Qmusic algemeen
Moderator: admin6
-
Re: Qmusic algemeen
Ik wordt altijd ongemakkelijk van zielige mensen op radio en TV met meelij wekkende presentatoren en die gaan janken.
Dat ging toch over het boek van Eva wat uitkomt? Niet over dat ze is uitbehandeld. Ik vond het niet vreemd.Phoenix schreef: ↑02 okt 2024 11:58 Even iets (heel) anders:
Gisterenavond keek ik naar het programma van Eva Jinek. Eva had de ongeneeslijk zieke en uitbehandelde Eva Kroot te gast. Het was een zeer indrukwekkend gesprek met een zichtbaar ontroerende Eva Jinek aan het eind van het gesprek.
Blijkbaar is Eva Kroot ook een bekende van (het programma) Mattie & Marieke en dus kwamen beiden in twee apart opgenomen videoboodschappen voorbij. Maar ik viel haast van mijn stoel van verbazing met wat Marieke zei. Ze zei: “Ik ben zó ongelofelijk blij voor jou.” WAAROM? Eva is ongeneeslijk ziek én uitbehandeld? Wat is hier zo blijmakend aan? Waarom moet het altijd blij, vrolijk en ‘heppie de peppie’ zijn bij Q?
De videoboodschap was vooropgenomen dus het had eruit geknipt kunnen worden of opnieuw worden opgenomen. Maar niet dus. Het is er bewust ingelaten.
De zon schijnt niet altijd, beste mensen van Q!
-
Dat is totaal niet de opzet waarom zij gebeld wordt. Het gaat er over hoe ze hier mee omgaat. Heb je het een keer gehoord? En gister ook gekeken naar Eva?Vanjeafisharder schreef: ↑02 okt 2024 12:11 Ik wordt altijd ongemakkelijk van zielige mensen op radio en TV met meelij wekkende presentatoren en die gaan janken.
Aanleiding van het gesprek was wellicht het uitkomen van het boek, maar het gesprek ging, zoals dat dan vaak gaat in talkshows, veel breder. Op enig moment benoemde Eva Jinek dat Eva twee radiovrienden heeft. Dat bleken dan Mattie en Marieke te zijn. Die aankondiging had geen haakje met het uitkomen van het boek en het uitkomen van het boek kwam ook niet naar voren in beide videoboodschappen. De uitspraak “ik ben zó ontzettend blij voor je” kon ik niet relateren aan het uitkomen van het boek. Voor mij kwam het zeer vreemd en zelfs misplaatst over, terwijl ik ook realiseer dat het niet zo bedoeld zal zijn.
Die altijd blije en opgewekte toon komt op mij zeer gemaakt over en het kan, zoals nu, ook misplaatst zijn. In plaats van “blij” had Marieke ook het woord “trots” kunnen gebruiken.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Ik snap je punt, maar je weet niet wat er is gevraagd aan Marieke. Als er is gevraagd "Marieke, wil je iets inspreken/opnemen voor het uitkomen van het boek", dan is het geen gekke video. Dat Eva het vervolgens uitzendt zonder die context, maakt dat het dan (voor jou) vreemd overkomt.
-
Zeker, maar ik werd er persoonlijk een beetje ongemakkelijk van. In beide situaties overigens.Deradiokenner schreef: ↑02 okt 2024 12:46Dat is totaal niet de opzet waarom zij gebeld wordt. Het gaat er over hoe ze hier mee omgaat. Heb je het een keer gehoord? En gister ook gekeken naar Eva?Vanjeafisharder schreef: ↑02 okt 2024 12:11 Ik wordt altijd ongemakkelijk van zielige mensen op radio en TV met meelij wekkende presentatoren en die gaan janken.
-
Is er toevallig bekend waarom Nathalie van Suijlekom weg is in de middagshow. Ik vond die 3 een goede klik hebben met elkaar.
-
Is niet weg, is naar de avonduren
Nieuwe nieuwslezeres Eefje Kuhne zit nu op de middag, en Nathalie doet de top40 nog wel het nieuws.
Alleen is niet duidelijk Waar Melissa Lagerwaad nu heengaat
Nieuwe nieuwslezeres Eefje Kuhne zit nu op de middag, en Nathalie doet de top40 nog wel het nieuws.
Heeft Radiofreak een nieuwe stagiaire, haha?
Ze schrijven dat de 10s Top 500 vandaag pas begint maar die was vorige week. In hetzelfde artikel staat ook dat de luistercijfers van Radio 10 daalden in de week van de 80s lijst maar ook dat klopt totaal niet. Dat was bij Radio 5 tijdens de 70s week.
Dat van de Q music week is inmiddels weg. Overigens is Sterren NL wel bezig met de Nederlandstalige Top 1000, die had er best bij mogen staan.
Ze schrijven dat de 10s Top 500 vandaag pas begint maar die was vorige week. In hetzelfde artikel staat ook dat de luistercijfers van Radio 10 daalden in de week van de 80s lijst maar ook dat klopt totaal niet. Dat was bij Radio 5 tijdens de 70s week.
Dat van de Q music week is inmiddels weg. Overigens is Sterren NL wel bezig met de Nederlandstalige Top 1000, die had er best bij mogen staan.
Onze lezers houden ons scherp, is inmiddels aangepast :)Johanneke schreef: ↑07 okt 2024 09:23 Heeft Radiofreak een nieuwe stagiaire, haha?
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
-
Wellicht naar JOE?Jari de Jonge schreef: ↑03 okt 2024 14:54 Is niet weg, is naar de avonduren
Na een lange tijd even een kleine opmerking over Kijk Live van Qmusic. De videoclips lopen heel vaak niet synchroon met het geluid. Ook bij de nieuwste nummers. Bij het starten van een nummer zie je regelmatig zelfs aan het begin dat de videoclip hapert (waarschijnlijk om wel synchroon te willen lopen met de geluid) maar dit gebeurd niet. Wordt er terug geschakeld naar de studio dan loopt alles weer goed.
Ook vanochtend even het Foute Uur geluisterd tussen 10.00u. en 11.00u. en om 10.46u. werd Frank van Etten - Huisje op wielen gedraaid, maar deze was overduidelijk in Mono te horen. Probleem dus nog niet opgelost.
Ook vanochtend even het Foute Uur geluisterd tussen 10.00u. en 11.00u. en om 10.46u. werd Frank van Etten - Huisje op wielen gedraaid, maar deze was overduidelijk in Mono te horen. Probleem dus nog niet opgelost.