 54 jaar. Wij scoren daarboven heel goed, daar zijn we zelfs koploper“, aldus Meurders in het AD. “Maar dat is de groep luisteraars waar Radio 2 zich niet meer op richt.”

Toch geeft hij de hoop niet op: “Als ze geen vervanger kunnen vinden, keren ze waarschijnlijk weer bij mij terug.”

Zijn jubileumuitzending van Spijkers met Koppen staat gepland voor 7 oktober in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. [Radio.NL]
Weer een iconisch programma dat weggejaagd wordt bij Radio 2? Spijkers met koppen is een show waar generaties mee opgegroeid zijn. De publieke omroep heeft niet enkel als doel een commercieel Radio 2 als hitradio te exploiteren, maar moet juist ook via de radio, een podium zijn voor cabaret.

Felix, Dolf, Kiki en alle anderen die bijdragen aan dit programma verdienen dit niet!
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Lobke

Bericht door Lobke » 28 sep 2018 10:17

Eppo schreef:
28 sep 2018 10:13
Felix Meurders moet weg bij Spijkers met Koppen

Felix Meurders moet stoppen met 'Spijkers Met Koppen' bij BnnVara. De publieke omroep is volgens het AD op zoek naar een vervanger voor Meurders, die bijna het dertigjarig jubileum van 'Spijkers Met Koppen' kan vieren.

Felix Meurders moet weg bij Spijkers met Koppen De 72-jarige presentator moet ruimte maken voor jonger talent. Zijn radioprogramma scoort alleen goed onder oudere luisteraars

Meurders is inmiddels 24 jaar aan het radioprogramma verbonden.

De omroep en Meurders zijn nog in gesprek over een ander radioprogramma of een andere zender waar Meuders dan aan de slag kan gaan.

Peter de Vries, Hoofd Radio BnnVara tegenover het AD: "Wij willen de huidige schare fans zeker behouden, maar willen graag ook een nieuwe generatie luisteraars aanboren.

Felix is een radiolegende die nog lang niet uitgespeeld is, dus voor hem zijn we aan het kijken naar een plek op een van de andere zenders."

Verjongingsdrift bij Radio 2
Volgens Meurders heeft zijn mogelijke vertrek te maken met de verjongingsdrift bij Radio 2. “Dat moet een publiek bereiken tussen de 35 en 54 jaar. Wij scoren daarboven heel goed, daar zijn we zelfs koploper“, aldus Meurders in het AD. “Maar dat is de groep luisteraars waar Radio 2 zich niet meer op richt.”

Toch geeft hij de hoop niet op: “Als ze geen vervanger kunnen vinden, keren ze waarschijnlijk weer bij mij terug.”

Zijn jubileumuitzending van Spijkers met Koppen staat gepland voor 7 oktober in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. [Radio.NL]
Weer een iconisch programma dat weggejaagd wordt bij Radio 2? Spijkers met koppen is een show waar generaties mee opgegroeid zijn. De publieke omroep heeft niet enkel als doel een commercieel Radio 2 als hitradio te exploiteren, maar moet juist ook via de radio, een podium zijn voor cabaret.

Felix, Dolf, Kiki en alle anderen die bijdragen aan dit programma verdienen dit niet!
Ik val precies in de doelgroep tussen 35 en 54 en houd net van de interactie tussen Felix en Dolf! Zou echt jammer zijn als dit programma ook weeral verandert. Wat is dat toch tegenwoordig, alles wat goed is moet weer anders. En het wordt nooit meer zoals het geweest is :-(

SamH

Bericht door SamH » 28 sep 2018 10:34

Als ik de berichten goed begrijp, wordt 'alleen' Felix Meurders vervangen, en blijft het programma gewoon op 2. Al weet ik niet of het programma zonder Felix dan nog wel Spijkers met Koppen blijft, hij is er echt wel een boegbeeld van geworden...

Ik merk wel dat, hoe goed het programma ook moge zijn, ik het op Radio 2 ook al langer niet meer op zijn plek vind zitten. Maar dat ligt ook aan het tijdstip.
Zelf vind ik het programma leuk om naar te luisteren, maar als Radio 2 op de achtergrond aanstaat, vind ik het vooral een stoorzender door het vele gepraat. Het is een programma waar je echt naar moet luisteren om het te volgen en begrijpen, zoals Radio 1-programma's ook vaak. Ik luister wel regelmatig de podcast van Spijkers op een moment dat mij uitkomt, maar misschien moet je op die uren ook een toegankelijker programma met wat meer muziek programmeren, dat meer past bij het tijdstip: gezinnen die in de auto zitten met de radio (zacht) op de achtergrond, er wordt veel gesport etc.

Radio 2 is ook wel een zender geworden die sterk is verjongd en waar muziek een prominentere plek heeft gekregen. Om dan op zaterdagmiddag twee uur lang een programma uit te zenden waarin niet tot nauwelijks muziek wordt gedraaid, heel veel cabaret is (en de rest van de week nauwelijks meer), en dat best wel veel over bijvoorbeeld polikiek gaat, snap ik dan niet zo. Nu Radio 5 zich steeds meer gaat richten op de doelgroep die Radio 2 eerst bediende, en het volgens Felix Meurders in die groep goed scoort, zou het wellicht een idee zijn om het programma daar voort te zetten, of op Radio 1, omdat het programma dan beter te ontvangen is.

