Qmusic algemeen
Moderator: admin6
Re: Qmusic algemeen
Ik let tijdens dit lijstje regelmatig op Qmusic weer op de nummers die voorbij komen.
Vandaag was: Scooter-Nessaja rond 14.30u. in MONO geluid te beluisteren.
Zonde dat hier tot op heden niks mee gedaan wordt.
Vandaag was: Scooter-Nessaja rond 14.30u. in MONO geluid te beluisteren.
Zonde dat hier tot op heden niks mee gedaan wordt.
-
Achter 4 op een rij en verdubbel je salaris zit natuurlijk een sponsor dus dat moet doorgaan. En Bas zit op een tijd wat "Minder" belangrijk is en kunnen ze dan beter meer tijd aan de top 500 bestedenwouter15 schreef: 08 apr 2025 19:27Nee, Bas belt wel rond die tijd met een luisteraar over een liedje waarop de persoon heeft gestemd. Vind het wel leuk dat de Vier op een Rij en Verdubbel je Salaris in 1 Minuut wel door latengaan. Ook kan je via de volgende link zien dat het Slimste Bedrijf van Nederland in april pas 4x is gespeeld (alleen vorige week dus) https://qmusic.nl/het-slimste-bedrijf-v ... rland-2025Deradiokenner schreef: 08 apr 2025 16:05Ik kan echt weinig vrouwen opnoemen die ik echt goed vind. Jorien vind ik een hele goede maar Tannaz en Kimberley zijn echt met afstand de allerslechtste van NL radio en toch zitten ze op grote zenders. Julia is oké maar nog veel meters en coaching hebben. Dan kan het wel goed komen. Ach ja, Annemieke…. Maar heb weer even het azijn leeggegooid kunnen we het weer inhoudelijk er over hebben. Maar ik kan het mis hebben maar ze spelen toch wel slimste bedrijf van Nederland?IkbennlXD schreef: 07 apr 2025 20:02 Het is een beetje hetzelfde als Annemieke Schollaard bij Radio 2, het is 3x niks maar we hebben een vrouw op prime time dus we zijn lekker woke en hebben geen last van deugneuten.
Ik verbaas mij er wel weer over dat het tempo in de lijst een stuk lager ligt dan bij de Top 40. Ik zie nu namelijk dat ze bij nummer 169 zijn gebleven en als ze in het tempo van de Top 40 zouden werken dan zouden ze vrijdag op 10:00 klaar kunnen zijn (bij de Top 40 op vrijdag doen ze ong. 10 nummer per uur). Maar nu ligt het gemiddelde per uur op 8,45. Ik vind dit op zich niet zo heel erg maar ik merk altijd op de vrijdag dat ze dan voor mijn gevoel heel lang over het aantal nummers doen wat ze dan nog moeten.
De muziek uit de zeros is zowieso langer qua tijdsduur dan de hedendaagse top 40 muziek, toen waren er gerust nummers van 4 minuten. Tegenwoordig is alles veel korter en is het vaak 2,5 a 3 minuten.wouter15 schreef: 09 apr 2025 19:46 Ik verbaas mij er wel weer over dat het tempo in de lijst een stuk lager ligt dan bij de Top 40. Ik zie nu namelijk dat ze bij nummer 169 zijn gebleven en als ze in het tempo van de Top 40 zouden werken dan zouden ze vrijdag op 10:00 klaar kunnen zijn (bij de Top 40 op vrijdag doen ze ong. 10 nummer per uur). Maar nu ligt het gemiddelde per uur op 8,45. Ik vind dit op zich niet zo heel erg maar ik merk altijd op de vrijdag dat ze dan voor mijn gevoel heel lang over het aantal nummers doen wat ze dan nog moeten.
Klopt niet helemaal wat je zegt, want tussen 6 en 7.15u hoor ik al twee dagen de nummers die Domien de dag ervoor tussen 17 en 18u heeft gedraaid. Snap ook niet zo goed waarom ze niet pas om 7u beginnen.wouter15 schreef: 09 apr 2025 19:46 Ik verbaas mij er wel weer over dat het tempo in de lijst een stuk lager ligt dan bij de Top 40. Ik zie nu namelijk dat ze bij nummer 169 zijn gebleven en als ze in het tempo van de Top 40 zouden werken dan zouden ze vrijdag op 10:00 klaar kunnen zijn (bij de Top 40 op vrijdag doen ze ong. 10 nummer per uur). Maar nu ligt het gemiddelde per uur op 8,45. Ik vind dit op zich niet zo heel erg maar ik merk altijd op de vrijdag dat ze dan voor mijn gevoel heel lang over het aantal nummers doen wat ze dan nog moeten.
Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
Volgens mij hebben ze inmiddels een heel bestand van (goede) nieuwslezers. Zouden ze dan die planningen niet rond krijgen?
Volgens mij hebben ze inmiddels een heel bestand van (goede) nieuwslezers. Zouden ze dan die planningen niet rond krijgen?
Waarschijnlijk niet. Danny vos valt al in voor AnneMarie Rozing tijdens de ochtendshowDaan_17 schreef: 19 apr 2025 19:04 Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
-
Ik zag laatst op de insta van Rebecca Looijen dat de "samenwerking is gestopt" en dat ze grotendeels stoppen met het eigen nieuws in het weekend. postte ze begin april.Daan_17 schreef: 19 apr 2025 19:04 Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
Wel zonde, want ik vind het anp minder fijn om naar te luisteren bij sommige nieuwslezers.
Klopt, ik zag het later ook voorbijkomen op LinkedIn.Thomas_Caesar schreef: 21 apr 2025 20:32 Ik zag laatst op de insta van Rebecca Looijen dat de "samenwerking is gestopt" en dat ze grotendeels stoppen met het eigen nieuws in het weekend. postte ze begin april.
Wel zonde, want ik vind het anp minder fijn om naar te luisteren bij sommige nieuwslezers.
Vanwege een reorganisatie bij Q / de nieuwsredactie. Hierdoor verliezen in ieder geval Melissa & Rebecca hun vaste plek.
In het weekend is nu volgens mij alleen nog een eigen nieuwslezer te horen tussen 11 en 18.
Pfff… een van de weinige zenders die luisteraars in het weekend serieus nam lijkt dat dus ook niet meer te doen. En dat ondanks de megawinst van DPG. De komst van JOE lijkt in de breedte mooie resultaten op te leveren. Maar dit is een volgende stap in de in langzame achteruitgang van Q.Daan_17 schreef: 19 apr 2025 19:04 Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
Eigenlijk was het station onder Minneboo af, en is Roland het langzamerhand aan het afbreken. Eerst al de danceprogrammering invullen met B-namen, het verdwijnen van Kai en de komst van Joost die gewoon niet goed genoeg is, de 80s lijst en Escape Room die gestopt lijken te zijn en het vertrek van Tom & Joe naar 3FM. Maar ook de versobering van de avondshow en weekendshows.
Over dat laatste gesproken: voorheen keek ik nog wel eens naar de hoogtepunten van M&M op het YouTube-kanaal van Q, maar na een tijd lang niet gekeken te hebben, was ik negatief verrast over het huidige niveau. De gemaaktheid die er in is gekomen en de spontaniteit die verdwenen is, bij met name Marieke. Maar ook een hele rits aan sidekicks die niets te vertellen hebben (van een Vlaamse jongen, de timide nieuwslezer Danny en Kiki). De laatstgenoemde is ook de vriendin van Mattie. Dat betekent dat de handrem er bij Mattie opgaat. Zeker nu ze allemaal bij elkaar zitten. Eigenlijk valt alleen Luc mij mee. In het verleden zorgde hij ook al voor een opleving bij Sander Hoogendoorn. Maar Menno de Boer vond destijds 4-7u op zaterdag- en zondagochtend beter…
Voorheen stond Q in de avonduren en weekenden zeker regelmatig aan, met de Top 40 op vrijdag, (Kai,) Tom & Bram, Kai op de doordeweekse avonden en Bas op zaterdag en zondag. Maar inmiddels steeds minder. Juist in de avonduren en vrijdagmiddag is 538 die plek gaan innemen. Opzich is concurrentie tussen die twee alleen maar toe te juichen, maar Q lijkt er ook niet echt iets tegenover te willen/kunnen zetten.
Eigenlijk is enkel de komst van Jorien een vooruitgang geweest.
