Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Janno

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Janno »

rodie schreef: 18 feb 2024 20:19 Ik vind het ongepast en achterhaald om aan te nemen dat een vrouw haar professionele carrière niet kan voortzetten na het krijgen van een tweede kind. Het is belangrijk om te erkennen dat talent en professionaliteit niet beperkt worden door persoonlijke levenskeuzes zoals gezinsuitbreiding. Het is tijd dat we genderbias en verouderde stereotypes achter ons laten en iedereen beoordelen op hun vaardigheden en bijdragen, niet op basis van geslacht of gezinssituatie.

Het is ook onbegrijpelijk dat zelfs de admins op dit forum niet ingrijpen bij zulke vooroordelen. Het laat zien dat we nog een lange weg te gaan hebben in het bestrijden van genderbias. Het wordt tijd dat iedereen, inclusief forumbeheerders, hun verantwoordelijkheid neemt om een inclusieve en respectvolle discussieomgeving te creëren. Zwijgen is ook een vorm van instemmen met deze achterhaalde denkbeelden.
Ik ben helemaal met je eens dat dit soort denkbeelden achterhaald zijn, maar om nu te pleiten voor het censureren van meningen gaat wel ver. Iedereen mag zijn of haar ideeën hebben, net zoals jij de jouwe mag hebben. Discussie is ook iemand proberen te overtuigen van jouw gelijk. Dat wordt lastig als jouw mening leidend is en andere meningen per definitie niet geuit mogen worden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 18 feb 2024 20:39
rodie schreef: 18 feb 2024 20:19 Ik vind het ongepast en achterhaald om aan te nemen dat een vrouw haar professionele carrière niet kan voortzetten na het krijgen van een tweede kind. Het is belangrijk om te erkennen dat talent en professionaliteit niet beperkt worden door persoonlijke levenskeuzes zoals gezinsuitbreiding. Het is tijd dat we genderbias en verouderde stereotypes achter ons laten en iedereen beoordelen op hun vaardigheden en bijdragen, niet op basis van geslacht of gezinssituatie.

Het is ook onbegrijpelijk dat zelfs de admins op dit forum niet ingrijpen bij zulke vooroordelen. Het laat zien dat we nog een lange weg te gaan hebben in het bestrijden van genderbias. Het wordt tijd dat iedereen, inclusief forumbeheerders, hun verantwoordelijkheid neemt om een inclusieve en respectvolle discussieomgeving te creëren. Zwijgen is ook een vorm van instemmen met deze achterhaalde denkbeelden.
Ik ben helemaal met je eens dat dit soort denkbeelden achterhaald zijn, maar om nu te pleiten voor het censureren van meningen gaat wel ver. Iedereen mag zijn of haar ideeën hebben, net zoals jij de jouwe mag hebben. Discussie is ook iemand proberen te overtuigen van jouw gelijk. Dat wordt lastig als jouw mening leidend is en andere meningen per definitie niet geuit mogen worden.
Eens met de eerste alinea van Rodie en de reactie van Janno. Het is aan ons om die meningen met argumenten te weerleggen, niet aan admins om meningen te censureren.
Rock 'n roll is better than music!
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Censureren is de grootst mogelijke vorm van achterhaalde denkbeelden, zodat mensen kunnen denken dat die mening niet bestaat. Je oproep laat vooral zien dat er nog een zeer lange weg te gaan is tot het respecteren van andermans mening.
SKMPLKS

Bericht door SKMPLKS »

Top 500 van de 90s komen er weer aan. Blijft voor mij persoonlijk toch vertrouwelijker klinken dan telkens dat geswitch tussen 750 538 of 1000 tracks. Gewoon lekker 500 nummers waarbij je precies weet dat het gewoon altijd goed is. Expres hierom ook niet naar 538 geluisterd want Q is voor mij het hele jaar lang voldoende voor de muziek en hitlijsten die ik wil horen.
WFNX

Bericht door WFNX »

SKMPLKS schreef: 25 feb 2024 15:15 Top 500 van de 90s komen er weer aan. Blijft voor mij persoonlijk toch vertrouwelijker klinken dan telkens dat geswitch tussen 750 538 of 1000 tracks. Gewoon lekker 500 nummers waarbij je precies weet dat het gewoon altijd goed is. Expres hierom ook niet naar 538 geluisterd want Q is voor mij het hele jaar lang voldoende voor de muziek en hitlijsten die ik wil horen.
Ik deel je mening niet. De Q500 edities zijn totaal voorspelbaar en inwisselbaar geworden met edities van andere jaren. Door het lage aantal platen hoor je weinig verrassingen. Het leuke van langere lijsten is dat je ook hits hoort die - hoewel niet bovenaan in het geheugen - enorme klappers waren. De 90s week van 538 was echt ouderwets genieten, lang niet zo gehad. Merk dat ik zelf niet meer zo warm loop op die lijstjes op Q omdat ze eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Dat Q90s station wat vroeger bestond had ook echt alleen maar die platen, dat gaat dan wat vervelen. Neemt niet weg dat ik nog wel even inschakel, hoop dat er nog iets verrassends gebeurt dit jaar.
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Ik ben sowieso echt een radiorukker, dus waar een hitlijst is daar ben ik. Behalve dan als het op radio5 is. Maar verder luister ik elke hitlijst. En de top 750 heb ik ook gehoord, dus nu heb ik wel ff genoeg 90’s gehad. En van mij hoeft het niet iedere keer 500 te zijn. Een (paar) keer afwisselen mag ook.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

