Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
RealSunchaser

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door RealSunchaser » 19 jan 2018 12:43

Zwarte Stoomboot schreef:
19 jan 2018 07:21
Is de muziek op Radio 2 tegenwoordig gepitcht?
- vergis ik me?
- of is dat al lang en was het me nog niet opgevallen?
Als in versneld?

Je kan erachterkomen door via Uitzending Gemist een paar platen tegelijk met hetzelfde lied op spotify af te spelen

Fiekert123

Bericht door Fiekert123 » 19 jan 2018 17:12

Tijdens aan de slag laatst viel het me wel op. Toen had ik het idee dat de muziek op een hogere snelheid werd afgespeeld. (Je hoorde de plaat versneld worden)

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 19 jan 2018 17:56

Dat is toch niet zo vreemd? Gebeurd bij heel veel omroepen.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Theimon

Bericht door Theimon » 19 jan 2018 19:22

Fiekert123 schreef:
19 jan 2018 17:12
Tijdens aan de slag laatst viel het me wel op. Toen had ik het idee dat de muziek op een hogere snelheid werd afgespeeld. (Je hoorde de plaat versneld worden)
Kan ook zijn dat Bart hem aan het eind wat versnelt om de bpm gelijk te laten lopen met de volgende. Hij wil de platen nog wel eens aan elkaar mixen.

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 19 jan 2018 19:45

Het viel me eigenlijk op bij Boston - Don't look back, vanochtend net na 7 uur (was trouwens een ingekorte versie - maar dat terzijde). Daarna twijfelde ik ook over Blof - Zoutelande, die erna kwam.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 19 jan 2018 20:16

GerjanOpDreef schreef:
19 jan 2018 17:56
Dat is toch niet zo vreemd? Gebeurd bij heel veel omroepen.
Valt wel mee hoor :)

Durashift

Bericht door Durashift » 21 jan 2018 18:28

Peerke_NL schreef:
14 jan 2018 00:07
Helemaal met bovenstaande eens. Wat een schijtprogramma is dat zeg. Eerst kon je lekker Stenders luisteren, nu zou je naar een ronde tafel gesprek moeten luisteren. Erg slecht programma
Eh, naar Stenders op vrijdagavond luisteren kan nog steeds hoor. :smile:

https://www.nporadio2.nl/nieuws/15967/n ... -voor-2018

Het programma van Shay vind ik juist wel verfrissend in de programmering. Even wat anders. Is wel sterk afhankelijk van de gasten, al denk ik dat die keuze ook gemaakt wordt met het oog op het bereiken van een bepaalde doelgroep.

