Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Oortjes

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Oortjes » 04 jul 2018 17:06

Phoenix schreef:
04 jul 2018 08:41
Hetzelfde is volgens mij ook één van de oorzaken van de huidige misére bij 3FM, dat onervaren DJ's te snel in het diepe worden gegooid, terwijl ze er de ervaring nog niet voor hebben.
Het opvallende is dat Q Music juist een groeispurt had toen de onbekende dj's de zender op kwamen. Bij 3FM is er inderdaad wat mis gegaan, maar bij Q is dit dus juist heel goed gegaan. Het kan niet zo zijn dat de presentatie zó beroerd is en het station toch een groei doormaakt en vervolgens stabiel de nummer vier blijft.

Waarom de huidige wijzigingen worden doorgevoerd, is gissen. Het beleid verandert, maar waarom? Geen idee.
Rock 'n roll is better than music!

radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar » 04 jul 2018 17:35

Heeft Qmusic eigenlijk ooit gezegd dat ze alleen eigen talent in de ochtend en middag gaan zetten? Ik hoor de hele tijd dat ze van het beleid afwijken door Domien binnen te halen, maar Niek van der bruggen en Igmar Felicia waren ook geen eigen talent.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 04 jul 2018 18:23

Oortjes schreef:
04 jul 2018 17:06
Phoenix schreef:
Hetzelfde is volgens mij ook één van de oorzaken van de huidige misére bij 3FM, dat onervaren DJ's te snel in het diepe worden gegooid, terwijl ze er de ervaring nog niet voor hebben.
Het opvallende is dat Q Music juist een groeispurt had toen de onbekende dj's de zender op kwamen. Bij 3FM is er inderdaad wat mis gegaan, maar bij Q is dit dus juist heel goed gegaan. Het kan niet zo zijn dat de presentatie zó beroerd is en het station toch een groei doormaakt en vervolgens stabiel de nummer vier blijft.

Waarom de huidige wijzigingen worden doorgevoerd, is gissen. Het beleid verandert, maar waarom? Geen idee.
Ik kan er naast zitten, maar naar 3FM luisterde er een ander slag persoon dan naar Q. Voor mijn gevoel waren de luisteraars bij 3FM veel meer muziek liefhebbers en meer betrokken, en die bij Q wat meer inwisselbaarder. Doordat 3FM een andere koers ging varen, raakten 3FM luisteraars vervreemd met de zender. Iets dat bij Q-music een stuk minder snel zal gebeuren.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jul 2018 18:27

radio luisteraar schreef:
04 jul 2018 17:35
Heeft Qmusic eigenlijk ooit gezegd dat ze alleen eigen talent in de ochtend en middag gaan zetten? Ik hoor de hele tijd dat ze van het beleid afwijken door Domien binnen te halen, maar Niek van der bruggen en Igmar Felicia waren ook geen eigen talent.
Het beleid van Q Music was hier zeker wel op gericht. Dit heeft Q ook altijd zo gecommuniceerd.

Iwan Reuvekamp destijds: "Maar ik wil ook gave radio maken zonder daar-voor bekende dj's als Coen en Sander aan te kopen. Wij geven jong talent een kans om zo met een nieuw, eigen merk komen. Dat lukt met Mattie & Wietze in de ochtend.”

Nu komt de zender daar op terug door zenderbreed meer ervaring te programmeren.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 04 jul 2018 18:53

Oortjes schreef:
Phoenix schreef:
Het opvallende is dat Q Music juist een groeispurt had toen de onbekende dj's de zender op kwamen.
1 belangrijk ding wordt hier niet besproken: Q heeft in de tijd van Mattie /wietze ( en de rest van de toen nog onbekende dj's) gigantisch veel budget gestopt in advertenties en acties. In heel Nederland hingen bushokjes vol met mattie en wietze posters en er viel veel poen te winnen met Het Geluid. DAT heeft ook een hele grote rol gespeeld in de toen stijgende cijfers van Q. Dus meer 'ondanks' de onbekende dj 'talenten' dan 'dankzij' ....zonder de Joep's , Lieke's', erik van roekel's', kimberley's, joost en hila's, stephan bouwman's etc van deze wereld had Q er wellicht veel beter voor gestaan....

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jul 2018 19:02

repelsteel schreef:
04 jul 2018 18:53
Oortjes schreef:
Phoenix schreef:
Het opvallende is dat Q Music juist een groeispurt had toen de onbekende dj's de zender op kwamen.
1 belangrijk ding wordt hier niet besproken: Q heeft in de tijd van Mattie /wietze ( en de rest van de toen nog onbekende dj's) gigantisch veel budget gestopt in advertenties en acties. In heel Nederland hingen bushokjes vol met mattie en wietze posters en er viel veel poen te winnen met Het Geluid. DAT heeft ook een hele grote rol gespeeld in de toen stijgende cijfers van Q. Dus meer 'ondanks' de onbekende dj 'talenten' dan 'dankzij' ....zonder de Joep's , Lieke's', erik van roekel's', kimberley's, joost en hila's, stephan bouwman's etc van deze wereld had Q er wellicht veel beter voor gestaan....
... en graag verwijs ik door naar mijn eerdere post >>
Phoenix schreef:
03 jul 2018 20:24
Het constante muziekbeleid, de juiste branding, en het feelgood geluid houden de zender overeind.
... waarin ik “de juiste branding” noem als één van de punten waardoor Q Music succesvol is geworden. Vanuit deze branding heeft Q er veel marketing(budget) tegenaan gegooid inderdaad om dat over te brengen op het publiek.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 jul 2018 19:07

