Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Ingebruik

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Ingebruik » 29 jun 2018 16:00

Dat laatste blijft je dwarszitten he Pieter?;-) ik vind iets anders, maar das bekend.

Qua Igmar, ben ook wel benieuwd wat Herman ven Schippers bedoeld eigenlijk?

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 29 jun 2018 19:44

Herman ven Schippers schreef:
29 jun 2018 00:34
Maar, even serieus. Mensen onder ons die Igmar volgen op Snap of Insta, die snappen toch wel dat ze nu de ochtendshow gaan doen met Mattie en Marieke? Wat een ontzettende, vervelende en irritante gast buiten de uitzending om.

Ik bedoel niet buiten de uitzending om, maar meer in zijn algehele gedrag wat hij op Social Media dropt.
Ik zie een man die van zijn leven geniet, daar is toch niets irritants aan?

Wat ik me dan wel weer afvraag, waarom bekijk je zijn instagram als je hem irritant vind. Dat is toch zonde van je tijd?
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Orange

Bericht door Orange » 29 jun 2018 21:17

Ingebruik schreef:
29 jun 2018 16:00
Dat laatste blijft je dwarszitten he Pieter?;-) ik vind iets anders, maar das bekend.

Qua Igmar, ben ook wel benieuwd wat Herman ven Schippers bedoeld eigenlijk?
Haha, dat valt mee. Alhoewel me zijn actie van toen nog steeds blijft verbazen.
En dan valt me het me op dat iemand Igmar veroordeelt, terwijl die op mij als een positief mens over komt. En over Mattie suggereert dat het logisch is dat die nu samen met Marieke de ochtend gaat doen.

Erwin1971

Bericht door Erwin1971 » 29 jun 2018 21:27

Ik had begrepen op radio 1 dat Igmar niet meer in de ochtend wilde omdat het vroeg op staan tegen viel. Op de radio 1 hadden ze afgelopen week over de vele veranderingen op de radio

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 29 jun 2018 21:40

Erwin1971 schreef:
29 jun 2018 21:27
Ik had begrepen op radio 1 dat Igmar niet meer in de ochtend wilde omdat het vroeg op staan tegen viel. Op de radio 1 hadden ze afgelopen week over de vele veranderingen op de radio
Igmar heeft inderdaad liever een programma in de avond ja, goed gehoord!

Zojuist trouwens:
18-21 Mattie en Igmar
21-00 Erik en Bas

Live vanuit de Brabanthallen in Den Bosch voor de Foute Party.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 29 jun 2018 22:31

GerjanOpDreef schreef:
29 jun 2018 19:44
Herman ven Schippers schreef:
29 jun 2018 00:34
Maar, even serieus. Mensen onder ons die Igmar volgen op Snap of Insta, die snappen toch wel dat ze nu de ochtendshow gaan doen met Mattie en Marieke? Wat een ontzettende, vervelende en irritante gast buiten de uitzending om.

Ik bedoel niet buiten de uitzending om, maar meer in zijn algehele gedrag wat hij op Social Media dropt.
Ik zie een man die van zijn leven geniet, daar is toch niets irritants aan?

Wat ik me dan wel weer afvraag, waarom bekijk je zijn instagram als je hem irritant vind. Dat is toch zonde van je tijd?
Zal wel aan mij liggen dan. Ik volg hem niet, maar omdat ik half radioland wel volg, komt hij vaak voorbij in de 'dingen die je misschien ook leuk vindt.'

Oortjes

Bericht door Oortjes » 03 jul 2018 19:09

Ik geloof dat Patrick Kicken niet zo goed begrijpt wat Q Music populair maakt: http://radio.nl/816394/column-patrick-k ... -nederland

Ondertussen is het alweer enige tijd behoorlijk stabiel het vierde station van Nederland, na in de jaren daarvoor een groeispurt gemaakt te hebben. Dan kan het natuurlijk geen prutsclubje zijn, dat lukt alleen met goed doordachte, professionele radio. Volgens mij zijn de mix van hits en foute muziek, afgewisseld met persoonlijke, spontaan klinkende presentatie het recept van Q. Los van het feit dat ik het ook alleen hoor omdat mijn collega's het opzetten, hoor ik wel de professionaliteit van zo een station.

Kortom: is deze column enkel afzeiken of zit er nog ergens een kern van waarheid in?
Rock 'n roll is better than music!

