Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Pot »

Johanneke schreef: 10 apr 2024 19:23 Als Coen en Sander echt op 1 mei starten, vraag ik me af of Q music in dezelfde week voor het vierde jaar de 80s Top 500 gaat doen. Je zag vorig jaar ook een stijging in de cijfers en ik vond het altijd erg leuk, maar ik denk dat je dan Joe kannibaliseert, zeker als dan net C&S starten. Al kan ik me voorstellen dat die net na de meivakantie pas beginnen.
Tenzij ze natuurlijk benoemen: ‘Wil je meer 80s horen? Luister dan naar JOE’.

Maar ik ben het wel met je eens. Zeker aangezien JOE zich nadrukkelijk richt op dat decennium. Maar tegelijkertijd draait JOE best veel uit de lijst al als classics. Dus ze misstaan daar niet helemaal. Het is vooral interessant als het luisteraars trekt die normaal gesproken geen Q of JOE luisteren. Wellicht zien ze daar nog mogelijkheden in.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Johanneke schreef: 10 apr 2024 19:23 Als Coen en Sander echt op 1 mei starten, vraag ik me af of Q music in dezelfde week voor het vierde jaar de 80s Top 500 gaat doen. Je zag vorig jaar ook een stijging in de cijfers en ik vond het altijd erg leuk, maar ik denk dat je dan Joe kannibaliseert, zeker als dan net C&S starten. Al kan ik me voorstellen dat die net na de meivakantie pas beginnen.
de 20s 10s en 00s zijn voor q --- 70s 80s 90s voor joe.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Q komt nu ineens met de Top 500 van de Zeroes die ze in september ook al gedaan hebben .. in de week voor Koningsdag. Dus dan zal het geen 80s lijst worden vrees ik, jammer!
Pot

Bericht door Pot »

Johanneke schreef: 12 apr 2024 10:24 Q komt nu ineens met de Top 500 van de Zeroes die ze in september ook al gedaan hebben .. in de week voor Koningsdag. Dus dan zal het geen 80s lijst worden vrees ik, jammer!
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze dingen omwisselen in de jaarplanning. JOE, Radio 10 en Radio 2 hebben net een 80s lijst gehad. Dus dan is een nieuwe 80s-lijst vlak daarna niet slim gekozen. 3FM heeft hun zeroes week volgens mij in september. Dan kan Q misschien beter voor andere data kiezen.

Dat zegt overigens niet dat ze de 80s Top 500 ook daadwerkelijk gaan uitzenden, maar ik begrijp wel dat ze het nu niet gaan doen.
KWBE93

Bericht door KWBE93 »

Wanneer gaan ze eigenlijk bij Qmusic (& JOE) verhuizen naar dat nieuwe gebouw?

En zijn er misschien al foto's van hoe die studio's eruit gaan zien?
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

KWBE93 schreef: 12 apr 2024 10:50 Wanneer gaan ze eigenlijk bij Qmusic (& JOE) verhuizen naar dat nieuwe gebouw?

In dat gesprek met VTM zei de topman 29 april, dan veracht ik dit ook voor Qmusic en JOE en volgensmij hadden Domien en Joost het hier ook een tijd geleden over. Dat het snel gaat gebeuren
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Studio's allemaal op de begane grond. Niets is zo vervelender dan radiostudio's op de begane grond. Als radiomaker wil je toch graag op de bovenste verdieping het liefst met een mooie view over de stad wat extra stimulerend kan werken. Maar volgens mij zitten ze in België ook allemaal op de begane grond met hun studio's dus dat kan DPG policy zijn misschien.
KWBE93

Bericht door KWBE93 »

Vanjeafisharder schreef: 12 apr 2024 11:30 Studio's allemaal op de begane grond. Niets is zo vervelender dan radiostudio's op de begane grond. Als radiomaker wil je toch graag op de bovenste verdieping het liefst met een mooie view over de stad wat extra stimulerend kan werken. Maar volgens mij zitten ze in België ook allemaal op de begane grond met hun studio's dus dat kan DPG policy zijn misschien.
Klopt, ik ben begin maart DPG Media in Vilvoorde gaan bezoeken. Je kon rondleiding krijgen door de gebouwen en de opbrengst ging naar JEZ, het goede doel van Q & VTM. Alles zit tegenwoordig op de gelijkvloers. Als je de hoofdingang binnenkomt heb je rechts de incheck & links kijk je recht in de studio van Q. In het pad (met de kantoren), zie je links op een bepaald moment de radiostudio van JOE. Willy moet daar ook ergens zijn, maar dat heb ik niet gevonden met de rondleiding.