WFNX schreef: 25 feb 2024 19:25
SKMPLKS schreef: 25 feb 2024 15:15 Top 500 van de 90s komen er weer aan. Blijft voor mij persoonlijk toch vertrouwelijker klinken dan telkens dat geswitch tussen 750 538 of 1000 tracks. Gewoon lekker 500 nummers waarbij je precies weet dat het gewoon altijd goed is. Expres hierom ook niet naar 538 geluisterd want Q is voor mij het hele jaar lang voldoende voor de muziek en hitlijsten die ik wil horen.
Ik deel je mening niet. De Q500 edities zijn totaal voorspelbaar en inwisselbaar geworden met edities van andere jaren. Door het lage aantal platen hoor je weinig verrassingen. Het leuke van langere lijsten is dat je ook hits hoort die - hoewel niet bovenaan in het geheugen - enorme klappers waren. De 90s week van 538 was echt ouderwets genieten, lang niet zo gehad. Merk dat ik zelf niet meer zo warm loop op die lijstjes op Q omdat ze eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Dat Q90s station wat vroeger bestond had ook echt alleen maar die platen, dat gaat dan wat vervelen. Neemt niet weg dat ik nog wel even inschakel, hoop dat er nog iets verrassends gebeurt dit jaar.
Je schrijft precies wat ik ook dacht. Juist die 750 tracks maakten dat er veel verrassingen tussen zaten die je werkelijk nooit meer hoort, zoals Alex Party, Boy Krazy en Luther Vandross & Janet Jackson. Rick Romijn had dat weer uitstekend gedaan. De lijst van Q sla ik ook over dit jaar, dat is mosterd na de maaltijd met elke keer dezelfde nummers in een iets andere volgorde. Maar het zal ongetwijfeld weer goed scoren.
RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Johanneke schreef: 25 feb 2024 22:45
WFNX schreef: 25 feb 2024 19:25
Je schrijft precies wat ik ook dacht. Juist die 750 tracks maakten dat er veel verrassingen tussen zaten die je werkelijk nooit meer hoort, zoals Alex Party, Boy Krazy en Luther Vandross & Janet Jackson. Rick Romijn had dat weer uitstekend gedaan. De lijst van Q sla ik ook over dit jaar, dat is mosterd na de maaltijd met elke keer dezelfde nummers in een iets andere volgorde. Maar het zal ongetwijfeld weer goed scoren.
Ja, helemaal mee eens. Zo hoorde je ook R.O.O.S. met Instant Moments 🎉 Die staat bij Qmusic niet eens in de stemlijst.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Jaaaa die hoorde ik ook voorbij komen, geweldig. Overigens stonden Carlo en Irene bij 538 ook niet in de stemlijst maar stonden ze wel halverwege in de lijst, dus dat zegt ook niet alles.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Is het een fout of is Q afgestapt van de muziek clipjes bij de kijk live functie?
Zie t al 3dagen nie meer
omaylie

Bericht door omaylie »

Volgens mij is dat sinds vorige week donderdag/vrijdag zo. Misschien komt er binnenkort eindelijk een nieuwe vormgeving bij kijk live na 8 jaar?
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Ik zie dat ze nu wel een clip laten zien op kijk live.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Jorien Renkema gaat straks proefdraaien op Qmusic
wouter15

Bericht door wouter15 »

Wat ik wel vind van die Top 500 lijsten op Q is het feit dat ik het idee heb dat er op de laatste dag altijd in verhouding minder liedjes worden gedraait dan op andere dagen waardoor ik het gevoel heb dat er erg gerekt word op de laatste dag om de lijst echt tot 14:00 te laten duren terwijl dit ook eerder zou kunnen denk ik. Of worden er op de laatste dag evenveel liedjes gedraaid als op andere dagen?
Backsell

Bericht door Backsell »

Zelf luister ik de laatste maanden meer naar 538 dan naar Q. Q klinkt wat uitgeblust
Plaats reactie