Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Orange

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Orange » 05 feb 2018 18:11

Het strookt idd totaal niet met de mededeling in het persbericht. Ik vond het wel aardig bedacht, maar waarom zou incidenteel niet 7 dagen per week kunnen zitten?
Ander ding: waarom heet het ene eigenlijk Platenbonanza en het andere de A-lijst. Waarom niet 7 dagen per week dezelfde naam en opzet als het toch ongeveer hetzelfde programma is?

Theimon

Bericht door Theimon » 05 feb 2018 18:25

Om beter een onderscheid tussen de presentatoren te houden? Er werd voor Annemieke een andere naam aan gehangen voor in feite hetzelfde programma en nu houden ze dat zo ook in de nieuwe opzet. Prima toch?

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 05 feb 2018 18:36

Orange schreef:
05 feb 2018 18:11

Ander ding: waarom heet het ene eigenlijk Platenbonanza en het andere de A-lijst. Waarom niet 7 dagen per week dezelfde naam en opzet als het toch ongeveer hetzelfde programma is?
zal wel omroeppolitiek zijn, sowieso al een wonder dat Stenders de naam Bonanza mee mocht nemen, maar 1 naam leek me ook best logisch, beide huidige namen zijn niets zeggend

jessica

Bericht door jessica » 06 feb 2018 00:30

RealSunchaser schreef:
05 feb 2018 18:36
Orange schreef:

zal wel omroeppolitiek zijn, sowieso al een wonder dat Stenders de naam Bonanza mee mocht nemen, maar 1 naam leek me ook best logisch, beide huidige namen zijn niets zeggend
Het was geen wonder dat Stenders de naam Bonanza mocht meenemen, want voor het bij AvroTros werd uitgezonden werd het programma bij Powned uitgezonden. Dus AvroTros had het programma ook maar overgenomen. Nu konden ze de titel dus niet als eigendom claimen. Vandaar dat Stenders het ook weer mee kon nemen naar BNNvara.

gerard909

Bericht door gerard909 » 06 feb 2018 11:39

Ja nee inderdaad, volkomen logisch dat er contractueel niets over was vastgelegd.
Radio, maar met je maten.

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 06 feb 2018 16:01

jessica schreef:
06 feb 2018 00:30
RealSunchaser schreef:
05 feb 2018 18:36
Orange schreef:

Het was geen wonder dat Stenders de naam Bonanza mocht meenemen, want voor het bij AvroTros werd uitgezonden werd het programma bij Powned uitgezonden. Dus AvroTros had het programma ook maar overgenomen. Nu konden ze de titel dus niet als eigendom claimen. Vandaar dat Stenders het ook weer mee kon nemen naar BNNvara.
Bonanza is nooit onder Powned uitgezonden, toen heette het nog Rob(s) Standards.
Zijn programma bij Avrotros zou ook aanvankelijk nog 'Stenders de schrik van alle zenders' als naam krijgen, maar het werd Platenbonanza.

jessica

Bericht door jessica » 06 feb 2018 17:38

Nee hoor toen heette het ook al platenbonanza. Hij had in het begin geen jingles en vroeg luisteraars om er 1 voor hem in te spreken. Hij had ook geen producer toen. De jingle van de lang niet gehoord om kwart voor drie en kwart voor vier komt ingesproken door een jonge luisteraar komt uit die tijd.

Rob Standards was een heel ander programma dat bestond voor de platenbonza: Rob Standars is het nieuwe programma van Rob Stenders (PowNed) waarin veel aandacht voor de jubilea van 'classic albums'. Albums van bijvoorbeeld Tears for Fears, Prince of Supertramp. Daarnaast introduceert Stenders de 'Parallelle Universum Parade' op NPO Radio 2. Hierin wordt de hitlijst uit een bepaald jaar met terugwerkende kracht in een nieuwe volgorde gezet.

Na dit programma is Stenders op zaterdag van start gegaan met de platenbonanza. Ongeveer 3 maanden heeft het op de zaterdag bestaan bij Powned.

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 07 feb 2018 13:59

jessica schreef:
06 feb 2018 17:38
Nee hoor toen heette het ook al platenbonanza. Hij had in het begin geen jingles en vroeg luisteraars om er 1 voor hem in te spreken. Hij had ook geen producer toen. De jingle van de lang niet gehoord om kwart voor drie en kwart voor vier komt ingesproken door een jonge luisteraar komt uit die tijd.

Rob Standards was een heel ander programma dat bestond voor de platenbonza: Rob Standars is het nieuwe programma van Rob Stenders (PowNed) waarin veel aandacht voor de jubilea van 'classic albums'. Albums van bijvoorbeeld Tears for Fears, Prince of Supertramp. Daarnaast introduceert Stenders de 'Parallelle Universum Parade' op NPO Radio 2. Hierin wordt de hitlijst uit een bepaald jaar met terugwerkende kracht in een nieuwe volgorde gezet.