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 03 jul 2018 19:27

Oortjes schreef:
03 jul 2018 19:09
Ik geloof dat Patrick Kicken niet zo goed begrijpt wat Q Music populair maakt: http://radio.nl/816394/column-patrick-k ... -nederland

Ondertussen is het alweer enige tijd behoorlijk stabiel het vierde station van Nederland, na in de jaren daarvoor een groeispurt gemaakt te hebben. Dan kan het natuurlijk geen prutsclubje zijn, dat lukt alleen met goed doordachte, professionele radio. Volgens mij zijn de mix van hits en foute muziek, afgewisseld met persoonlijke, spontaan klinkende presentatie het recept van Q. Los van het feit dat ik het ook alleen hoor omdat mijn collega's het opzetten, hoor ik wel de professionaliteit van zo een station.

Kortom: is deze column enkel afzeiken of zit er nog ergens een kern van waarheid in?
En dan zegt hij in z'n 'interview': "dj's die praten over de koetjes en de kalfjes".

Patrick, wat ben jij aan het doen dan?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 jul 2018 20:24

Oortjes schreef:
03 jul 2018 19:09

Deze column is gebaseerd op een waarneming van Patrick Kicken op een specifiek moment. Dat specifieke moment blijkt een locatie uitzending te zijn met enkele phoners. Dit alles gebracht door onervaren/minder ervaren jocks. Dan kan het zijn dat het niet de radio volgens het boekje oplevert. En dan kan Patrick Kicken een punt hebben.
Ik ben ook gestopt met luisteren naar Q toen jocks als De Wild, Staverman, Van der Goes en Van Inkel langzaam aan werden vervangen door onbekende, onervaren jocks. Het constante muziekbeleid, de juiste branding, en het feelgood geluid houden de zender overeind. Maar de recente ingrepen van Minneboo maken ook duidelijk dat het de zender ontbreekt aan ervaren jocks. Marieke en Domien worden niet voor niets toegevoegd aan de programmering. En ook (o.a.) Frank van de Lende stond op het lijstje.
Het komt wellicht zuur over, doordat een jock, die niet meer op de landelijke radio te horen is, het zegt. Maar ik denk dat Kicken zeker een punt heeft. En in een column hoort de schrijver een standpunt in te nemen. Dat doet Kicken. Niks mis mee.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 03 jul 2018 22:23

Phoenix schreef:
03 jul 2018 20:24
Dan kan het zijn dat het niet de radio volgens het boekje oplevert.
Is dat niet juist een deel van de kracht van Q, het spontane en verrassende wat het feelgood-geluid oplevert?
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jul 2018 08:41

Oortjes schreef:
03 jul 2018 22:23
Phoenix schreef:
Dan kan het zijn dat het niet de radio volgens het boekje oplevert.
Is dat niet juist een deel van de kracht van Q, het spontane en verrassende wat het feelgood-geluid oplevert?
Nee. Dat staat mijn inziens los van elkaar. Een feelgood geluid wordt niet veroorzaakt door de onervarenheid van een DJ. Radio 10 produceert ook een feelgood geluid, maar de jocks daar zijn geenzins onervaren of maken de 'fouten', die Kicken schetst.

Als jocks te snel in het diepe worden gegooid kan dat fout gaan. Ik denk dat dat ook de reden is dat Q Music de programmering gaat wijzigen en er ervaring aan toevoegt.
Hetzelfde is volgens mij ook één van de oorzaken van de huidige misére bij 3FM, dat onervaren DJ's te snel in het diepe worden gegooid, terwijl ze er de ervaring nog niet voor hebben.
28-01-08 / 22-04-10

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 04 jul 2018 10:02

En daarom staan ze in top 5 van best beluisterde radiostations....

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 04 jul 2018 10:41

2unlimited schreef:
04 jul 2018 10:02
Het fundament is dus goed. De stenen zijn soms alleen een beetje brak. Het huis blijft wel overeind en het ziet er van afstand prima uit, maar als je dichterbij kijkt, je wilt het verkopen of misschien wel een verdieping op zetten, dan blijkt dat toch anders te liggen.

Kortom: er valt inderdaad nog wel wat te verbeteren. Je wilt immers groeien toch, als commercieel bedrijf?

Ik vind dat Kicken wel een punt heeft, natuurlijk ligt hij er nu 1 moment uit, maar het kenmerkt wel meer uren van Q, zo ervaar ik het althans. Wat mij betreft is er niks mis met jocks die onopvallend presteren, dat juich ik juist toe in de daluren. Ik denk dat luisteraars dat ook prima vinden, die valt het niet op wie wie is op zo'n moment. Maaaaar.... het moet wel kwaliteit zijn. Het IS namelijk een kwaliteit om onopvallend je dj-werk te doen, steady, allemansvriend, goede feel, etc. Je moet dat beheersen en je merkt nu, vooral bij Q, dat die beheersing er niet is. Daardoor gaat het onopvallende ineens opvallen, omdat de kwaliteit niet hoog genoeg is. Het zit er wel (Erik van Roekel!), maar lang niet alles helaas.

