Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Johanneke

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Johanneke »

Pot schreef: 21 apr 2025 23:22
Daan_17 schreef: 19 apr 2025 19:04 Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
Volgens mij hebben ze inmiddels een heel bestand van (goede) nieuwslezers. Zouden ze dan die planningen niet rond krijgen?
Pfff… een van de weinige zenders die luisteraars in het weekend serieus nam lijkt dat dus ook niet meer te doen. En dat ondanks de megawinst van DPG. De komst van JOE lijkt in de breedte mooie resultaten op te leveren. Maar dit is een volgende stap in de in langzame achteruitgang van Q.

Eigenlijk was het station onder Minneboo af, en is Roland het langzamerhand aan het afbreken. Eerst al de danceprogrammering invullen met B-namen, het verdwijnen van Kai en de komst van Joost die gewoon niet goed genoeg is, de 80s lijst en Escape Room die gestopt lijken te zijn en het vertrek van Tom & Joe naar 3FM. Maar ook de versobering van de avondshow en weekendshows.

Over dat laatste gesproken: voorheen keek ik nog wel eens naar de hoogtepunten van M&M op het YouTube-kanaal van Q, maar na een tijd lang niet gekeken te hebben, was ik negatief verrast over het huidige niveau. De gemaaktheid die er in is gekomen en de spontaniteit die verdwenen is, bij met name Marieke. Maar ook een hele rits aan sidekicks die niets te vertellen hebben (van een Vlaamse jongen, de timide nieuwslezer Danny en Kiki). De laatstgenoemde is ook de vriendin van Mattie. Dat betekent dat de handrem er bij Mattie opgaat. Zeker nu ze allemaal bij elkaar zitten. Eigenlijk valt alleen Luc mij mee. In het verleden zorgde hij ook al voor een opleving bij Sander Hoogendoorn. Maar Menno de Boer vond destijds 4-7u op zaterdag- en zondagochtend beter…

Voorheen stond Q in de avonduren en weekenden zeker regelmatig aan, met de Top 40 op vrijdag, (Kai,) Tom & Bram, Kai op de doordeweekse avonden en Bas op zaterdag en zondag. Maar inmiddels steeds minder. Juist in de avonduren en vrijdagmiddag is 538 die plek gaan innemen. Opzich is concurrentie tussen die twee alleen maar toe te juichen, maar Q lijkt er ook niet echt iets tegenover te willen/kunnen zetten.

Eigenlijk is enkel de komst van Jorien een vooruitgang geweest.
Op de eerste plaats waardeer ik je uitgebreide en inhoudelijke bijdrage waaruit ook duidelijk blijkt dat je regelmatig luistert. Dat mis ik steeds meer op dit forum, met name in het Veronica topic.

We moeten niet vergeten dat Q ook wel wat pech heeft gehad, met name vanwege de afwezigheid van Wim. Het verlies van Kai aan Joe heeft volgens mij ook weinig mensen gelukkig gemaakt , ik vraag me af of hij niet liever op Q was gebleven.

Jorien is zeker een aanwinst en wat mij betreft is Luc inderdaad een sterke factor, zowel tussen 5 en 6 maar vooral tijdens M&M. Moet zeggen dat ik hem bij 3FM er ook wel tussenuit vond springen in de vroege weekenduren maar hier komt hij wel echt superleuk tot zijn recht.
Zelf luister ik momenteel in de ochtend tussen 6 en 12, en in het weekend naar Jorien. De hele dag luisteren vind ik wel echt teveel. Ook omdat ze inderdaad de avonden versoberd hebben (knok tegen de klok) en in het weekend vind ik bijv Joey en Vincent ook maar weinig bruisend.
wouter15

Bericht door wouter15 »

Johanneke schreef: 22 apr 2025 19:31
wouter15 schreef: 22 apr 2025 19:22
radioluisteraaro schreef: 22 apr 2025 12:43 Wel bijzonder (voor nu) is volgende week maandag de programmering:
Joost doet de ochtendshow
Jorien 10-1
Bas 1-4
En Menno doet de middag show
En Tom alleen de avond.
Ben erg benieuwd naar Menno in de middag
Wat ik hier vooral bijzonder aan vind dat ze voor de middagshow niet Tom & Bram hebben neergezet (wat ze normaal gesproken toch wel doen als Domien er niet is). Niet dat ik het heel erg vind want ik luister liever naar Menno dan naar Tom & Bram.
Ik had stiekem gehoopt dat Bram een rol zou krijgen in de vervanging van de ochtendshow. Hij deed dat geweldig leuk een paar weken terug. Met Joost alleen is er eigenlijk geen sprake van een ochtendshow, net als vroeger met Kai.
Dit kan natuurlijk altijd nog. Ik heb in ieder geval nergens kunnen vinden dat hij geen rol zou krijgen en dit zou ook verklaren waarom de stoelendans nodig is om de middagshow te gaan vervangen.