In het begin vond ik wel dat Shay de nadruk op alcohol lag.. 'iedereen' moest van haar aan de drank, daar was ze heel nieuwsgierig naar. Is nu, gelukkig, wat minder. Dat er in de studio gedronken wordt, mij best, maar doe dat een beetje discreet, denk ik dan.

~~~~~~~
Ik ben wel fan van Frank van 't Hof. Ik heb het afgelopen jaar menigmaal naar zijn programma geluisterd. Uitstekende 'boost' op dat tijdstip, geeft energie.. vooral na het toch wat gezapig geworden programma van 2-4 uur, o.a. Jan Paul.
Frank moet er ook wel zijn 'ei' in kwijt kunnen.. want met de TOP2000 periode merkte ik wel dat het 'afwerken van een platenlijst' niet zijn ding is.
Groot contrast met Ekdom die erna kwam. :smile:

Wel denk ik dat de redactie van het programma ff moet opletten dat niet telkens dezelfde inbellers aan bod komen. Ja, sommigen hebben een aparte stem, wat het kennelijk goed doet, maar het wordt wel een beetje vervelend, vind ik. Jordy & Coen ken ik nou wel. :wink:

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 22 jan 2018 11:34

Grootste probleem met het programma van shay vind ik nieteens het programma zelf, maar meer het tijdstip. Vrijdagnacht vind ik niet echt de plaats voor zo'n programma, als het dan toch in een nacht uitgezonden moet worden zou ik bijv. de zondag op maandag logischer hebben gevonden. Voor een vrijdachtnacht-programma op een verder vooral muziekzender is het wel erg serieus. Ik kan me er verder niet druk om maken. Stenders heeft uren en vreiheid zat op 2. Ik had zelf daarom ook liever het platenpaleis voortgezet zien worden tussen 22:00-0:00.
Overigens grappig dat de radio volgens een gemiddeld forumlid hier niet teveel eenheidsworst mag zijn, maar het tegelijkertijd wel helemaal in zijn of haar straatje moet passen.
Als programma's en jocks er op een opvallende manier uitspringen wegens presentatiestijl (Frank van 't Hof) of afwijkend format (Spijkers, Shay) moet het per direct afgeschaft worden of naar radio 1. Beetje krom, want zeker die laatste 2 zijn op radio 2 de enige programma's met inhoud, programma's die op een andere manier iets toevoegen aan het radiolandschap, iets wat er op geen enkele andere zender is.

jessica

Bericht door jessica » 22 jan 2018 13:13

De staat van Stasse en Bureau Kijk in de Vegte zou ik ook wel programma's met inhoud willen noemen. Dus niet alleen Shay en SPMK

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 22 jan 2018 13:27

jessica schreef:
22 jan 2018 13:13
De staat van Stasse en Bureau Kijk in de Vegte zou ik ook wel programma's met inhoud willen noemen. Dus niet alleen Shay en SPMK
Ik geef je zeker in dat laatste geval gelijk, de eerste ken ik niet goed genoeg voor een eerlijk oordeel. Doet aan mijn punt verder niet veel af.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 22 jan 2018 14:48

En het nachtprogramma van WNL heeft ook inhoud volgens mij

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 22 jan 2018 16:15

De Nachtwacht schreef:
22 jan 2018 11:34
Grootste probleem met het programma van shay vind ik nieteens het programma zelf, maar meer het tijdstip. Vrijdagnacht vind ik niet echt de plaats voor zo'n programma, als het dan toch in een nacht uitgezonden moet worden zou ik bijv. de zondag op maandag logischer hebben gevonden. Voor een vrijdachtnacht-programma op een verder vooral muziekzender is het wel erg serieus. Ik kan me er verder niet druk om maken. Stenders heeft uren en vreiheid zat op 2. Ik had zelf daarom ook liever het platenpaleis voortgezet zien worden tussen 22:00-0:00.
Overigens grappig dat de radio volgens een gemiddeld forumlid hier niet teveel eenheidsworst mag zijn, maar het tegelijkertijd wel helemaal in zijn of haar straatje moet passen.
Als programma's en jocks er op een opvallende manier uitspringen wegens presentatiestijl (Frank van 't Hof) of afwijkend format (Spijkers, Shay) moet het per direct afgeschaft worden of naar radio 1. Beetje krom, want zeker die laatste 2 zijn op radio 2 de enige programma's met inhoud, programma's die op een andere manier iets toevoegen aan het radiolandschap, iets wat er op geen enkele andere zender is.
Je mag opvallend voor mij vervangen voor tegenvallend.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 23 jan 2018 11:59

Herman ven Schippers schreef:
22 jan 2018 16:15
De Nachtwacht schreef:
22 jan 2018 11:34
Je mag opvallend voor mij vervangen voor tegenvallend.
Mag hij misschien zelf uitmaken wat hij ervan vindt?
Verder: helemaal eens met de laatste alinea van Nachtwacht's betoog. Iedereen hier weet het beter, en vindt dat een zender moet klinken zoals hij/zij wil, dat is logisch. Maar enerzijds pleiten voor diversiteit (gebeurt hier veel) en anderzijds juist dat wat afwijkt de grond in boren... ik snap het niet zo.
KinkFM. Juist nu!

Fiekert123

Bericht door Fiekert123 » 23 jan 2018 19:24

De nieuwe weg die ze een paar jaar geleden ingeslagen zijn werpt duidelijk zijn vruchten af. Toch blijf ik tegen daf verplichte Nederlandse product aanschoppen. Ik merk dan dat ik wegzap. Neem nou dat nummer van Bløf. Heb m zo vaak gehoord dat ik bijna standaard wegzap. Of dat er weer een nummer van Kensington ingestart wordt. Daarbij vind ik de variatie in het Nederlands product vrij beperkt. Genoeg azijn.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 24 jan 2018 00:20

Nederland bulkt van het muziekaal talent, de omroepen willen het alleen niet draaien.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Plaats reactie