Maar redactie enz lijkt me vrij goed afgescherm. Ook de radiostudio van Q is duidelijk afgescherm met glazen deur en muur. Hetzelfde zal wel zijn voor de andere studio's, ook die van Willy. Alleen JOE is beetje raar. Daar heb je zo 3 muren die de studio wat afschermen, maar niet volledig. We moesten ook stiller zijn als we er voorbij kwam, dat zegt al veel. Q had dat ook eerst met de vernieuwing dat principe van die 3 muren. Maar feit dat dat glazen deur en muur staat nu, wilt toch zeggen dat het niet ideaal is qua geluidsoverlast.

Ik meen me te herinneren dat ze vroeger op de tweede verdieping zaten in Vilvoorde. Q deelde toen een redactie met de al sinds eind 2015 opgedoekte jongerenzender JIM. Die zijn later verplaatst naar het voormalige Big Brother huis langs toen nog VMMa. 4FM (wat later JOE FM werd en daarna JOE), is na de overname van VMMa in 2007 van Brussel naar Vilvoorde gegaan. Wat er vroeger op de gelijkvloers was weet ik niet, maar die hebben ze toen verbouwd en de radio is naar daar gegaan in 2019 (intern noemen ze het overigens SoundPark). De ruimte die vrijkwam bij de radio is toen naar sales afdeling van (toen nog) Medialaan gegaan.

Vroeger zat in dat gebouw ook het VTM nieuws. Maar nadat Medialaan volledig was overgenomen door Persgroep, waaruit dan DPG Media is ontstaan, zijn die gegaan naar een gezamelijk nieuw gebouw in Antwerpen in 2020 (met merken als HLN, De Morgen, Humo). Op de voormalige locatie van VTM nieuws zit nu een intern productiehuis dacht ik. :))

Geen idee natuurlijk of dit helpt voor de vergelijking met Q en Joe in Nederland. Maar ik kan enkel hopen dat ze in NL hebben geleerd van BE.
Roanluimstra

Bericht door Roanluimstra »

Deradiokenner schreef: 12 apr 2024 11:19
KWBE93 schreef: 12 apr 2024 10:50 Wanneer gaan ze eigenlijk bij Qmusic (& JOE) verhuizen naar dat nieuwe gebouw?

In dat gesprek met VTM zei de topman 29 april, dan veracht ik dit ook voor Qmusic en JOE en volgensmij hadden Domien en Joost het hier ook een tijd geleden over. Dat het snel gaat gebeuren
Dan kunnen Coen & Sander meteen in de nieuwe studio beginnen!
SKMPLKS

Bericht door SKMPLKS »

De eerste DPG werknemers zijn afgelopen week verhuist naar het nieuwe pand. Tevens was de stukadoor nog bezig ;) De studio’s bouwen + alle techniek die geïnstalleerd moet gaan worden kan dan op z’n vroegst deze week pas aan zijn begonnen met geluk. Dus ga er maar niet van uit dat het eind deze maand al gaat gebeuren, eerder eind mei maar ook dat is natuurlijk speculeren. Tenzij @DOMIEN of een iemand anders van DPG hier wat over kan vertellen. ;)
Knite Force

Bericht door Knite Force »

KWBE93 schreef: 12 apr 2024 13:28

Klopt, ik ben begin maart ... hebben geleerd van BE.
Thx, leuk inkijkje!
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Ik hoorde vanmorgen Luc Sarneel (oud 3fm DJ) fijne vent, leuke humor.
Zou hij als mattie en marieke met vakantie zijn, of mariek met zwangerschapsverlof gaat de vervanging worden?
Bij 3fm maakt hij altijd vlotte en leuke radio
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Jari de Jonge schreef: 17 apr 2024 13:04 Ik hoorde vanmorgen Luc Sarneel (oud 3fm DJ) fijne vent, leuke humor.
Zou hij als mattie en marieke met vakantie zijn, of mariek met zwangerschapsverlof gaat de vervanging worden?
Bij 3fm maakt hij altijd vlotte en leuke radio
Paar weken geleden ook al besproken, ik verwacht dit niet. Maar mag wel duidelijkheid komen over haar vervanging.
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

De ochtendshow komt deze zomer vanuit Parijs tijdens de Olympische spelen. Marieke is dan met verlof, maar aangezien dat het geval is, en Luc ook onderdeel is van de sportredactie, zou hij dan naast Mattie zitten tijdens deze shows? En wanneer zou de ochtendshow dan met zomervakantie zijn?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Q-Music draaide uitgelekte muziek van Taylor Swift: 'Dat is onrechtmatig'

https://www.nu.nl/muziek/6309598/q-musi ... ook.com%2F
Plaats reactie