Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
GerjanOpDreef

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door GerjanOpDreef » 12 apr 2018 21:02

Stockholm schreef:
12 apr 2018 19:06
Als je als Radio 2 ook "jonge" mensen aan je wil binden, lijkt het me vrij apart om het kopstuk van de ouderenzender binnen te halen....
Tenzij het kopstuk van de ouderenzender te jong is voor de ouderenzender...
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Moorkop

Bericht door Moorkop » 12 apr 2018 21:50

Van Inkel zit net bij NPO Radio 5;Een beetje raar om hem nu daar al weer weg te halen. Mijn voorkeur zou Rick van Velthuysen zijn. Waarom hij niet? Samen met Marlous Loffelman waarmee hij een goede chemie heeft is hij in staat om een goede ochtendshow neer te zetten: Dat heeft hij wel bewezen. Rick klinkt nog jong en van Inkel heeft zijn beste tijd gehad in mijn ogen. Wouter van de Goes vind ik geen personalityjock en past daar niet. Ruud doet het goed in de middag: Lekker laten zitten dus! Stenders wilde met alle geweld terug met zijn “Platenbonanza”. Ook lekker laten zitten. Met Rick en Marlous versterk je de zender en Rick verdient met zijn kwaliteiten weer een plaatsje op de landelijke radiozender.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 12 apr 2018 22:30

Rick van Velthuysen naar Radio 2. Ik zou er voor tekenen. Dat zou een stuk beter zijn als dat gedoe op Traffic Radio.

iJeroen

Bericht door iJeroen » 13 apr 2018 00:39

Van Inkel en Van Velthuysen zijn van hetzelfde bouwjaar (1961). Ik vind dat beide heren niet bij het BNN Vara-profiel passen (maart dat deed Gerard ook al eigenlijk niet). Qua stijl en Tone-of-voice passen ze minder op radio 2, wat toch een zender voor 30'ers/40-ers is geworden (Staverman en Stenders daargelaten.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

4711

Bericht door 4711 » 13 apr 2018 02:31

Ik zeg ook van Velthuysen.

floyd100

Bericht door floyd100 » 14 apr 2018 00:56

Nogmaals.. Annemieke in de ochtend (primeur, eerste vrouw op dat tijdstip) Stenders de hele week in de middag.

Janno

Bericht door Janno » 14 apr 2018 10:19

Annemieke lijkt me inderdaad helemaal geen slechte (lees: heel goede) keuze.
Ervaring genoeg, prettige radiostem. Topidee! Ik word al typende steeds enthousiaster.

Stockholm

Bericht door Stockholm » 15 apr 2018 00:25

Van alle opties lijkt mij Annemieke ook de beste. Haar manier van radiomaken is zo anders dan de huidige ochtendshows (lees: weinig 'ludieke' rubriekjes, puur platen af- en aankondigen, ook op 3FM) dat Radio 2 daarmee mooi onderscheidend kan zijn. Maar, (en dat weet iemand hier vast) was het niet zo dat Jurre Bosman niet heel happig op haar was toen ze Stenders overnam? Want die zal als NPO radiobaas vast ook wel een flinke vinger in de pap hebben...

Doobie

Bericht door Doobie » 15 apr 2018 08:08

Een vereiste is dat de nieuwe ochtend dj meer met actualiteit kan dan Ekdom. Er is intern bij de NPO nogal wat kritiek op het lage gehalte daarvan in de show van Ekdom geweest. In het laatste jaarverslag werd ook nog expliciet genoemd dat er meer actualiteit moest komen in de drivetime shows in het algemeen. Dan weet ik niet of Annemieke de meest logische keuze is, aangezien ze hier nog totaal geen ervaring mee heeft. De Wild heeft dat wel, maar gaat never nooit ochtend meer doen. En ook bij Stenders schat ik die kansen lagen in. Ben heel benieuwd, maar vind het lastig te voorspellen. Al zou je eigenlijk wel verwachten dat de NPO hier van tevoren over heeft nagedacht, aangezien de geruchten dat Ekdom aan het eind van zijn contract weg zou gaan al minstens 1,5 jaar spelen.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 15 apr 2018 16:48