Ik moet wel zeggen dat ik de ochtendshow van Q met maar 1 persoon zelf ook niet heel spannend vind. Ik moet wel zeggen dat de periode dat Kai het samen met Kirsten deed wel weer erg leuk was.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

wouter15 schreef: 22 apr 2025 20:30
Johanneke schreef: 22 apr 2025 19:31
wouter15 schreef: 22 apr 2025 19:22
Wat ik hier vooral bijzonder aan vind dat ze voor de middagshow niet Tom & Bram hebben neergezet (wat ze normaal gesproken toch wel doen als Domien er niet is). Niet dat ik het heel erg vind want ik luister liever naar Menno dan naar Tom & Bram.
Ik had stiekem gehoopt dat Bram een rol zou krijgen in de vervanging van de ochtendshow. Hij deed dat geweldig leuk een paar weken terug. Met Joost alleen is er eigenlijk geen sprake van een ochtendshow, net als vroeger met Kai.
Dit kan natuurlijk altijd nog. Ik heb in ieder geval nergens kunnen vinden dat hij geen rol zou krijgen en dit zou ook verklaren waarom de stoelendans nodig is om de middagshow te gaan vervangen.

Ik moet wel zeggen dat ik de ochtendshow van Q met maar 1 persoon zelf ook niet heel spannend vind. Ik moet wel zeggen dat de periode dat Kai het samen met Kirsten deed wel weer erg leuk was.
Dat was toen inderdaad echt top, een hitje van Kai tijdens de zomer. Kai laat op JOE zien dat hij drive time echt kan dragen. Had Tom en Bram de ochtend laten doen. Dat kunnen ze wel, Danny Vos erbij tel uit je winst. Joost solo is een beetje saai.
Feivel

Bericht door Feivel »

Daan zijn observatie rondom het nieuws klopte. Daardoor mogen Rebecca Looijen en Melissa Lagerwaard vertrekken bij DPG. https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... ic-en-joe/
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Feivel schreef: 23 apr 2025 18:31 Daan zijn observatie rondom het nieuws klopte. Daardoor mogen Rebecca Looijen en Melissa Lagerwaard vertrekken bij DPG. https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... ic-en-joe/
Vind het wel echt zonde. De eigen nieuwsbulletins klinken zoveel beter dan het ANP. En kon altijd de interactie wel waarderen, gaf toch net wat meer "body".
En jammer voor goede nieuwslezeres. Zowel Rebecca als Melissa deden het prima. José de Bruin ook al een hele poos niet gehoord meer op Q.
Zal na het verlof van Annemarie dan de vaste plek worden in het weekend voor Danny Vos.
Deezers

Bericht door Deezers »

Daan_17 schreef: 23 apr 2025 21:40
Feivel schreef: 23 apr 2025 18:31 Daan zijn observatie rondom het nieuws klopte. Daardoor mogen Rebecca Looijen en Melissa Lagerwaard vertrekken bij DPG. https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... ic-en-joe/
Vind het wel echt zonde. De eigen nieuwsbulletins klinken zoveel beter dan het ANP. En kon altijd de interactie wel waarderen, gaf toch net wat meer "body".
En jammer voor goede nieuwslezeres. Zowel Rebecca als Melissa deden het prima. José de Bruin ook al een hele poos niet gehoord meer op Q.
Zal na het verlof van Annemarie dan de vaste plek worden in het weekend voor Danny Vos.
Blijft bijzonder dat DPG zo'n grote nieuwsorganisatie is/heeft en dat je dan gaat bezuinigen op een paar luttele uurtjes per week. Een AD/NU.nl redacteur die de bulletins voorbereid en een nieuwslezer om op te lepelen kost echt niet zoveel hoor. ANP is ook niet gratis.
WFNX

Bericht door WFNX »

Erg zonde dit, eens dat dit beide zenders completer en eigener maakte. En dat inderdaad voor een nieuwsmedia organisatie zoals DPG Media.. Als die het al niet meer doen... Jammer ook, omdat - zeker bij Joe - een deel van de kracht vanaf het begin in de uitstekende nieuwsvoorziening zit. Dus dit is een stap (of twee) achteruit. Overigens heb ik het wel altijd een misser gevonden om het niet 'AD-nieuws' te noemen, een van de merken waar je abonnementen voor verkoopt en met ADR sterk in de regio, ipv het "gratis" nu.nl nieuws.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Deezers schreef: 23 apr 2025 21:48 Blijft bijzonder dat DPG zo'n grote nieuwsorganisatie is/heeft en dat je dan gaat bezuinigen op een paar luttele uurtjes per week. Een AD/NU.nl redacteur die de bulletins voorbereid en een nieuwslezer om op te lepelen kost echt niet zoveel hoor. ANP is ook niet gratis.
Het gaat volgens mij ook niet om veel personeel. Weekend van Joe is zo goed als non stop, dus het kan zoals het nu ook in de avond gebeurd. 1 nieuwslezer en 1 redacteur live voor Q, die het bulletin van te voren inspreekt voor Joe.

