Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Qmusic algemeen

Bericht door De Nachtwacht »

De lijst zelf kun je ook op de website van Q vinden:
https://qmusic.nl/dit-is-de-worldwide-c ... van-buuren
Jammer dat de rest van de gedraaide tracks (want er werden er wel meer gedraait dan alleen die 20) er niet bij staat.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Gewoon een aftreksel van GDC op 538.
Pot

Bericht door Pot »

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... winnen-is/

Lovende woorden van Kicken voor Qmusic en een sneer naar metname 538/Talpa in zijn nieuwe column.
Oren open!
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Positiviteit en Kicken? Waar gaan we dat schrijven! 😉
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Pot schreef: 06 sep 2020 18:45 https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... winnen-is/

Lovende woorden van Kicken voor Qmusic en een sneer naar metname 538/Talpa in zijn nieuwe column.
Zie je maar dat deze man niet altijd negatief is wat hier vaak wordt gezegd.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ikbenroy schreef: 06 sep 2020 18:39 Gewoon een aftreksel van GDC op 538.
Heb je deze puber weer, ik dacht dat jij een ban had gekregen? Leer eerst maar eens normaal een discussie te voeren voordat je iets gaat zeggen.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

GDC klinkt als een te geforceerde straks geproduceerde voicetrack show.

Armin klinkt toch echt meer als radio
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 06 sep 2020 21:55
Pot schreef: 06 sep 2020 18:45 https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... winnen-is/

Niet negatief? Waarop is de kritiek op Domien Verschuuren dan gebaseerd? Hoezo te weinig personality voor de Top 40. De Top 40 scoort als een malle. En Verschuuren heeft personality genoeg om met zijn vrienden en zijn podcast een theater uit te verkopen. De kritiek op Domien is ongefundamenteerd.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
De Nachtwacht

Dat ben ik toch niet eens met je. Leg de lijsten maar eens naast elkaar, ik zie zo gauw maar vier liedjes die hetzelfde zijn. Ofterwijl: 16 anderen. Dat maakt 't toch wel een heel andere lijst. Daarbij laat Armin nog allerlei tracks horen die bijvoorbeeld nog maar net uit zijn, dat doet de GBC40 ook niet.
De Nachtwacht

Dus Kicken schrijft "het format wordt niet om de haverklap rigoreus aangepast omdat De Grote Baas het niks vindt of de stationmanager op een verjaardag te horen kreeg ‘dat toch wel echt teveel dezelfde nummers voorbijkomen’."
Om de zin erop wel te concluderen dat Jerusalema mede is opgepikt door zijn collumn op spreekbuis.

Als Q echt zo constistent is als Patrick schrijft, heeft zijnc ollumn daar dus geen enkele invloed op gehad.

En hoeveel personality moet je hebben voor een hitlijst? Een hitlijst is een muziekprogramma, dat was het ook onder de Zwart, van diepen en Nieuwenhuize. Allemaal jocks, die, net als Domien nu, prima een strakke show kunnen neerzetten. Feit dat het ook nog als een malle scoort maakt de kritiek helemaal (inderdaad) ongefundeerd.
RadioLove95

Phoenix schreef: 07 sep 2020 07:25

Niet negatief? Waarop is de kritiek op Domien Verschuuren dan gebaseerd? Hoezo te weinig personality voor de Top 40. De Top 40 scoort als een malle. En Verschuuren heeft personality genoeg om met zijn vrienden en zijn podcast een theater uit te verkopen. De kritiek op Domien is ongefundamenteerd.
Dat is een gewoon zijn mening over eventuele verbeterpunten. Hij zegt heel veel positieve dingen over Q-music. Eerlijk gezegd snap ik wel dat wanneer je kunt kiezen tussen Ekdom of Verschuuren dat hij voor Ekdom kiest. Niet heel raar toch? Die man heeft alle radioprijzen gewonnen en is een van de populairste dj’s van Nederland.

Volgens mij is er hier vooral veel persoonlijke kritiek op Kicken. Alles wat hij zegt wordt hier gezien als iets negatiefs omdat hij hier een paar mensen heeft “geraakt”? Laat iemand toch gewoon een andere mening hebben. Dat maakt een discussie zo leuk :)
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ja, ik vind Kicken ook leuk momenteel, en vooral dat mensen er serieus op in gaan. Want laten we eerlijk zijn, hij verkoopt toch ook een hoop flauwekul.

Ik vraag me ook af of dat programma van Armin op zaterdagavond wel slim is. Je zal ongetwijfeld een paar luisteraars bij Dance Department weghalen, maar je zit dan toch in dezelfde vijver te vissen. Het is best ontoegankelijke muziek voor veel Q Luisteraars, denk ik.