Na dit programma is Stenders op zaterdag van start gegaan met de platenbonanza. Ongeveer 3 maanden heeft het op de zaterdag bestaan bij Powned.
In september 2015 is Stenders overgegaan van powned naar de Avrotros. Toen is One Night Stenders ook begonnen op 2. Rob was toen net gestopt op 3FM en was er geen contract meer bij powned.
Op de zaterdag is Rob Standards toen overgegaan naar Lang niet meer gehoord platenbonanza, later in de doordeweekse programmering ingekort tot wat het nu is.
Hij had overigens altijd wel zijn producer natuurlijk, alleen waren Mark Reman en Jasper Leijdens minder aanwezig.
Die eerste kreeg in die tijd trouwens steevast als 1e opdracht om de webcam uit te zetten voor het programma begon.

Durashift

Bericht door Durashift » 13 feb 2018 14:02

Er komt (weer) een plekje vrij in de nacht.
Jan Paul stopt ermee, hoorde ik hem afgelopen nacht vertellen.
Uit de nacht en tijd voor iets nieuws! Na ruim 3 jaar in de nacht (2 jaar NPO Radio2, 1 jaar NPO Radio6) heb ik besloten te stoppen met mijn nachtprogramma’s op NPO Radio2! Als je overdag graag druk bent, met werk, maar ook met een kleine meid van een halfjaar, dan is dat moeilijk te combineren met een nachtelijk ritme. Wat waren het heerlijke jaren radiomaken op deze prachtige zender, dat ga ik missen! Over 2 weken is mijn laatste uitzending. En daarna? Er lopen leuke projecten, veel inspreekwerk, en ik ben druk met mijn videoproductiebedrijf, maar natuurlijk ook op zoek naar een nieuw radio-avontuur!

Bron:
https://www.nporadio2.nl/janpaul
Hopelijk komt er een vaste vervanging.. want tegenwoordig vind ik de programmering in de nacht op radio 2 in de uren 00-04 veelal maar 'rommelig' Veel inval werk naar mijn indruk.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 feb 2018 15:21

Als Annemiek of Rob elkaars programma overnemen noemen ze het naar hun eigen programma. Ergens logisch maar ook verwarrend, en omdat het t zelfde verzoekplatenprogramma is kunnen ze dan niet beter 1 naam kiezen. De Bonanz A-lijst met Rob of Annemiek ofzo

Janno

Bericht door Janno » 14 feb 2018 17:38

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb Ruud nog nooit een praatje horen maken met Rob, terwijl hij dat wel altijd doet als Annemieke voor hem zit. Komt over alsof er iets wringt. Het lijkt me beter voor de sfeer op de zender als de luisteraar niet de indruk heeft dat er iets mis is tussen twee presentatoren. Als hij met geen van beiden een praatje maakt zou dat logischer zijn.

Maar misschien vergis ik me... hoop ik.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 14 feb 2018 19:08

Janno schreef:
14 feb 2018 17:38
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb Ruud nog nooit een praatje horen maken met Rob, terwijl hij dat wel altijd doet als Annemieke voor hem zit. Komt over alsof er iets wringt. Het lijkt me beter voor de sfeer op de zender als de luisteraar niet de indruk heeft dat er iets mis is tussen twee presentatoren. Als hij met geen van beiden een praatje maakt zou dat logischer zijn.

Maar misschien vergis ik me... hoop ik.
op commerciële stations maakt bijna niemand een praatje met de dj die voor of na 'm komt. Wil toch niet meteen zeggen dat er dan iets mis is tussen 2 presentatoren? En stel dat ze het echt niet zo goed kunnen vinden, wat dan nog? Ik kan het ook niet met al m'n collega's even goed vinden.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 14 feb 2018 19:14

RealSunchaser schreef:
14 feb 2018 15:21
Als Annemiek of Rob elkaars programma overnemen noemen ze het naar hun eigen programma. Ergens logisch maar ook verwarrend, en omdat het t zelfde verzoekplatenprogramma is kunnen ze dan niet beter 1 naam kiezen. De Bonanz A-lijst met Rob of Annemiek ofzo
Zal wel onderdeel zijn van de overeenkomst dat ze beiden hun eigen programma maken. Moet wel zeggen dat ik door de totaal verschillende stijlen, muziekkeuze en items van Annemieke en Rob ook nooit het idee heb dat ik naar min of meer hetzelfde programma luister, al is het concept (verzoekplaten) wel hetzelfde.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 feb 2018 19:39

Praatje met Ruud is er vaak niet idd. Maar ik denk meer dat het item Carolientje daarvan de oorzaak is.

Orange

Bericht door Orange » 14 feb 2018 20:42

En Ruud maakt ook altijd een praatje met Wouter v/d Goes of diens invaller Jeroen KidV

Plaats reactie