Blijkbaar is lezen nog steeds niet je sterkste kant want er staat duidelijk bij dat het speculatie is. Maar dat vergeet je even te arceren. Ik vind het allemaal prima als je je gelijk probeert te halen en dat het wellicht niet thuis hoort maar op dit forum wordt heel vaak iets op speculatie gevoerd. Maar zoals ik al zei, ik zal het voortaan bij de mededelingen houden als je hier prettiger bij voelt. En als er wat met mijn Posts zijn hoor ik dat liever van de admins op dit forum dan van een van een lid.Pot schreef: ↑11 sep 2024 15:43Je gaat er al vanuit dat er iets mis is. Dat er vervanging gezocht moet worden. Dat hij weer langzaam gaat opbouwen. Dat er iets aan de hand is. Dat is pure speculatie. En niet nodig, toch? Laten we gewoon een persbericht afwachten en anders dit soort zaken maar even laten voor wat het is. Dan voorkom je ook misverstanden.Deradiokenner schreef: ↑11 sep 2024 12:48Onzin wat je stelt, het staat er toch duidelijk. Maar ik zal me de volgende keer omdat je dit fijner vind duidelijk en specifiek er bij zetten.Pot schreef: ↑11 sep 2024 12:16
Je begint voor de zoveelste keer te speculeren. 'Er is wel serieus iets aan de hand', 'vakantie kan niet zo lang duren' en hij zal 'langzaam gaan opbouwen'. Die redenen zoeken of speculeren over zijn terugkomst vind ik onnodig en kan erg onprettig zijn. Zeker omdat we er niets over weten.
Laten we het gewoon bij de mededeling houden dat hij deze week vervangen wordt.
Qmusic algemeen
Moderator: admin6
-
Re: Qmusic algemeen
Nouja, volgens mij is lezen ook voor jou nog steeds lastig. Ik wijs er enkel op dat dat speculeren niet netjes is, naar mijn mening, als we weinig weten:Deradiokenner schreef: ↑11 sep 2024 16:32Blijkbaar is lezen nog steeds niet je sterkste kant want er staat duidelijk bij dat het speculatie is. Maar dat vergeet je even te arceren. Ik vind het allemaal prima als je je gelijk probeert te halen en dat het wellicht niet thuis hoort maar op dit forum wordt heel vaak iets op speculatie gevoerd. Maar zoals ik al zei, ik zal het voortaan bij de mededelingen houden als je hier prettiger bij voelt. En als er wat met mijn Posts zijn hoor ik dat liever van de admins op dit forum dan van een van een lid.Pot schreef: ↑11 sep 2024 15:43Je gaat er al vanuit dat er iets mis is. Dat er vervanging gezocht moet worden. Dat hij weer langzaam gaat opbouwen. Dat er iets aan de hand is. Dat is pure speculatie. En niet nodig, toch? Laten we gewoon een persbericht afwachten en anders dit soort zaken maar even laten voor wat het is. Dan voorkom je ook misverstanden.Deradiokenner schreef: ↑11 sep 2024 12:48
Onzin wat je stelt, het staat er toch duidelijk. Maar ik zal me de volgende keer omdat je dit fijner vind duidelijk en specifiek er bij zetten.
Volgens mij kunnen we het beter doen met de informatie die we wel hebben: hij is afwezig en wordt vervangen. Dan vind ik het nu niet heel relevant om op zaken vooruit te gaan lopen, die mogelijk helemaal niet plaats (gaan) vinden. Onnodige speculatie, naar mijn mening.Die redenen zoeken of speculeren over zijn terugkomst vind ik onnodig en kan erg onprettig zijn. Zeker omdat we er niets over weten.
Maar goed, ik houd er over op.
Duidelijke cijfers in het volgende artikel:
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... 0-49-jaar/
538 in de ochtend groter dan Q en op vrijdagmiddag ook. Dat zou best een bittere zijn bij de heer Snoeijer en z’n team.
