Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door density1 » 12 sep 2018 10:54

Ik vond het helemaal niet rommelig. Hij deed mij zeer denken aan de eerste Serious Request qua invulling van muziek dan met name. Nee hoor, lekker zo laten. Radio is al glad en overgeproduceerd zat tegenwoordig.

Luistervink2017

Bericht door Luistervink2017 » 12 sep 2018 11:58

JLJWenckenbach schreef:
12 sep 2018 10:25
jordiv30 schreef:
11 sep 2018 21:30
In de zendtijd van Rob verwacht je Rob. Maar soms hoorde ik opeens een uurtje Lex
Welke Lex heb je gehoord in de zendtijd van Rob dan?
Of Stefan. Of Jan Willem.
De enigen die in de zendtijd van Rob zaten waren Matthijs en Leo en een uurtje Jack Spijkerman, volgens mij.
Naast de uren 14/18 op NPO Radio2 heeft Rob (met hulp) ook 24/7 uitgezonden op KX Radio. Daar was o.a. Lex Harding te gast. https://www.nporadio2.nl/nieuws/23822/p ... ctebonanza

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 12 sep 2018 12:10

Luistervink2017 schreef:
12 sep 2018 11:58

Naast de uren 14/18 op NPO Radio2 heeft Rob (met hulp) ook 24/7 uitgezonden op KX Radio. Daar was o.a. Lex Harding te gast. https://www.nporadio2.nl/nieuws/23822/p ... ctebonanza
Mijn punt precies, het was niet op Radio 2 tijdens Rob zijn zendtijd :D

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 sep 2018 13:48

Net als wat hierboven genoemd werd was de chaos niet verbindend. Ik miste een update met wat er was opgehaald, maar Rob bleef zeggen dat je ook platen kon aanvragen zonder donatie. En het zag er knullig uit op zolder. Ik heb Stenders en van Inkel gekeken maar het was meer een soos met vrienden en ze bleven maar dezelfde herinneringen ophalen.

Het was meer Robs feestje dan een Radio2 feestje. En een Bonanza XL zonde goed doel zoals jaren terug is ook prima, met nostalgie, een keer Chiel van Praag terug en Jeannne Kooimans en de Magic friends of Capuchinno, maar dan vanuit de studio waar alle jocks aan meedoen. Snap wel dat de Wild dacht, ik ga wel een week motorrijden

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 12 sep 2018 18:07

JLJWenckenbach schreef:
jordiv30 schreef:
In de zendtijd van Rob verwacht je Rob. Maar soms hoorde ik opeens een uurtje Lex
De enigen die in de zendtijd van Rob zaten waren Matthijs en Leo en een uurtje Jack Spijkerman, volgens mij.
Lex was geloof ik ook op Radio 2 te horen, tussen 14 en 15 uur dacht ik. Stefan en Jan Willem zaten wel in hun eigen zendtijd inderdaad, maar daarmee bedoel ik dat het wel vanaf de zolder van Rob was en daarmee dus opeens weer Rob op de radio.

Ik ben ook fan van ongeproduceerde radio en Ekstra Weekend blijft nog steeds een van de leukste programma’s ooit op de radio wat mij betreft, maar ik vond deze actie nogal rommelig vormgegeven. Wat RealSunchaser ook al zegt: het leek meer een feestje voor vrienden. Ik kreeg er een beetje een Swijnenstal gevoel van (vanaf de zolder van Coen). Leuk voor een avondje, maar voor een hele week mag het wel wat georganiseerder.

rills

Bericht door rills » 12 sep 2018 20:02

jordiv30 schreef:
12 sep 2018 18:07
JLJWenckenbach schreef:
jordiv30 schreef:
Lex was geloof ik ook op Radio 2 te horen, tussen 14 en 15 uur dacht ik. Stefan en Jan Willem zaten wel in hun eigen zendtijd inderdaad, maar daarmee bedoel ik dat het wel vanaf de zolder van Rob was en daarmee dus opeens weer Rob op de radio.

Ik ben ook fan van ongeproduceerde radio en Ekstra Weekend blijft nog steeds een van de leukste programma’s ooit op de radio wat mij betreft, maar ik vond deze actie nogal rommelig vormgegeven. Wat RealSunchaser ook al zegt: het leek meer een feestje voor vrienden. Ik kreeg er een beetje een Swijnenstal gevoel van (vanaf de zolder van Coen). Leuk voor een avondje, maar voor een hele week mag het wel wat georganiseerder.
Ik vond Ekstra Weekend ook altijd zo leuk! En juist die hele Rob Stenders show vond ik het leukste. De laatste dag dat ook andere DJ's meededen vond ik het weer de braaf en te ongeorganiseerd worden. Van mij hoeft het allemaal niet zo strak en georganiseerd. Ik vond het hele gebeuren juist wat gezelligs hebben.

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 12 sep 2018 20:24

jordiv30 schreef:
12 sep 2018 18:07

Lex was geloof ik ook op Radio 2 te horen, tussen 14 en 15 uur dacht ik.
Lex zat tegenover Bart Arens met enige uitloop nog tegenover Gijs.
Volgens mij wel met beiden overgeschakeld in hun uitzendingen.

floyd100

Bericht door floyd100 » 15 sep 2018 01:09

Janno schreef:
03 sep 2018 09:08
floyd100 schreef:
01 sep 2018 01:05
repelsteel schreef:
28 aug 2018 09:52

Laten we idd lekker veel tijd inplannen voor een item met de 'producer'....
Geloof niet dat het door het item met Caroline komt.....ik voel daar toch iets anders.Tijd is er altijd te maken alleen geen verlengde tijd waar Stenders altijd goed in was. Oftewel... in de tijd van de volgende programmamaker nog steeds bezig zijn. En daar had hij wel een handje in.
Dat is waar, maar ook bij Ruud is hij een keer uitgelopen. Rob en Ruud hadden een praatje en Ruud deed nergens moeilijk over.
Ruud heeft woensdag of donderdag dit mooi aangepakt door tijdens Rob zijn uitzending het nieuws al te laten starten.Ja, daar hou ik dus wel van.

