Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daanradiofan

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Daanradiofan »

Het kam ook zijn dat Wim als ie weer terug is, meteen 4 dagen er tegenaan gaat en de vrijdag iemand anders laat doen. Misschien voor een periode, misschien voor altijd.
Jelmerrr1

Bericht door Jelmerrr1 »

Gezien het feit dat hij zondag stilletjes 1 programma deed verwacht ik geleidelijke instroom met weer eerst keer in het weekend.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Daanradiofan schreef: 03 feb 2025 18:34 Het kam ook zijn dat Wim als ie weer terug is, meteen 4 dagen er tegenaan gaat en de vrijdag iemand anders laat doen. Misschien voor een periode, misschien voor altijd.
Zo werkt integreren niet. Wim heeft een hele heftige tijd gehad, en dat is niet alleen maar even thuis blijven voor de kinderen. Het is uiteraard allemaal speculeren en we gaan hier ook niks over horen, maar ik ben blij dat Wim weer even te horen was op Q. Maar van 13-16 op q? Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren. Bas doet het toch prima?
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Bas en/of Jorien verdienen zeker een plekje in de doordeweekse programmering thuis.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... aten-zien/

Had ze niet beter tijdens het verlof van Marieke op die plek kunnen zitten? Blijkbaar heeft ze wel een beetje ambitie om die kant op te gaan
Greatski

Bericht door Greatski »

Wel gaaf dat ze voor bijna elk liedje zo'n extra outtrootje hebben gemaakt om overheen te praten na het liedje
Greatski

Bericht door Greatski »

Wie is deze nieuwslezer

Afbeelding
Domien

Bericht door Domien »

Fien Vermeulen.
De Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
Greatski

Bericht door Greatski »

Vervelend dat in elk reclameblok de reclame van Jumbo en Lidl zit -bloos plakken plakken
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Nog even een kleine nabrander van de 90s week... Ik vond Mattie en Marieke echt weer geweldig in de ochtend, prachtig duo vind ik het. Ben trouwe luisteraar van Tim 538 maar op donderdag dacht ik echt, misschien moet ik de ochtend maar wat vaker Q gaan luisteren.
Maar dan wordt het vrijdag. En dan krijg je ineens Mattie en Kai, en ook nog eens nieuwslezer Danny Vos in plaats van Annemarie. En dan verandert de energie en flow van de show volledig. Niet zozeer door Mattie, die duidelijk zijn best deed om de ballen in de lucht te houden. Maar Marieke en Annemarie houden hem scherp, houden hem een keertje voor de gek, zijn snel en grappig. Kai is (mijn mening) sloom, heeft geen energie, zit er voor spek en bonen bij, voegt niks toe. Zo zag het er trouwens ook uit toen ik een uurtje de visual radio aanzette. Een jaartje Joe heeft hem weinig gebracht, is mijn indruk. Danny klinkt precies hetzelfde als Kai en voegt net zo weinig toe.

Heel zonde want je wilt toch een ochtendshow die de hele week enigszins hetzelfde klinkt. Voorheen was Marieke vaak op woensdag vrij, maar dan miste je haar amper. Je had dan Annemarie, Tom en Joe die wat meer meededen. Je mist nu echt de vrouwelijke inbreng, misschien zou Jorien een beter alternatief zijn of anders een vrouwelijke nieuwslezeres in elk geval. En vergeet Miljuschka niet, die bij veel Q luisteraars goed in de smaak leek te vallen. Vond haar zelf minder leuk maar het was vele malen beter dan dit. Al blijft het natuurlijk een uitdaging om een ochtendshow te maken waarvan twee van de hoofdrolspelers er maar vier van de vijf dagen bij zijn.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Ik ben het wel met bovenstaande eens, het zou voor het geheel van de show denk ik beter zijn om bijvoorbeeld Miljuschka altijd op vrijdag te hebben. De basis blijft dan beter overeind, de flow is door de hele week heen meer hetzelfde.

Ik vind Kai een goede radiomaker, maar hij moet in the lead zijn, een sidekick-achtige rol past hem minder. Op JOE komt hij in de middag dan ook veel beter tot z'n recht dan die vrijdagmorgen op Q wat mij betreft.

Zou voor niemand slecht zijn om hier wat in te wijzigen denk ik zo.
Streampie

Bericht door Streampie »

Helemaal eens! Kai is prima op Joe. Dat ie op vrijdag bij Q zit is omdat DPG bang was om 'm kwijt te raken.

Ik snap sowieso niet waarom de vrijdag anders moet zijn. Het is een gewone werkdag tot het 16.00 is. Veel radiozenders hebben in Nederland het "volle vrijdag" syndroom. Ugh.
Pot

Bericht door Pot »

Streampie schreef: 09 feb 2025 13:42 Helemaal eens! Kai is prima op Joe. Dat ie op vrijdag bij Q zit is omdat DPG bang was om 'm kwijt te raken.

Ik snap sowieso niet waarom de vrijdag anders moet zijn. Het is een gewone werkdag tot het 16.00 is. Veel radiozenders hebben in Nederland het "volle vrijdag" syndroom. Ugh.
In principe hebben de meeste mensen na 16:00 dan dus ook weekend. Dan wil je daar een beetje op inspelen. Niet heel erg vreemd.

Maar Miljuschka naast Mattie op vrijdag zou ik ook prima vinden. Dan kan Kai bijvoorbeeld vrijdag 12:00-14:00 uur doen op Q.
wouter15

Bericht door wouter15 »

Pot schreef: 09 feb 2025 14:04
Streampie schreef: 09 feb 2025 13:42 Helemaal eens! Kai is prima op Joe. Dat ie op vrijdag bij Q zit is omdat DPG bang was om 'm kwijt te raken.

In principe hebben de meeste mensen na 16:00 dan dus ook weekend. Dan wil je daar een beetje op inspelen. Niet heel erg vreemd.

Maar Miljuschka naast Mattie op vrijdag zou ik ook prima vinden. Dan kan Kai bijvoorbeeld vrijdag 12:00-14:00 uur doen op Q.
Daar kan je toch prima Bas/Wim laten zitten? En als je Kai zo graag 1 dag op Q wilt hebben, zet hem dan op de vrijdagavond bij Tom en Bram.
radioluisteraaro

Bericht door radioluisteraaro »

wouter15 schreef: 09 feb 2025 23:36
Pot schreef: 09 feb 2025 14:04

Daar kan je toch prima Bas/Wim laten zitten? En als je Kai zo graag 1 dag op Q wilt hebben, zet hem dan op de vrijdagavond bij Tom en Bram.
Kai kan wel op de vrijdag ochtend maar niet in deze rol hij kan er (naar mijn mening) 0 creativiteit in kwijt, het zou inderdaad leuker zijn om hem terug te hebben op de vrijdagavond. Het trio Tom Bram en Kai was erg goed naar mijn mening.
Plaats reactie