Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

density1

Re: Qmusic algemeen

Bericht door density1 »

Het is inderdaad ridicuul te noemen dat dit allemaal maar mag. Hopelijk steken ze hier bij een volgende verdelingsronde een stokje voor.

Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef:
08 mar 2020 15:51
Pot schreef:
08 mar 2020 15:12
Als bevestiging: Qmusic Non-Stop in de Randstad.
http://radio.nl/820533/bevestigd-qmusic ... e-randstad
Gekke vraag, hoe kan Radio Limburg überhaupt in het bezit zijn van een fm frequentie in de randstad?
En waarom mag Q daar geld in steken.
Radio Limburg is een bedrijfsnaam. Iedere BV mag meedoen aan de frequentieverdeling, dus de BV Radio Limburg ook. Q music steekt er geen geld in. Zij worden formeel als productiemaatschappij ingehuurd door Radio Limburg om content te verzorgen op het kavel B05.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Orange schreef:
08 mar 2020 21:59
Smid70 schreef:
Pot schreef:
08 mar 2020 15:12
Als bevestiging: Qmusic Non-Stop in de Randstad.
http://radio.nl/820533/bevestigd-qmusic ... e-randstad
Gekke vraag, hoe kan Radio Limburg überhaupt in het bezit zijn van een fm frequentie in de randstad?
Radio Limburg is een bedrijfsnaam. Iedere BV mag meedoen aan de frequentieverdeling, dus de BV Radio Limburg ook. Q music steekt er geen geld in. Zij worden formeel als productiemaatschappij ingehuurd door Radio Limburg om content te verzorgen op het kavel B05.
Dank voor je antwoord.
Een “constructie” dus 😉

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Smid70 schreef:
08 mar 2020 22:34
Orange schreef:
08 mar 2020 21:59
Smid70 schreef:

Dank voor je antwoord.
Een “constructie” dus 😉
Net als Q Limburg, radio NL en ,radio 10 Brabant. Allemaal met een omweg toch dekking

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Joost Swinkels zei gisteravond dat Martijn nog ziek was, daarom weer de Q nacht vanaf 12 uur. Iemand ooit op het idee gekomen dat het programma van Joost maar twee uur duurt en dat hij dus misschien tot 2u zou kunnen blijven zitten in dit soort gevallen?
Ik sta hier niet bekend als Q Music fan maar wees nou eerlijk, dit is toch onprofessioneel voor zo'n groot station 🙃

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Johanneke schreef:
12 mar 2020 07:12
Joost Swinkels zei gisteravond dat Martijn nog ziek was, daarom weer de Q nacht vanaf 12 uur. Iemand ooit op het idee gekomen dat het programma van Joost maar twee uur duurt en dat hij dus misschien tot 2u zou kunnen blijven zitten in dit soort gevallen?
Ik sta hier niet bekend als Q Music fan maar wees nou eerlijk, dit is toch onprofessioneel voor zo'n groot station 🙃
Tja, hij zou dat gewoon kunnen doen, zal hij ook echt niet moeilijk over doen lijkt mij. Maar dan moeten ze het wel aan hem vragen, blijkbaar vinden ze het niet nodig.

Pot

Bericht door Pot »

Ze hadden er inderdaad iemand neer kunnen zetten. Is wel zo resepectvol... volgens mij komt het vaker door dat er geen invaller voor Martijn is.
Aan de andere kant, hoe jammer het ook is, denkt Q hierin commercieel na: 00-02 telt niet mee in de luistercijfers. Hoeveel luisteraars trekt het programma? 10.000 tot 20.000? Is het dan belangrijk genoeg? Nee denk het (helaas) niet.
Oren open!

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Pot schreef:
12 mar 2020 13:29
Ze hadden er inderdaad iemand neer kunnen zetten. Is wel zo resepectvol... volgens mij komt het vaker door dat er geen invaller voor Martijn is.
Aan de andere kant, hoe jammer het ook is, denkt Q hierin commercieel na: 00-02 telt niet mee in de luistercijfers. Hoeveel luisteraars trekt het programma? 10.000 tot 20.000? Is het dan belangrijk genoeg? Nee denk het (helaas) niet.
In dat geval zou ik zeggen, waarom skip je die hele nachtshow niet gewoon en zet je Martijn in het weekend waar ze best een goeie jock kunnen gebruiken.

