Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Pot »

Ik snap het punt. Voor de aandacht voor deze evenementen is het goed dat ze niet allemaal tegelijk plaatsvinden. Zeker aangezien 538 en 3FM het voor een goed doel doen. Maar bij Qmusic willen ze hun luisteraars ook niet zien vertrekken naar 538.
Bij Qmusic kunnen ze inmiddels toch wel van hun eigen kracht uitgaan; ze staat inmiddels toch al erg ver voor in 20-49.
Oren open!
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Moetditecht schreef: 25 nov 2020 16:41
Hoort-u-mij schreef: 25 nov 2020 14:59
Moetditecht schreef: 25 nov 2020 14:26 Is het een slim en goed idee om het juist nu te doen? Absoluut. Is het strategisch? Waarschijnlijk wel. Is het een chique move? Mwah, niet echt. Is dat het belangrijkste? Nee, zeker niet. Let’s go.
Heeft niets met chique te maken. 538 en Q zijn gewoon beide commerciële bedrijven die niet rekening met elkaar hoeven te houden, die op dit moment elkaars grootste concurrent zijn.

Als de 538 actie sterk genoeg is, dan krijgen ze echt wel de nodige exposure lijkt mij.
Nee, dat klopt, en hoewel ik absoluut wel zie hoe zo’n actie het imago van de zender kan versterken (en daarom wordt het natuurlijk ook gedaan, ook 538 wil luisteraars hebben) gaat het bij de actie van 538 niet alleen om de zender, maar op dat moment ook heel erg om een goed doel. En Q haalt de aandacht weg bij dat goede doel. Als ze deze actie in samenwerking met een goed doel zouden doen (even afgezien van de praktische moeilijkheid daarvan, daar is de Escape Room misschien niet helemaal geschikt voor) zouden we dit gesprek niet hebben.
Ook Q heeft zich in het verleden ingezet voor het goede doel. Toen had 538 niets.

SBS gaat de 538 aktie ondersteunen.
RTL gaat een eigen actie doen.
NPO heeft dan serious reauest
Lokale en regionale omroepen ondersteunen de voedselbank en andere lokale doelen.

Ieder zijn ding. Zo is er voor ieder wel wat wils
Hoort-u-mij

538 heeft dat goede doel gekozen, om luisteraars te winnen. Ze moesten wel.
Orange

Bericht door Orange »

Hoort-u-mij schreef: 25 nov 2020 22:08 538 heeft dat goede doel gekozen, om luisteraars te winnen. Ze moesten wel.
Precies dat. Ze verzinnen die actie om er qua marktaandeel beter van te worden. Dan zou ik als concurrent, zoals Q, vanzelfsprekend daar iets tegenover zetten. Vooral ook omdat je dan in het gat springt dat 3FM achterlaat omdat Serious Request geen succes meer is. Ga je als Q dan roepen "Laat 538 maar in dat gat springen, want ze hebben een goed doel" of probeer je zelf ook profijt te hebben van de ondergang van Serious Request? Ik zou het wel weten.
Hoort-u-mij

Orange schreef: 26 nov 2020 11:12
Hoort-u-mij schreef: 25 nov 2020 22:08 538 heeft dat goede doel gekozen, om luisteraars te winnen. Ze moesten wel.
Precies dat. Ze verzinnen die actie om er qua marktaandeel beter van te worden. Dan zou ik als concurrent, zoals Q, vanzelfsprekend daar iets tegenover zetten. Vooral ook omdat je dan in het gat springt dat 3FM achterlaat omdat Serious Request geen succes meer is. Ga je als Q dan roepen "Laat 538 maar in dat gat springen, want ze hebben een goed doel" of probeer je zelf ook profijt te hebben van de ondergang van Serious Request? Ik zou het wel weten.
Als alle bedrijven met commercieel oogpunt elkaar moeten volgen of in de gaten houden of nog erger, zelfs afspraken maken wanneer wie wat doet. Krijg je zelfs de mededingingsautoriteit op je dak.

Het zou geen vrij ondernemen zijn als Q geen aktie mag doen omdat 538 met een goed doel bezig is in die periode.
Hoort-u-mij

https://qmusic.nl/nieuws/mattie-en-mari ... goede-doel

Toen had 538 in die periode vast eigen akties en spelletjes.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Q-Music een nieuwe nieuwslezer? Iris Schut? Ik hoor Fien Vermeulen steeds minder op Q.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Naam kwam mij al bekend voor, komt blijkbaar van 538 af. Iris.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Deradiokenner schreef: 10 dec 2020 13:05 Q-Music een nieuwe nieuwslezer? Iris Schut? Ik hoor Fien Vermeulen steeds minder op Q.
Ik weet niet of het iets met elkaar te maken heeft, maar Fien heeft meegedaan aan de Slimste mens.
Radiofan500

Vanaf komende maandag (tussen 06 en 22 uur) de Q-Escape Room op Q, dit is vanaf dan de programmering:

Maandag tot en met nader order..

06-10 Mattie & Marieke
10-11 Foute Uur met Domien
11-12 Domien
12-14 Mattie & Marieke
14-16 Kai Merckx
16-19 Domien
19-22 Kai Merckx

Vanaf 22u de normale programmering
22-00 Joost Swinkels
00-06 Non Stop
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Wat vinden we van de Qescape room? Ik hoop dat dit een traditie gaat worden nu we geen Serious requaestrant hebben. En dan het liefst op een plein!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Deradiokenner schreef: 14 dec 2020 21:07 Wat vinden we van de Qescape room? Ik hoop dat dit een traditie gaat worden nu we geen Serious requaestrant hebben. En dan het liefst op een plein!
Ik heb een halfuurtje geluisterd (van 18:30-19:00) maar als je niet de hee dag luistert lijkt het mij moeilijk te volgen. Ik had echt geen idee waar ze het precies over hadden toen het over de opdracht ging waar ze mee bezig waren.

Een halfuurtje is natuurlijk heel weinig, dus zal morgen nog eens wat langer luisteren. Het idee is wel echt heel tof.
Radiofan500

Om de zoveel uur (ik geloof 2) doen ze wel een recap in een 5 minuten durend fragment, dus dan wordt je toch weer een beetje op de hoogte gebracht als je niet voor langere tijd kunt luisteren.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Leuk bedacht (of afgekeken van BBC Radio 1), ik denk dat het vooral een leuk event is voor de vaste luisteraars. Dan is het natuurlijk leuk om je favoriete jocks de hele dag door te volgen om te kijken hoe ver ze zijn. Maar ik vraag me af of je er echt veel nieuwe luisteraars mee trekt
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

JulesKluivert schreef: 15 dec 2020 11:04 Leuk bedacht (of afgekeken van BBC Radio 1), ik denk dat het vooral een leuk event is voor de vaste luisteraars. Dan is het natuurlijk leuk om je favoriete jocks de hele dag door te volgen om te kijken hoe ver ze zijn. Maar ik vraag me af of je er echt veel nieuwe luisteraars mee trekt
In deze maand met zoveel radio evenementen is het vasthouden van je vaste luisteraars eigenlijk al een soort van winst denk ik.
Plaats reactie