Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DJ_Nick

Re: Qmusic algemeen

Bericht door DJ_Nick »

Radiofan500 schreef: 29 sep 2020 16:09 Naast Mattie & Marieke presenteren nu ook Domien samen met zijn nieuwslezer Anton Griep de middagshow met in-ears. Ik weet niet of dit een test is of dat dit nu altijd gaat gebeuren, maar het verschil met de normale microfoons (SHURE) merk je wel..
Ik vind dat echt zo lelijk, is toch ook de magie van radio de microfoon recht voor je neus
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Ik begrijp je, maar vroeger had je die magie misschien weer met cassetterecorders en jinglemachines.. Tijden veranderen, misschien wordt dit de nieuwe trend...
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

DJ_Nick schreef: 29 sep 2020 16:13
Radiofan500 schreef: 29 sep 2020 16:09 Naast Mattie & Marieke presenteren nu ook Domien samen met zijn nieuwslezer Anton Griep de middagshow met in-ears. Ik weet niet of dit een test is of dat dit nu altijd gaat gebeuren, maar het verschil met de normale microfoons (SHURE) merk je wel..
Ik vind dat echt zo lelijk, is toch ook de magie van radio de microfoon recht voor je neus
Een test, hij wilde het ook eens proberen. Was rond 17:10 op zender. Beviel nog niet erg.
wally

Bericht door wally »

Sowieso, je hebt een tijd de SHURE's gehad, toen ineens hingen overal de Rode Broadcasters en nu weer de SHURE....w'rom??
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

wally schreef: 29 sep 2020 19:27 Sowieso, je hebt een tijd de SHURE's gehad, toen ineens hingen overal de Rode Broadcasters en nu weer de SHURE....w'rom??
Kwestie van smaak. De Publieke omroepen gebruiken al tientallen jaren voor dj's de SM7B

Talpa zender 538 gebruikt al vanaf de jaren 90 (na wat andere mikes zoals een akg) de Rode Broadcaster.
Zo ook Veronica en Radio 10 de afgelopen jaren.

Q gebruikte heel erg in het begin Neumanns en later de Shure SM7 en doet dat nog steeds, samen met een DPI microfoon op de wang van ik vermoed ook shure.

Zoveel wisseling is er dus niet geweest .
De Nachtwacht

Is er dit jaar geen Q top 1000? Meestal is deze dacht ik begin november maar heb er nu nog niets over gehoord of gelezen
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Jawel hoor, er lopen al wat promo's op zender hoorde ik. 15 november start de lijst geloof ik
De Nachtwacht

Radiofan500 schreef: 27 okt 2020 22:11 Jawel hoor, er lopen al wat promo's op zender hoorde ik. 15 november start de lijst geloof ik
Dan heb ik steeds op de verkeerde momenten geluisterd heb er nog niet eentje gehoord, vandaar de vraag. Maar mooi, altijd een leuke lijst.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Meer mensen hier die de gezellige weekend avondshows van Bas van Nimwegen missen?

Op zaterdagavond met Armin zet ik sowieso de radio ergens anders op, maar ook Martijn Biemans op zondagavond, zucht, daar gebeurt echt helemaal niks... Ik mis de snack roulette, hoor eens daar is Joris, enzovoorts.
Pot

Bericht door Pot »

Johanneke schreef: 08 nov 2020 21:30 Meer mensen hier die de gezellige weekend avondshows van Bas van Nimwegen missen?

Op zaterdagavond met Armin zet ik sowieso de radio ergens anders op, maar ook Martijn Biemans op zondagavond, zucht, daar gebeurt echt helemaal niks... Ik mis de snack roulette, hoor eens daar is Joris, enzovoorts.
Bas mis ik ook. Hoewel ik heel af en toe op zaterdag en zondagavond radio luister, stond Qmusic altijd aan bij mij. Jammer dat er op zaterdagavond geen enkel normaal programma gepresenteerd wordt op landelijke radio. Jordi is prima, net als Bas. Martijn Biemans is ook niet echt bijzonder, maar zaterdagavond is Langs de lijn er gelukkig nog. Anders maar Sky...
Oren open!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 08 nov 2020 22:28 zaterdagavond is Langs de lijn er gelukkig nog. Anders maar Sky...
Grappig. Ik vind Langs xe lijn echt het meest vreselijke radioprogramma wat een mens kan bedenken. Echt alleen maar geschreeuw om niks.

De zaterdagavond is inderdaad wel heel veel dance of non stop. Een leuke zaterdagavondshow zou ik ook niet op kunnen noemen.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Als je niet van sport houdt is Langs de Lijn natuurlijk verschrikkelijk programma. Maar als je wel van sport houdt is het geweldig. Veel live schakelingen, snel, vlot gepresenteerd, technisch goed en ook nog leuke muziek tussendoor. Echte mooie radio.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 08 nov 2020 22:39 Als je niet van sport houdt is Langs de Lijn natuurlijk verschrikkelijk programma. Maar als je wel van sport houdt is het geweldig. Veel live schakelingen, snel, vlot gepresenteerd, technisch goed en ook nog leuke muziek tussendoor. Echte mooie radio.
Inderdaad; je moet er van houden.
Oren open!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 08 nov 2020 22:39 Als je niet van sport houdt is Langs de Lijn natuurlijk verschrikkelijk programma.
Ik houd van sport, maar op de radio (en meestal ook op televisie) vind ik het echt afschuwelijk. Wat een totaal gebrek aan creativiteit, wat een afschuwelijk heen en weer geschakel tussen schreeuwende mannen die niets normaal kunnen zeggen.

Breng gewoon actuele uitslagen en tussenstanden op een normale toon, houd mooie interviews en meld interessante ontwikkelingen. Dan ontstaat goede sportradio, niet mwt dat achterlijke geschreeuw wat we nu aan kunnen horen.

Echt afschuwelijk.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef: 08 nov 2020 22:49
jessica schreef: 08 nov 2020 22:39 Als je niet van sport houdt is Langs de Lijn natuurlijk verschrikkelijk programma.
Ik houd van sport, maar op de radio (en meestal ook op televisie) vind ik het echt afschuwelijk. Wat een totaal gebrek aan creativiteit, wat een afschuwelijk heen en weer geschakel tussen schreeuwende mannen die niets normaal kunnen zeggen.

Breng gewoon actuele uitslagen en tussenstanden op een normale toon, houd mooie interviews en meld interessante ontwikkelingen. Dan ontstaat goede sportradio, niet mwt dat achterlijke geschreeuw wat we nu aan kunnen horen.

Echt afschuwelijk.
Smaken verschillen. Dit zouden ze mooi als tegenhanger voor Langs de Lijn op BNR kunnen doen. Past ook meer bij die zender. Denk zeker dat daar ook een publiek voor is.
Plaats reactie