Al die reclame helpt om luisteraars te trekken, maar laat ze niet blijven. Of we het nu leuk vinden of niet, die 8,5% is niet gebleven omdat er slechte dj's zitten. Die is gebleven voor de muziek, het imago, de vorm, maar ook zeker niet weggegaan vanwege de dj's.

Een zender als Veronica kan er jaloers op zijn, ondanks de bekende namen.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica » 04 jul 2018 21:03

Oortjes schreef:
04 jul 2018 19:07
Al die reclame helpt om luisteraars te trekken, maar laat ze niet blijven. Of we het nu leuk vinden of niet, die 8,5% is niet gebleven omdat er slechte dj's zitten. Die is gebleven voor de muziek, het imago, de vorm, maar ook zeker niet weggegaan vanwege de dj's.

Ondanks dat Q niet mijn station is en niet mijn muzieksmaak is het inderdaad heel knap wat atiQ heeft gedaan. Voor Q zaten er relatief mislukte stations als YorinFM op dit kavel. Dan doet Q het heel wat beter. Inderdaad Veronica eat your heart out.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij » 04 jul 2018 22:28

jessica schreef:
04 jul 2018 21:03
Oortjes schreef:
04 jul 2018 19:07

Ondanks dat Q niet mijn station is en niet mijn muzieksmaak is het inderdaad heel knap wat atiQ heeft gedaan. Voor Q zaten er relatief mislukte stations als YorinFM op dit kavel. Dan doet Q het heel wat beter. Inderdaad Veronica eat your heart out.
Voor Q zat noordzee op dit kavel en daar voor Sky

Orange

Bericht door Orange » 04 jul 2018 23:37

Nu worden kavels en radiozenders door elkaar gehaald.
Het was ooit HollandFM, dat werd Hitradio1224 en daarna VeronicaFM. Toen kwam YorinFM en vervolgens CAZ. Daarna werd het Noordzee en uiteindelijk Q.
Wat betreft FM-frequenties kreeg Veronica FM een pakket dat langzaam uitbouwde. Tijdens de veiling van de frequenties heeft John de Mol het kavel gekregen van frequenties waar Sky op zat en daar dus NoordzeeFM op gezet.

boxfm

Bericht door boxfm » 05 jul 2018 08:25

Orange schreef:
04 jul 2018 23:37
Het was ooit HollandFM, dat werd Hitradio1224 en daarna VeronicaFM. Toen kwam YorinFM en vervolgens CAZ. Daarna werd het Noordzee en uiteindelijk Q.
Hmmm kan zijn dat je post wat onduidelijk is geschreven, of je haalt het zelf ook door elkaar. Caz! werd niet daarna Noordzee en Q.

Het kavel van Caz! werd daarna ingezet voor Arrow, was een tijdje ruis en tegenwoordig zit Radio10 er op. Noordzee FM, die een ander kavel gebruikte, werd in 2005 Qmusic.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 05 jul 2018 10:02

Orange schreef:
04 jul 2018 23:37
Wat betreft FM-frequenties kreeg Veronica FM een pakket dat langzaam uitbouwde. Tijdens de veiling van de frequenties heeft John de Mol het kavel gekregen van frequenties waar Sky op zat en daar dus NoordzeeFM op gezet.
What te fuck zeg jij nou? Op 100.7 fm zat skyradio toen Noordzee fm en noordzee fm werdt QMusic. Holland fm, Hitradio 1224 en veronica fm werdt yorin fm en yorin fm werd caz, zat natuurlijk op een ander frequentiepakket. Caz bestaat nog steeds overigens...

Orange

Bericht door Orange » 05 jul 2018 11:19

Klopt dat CAZ nog bestaat idd. Maar welk station is dan ooit NoordzeeFM geworden? Of is dat toen uit de grond gestapt toen John de Mol een frequentiepakket kreeg?

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 05 jul 2018 11:24

Orange schreef:
05 jul 2018 11:19
Klopt dat CAZ nog bestaat idd. Maar welk station is dan ooit NoordzeeFM geworden? Of is dat toen uit de grond gestapt toen John de Mol een frequentiepakket kreeg?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noordzee_FM
Noordzee fm gaat ver terug dus in 2002 ging het roer om met gordon en jensen dat was het tijdperk van john de mol.

Orange

Bericht door Orange » 05 jul 2018 13:18

2unlimited schreef:
05 jul 2018 11:24
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noordzee_FM
Noordzee fm gaat ver terug dus in 2002 ging het roer om met gordon en jensen dat was het tijdperk van john de mol.
Dank. Ik heb 'm weer scherp.

Plaats reactie