Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
djegovdoet2

Re: Qmusic algemeen

Bericht door djegovdoet2 »

Roanluimstra schreef: 26 mei 2024 11:23 Maar als gister de laatste Top 40 in deze studio was, dan moeten ze voor 31 mei in de nieuwe studio zitten want dan is er weer een top 40 uitzending.
Die staigair heeft me geaccepteerd op instagram en kon dus haar story zien en ze zei ook van: Laatste Top 40 in deze studio om 17:40. Dus denk dat deze week de laatste week is en wellicht einde van deze week verhuizen. Als ik genoeg geld had had ik het qmusic kauwgomballenfabriek gekocht, want voordat qmusic op de huidige locatie zat zat er een kauwgomballenfabriek.
wouter15

Bericht door wouter15 »

Het zou natuurlijk wel logisch zijn om eind deze week te verhuizen. Aanstaande zaterdag begint namelijk de Foute Maand en dan versieren ze altijd de hele studio, en het is natuurlijk onzinnig om voor (minder dan) 1 week of meer de oude studio te versieren en vervolgens ook nog de nieuwe studio te moeten versieren.
Bossie05

Bericht door Bossie05 »

Als ik moet gokken, denk ik aankomende donderdag al.
Dan wordt bij Domien om 17.15u. het Foute Anthem onthuld met Donnie & Snollebollekes. Dat zou toch dubbel feest zijn 🥳
omaylie

Bericht door omaylie »

Dan mogen ze bij de verhuizing ook meteen de ruim 8 jaar (!) oude vormgeving van Kijk Live onder handen nemen. Weet trouwens niet of dat bij de Belgen ook het geval is.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

omaylie schreef: 26 mei 2024 21:14 Dan mogen ze bij de verhuizing ook meteen de ruim 8 jaar (!) oude vormgeving van Kijk Live onder handen nemen. Weet trouwens niet of dat bij de Belgen ook het geval is.
Bij belgie is het ook het zelfde maar meer studio beeld. de programmering is alleen te zien als er reclame is.
Bossie05

Bericht door Bossie05 »

omaylie schreef: 26 mei 2024 21:14 Dan mogen ze bij de verhuizing ook meteen de ruim 8 jaar (!) oude vormgeving van Kijk Live onder handen nemen. Weet trouwens niet of dat bij de Belgen ook het geval is.
En het geluid. Veelste benauwd afgesteld. Alleen tijdens de Q escaperoom klonk het even goed.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Geluid van Q zit totaal geen dynamiek in. Het hoeft van mij ook niet compressie-loos te klinken, maar zo platgeslagen zoals nu vind ik wat te veel van het goede maar dat vind ik van veel stations met Optimod's in Nederland, ook bij JOE. Beter stappen ze over naar Omnia processing zoals hun zusterstation in Vlaanderen.
-MM-

Bericht door -MM- »

Bossie05 schreef: 26 mei 2024 20:34 Als ik moet gokken, denk ik aankomende donderdag al.
Dan wordt bij Domien om 17.15u. het Foute Anthem onthuld met Donnie & Snollebollekes. Dat zou toch dubbel feest zijn 🥳
Dat is inderdaad het moment om de huidige studio letterlijk en figuurlijk af te breken! Het dak er af. En dan als de champagne tussen de faders is weg gezonken over naar de nieuwe studio -+dance
-MM-

Bericht door -MM- »

Vanjeafisharder schreef: 27 mei 2024 00:14 Geluid van Q zit totaal geen dynamiek in. Het hoeft van mij ook niet compressie-loos te klinken, maar zo platgeslagen zoals nu vind ik wat te veel van het goede maar dat vind ik van veel stations met Optimod's in Nederland, ook bij JOE. Beter stappen ze over naar Omnia processing zoals hun zusterstation in Vlaanderen.
Echt een kwestie van smaak. Bij Q ervaar ik juist altijd een lekker vol geluid met relatief veel laag. En qua voice processing altijd lekker vol (misschien ook te wijten aan de Shure SM7) Als ik dan 538 aan zet, is het net alsof ik Spotify heb aan staan zonder abbonement. Daar mag juist wel wat gesleuteld worden zodat het wat breder en voller klinkt.
Hieruit kun je ook opmaken dat ik een voorkeur heb voor een lekkere volle sound. Maar dat is dus een kwestie van smaak. Dat kan bij iedereen weer anders zijn.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Bij Talpa maken ze er inderdaad een potje van, eens. Maar Q vind ik ook niet open en warm klinken hoor, hetzelfde geld voor JOE en ook via DAB laat het geluid te wensen over. Het klinkt allemaal zo wollig en overcompressed. Het is allemaal niet clean en bovendien vind ik niet van deze tijd om het geluid zoveel mogelijk aan te tasten dat de dynamiek uit de muziek verdwijnt. Je kunt daarin ook een beetje in schipperen zonder dat het helemaal niet geprocessed klinkt. Er is ooit een mooie podcast gemaakt over geluid bij radiostations, daar hoorde je veel audiopuristen. Niet dat ik me hier onder schaar maar een beetje gelijk hadden ze wel vond ik.
Bossie05

Bericht door Bossie05 »

-MM- schreef: 27 mei 2024 09:16
Echt een kwestie van smaak. Bij Q ervaar ik juist altijd een lekker vol geluid met relatief veel laag. En qua voice processing altijd lekker vol (misschien ook te wijten aan de Shure SM7) Als ik dan 538 aan zet, is het net alsof ik Spotify heb aan staan zonder abbonement. Daar mag juist wel wat gesleuteld worden zodat het wat breder en voller klinkt.
Hieruit kun je ook opmaken dat ik een voorkeur heb voor een lekkere volle sound. Maar dat is dus een kwestie van smaak. Dat kan bij iedereen weer anders zijn.
Via FM / DAB+ en online streams klinkt het inderdaad lekker vol.

Heb je dat eens vergeleken met de Kijk Live stream? Zet die maar eens aan en ervaar de slechtere afstelling van het geluid.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Vanaf 3 Juni zend Q uit vanuit de nieuwe studio, dus nog even een weekje geduld hebben.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

fnlradio schreef: 27 mei 2024 11:52 Vanaf 3 Juni zend Q uit vanuit de nieuwe studio, dus nog even een weekje geduld hebben.
Dan neem ik aan JOE ook? Want ik kan me niet voorstellen dat Coen en Sander dit hok ook echt leuk vinden. Maar hoe kom je hier achter?
Roanluimstra

Bericht door Roanluimstra »

fnlradio schreef: 27 mei 2024 11:52 Vanaf 3 Juni zend Q uit vanuit de nieuwe studio, dus nog even een weekje geduld hebben.
Hoe weet je dit?
dj12540

Bericht door dj12540 »

Bron?
Plaats reactie