Het programma van Bas van Nimwegen was op die uren nog het enige gepresenteerde programma met Top 40 muziek, en afgelopen zaterdagavond wist ik na 22u echt niks meer te luisteren op de radio. Ik vind het zonde!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21 Dat is een gewoon zijn mening over eventuele verbeterpunten. Hij zegt heel veel positieve dingen over Q-music. Eerlijk gezegd snap ik wel dat wanneer je kunt kiezen tussen Ekdom of Verschuuren dat hij voor Ekdom kiest.
Er is geen "keuze". Aan de ene kant zegt Kicken dat alles moet draaien en in dienst moet staan van de ochtendshow. Hij noemt Barreveld en Van Helden als goede voorbeelden. Tegelijkertijd rekent hij er Verschuuren op af. Hij zou weer juist meer personality moeten hebben. Intussen is het succes van Q Music mede te danken aan Verschuuren. Zijn programma heeft de luistercijfers in de middag doen stijgen en op vrijdagmiddag maakt hij het meest beluisterde middagprogramma.
RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21 Niet heel raar toch? Die man heeft alle radioprijzen gewonnen en is een van de populairste dj’s van Nederland.
Daarmee is niet gezegd dat Ekdom past bij het sterke geformatteerde profiel van Q Music.
RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21 Volgens mij is er hier vooral veel persoonlijke kritiek op Kicken. Alles wat hij zegt wordt hier gezien als iets negatiefs omdat hij hier een paar mensen heeft “geraakt”? Laat iemand toch gewoon een andere mening hebben. Dat maakt een discussie zo leuk :)
Dat zou kunnen. Ik waardeer de bijdrages van Kicken enorm. Zijn columns op spreekbuis, zijn gesprekken met "radiohelden" en zijn bijdragen op dit forum. Hij weet het vuurtje aardig op te stoken. Ik mag dat wel.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
RadioLove95

Phoenix schreef: 07 sep 2020 09:26
RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21 Dat is een gewoon zijn mening over eventuele verbeterpunten. Hij zegt heel veel positieve dingen over Q-music. Eerlijk gezegd snap ik wel dat wanneer je kunt kiezen tussen Ekdom of Verschuuren dat hij voor Ekdom kiest.
Er is geen "keuze". Aan de ene kant zegt Kicken dat alles moet draaien en in dienst moet staan van de ochtendshow. Hij noemt Barreveld en Van Helden als goede voorbeelden. Tegelijkertijd rekent hij er Verschuuren op af. Hij zou weer juist meer personality moeten hebben. Intussen is het succes van Q Music mede te danken aan Verschuuren. Zijn programma heeft de luistercijfers in de middag doen stijgen en op vrijdagmiddag maakt hij het meest beluisterde middagprogramma.
RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21 Niet heel raar toch? Die man heeft alle radioprijzen gewonnen en is een van de populairste dj’s van Nederland.
Daarmee is niet gezegd dat Ekdom past bij het sterke geformatteerde profiel van Q Music.
RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21 Volgens mij is er hier vooral veel persoonlijke kritiek op Kicken. Alles wat hij zegt wordt hier gezien als iets negatiefs omdat hij hier een paar mensen heeft “geraakt”? Laat iemand toch gewoon een andere mening hebben. Dat maakt een discussie zo leuk :)
Dat zou kunnen. Ik waardeer de bijdrages van Kicken enorm. Zijn columns op spreekbuis, zijn gesprekken met "radiohelden" en zijn bijdragen op dit forum. Hij weet het vuurtje aardig op te stoken. Ik mag dat wel.
Wie zegt dat er geen “keuze” is? Volgens mij kan je als nummer 1 grote namen naar je toe trekken en zijn er veel keuzes en opties.

Ik ben wel eens benieuwd of Domien de luisteraars trekt of de “Top40”. Als het Domien zou zijn waarom noem je het dan niet de Domien40? :)

Persoonlijk denk ik dat de Top40 zelf een aardig sterk merk is en dat iemand met meer body die lijst naar een hoger niveau kan tillen. Dat is ook een gevoel.

Dus ik ben het eens met Kicken.
Orange

Bericht door Orange »

RadioLove95 schreef: 07 sep 2020 08:21Eerlijk gezegd snap ik wel dat wanneer je kunt kiezen tussen Ekdom of Verschuuren dat hij voor Ekdom kiest. Niet heel raar toch? Die man heeft alle radioprijzen gewonnen en is een van de populairste dj’s van Nederland.
Wat mij betreft is die keuze niet vanzelfsprekend.
- Voor Q niet een vanzelfsprekende keuze, want de vraag is of Ekdom past in hun filosofie (zo goed aan vastgehouden al die 15 jaar) en in de tijd dat Q overstapte naar grote namen (Jeroen van Inkel, Ruud, de Wild, Wouter van der Goes, Gijs Staverman) zijn ze daar op teruggekomen. Nu weer voor grote namen gaan (Gerard Ekdom) zou een herhaling zijn van iets wat eerder niet persé een succes was.
- Voor Edkom niet een vanzelfsprekende keuze, want wil hij zich in het keurslijf van Q hijsen?

Daarmee zeg ik overigens niet dat het niet kan gebeuren, maar ik probeer er mee aan te geven dat kiezen tussen Ekdom en Verschuuren helemaal niet een vanzelfsprekende keuze voor Ekdom is.
Plaats reactie