Bespaar je dan zoveel door in de ochtend 4 uurtjes en in de avond max 6 uurtjes ANP nieuws neer te zetten? Dat is idd ook niet gratis.

Dat je tijdens de dance programmering op zaterdagavond het ANP neerzet snap ik nog. Maar juist met nieuwsvoorzieningen als het AD & Nu.nl bij DPG vind ik dit een bijzondere keuze. Volgens mij las ik laatst dat ze een flinke winst behaald hadden afgelopen jaar.
Zou dit dan het begin van nog meer bezuinigingen zijn op radiovlak bij de zenders? Hoop het niet. Mis de laatste tijd een beetje die flow van een jaar of twee terug. Met Kai, Tom & Bram, Tom & Joe, Wim etc. Hoop dat dat vuur weer aanwakkert.
Deezers

Bericht door Deezers »

Daan_17 schreef: 24 apr 2025 11:10
Deezers schreef: 23 apr 2025 21:48 Blijft bijzonder dat DPG zo'n grote nieuwsorganisatie is/heeft en dat je dan gaat bezuinigen op een paar luttele uurtjes per week. Een AD/NU.nl redacteur die de bulletins voorbereid en een nieuwslezer om op te lepelen kost echt niet zoveel hoor. ANP is ook niet gratis.
Het gaat volgens mij ook niet om veel personeel. Weekend van Joe is zo goed als non stop, dus het kan zoals het nu ook in de avond gebeurd. 1 nieuwslezer en 1 redacteur live voor Q, die het bulletin van te voren inspreekt voor Joe.

Bespaar je dan zoveel door in de ochtend 4 uurtjes en in de avond max 6 uurtjes ANP nieuws neer te zetten? Dat is idd ook niet gratis.

Dat je tijdens de dance programmering op zaterdagavond het ANP neerzet snap ik nog. Maar juist met nieuwsvoorzieningen als het AD & Nu.nl bij DPG vind ik dit een bijzondere keuze. Volgens mij las ik laatst dat ze een flinke winst behaald hadden afgelopen jaar.
Zou dit dan het begin van nog meer bezuinigingen zijn op radiovlak bij de zenders? Hoop het niet. Mis de laatste tijd een beetje die flow van een jaar of twee terug. Met Kai, Tom & Bram, Tom & Joe, Wim etc. Hoop dat dat vuur weer aanwakkert.
Mochten ze RTL daadwerkelijk overnemen krijgen ze waarschijnlijk ook RTL Nieuws er bij.. welllicht wat voorsorteren? Anders zit je met AD/NU/RTL Nieuws, is natuurlijk overdreven voor redelijk dezelfde nieuws output. Talpa gebruikt ook gewoon nog/weer ANP terwijl ze Hart van Nederland ook tot de beschikking hebben..
Deradiokenner

Ik had ergens gelezen dat het binnen 3 maanden wel eens afgerond zou worden. Dus blijkbaar mag het gewoon. Wellicht zijn ze aan het voorsorteren op wat komen gaat dat wij als buitenstaander niet weten.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Is melissa weer vast terug in de avond van q?
Roanluimstra

Bericht door Roanluimstra »

Wim van Helden keert op 6 mei terug naar zijn vertrouwde tijdslot!! Dit heeft hij zojuist bekendgemaakt op Instagram
Laatst gewijzigd door Roanluimstra op 29 apr 2025 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Roanluimstra schreef: 29 apr 2025 12:32 Wim van Helden keert op 6 mei terug naar zijn vertrouwde tijdslot heeft hij zojuist bekendgemaakt op Instagram!!
Beste radionieuws van deze maand! Dank voor het delen!
Deradiokenner

Weekprogrammering weer op orde, al vind ik Bas nog steeds prima. Weekend krijgt ook weer een boost. Al hoop ik dat ze Bas naar JOE overzetten voor de uren tussen 13-16.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Kijk Q weet hoe het moet! de hele dag zomerse hits tot de zon onder gaat☀️😎
Plaats reactie