Janno

Bericht door Janno » 15 sep 2018 08:27

floyd100 schreef:
15 sep 2018 01:09
Janno schreef:
03 sep 2018 09:08
floyd100 schreef:
01 sep 2018 01:05

Geloof niet dat het door het item met Caroline komt.....ik voel daar toch iets anders.Tijd is er altijd te maken alleen geen verlengde tijd waar Stenders altijd goed in was. Oftewel... in de tijd van de volgende programmamaker nog steeds bezig zijn. En daar had hij wel een handje in.
Dat is waar, maar ook bij Ruud is hij een keer uitgelopen. Rob en Ruud hadden een praatje en Ruud deed nergens moeilijk over.
Ruud heeft woensdag of donderdag dit mooi aangepakt door tijdens Rob zijn uitzending het nieuws al te laten starten.Ja, daar hou ik dus wel van.
Ik heb het gehoord. Tamelijk hilarisch! :lol: Waar ik vroeger geen fan van Ruud was ben ik zijn licht-anarchistische manier van radiomaken steeds meer gaan waarderen. De middagen op radio 2 zijn zoals radio zou moeten klinken, is mijn bescheiden mening.

powersfred

Bericht door powersfred » 15 sep 2018 09:21

Wat een heerlijk station is Radio 2 toch, voor mij een echte beleving! Ruud de Wild is m.i.z. een echte baas, trekt zich weinig aan van de status quo wat vaak hilarisch is. Daarbij, en dat spreekt in zijn voordeel, lijkt het alsof hij zichzelf ook niet al te serieus neemt, prima. Niet voor niets de nummer 1 van de middag dus.

Wat de ochtendshow betreft is het voor mij na maanden duidelijk dat dit, in ieder geval voor mij, de beste ochtendshow van Nederland is. Een perfecte balans van verstrooiing en inhoudelijke onderricht. Daarbij spreekt de wijze van presenteren door Jan Willem mij erg aan. Er zijn geen ego's die elkaar in de weg zitten, de geldingsdrang is er niet, zo lekker.

Is dan alles perfect? Dat natuurlijk niet. Ik vind Gijs Staverman in mijn beleving onvoldoende passen als je het afzet tegen het geheel van Radio 2. Gijs maakt mijns inziens nog te veel radio zoals 10 jaar terug. Hij heeft nog steeds dat toontje, het toontje van de vlotte radio dj, dat na verloop van tijd tegen gaat staan. Hier zou ik graag Stefan Stasse geplaatst zien. Gijs kan dan met Stefan ruilen wat mij betreft.

density1

Bericht door density1 » 15 sep 2018 11:02

Ik vind Ruud de Wild een beetje tegenvallen de laatste tijd eigenlijk. De muziek vind ik in zijn uren niet echt onderscheidend. Het is teveel Q Music/538 in die uren. Dacht een paar weken terug dat mijn radio op Radio 538 stond, keek ik op het display was het toch Radio 2...

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 15 sep 2018 12:44

De muziek leek van mei t/m juli sowieso een beetje meer naar 538 te neigen naar mijn idee. Ik heb het idee dat de rotatie van de commerciële hits nu weer wat minder is.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 15 sep 2018 22:26

density1 schreef:
15 sep 2018 11:02
Ik vind Ruud de Wild een beetje tegenvallen de laatste tijd eigenlijk. De muziek vind ik in zijn uren niet echt onderscheidend. Het is teveel Q Music/538 in die uren. Dacht een paar weken terug dat mijn radio op Radio 538 stond, keek ik op het display was het toch Radio 2...
Daar ben ik het niet mee eens. Ruud draait zat platen die je op die andere 2 zenders niet zult horen. En dat wat je wel daar zult horen, zal je weer nooit in dezelfde mix als bij Ruud horen.

Het is misschien een tikkeltje meer 'populair' dan op de andere uren, maar nog lang geen 538/Q. Daarbij is die show ook helemaal niet bedoelt om zich muzikaal te onderscheiden, het is entertainment (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Aan de Slag of de Bonanza). En het scoort zeer goed, dus ik zou zeggen dat er niks mis gaat eigenlijk.

density1

Bericht door density1 » 15 sep 2018 23:32

Ik ervaar dat toch anders de laatste tijd.

floyd100

Bericht door floyd100 » 16 sep 2018 01:25

Rob Stenders ......Tsja luister graag naar zijn programmas. Goede muziek keuze , fijne stem. Maar zijn ego....nu heeft (had) hij het goede idee om de KWF week vanuit zijn huis te laten komen. Jammer dat het dan gewoon een ik hou van mijzelf week wordt. Luister nu even Stenders in de ochtend terug en nog geen verwijzijng naar het goede doel gehoord. Ok , die dikke Erik ( 1 van zijn vriendjes) durfde het op te brengen. Niet op gereageert.
Ook de laatste uitzending geluisterd van die week en de jongens die langs de deur waren gegaan zijn bij hem thuis gekomen maar mochten helaas niets zeggen over hoe het gegaan is.

Love zijn shows hoe dan ook.

Plaats reactie