Pot

Bericht door Pot »

Johanneke schreef:
12 mar 2020 13:43
In dat geval zou ik zeggen, waarom skip je die hele nachtshow niet gewoon en zet je Martijn in het weekend waar ze best een goeie jock kunnen gebruiken.
Op de plek van Hila zeker :lol:
Oren open!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Pot schreef:
Als ze het niet commercieel interessant zouden vinden zouden ze er wel voor kiezen om er helemaal geen dj neer te zetten.

Pot

Bericht door Pot »

De Nachtwacht schreef:
12 mar 2020 15:09
Pot schreef:
Als ze het niet commercieel interessant zouden vinden zouden ze er wel voor kiezen om er helemaal geen dj neer te zetten.
Ze vinden het als vervaning niet belangrijk genoeg. Als het zo belangrijk was hadden ze er al iemand neergezet.
Oren open!

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Qmusic verlengt vanaf maandag de ochtendshow van Mattie & Marieke met 1 uur. Dit doen ze om beter in te spelen op de behoeftes van luisteraars, het ritme van de luisteraar komt later op gang en daar spelen ze bij Q op in. Vanaf maandag dus vanaf 06 uur de ochtendshow tot 10 uur.

Iets wat ik wel gek vind is dat het Foute Uur niet vervalt, dit start een uur later. Tussen 10 en 11 uur dus, Menno start dan om 11 uur denk ik?

Persoonlijk lijkt het mij handiger om tijdens het laatste uur ochtendshow gewoon foute hits te draaien in combinatie met Mattie & Marieke. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben om dat niet te doen.

Hier een link naar het persbericht: https://qmusic.nl/nieuws/we-verlengen-d ... et-een-uur

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radiofan500 schreef:
01 apr 2020 11:42
Qmusic verlengt vanaf maandag de ochtendshow van Mattie & Marieke met 1 uur. Dit doen ze om beter in te spelen op de behoeftes van luisteraars, het ritme van de luisteraar komt later op gang en daar spelen ze bij Q op in. Vanaf maandag dus vanaf 06 uur de ochtendshow tot 10 uur.

Iets wat ik wel gek vind is dat het Foute Uur niet vervalt, dit start een uur later. Tussen 10 en 11 uur dus, Menno start dan om 11 uur denk ik?

Persoonlijk lijkt het mij handiger om tijdens het laatste uur ochtendshow gewoon foute hits te draaien in combinatie met Mattie & Marieke. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben om dat niet te doen.

Hier een link naar het persbericht: https://qmusic.nl/nieuws/we-verlengen-d ... et-een-uur
Logische zet. In dit draadje heb ik ook al aangegeven dat er een verschuiving in het luistergedrag is: http://www.radioforum.nl/viewtopic.php? ... 5&start=45

Ik ben benieuwd of andere zenders de komende weken ook nog met bepaalde aanpassingen komen.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer »

De programmering van Q is nu ook aangepast. Erg jammer dat de ochtendshow met een uur wordt verlengd.
Dit voegt in deze nare tijden helemaal niets toe. Tot 9u was lang genoeg geweest om vervolgens de gebruikelijke programmering te hervatten.

Over de ochtendshow van Q heb ik eerder al mijn mening geventileerd (zie ook andere topic hierover), voordat sommige hier weer over beginnen :wink:

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Henk de Beer schreef:
06 apr 2020 09:35
De programmering van Q is nu ook aangepast. Erg jammer dat de ochtendshow met een uur wordt verlengd.
Dit voegt in deze nare tijden helemaal niets toe. Tot 9u was lang genoeg geweest om vervolgens de gebruikelijke programmering te hervatten.
Ik vond de argumentatie anders wel steekhoudend. Het ritme van mensen is wat opgeschoven nu, op deze manier kunnen mensen toch meer meepikken. Informatie en gezelligheid. Helemaal zo gek nog niet.

En ja, zo gaan ze minder snel naar bij 538, die al wel tot 10 uur zitten. Zal ook zeker een reden zijn, maar daar is niks mis mee.

Plaats reactie