Op de eerste plaats waardeer ik je uitgebreide en inhoudelijke bijdrage waaruit ook duidelijk blijkt dat je regelmatig luistert. Dat mis ik steeds meer op dit forum, met name in het Veronica topic.Pot schreef: 21 apr 2025 23:22Pfff… een van de weinige zenders die luisteraars in het weekend serieus nam lijkt dat dus ook niet meer te doen. En dat ondanks de megawinst van DPG. De komst van JOE lijkt in de breedte mooie resultaten op te leveren. Maar dit is een volgende stap in de in langzame achteruitgang van Q.Daan_17 schreef: 19 apr 2025 19:04 Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
Volgens mij hebben ze inmiddels een heel bestand van (goede) nieuwslezers. Zouden ze dan die planningen niet rond krijgen?
Eigenlijk was het station onder Minneboo af, en is Roland het langzamerhand aan het afbreken. Eerst al de danceprogrammering invullen met B-namen, het verdwijnen van Kai en de komst van Joost die gewoon niet goed genoeg is, de 80s lijst en Escape Room die gestopt lijken te zijn en het vertrek van Tom & Joe naar 3FM. Maar ook de versobering van de avondshow en weekendshows.
Over dat laatste gesproken: voorheen keek ik nog wel eens naar de hoogtepunten van M&M op het YouTube-kanaal van Q, maar na een tijd lang niet gekeken te hebben, was ik negatief verrast over het huidige niveau. De gemaaktheid die er in is gekomen en de spontaniteit die verdwenen is, bij met name Marieke. Maar ook een hele rits aan sidekicks die niets te vertellen hebben (van een Vlaamse jongen, de timide nieuwslezer Danny en Kiki). De laatstgenoemde is ook de vriendin van Mattie. Dat betekent dat de handrem er bij Mattie opgaat. Zeker nu ze allemaal bij elkaar zitten. Eigenlijk valt alleen Luc mij mee. In het verleden zorgde hij ook al voor een opleving bij Sander Hoogendoorn. Maar Menno de Boer vond destijds 4-7u op zaterdag- en zondagochtend beter…
Voorheen stond Q in de avonduren en weekenden zeker regelmatig aan, met de Top 40 op vrijdag, (Kai,) Tom & Bram, Kai op de doordeweekse avonden en Bas op zaterdag en zondag. Maar inmiddels steeds minder. Juist in de avonduren en vrijdagmiddag is 538 die plek gaan innemen. Opzich is concurrentie tussen die twee alleen maar toe te juichen, maar Q lijkt er ook niet echt iets tegenover te willen/kunnen zetten.
Eigenlijk is enkel de komst van Jorien een vooruitgang geweest.
We moeten niet vergeten dat Q ook wel wat pech heeft gehad, met name vanwege de afwezigheid van Wim. Het verlies van Kai aan Joe heeft volgens mij ook weinig mensen gelukkig gemaakt , ik vraag me af of hij niet liever op Q was gebleven.
Jorien is zeker een aanwinst en wat mij betreft is Luc inderdaad een sterke factor, zowel tussen 5 en 6 maar vooral tijdens M&M. Moet zeggen dat ik hem bij 3FM er ook wel tussenuit vond springen in de vroege weekenduren maar hier komt hij wel echt superleuk tot zijn recht.
Zelf luister ik momenteel in de ochtend tussen 6 en 12, en in het weekend naar Jorien. De hele dag luisteren vind ik wel echt teveel. Ook omdat ze inderdaad de avonden versoberd hebben (knok tegen de klok) en in het weekend vind ik bijv Joey en Vincent ook maar weinig bruisend.