Mensen als Mark Labrand, Tim Klijn, Wim van Helden, Robert Feller, Maurice Verschuuren, allemaal van die namen die dat "trucje" tot in de puntjes beheersen, onopvallend goed zijn op de radio. Veel van de nieuwe garde beheerst dat gewoon (nog) niet. Om inderdaad over het duo presenteren nog maar te zwijgen.. ook dat is een vak. Ik kan mij dus wel vinden in het verhaal van Kicken.

En ja, ik ben mij er van bewust dat het voor een andere/jongere generatie wellicht anders ligt (je merkt hier ook het enthousiasme van de jongere users over mensen als Joost & Hila, Bas van Nimwegen, etc), maar ik geloof nog steeds in een aantal radiowetten, wie je luisteraar ook is. Dus ook wat mij betreft nog wel wat werk te doen bij Q ja.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 04 jul 2018 11:12

Ingebruik schreef:
04 jul 2018 10:41
2unlimited schreef:
Het fundament is dus goed. De stenen zijn soms alleen een beetje brak. Het huis blijft wel overeind en het ziet er van afstand prima uit, maar als je dichterbij kijkt, je wilt het verkopen of misschien wel een verdieping op zetten, dan blijkt dat toch anders te liggen.

Kortom: er valt inderdaad nog wel wat te verbeteren. Je wilt immers groeien toch, als commercieel bedrijf?

Ik vind dat Kicken wel een punt heeft, natuurlijk ligt hij er nu 1 moment uit, maar het kenmerkt wel meer uren van Q, zo ervaar ik het althans. Wat mij betreft is er niks mis met jocks die onopvallend presteren, dat juich ik juist toe in de daluren. Ik denk dat luisteraars dat ook prima vinden, die valt het niet op wie wie is op zo'n moment. Maaaaar.... het moet wel kwaliteit zijn. Het IS namelijk een kwaliteit om onopvallend je dj-werk te doen, steady, allemansvriend, goede feel, etc. Je moet dat beheersen en je merkt nu, vooral bij Q, dat die beheersing er niet is. Daardoor gaat het onopvallende ineens opvallen, omdat de kwaliteit niet hoog genoeg is. Het zit er wel (Erik van Roekel!), maar lang niet alles helaas.

Mensen als Mark Labrand, Tim Klijn, Wim van Helden, Robert Feller, Maurice Verschuuren, allemaal van die namen die dat "trucje" tot in de puntjes beheersen, onopvallend goed zijn op de radio. Veel van de nieuwe garde beheerst dat gewoon (nog) niet. Om inderdaad over het duo presenteren nog maar te zwijgen.. ook dat is een vak. Ik kan mij dus wel vinden in het verhaal van Kicken.

En ja, ik ben mij er van bewust dat het voor een andere/jongere generatie wellicht anders ligt (je merkt hier ook het enthousiasme van de jongere users over mensen als Joost & Hila, Bas van Nimwegen, etc), maar ik geloof nog steeds in een aantal radiowetten, wie je luisteraar ook is. Dus ook wat mij betreft nog wel wat werk te doen bij Q ja.
Joost is een prima radiomaker, Hila, daar kan nog wat aan verbeterd worden, maar het begin is er! Bas vindt ik juist wel opvallend, kan wel een goed programma neerzetten, vindt het ook niet erg om naar hem te luisteren alleen onthoud goed, dit zijn momentopnames. Patrick heeft alleen die avond een uurtje of 2 geluisterd. (En niet eens zo goed want Bas zijn programma duurde geen 4, maar 3 uur.) Als je 2 uur de radio aan hebt staan en het bevalt je niet dat wil niet meteen zeggen dat alles slecht is, want zo komt het wel over..

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jul 2018 12:49

2unlimited schreef:
... en graag verwijs ik door naar mijn eerdere post >>
Phoenix schreef:
Het constante muziekbeleid, de juiste branding, en het feelgood geluid houden de zender overeind. Maar de recente ingrepen van Minneboo maken ook duidelijk dat het de zender ontbreekt aan ervaren jocks. Marieke en Domien worden niet voor niets toegevoegd aan de programmering. En ook (o.a.) Frank van de Lende stond op het lijstje.
28-01-08 / 22-04-10

Plaats reactie