Om maar even voor mezelf te spreken; Ik luisterde voordat we alles met de corona kregen eigenlijk altijd naar 538. Sinds ongeveer 2020 ben ik met veel plezier naar Q gaan luisteren en voelde het station echt als een verfrissing want 538 stond stil en voelde gewoon niet meer als de favoriet. De Top40, Alarmschijf, Domien, Tom en Bram en de ochtendshow kwamen of waren er net. Het was ontzettend vernieuwend en zat erg goed in elkaar. Helaas merk ik het laatste jaar dat ik niet echt meer de motivatie heb om lekker naar Q te gaan luisteren, het staat stil, de vormgeving voelt minder krachtig en vrolijk aan als eerst en de grote namen op de zaterdagnacht zijn allemaal vertrokken. In de ochtend wil ik wat te lachen hebben. Dit was bij Mattie en Marieke samen met Tom en Joe ook echt wel een super leuke ochtendshow maar momenteel is het zo ontzettend zwak ‘s ochtends in vergelijking met de sfeer op 538. Ook ‘s avonds Kai en Joost, het klopte. Nu zitten Joost en Lars eigenlijk net verkeerd om. Het kan uiteraard allemaal aan mij liggen maar ik denk wel dat meer mensen dit hebben. Hoe zien jullie dit en wat zouden jullie veranderen om weer het Q van 2019/2020 terug te brengen?
538 in de ochtend groter dan Q en op vrijdagmiddag ook. Dat zou best een bittere zijn bij de heer Snoeijer en z’n team.
Om maar even voor mezelf te spreken; Ik luisterde voordat we alles met de corona kregen eigenlijk altijd naar 538. Sinds ongeveer 2020 ben ik met veel plezier naar Q gaan luisteren en voelde het station echt als een verfrissing want 538 stond stil en voelde gewoon niet meer als de favoriet. De Top40, Alarmschijf, Domien, Tom en Bram en de ochtendshow kwamen of waren er net. Het was ontzettend vernieuwend en zat erg goed in elkaar. Helaas merk ik het laatste jaar dat ik niet echt meer de motivatie heb om lekker naar Q te gaan luisteren, het staat stil, de vormgeving voelt minder krachtig en vrolijk aan als eerst en de grote namen op de zaterdagnacht zijn allemaal vertrokken. In de ochtend wil ik wat te lachen hebben. Dit was bij Mattie en Marieke samen met Tom en Joe ook echt wel een super leuke ochtendshow maar momenteel is het zo ontzettend zwak ‘s ochtends in vergelijking met de sfeer op 538. Ook ‘s avonds Kai en Joost, het klopte. Nu zitten Joost en Lars eigenlijk net verkeerd om. Het kan uiteraard allemaal aan mij liggen maar ik denk wel dat meer mensen dit hebben. Hoe zien jullie dit en wat zouden jullie veranderen om weer het Q van 2019/2020 terug te brengen?
-
Ik zie behalve dj’s die weg zijn gegaan(overigens valt het allemaal erg mee), verder niet wat ik zou willen veranderen aan Q. Ik vind het helemaal goed, luistert lekker weg ook.
Helemaal eens. Ik moet zeggen dat ik met name in het weekend en in de avonden luisterde. En af en toe zie ik de hoogtepunten van M&M voorbij komen. Bij M&M viel het me wel op dat het allemaal kaler is zonder Tom & Joe. Die zorgden er met z'n tweeën voor (vooral Joe) dat er reuring in kwam en er echt een leuke dosis humor in zat. Luc is dan, in z'n eentje, toch wel een niveautje minder. De sidekickrol van Anton bij Domien snap ik nog steeds niet. Domien vind ik solo een stuk beter, bovendien vond ik het programma wel druk worden. Q zette in 2018 juist een net wat strakker hitprogramma met een vleugje personality van Domien neer. Nu is het meer een theekransje geworden.SKMPLKS schreef: ↑12 sep 2024 17:13 Duidelijke cijfers in het volgende artikel:
Dat Kai naar JOE is gegaan snap ik absoluut, maar de energie en items die hij had waren altijd vermakelijk (hoewel, vernieuwing was ook wel eens nodig). Die energie mist Joost totaal. Dus inderdaad, een wissel met Lars was beter geweest.
In het weekend zijn ze er in de ochtenden met Bas en Jorien wel op vooruit gegaan (in hoeverre ik Jorien heb kunnen horen), maar zijn Tom & Bram ook vermoeiend aan het worden. Constant weer dat 30 Seconds, weer de aankondiging van Bram ('zo worden ze niet meer gemaakt') als Queen of Toto voorbij komt. Eigenlijk was het tot voor kort de enige show waar ik in het weekend speciaal op Q afstemde, maar inmiddels ken ik het riedeltje wel.
