Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Johanneke »

Deradiokenner schreef: 10 nov 2020 10:17 Nu we toch een tijdje onderweg zijn met Tom en Bram vraag ik me af hoe jullie het vinden? Ik vind het niet echt spectaculair als je het vergelijkt met Stephan Bouwman die daar eerst zat. Ook ben ik het foute uur wel een beetje zat. Om 10.00 uur vind ik het niet zo passen, gister werdt ik wel blij verrast met de big 50 van de 80’s bij M&M. Zoiets zou leuk zijn! Laat het foute uur maar gewoon op vrijdag en zaterdag avond.
Ik vind het weekend er uiteindelijk sowieso niet op vooruit gegaan eigenlijk. Zoals ik eerder al zei, ik mis Bas in de avonden. Ik luisterde vaak naar Stephan tussen 12 en 15 maar sinds Bram en Tom er zitten, ben ik naar Veronica op die uren. Enige wat ik positief vind, is het Foute uur tussen 18 en 19 op zaterdagavond, dat is na twee maanden al ons favoriete uurtje van het weekend op de radio
topradiofm

Bericht door topradiofm »

ik vind Tom en Bram leuker dan ik had verwacht.
JanL

Bericht door JanL »

Ik hoef al dat geleuter niet in het weekend tussen 12 en 3. Daarom maar een andere zender haha.
Orange

Bericht door Orange »

JanL schreef: 10 nov 2020 17:14 Ik hoef al dat geleuter niet in het weekend tussen 12 en 3. Daarom maar een andere zender haha.
Dit zou precies weleens het probleem kunnen zijn waardoor Q niets opschiet met Bram en Tom en ook met de danceprogramma's op zaterdagavond/-nacht. De kracht van Q is feel good hits stampen met korte talks van dj's. Dat concept gaan ze nu veranderen en de vaste luisteraars zitten daar niet op te wachten. Die willen graag weten waar ze aan toe zijn/altijd van hetzelfde concept uit kunnen gaan.
Daan!

Bericht door Daan! »

De vraag is hoe groot de groep luisteraars is die wegzapt en hoe groet de groep is die inschakelt. Ik luister tegenwoordig in het weekend juist naar Q.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, het verschil in spreektijd tussen Stephan en het programma van Tom & Bram was (in het geval van Stephan) en is tussen 12 en 15 uur (bij Tom en Bram) niet heel groot. Maar we zullen het de komende maanden wel zien.

Overigens doet Bas tussen 07 en 10 uur nu ook gewoon zijn vaste itempjes, behalve dan de snackroulette voor zover ik weet. Maarja dat is ook wat lastig op dat tijdstip 😅

Met Bas en Joep achter elkaar hebben ze wel een mooie weekend-ochtendprogrammering vind ik.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Mattie werkt vanuit huis met de locatieset van Q, omdat hij in contact is geweest met de partner van een besmet iemand. Uit voorzorg dus. De rest van het team zit gewoon in Amsterdam.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Radiofan500 schreef: 11 nov 2020 08:17 Mattie werkt vanuit huis met de locatieset van Q, omdat hij in contact is geweest met de partner van een besmet iemand. Uit voorzorg dus. De rest van het team zit gewoon in Amsterdam.
Mattie heeft uit voorzorg al sinds maart een studio thuis om meteen te kunnen handelen indien nodig.
jessica

Bericht door jessica »

Nu Qmusic zo makkelijk haar online radiozusje Qmusic-nonstop All the Hits omvormt naar een kerststation met alleen maar kerstplaatjes kunnen ze als de kerstmis voorbij is het station beter gelijk omvormen naar Joe. Dat zou tenminste mijn strategie zijn.

Nu hoeven ze het excuus dat wanneer ze het kanaal omvormen naar iets anders en dan luisteraars verliezen ook niet meer te gebruiken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 16 nov 2020 18:02 Nu Qmusic zo makkelijk haar online radiozusje Qmusic-nonstop All the Hits omvormt naar een kerststation met alleen maar kerstplaatjes kunnen ze als de kerstmis voorbij is het station beter gelijk omvormen naar Joe. Dat zou tenminste mijn strategie zijn.

Nu hoeven ze het excuus dat wanneer ze het kanaal omvormen naar iets anders en dan luisteraars verliezen ook niet meer te gebruiken.
Dat gaat niet gebeuren, want deze zenders zijn truukjes om de luistercijfers van Q op te krikken.

Waar en wanneer heeft Q dit excuus gebruikt?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Phoenix schreef: 16 nov 2020 18:24
jessica schreef: 16 nov 2020 18:02 Nu Qmusic zo makkelijk haar online radiozusje Qmusic-nonstop All the Hits omvormt naar een kerststation met alleen maar kerstplaatjes kunnen ze als de kerstmis voorbij is het station beter gelijk omvormen naar Joe. Dat zou tenminste mijn strategie zijn.

Dat gaat niet gebeuren, want deze zenders zijn truukjes om de luistercijfers van Q op te krikken.

Waar en wanneer heeft Q dit excuus gebruikt?
Vanuit goede bron vernomen, dat nonstop hierna weer doet terugkeren
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Moeten we je er aan herinneren dat Talpa dit zelfde trucje toepast in Brabant met Radio 10?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 16 nov 2020 20:51

Moeten we je er aan herinneren dat Talpa dit zelfde trucje toepast in Brabant met Radio 10?
Nee. Dat is een ander trucje met hetzelfde doel. Ook dit trucje past Q toe, dat wel.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pot

Bericht door Pot »

De afgelopen tijd luister ik in de avond steeds vaker naar Qmusic met Kai Merckx (of Veronica met Martijn Muijs). Hij zet echt een goed programma neer en sluit daarnaast goed aan op de middagshow (met o.a. Anton Griep). Erg leuk om naar te luisteren.
Oren open!
topradiofm

Bericht door topradiofm »

Ik luister nu ook steeds vaker naar domien met Anton. Vind het een fijne combinatie. Zo zie , dat je niet veel sidekicks nodigt hebt om een radioprogramma leuk te maken.
Plaats reactie