Overigens: ik vind vooral dat Spijkers niet meer echt op 2 past door bovenstaande. Dat heeft niks te maken met de leeftijd van de presentatoren, want ik vind of iemand past bij een programma veel belangrijker en Felix Meurders maakt het programma voor mijn gevoel toch een beetje.
Ook hoop ik niet dat Radio 2 in een (commerciële) muziekzender verandert, maar het zou wellicht een idee zijn om een nieuw programma à la Spijkers te ontwikkelen dat wat meer past bij het 'nieuwe' Radio 2 en de jongere doelgroep (en misschien met iets meer muziek), en Spijkers elders voort te zetten in deze bezetting.

density1

Bericht door density1 » 28 sep 2018 11:04

Tijd voor een ander programma, of de show gewoon verhuizen naar Radio 1 waar het beter past en veel beter tot zijn recht gaat zijn, maar dan wel met Felix, zo is het ook. Hij 'is' Spijkers met Koppen!

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 28 sep 2018 11:41

Als ergens leeftijd geen rol moet spelen is het radio. Felix klinkt niet als 71. Kijk, dat je Henk Mouwe niet tussen 1600 en 1800 op radio2 moet zetten en Tineke de Nooij de Bonanza moet laten presenteren snap ik, maar dat ligt ook aan hen. Frits Spits had nog jaren doorgekund op radio2, en Felix nog scherp bij SmK. Wel past t meer op radio5 of 1

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 28 sep 2018 15:56

Dat hele programma past niet meer op het huidige Radio 2. Het was beter om het een aantal jaar geleden dat programma naar Radio 5 te verhuizen samen met de oude Radio 2 garde. Nu is het vooral een vreemde eend in de bijt die niemand meer weg durft te halen. Het past niet meer bij het huidige profiel van Radio 2 en zorgt echt voor een pauze in de programmering. De pauze waarin ik dus weg zap.

Orange

Bericht door Orange » 28 sep 2018 16:38

jordiv30 schreef:
28 sep 2018 15:56
Dat hele programma past niet meer op het huidige Radio 2. Het was beter om het een aantal jaar geleden dat programma naar Radio 5 te verhuizen samen met de oude Radio 2 garde. Nu is het vooral een vreemde eend in de bijt die niemand meer weg durft te halen. Het past niet meer bij het huidige profiel van Radio 2 en zorgt echt voor een pauze in de programmering. De pauze waarin ik dus weg zap.
Je bedoelt dat dat radioprogramma heel goed invulling geeft aan de publieke taak van de NPO en dat de rest op Radio 2 hartstikke commercieel is?

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 28 sep 2018 16:57

Orange schreef:
28 sep 2018 16:38
jordiv30 schreef:
28 sep 2018 15:56
Je bedoelt dat dat radioprogramma heel goed invulling geeft aan de publieke taak van de NPO en dat de rest op Radio 2 hartstikke commercieel is?
Maar de vraag is dan of heel Radio 2 moet veranderen voor één programma, of een programma voor Radio 2.

jessica

Bericht door jessica » 28 sep 2018 17:08

De Fm frequenties van 3FM verhuizen naar Radio5 en Spijkers met koppen verhuizen naar Radio5. Dan kan Felix gewoon blijven.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 28 sep 2018 18:14

jessica schreef:
28 sep 2018 17:08
De Fm frequenties van 3FM verhuizen naar Radio5 en Spijkers met koppen verhuizen naar Radio5. Dan kan Felix gewoon blijven.
Dat is wel een hele rigoureuze oplossing, zeker voor een bedacht probleem. Een echt probleem is er immers niet, Felix doet het prima.
Rock 'n roll is better than music!

Smid70

Bericht door Smid70 » 28 sep 2018 18:21

Orange schreef:
28 sep 2018 16:38
Vreemde opmerking.
Waarom is het draaien van populaire muziek hartstikke commercieel?
Ik vind Spijkers met koppen ook helemaal niet passen op Radio 2, maar daarom hoeft het niet te verdwijnen naar een andere zender, ik schakel zelf gewoon naar een andere zender.

Dit is wat Radio 2 zelf zegt op haar site:
NPO Radio 2 houdt luisteraars aangesloten op de actuele popmuziek, met een nadrukkelijke focus op Nederlandse muziek, op het nieuws, op wat online is, op het gesprek van de dag en op wat Nederland bezighoudt. NPO Radio 2 scant 24/7 wat ertoe doet, is altijd alert en fungeert voor luisteraars als een radar in de maatschappij van vandaag. NPO Radio 2 is waar het gebeurt, hoort wat er speelt en laat je dag beginnen. De zender draait de hits van vandaag die er morgen nog steeds toe doen. En de hits van vroeger die luisteraars vandaag nog steeds wat doen.

Meinob

Bericht door Meinob » 29 sep 2018 07:53

Zojuist hintte Timur dat hij stopt met het ochtendprogramma in het weekend. Hij vermeldde wel dat hij radio 2 blijft. Gaat hij Felix Meurders vervangen? Of krijgt hij een programma op een prominentere plek?

Plaats reactie