Eigenlijk is mijn vraag dan ook: wat heeft Roland Snoeijer nou eigenlijk de afgelopen 2,5 jaar aan vernieuwing gebracht (op een paar kleine programmatechnische veranderingen na)?
De huidige cijfers kan ik trouwens wel een beetje begrijpen: te late vakanties, veel te veel onduidelijkheid in de ochtenduren (dan Mattie & Marieke, dan Mattie & Domien tijdens de spelen, op vrijdag weer Mattie & Kai, vakantie met Joost en nu dus Mattie & Miljuschka). En 538 die wel op tijd begint. De laatste keer dat Q zo veel afwisseling had in de ochtend, na Wietze's exit, liepen de cijfers ook terug.
En 538 heeft ook gewoon een sterkere line-up gekregen. De ochtendshow, Evers, maar ook zéker de avonduren. Achteraf vind ik het onbegrijpelijk dat Martijn La Grouw nog niet op 538 zat. Energie, een goede connectie met luisteraars en hier en daar een vleugje humor. Persoonlijk vind ik hem ook beter dan het huidige trio tijdens de kantooruren. De late avond krijgt eindelijk ook de aandacht die het hoort te verdienen. Bijna alle zenders zijn daar in de laatste jaren op gaan inleveren, maar 538 biedt nu wel weer een alternatief (met succes). Mocht 538 of Q dan toch nog wat talent zoeken: kijk eens naar Patrick en Max (voorheen SLAM!).
-
Maar dat jullie Q niets meer vinden, betekent niet dat het veranderd moet worden. Nog steeds snap ik niet wat er veranderd moet worden, want alles klinkt goed en Q wordt ook mega goed beluisterd
Daanradiofan schreef: ↑12 sep 2024 18:32 Ik zie behalve dj’s die weg zijn gegaan(overigens valt het allemaal erg mee), verder niet wat ik zou willen veranderen aan Q. Ik vind het helemaal goed, luistert lekker weg ook.
In aantallen vertrokken DJ's valt het wellicht mee. Maar de waarde van de mensen die weggegaan zijn, valt wel tegen. Tom & Joe waren toch echt van belang voor de sfeer in de ochtendshow; Kai droeg de avond echt (en was volgens mij zelfs marktleider) en de versobering van de danceprogrammering. Als andere bepaalde programma's zich na 4-6 jaar nauwelijks nog innoveren, dan ben ga je je positie op termijn kwijtraken. Dat is ook te merken met de (audio)vormgeving, in acties en . Het kan dan nog wel aardig lopen, maar Q was juist onder Minneboo (en ook onder Iwan Reuvekamp) vaak innovatief (voor een commercieel station).Daanradiofan schreef: ↑12 sep 2024 22:37 Maar dat jullie Q niets meer vinden, betekent niet dat het veranderd moet worden. Nog steeds snap ik niet wat er veranderd moet worden, want alles klinkt goed en Q wordt ook mega goed beluisterd
En om te zeggen dat 'jullie Q niets meer vinden', vind ik simpel. Want dat zeggen we volgens mij niet (tenminste, ik niet). Ik zeg enkel dat ik de innovatie van voorheen in de laatste twee jaar mis. En natuurlijk kan je nog goed beluisterd worden, maar Q wil het gat met 538 in de komende jaren zo groot mogelijk houden.
Tevens wat @pot ook al zegt over dat theekransje wat er een beetje ontstaat momenteel ben ik het ook mee eens. Dat merk ik nu ook bijvoorbeeld tijdens de tijdelijke avondshow van Joey van der Velden, er wordt heel veel onderling geouwehoerd met “productie pleun” over de kleinste dingen wat mij toch wel een beetje irriteert omdat ik het gewoon kortgezegd niet grappig vind. Als je dat dan vergelijkt met eerder Kai in de avond dan is dat zo ontzettend achteruitgegaan en dus niet gek dat er minder mensen luisteren en het geduld hebben om te blijven luisteren. Ook de onderwerpen in de ochtendshow zijn z’n goed voorbeeld, het gaat alleen maar over de gerechten die Miljuschka heeft gemaakt en de volgende ochtend meeneemt. Niet om voor alle mannelijke luisteraars te spreken maar zelf heb ik dan zoiets van dat interesseert mij helemaal niks waardoor ik dan toch maar overschakel naar 538. Dus ik hoop dat het allemaal wat strakker getrokken gaat worden waardoor het allemaal weer wat professioneler gaat klinken.