Annemiek kan natuurlijk een goede nieuwslezer naast zich krijgen a la Henk Blok die zorgt voor meer nieuws

Overigens ben ik ook voor Annemiek. Ik denk dat de Avro wel wat te eisen heeft na het verliezen van zendtijd. Overigens is het geen primeur, we hadden ooit Anne van Egmond in de ochtend en ook Jeanne Kooymans

Doobie

Bericht door Doobie » 15 apr 2018 18:05

Dan blijf je het probleem houden dat er wel een nieuws telefoontje doorheen moet ergens in je show, en dat gaat een nieuwslezer a la Henk Blok niet doen. Enkel twee nieuwsblokken per uur gaat de NPO te weinig vinden. Zou natuurlijk kunnen dat Annemieke in de praktijk dit soort dingen prima kan, maar het blijft wel een gok.

Brestov16

Bericht door Brestov16 » 15 apr 2018 19:09

Doobie schreef:
15 apr 2018 18:05
Dan blijf je het probleem houden dat er wel een nieuws telefoontje doorheen moet ergens in je show, en dat gaat een nieuwslezer a la Henk Blok niet doen. Enkel twee nieuwsblokken per uur gaat de NPO te weinig vinden. Zou natuurlijk kunnen dat Annemieke in de praktijk dit soort dingen prima kan, maar het blijft wel een gok.
Of een persoon als Jurgen van den Berg erbij doen. Duo presentatie.

Vonkentrekker

Bericht door Vonkentrekker » 15 apr 2018 19:22

Ik snap die argumenten van de NPO niet helemaal...waarom moet er per se zoveel nieuws en actualiteit in de ochtendshow? Is toch veel prettiger als je met wat meer relaxte muziek wakker kunt worden, danwel richting je bed kan gaan op de vroege morgen zonder dat je gelijk enorm veel geklets aan je hoofd hebt. Nieuws, actualiteiten en dergelijke lijken mij in de programma's die de rest van de dag komen toch wat beter op hun plek als er wat meer mensen wakker/aanspreekbaar zijn. :wink:
Daarom zou ik ook het liefste een Wouter vd Goes of JW Roodbeen in de ochtend zien, die laatste maakt sowieso al een heerlijk programma op zondagmorgen, dat mogen ze van mij best doordeweeks programmeren van 6 tot 9. :smile:

Annemieke lijkt me daarom ook geen verkeerde keus voor in de ochtend.

jessica

Bericht door jessica » 15 apr 2018 19:54

Annemieke gaat het niet worden in de ochtend. Zij werkt namelijk voor AvroTros. Zendtijd is in handen van BNNVara

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 15 apr 2018 22:24

Vonkentrekker schreef:
15 apr 2018 19:22
Ik snap die argumenten van de NPO niet helemaal...waarom moet er per se zoveel nieuws en actualiteit in de ochtendshow? Is toch veel prettiger als je met wat meer relaxte muziek wakker kunt worden, danwel richting je bed kan gaan op de vroege morgen zonder dat je gelijk enorm veel geklets aan je hoofd hebt. Nieuws, actualiteiten en dergelijke lijken mij in de programma's die de rest van de dag komen toch wat beter op hun plek als er wat meer mensen wakker/aanspreekbaar zijn. :wink:
Daarom zou ik ook het liefste een Wouter vd Goes of JW Roodbeen in de ochtend zien, die laatste maakt sowieso al een heerlijk programma op zondagmorgen, dat mogen ze van mij best doordeweeks programmeren van 6 tot 9. :smile:

Annemieke lijkt me daarom ook geen verkeerde keus voor in de ochtend.
Voor mensen die alleen muziek willen horen bestaat er dan nog Sky Radio.

Plaats reactie