Waarom vallen mij ook precies dezelfde dingen opPot schreef: 21 apr 2025 23:22Pfff… een van de weinige zenders die luisteraars in het weekend serieus nam lijkt dat dus ook niet meer te doen. En dat ondanks de megawinst van DPG. De komst van JOE lijkt in de breedte mooie resultaten op te leveren. Maar dit is een volgende stap in de in langzame achteruitgang van Q.Daan_17 schreef: 19 apr 2025 19:04 Het valt me de afgelopen weekenden regelmatig op dat er (deels) weer nieuws te horen is van het ANP. Q was er juist zo trots op, met eigen nieuwsredactie en tijdens alle gepresenteerde programma's een eigen nieuwslezer te hebben.
Eigenlijk was het station onder Minneboo af, en is Roland het langzamerhand aan het afbreken. Eerst al de danceprogrammering invullen met B-namen, het verdwijnen van Kai en de komst van Joost die gewoon niet goed genoeg is, de 80s lijst en Escape Room die gestopt lijken te zijn en het vertrek van Tom & Joe naar 3FM. Maar ook de versobering van de avondshow en weekendshows.
Over dat laatste gesproken: voorheen keek ik nog wel eens naar de hoogtepunten van M&M op het YouTube-kanaal van Q, maar na een tijd lang niet gekeken te hebben, was ik negatief verrast over het huidige niveau. De gemaaktheid die er in is gekomen en de spontaniteit die verdwenen is, bij met name Marieke. Maar ook een hele rits aan sidekicks die niets te vertellen hebben (van een Vlaamse jongen, de timide nieuwslezer Danny en Kiki). De laatstgenoemde is ook de vriendin van Mattie. Dat betekent dat de handrem er bij Mattie opgaat. Zeker nu ze allemaal bij elkaar zitten. Eigenlijk valt alleen Luc mij mee. In het verleden zorgde hij ook al voor een opleving bij Sander Hoogendoorn. Maar Menno de Boer vond destijds 4-7u op zaterdag- en zondagochtend beter…
Voorheen stond Q in de avonduren en weekenden zeker regelmatig aan, met de Top 40 op vrijdag, (Kai,) Tom & Bram, Kai op de doordeweekse avonden en Bas op zaterdag en zondag. Maar inmiddels steeds minder. Juist in de avonduren en vrijdagmiddag is 538 die plek gaan innemen. Opzich is concurrentie tussen die twee alleen maar toe te juichen, maar Q lijkt er ook niet echt iets tegenover te willen/kunnen zetten.
Eigenlijk is enkel de komst van Jorien een vooruitgang geweest.
-
Wel bijzonder (voor nu) is volgende week maandag de programmering:
Joost doet de ochtendshow
Jorien 10-1
Bas 1-4
En Menno doet de middag show
En Tom alleen de avond.
Ben erg benieuwd naar Menno in de middag
Jorien 10-1
Bas 1-4
En Tom alleen de avond.
Menno heeft vroeger jarenlang de middagshow gepresenteerd. Deed hij altijd leuk.radioluisteraaro schreef: 22 apr 2025 12:43 Wel bijzonder (voor nu) is volgende week maandag de programmering:
Jorien 10-1
Bas 1-4
En Tom alleen de avond.
Wat ik hier vooral bijzonder aan vind dat ze voor de middagshow niet Tom & Bram hebben neergezet (wat ze normaal gesproken toch wel doen als Domien er niet is). Niet dat ik het heel erg vind want ik luister liever naar Menno dan naar Tom & Bram.radioluisteraaro schreef: 22 apr 2025 12:43 Wel bijzonder (voor nu) is volgende week maandag de programmering:
Jorien 10-1
Bas 1-4
En Tom alleen de avond.
Ik had stiekem gehoopt dat Bram een rol zou krijgen in de vervanging van de ochtendshow. Hij deed dat geweldig leuk een paar weken terug. Met Joost alleen is er eigenlijk geen sprake van een ochtendshow, net als vroeger met Kai.wouter15 schreef: 22 apr 2025 19:22Wat ik hier vooral bijzonder aan vind dat ze voor de middagshow niet Tom & Bram hebben neergezet (wat ze normaal gesproken toch wel doen als Domien er niet is). Niet dat ik het heel erg vind want ik luister liever naar Menno dan naar Tom & Bram.radioluisteraaro schreef: 22 apr 2025 12:43 Wel bijzonder (voor nu) is volgende week maandag de programmering:
Jorien 10-1
Bas 1-4
En Tom alleen de avond.