Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioLove95

Re: Qmusic algemeen

Bericht door RadioLove95 »

Hoort-u-mij schreef: 30 aug 2020 16:22
RadioLove95 schreef: 26 aug 2020 23:24
Hoort-u-mij schreef: 26 aug 2020 23:22

In veel gevallen neemt hij een studio mee op tour.
Dat is tegenwoordig een microfoon en een laptop. De mixen worden ook al gemaakt.
Bij zijn eigen world tours gaat er gewoon een complete studio mee met radiocrew. Ook op Tomorrowland en Ultra Miami heeft dit gedaan
Dat is zeker waar. Dat is niet wekelijks het geval.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

RadioLove95 schreef: 31 aug 2020 11:16
RadioLove95 schreef: 26 aug 2020 23:24

Dat is tegenwoordig een microfoon en een laptop. De mixen worden ook al gemaakt.
Bij zijn eigen world tours gaat er gewoon een complete studio mee met radiocrew. Ook op Tomorrowland en Ultra Miami heeft dit gedaan
Armin maakt of zelf de mix dan in Ableton of ze recorden met een Pioneer setje de mix in een laptop.

Presentaties worden dan los opgenomen zowel in het Engels als Nederlands. En dan gaat het naar de stations en die mogen het afmonteren
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Hoort-u-mij schreef: 31 aug 2020 12:57
RadioLove95 schreef: 31 aug 2020 11:16
Armin maakt of zelf de mix dan in Ableton of ze recorden met een Pioneer setje de mix in een laptop.

Presentaties worden dan los opgenomen zowel in het Engels als Nederlands. En dan gaat het naar de stations en die mogen het afmonteren
Meestal maakt gewoon iemand bij Armada (zijn platenmaatschappij) de mixjes in Ableton en worden er tekstjes voor hem geschreven. Die hij snel even inspreekt. Dus hem kost het dan 5 tot 10 minuten werk. Dit kan overal gebeuren.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Q bestaat om 20:30 15 jaar heeft iemand nog een opname liggen van het begin? Dat de dj’s aftellen en dan Q-Music start?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Toevallig heeft radio.nld ie vandaag geplaatst. Ook met beelden erbij.
Stef99

Bericht door Stef99 »

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Nog mensen naar Tom & Bram geluisterd op Q vanmiddag?
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik neem aan van wel. ;)
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Radiofan500 schreef: 05 sep 2020 15:15 Nog mensen naar Tom & Bram geluisterd op Q vanmiddag?
Ja, ik. Vond het prettig wegluisteren en een vrolijk programma. Je merkte wel dat ze zenuwachtig waren door wat versprekingen en ze zeiden wel erg vaak 'op Q dit, op Q dat' zegmaar, maar dat zal vast ook wennen zijn.
De Nachtwacht

Luister nu naar Armin van Buuren.

Even 2 dingen los van elkaar: Als danceliefhebber vind ik het echt te gek. Armin presenteerd het goed en heeft ontzettend veel kennis, verteld op een leuke manier bij de muziek die gedraait wordt. Er wordt wel echt werk van gemaakt, heel anders dan bij de andere club djs die even een uurtje per week opnemen.

Maar of de Q luisteraar hier op zit te wachten vraag ik me wel af. Het gaat wel heel erg tegen het format in. Misschien is het hartstikke succesvol, maar vind het in ieder geval een gedurfde zet.

Overigens hoop ik dat de playlists van de programma's van Armin nog ergens terug te vinden zijn.
De Nachtwacht

De Maximum weekendmix vind ik ook erg goed. Hierin wel veel bekende hits (meestal wel in een remix). Had er zelf voor gekozen om hiermee te beginnen om 21:00 en vervolgens de programma's van Armin. Deze mix heeft vel meer herkenbaarheid en de programmering zou dan ook logischer zijn.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

De Nachtwacht schreef: 05 sep 2020 23:48 Luister nu naar Armin van Buuren.

Even 2 dingen los van elkaar: Als danceliefhebber vind ik het echt te gek. Armin presenteerd het goed en heeft ontzettend veel kennis, verteld op een leuke manier bij de muziek die gedraait wordt. Er wordt wel echt werk van gemaakt, heel anders dan bij de andere club djs die even een uurtje per week opnemen.

Maar of de Q luisteraar hier op zit te wachten vraag ik me wel af. Het gaat wel heel erg tegen het format in. Misschien is het hartstikke succesvol, maar vind het in ieder geval een gedurfde zet.

Overigens hoop ik dat de playlists van de programma's van Armin nog ergens terug te vinden zijn.
De WorldWide Club 20 komt later vandaag online te staan, lees ik net in de Q-app. De lijst staat in elk geval al online.

Wellicht The Maximum WeekendMix en A State Of Trance ook wel.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

De Nachtwacht schreef: 06 sep 2020 00:21 De Maximum weekendmix vind ik ook erg goed. Hierin wel veel bekende hits (meestal wel in een remix). Had er zelf voor gekozen om hiermee te beginnen om 21:00 en vervolgens de programma's van Armin. Deze mix heeft vel meer herkenbaarheid en de programmering zou dan ook logischer zijn.
Precies. De mix van Menno past goed bij Q. Sowieso al veel hits op Q & in zijn programma ddw draait hij om 12u ook altijd 2 remixes.

De WWT20 presenteert Armin goed en persoonlijk vind ik het een leuke afwisseling op de andere programma's. Maar ik denk dat lang niet alle luisteraars dit zo vinden en die Q aanzetten om dat het altijd herkenbaar is. Dat is nu natuurlijk niet meer zo, wel een risico.
Stef99

Bericht door Stef99 »

Is de Maximum Weekend Mix nog ergens terug te beluisteren?
stan klerks

Bericht door stan klerks »

De maximum weekend mix en de shows van Armin staan nu in de QMusic App.
Plaats reactie