-
Feit is wel dat hij sinds de Foute Party niks meer op zijn insta heeft gepost, zowel niet over werk als privé (wat hij wel regelmatig deed), dat zijn website uit de lucht is en dat hij niet meer op Linkedin te vinden is.Pot schreef: ↑11 sep 2024 15:43Je gaat er al vanuit dat er iets mis is. Dat er vervanging gezocht moet worden. Dat hij weer langzaam gaat opbouwen. Dat er iets aan de hand is. Dat is pure speculatie. En niet nodig, toch? Laten we gewoon een persbericht afwachten en anders dit soort zaken maar even laten voor wat het is. Dan voorkom je ook misverstanden.Deradiokenner schreef: ↑11 sep 2024 12:48Onzin wat je stelt, het staat er toch duidelijk. Maar ik zal me de volgende keer omdat je dit fijner vind duidelijk en specifiek er bij zetten.Pot schreef: ↑11 sep 2024 12:16
Je begint voor de zoveelste keer te speculeren. 'Er is wel serieus iets aan de hand', 'vakantie kan niet zo lang duren' en hij zal 'langzaam gaan opbouwen'. Die redenen zoeken of speculeren over zijn terugkomst vind ik onnodig en kan erg onprettig zijn. Zeker omdat we er niets over weten.
Laten we het gewoon bij de mededeling houden dat hij deze week vervangen wordt.
Zit de crux niet vooral in de ochtendshow? Mattie kan dat zelf niet dragen. Dat bleek na het vertrek van Wietze. Het was een paar jaar zoeken naar een goed team en met Marieke en Tom en Joe is dat eindelijk weer gelukt. Maar dat team valt (tijdelijk) uiteen met het vertrek van Tom en Joe en het zwangerschapsverlof van Marieke. Er op vrijdag iemand anders neerzetten, vraag ik me ook af of dat helpt.
Kai maakt nu een heel fijn programma op Joe, dus dat zal dan missen zijn in de avonduren op Q, maar of dat de grote klapper is in de luistercijfers vraag ik me af, omdat er 's avonds maar beperkt radio wordt geluisterd.
Kai maakt nu een heel fijn programma op Joe, dus dat zal dan missen zijn in de avonduren op Q, maar of dat de grote klapper is in de luistercijfers vraag ik me af, omdat er 's avonds maar beperkt radio wordt geluisterd.
-
Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.Jaacjonguh schreef: ↑13 sep 2024 09:15Feit is wel dat hij sinds de Foute Party niks meer op zijn insta heeft gepost, zowel niet over werk als privé (wat hij wel regelmatig deed), dat zijn website uit de lucht is en dat hij niet meer op Linkedin te vinden is.Pot schreef: ↑11 sep 2024 15:43Je gaat er al vanuit dat er iets mis is. Dat er vervanging gezocht moet worden. Dat hij weer langzaam gaat opbouwen. Dat er iets aan de hand is. Dat is pure speculatie. En niet nodig, toch? Laten we gewoon een persbericht afwachten en anders dit soort zaken maar even laten voor wat het is. Dan voorkom je ook misverstanden.Deradiokenner schreef: ↑11 sep 2024 12:48
Onzin wat je stelt, het staat er toch duidelijk. Maar ik zal me de volgende keer omdat je dit fijner vind duidelijk en specifiek er bij zetten.
-
Ook volgende week staat Wim van Helden niet in de programmering.
Op instagram heeft Wim een update geschreven.
Sinds januari is zijn vriendin ziek geworden en is hij mantelzorger en staat hij er met zijn kids alleen voor.
Op dit moment maakt hij pas op de plaats.
Veel sterkte deze moeilijke tijd Wim en familie!
Sinds januari is zijn vriendin ziek geworden en is hij mantelzorger en staat hij er met zijn kids alleen voor.
Op dit moment maakt hij pas op de plaats.
Veel sterkte deze moeilijke tijd Wim en familie!
- Knite Force