Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
omaylie

Re: Qmusic algemeen

Bericht door omaylie »

wouter15 schreef: 17 nov 2023 20:57
Johanneke schreef: 16 nov 2023 16:53 Zoals elk jaar hier weer geen woord over de Top 1000 🤣 dus ik zal maar weer beginnen... blijft apart dat Q hier zo weinig leeft, zegt ook wel iets over dit forum.

Ik vind de lijst op zich prima, meer afwisseling dan die van 538, maar de invulling was daar wat mij betreft leuker. Ik mis de vaste items die ze bijvoorbeeld bij de Foute 1500 wel door lieten gaan, zoals de Brievenbus, het Slimste bedrijf van Nederland en Tankbonnenbingo. Daardoor wordt het een tikkie saai. Weet overigens niet hoe dit bij Mattie en Marieke zit, ik sluit pas aan na de 538 ochtendshow 🤪.
Verder valt de show met Domien me op, tegenwoordig met Nathalie en Anton erbij. Het scoort als een trein dus het zal wel aan mij liggen maar ik vind dit team niet fijn om naar te luisteren. Anton als nieuwslezer was prima, maar nu blijven ze voor mijn gevoel maar eindeloos ouwehoeren (terwijl de meeste items juist zijn geschrapt), Anton wordt een beetje als het sulletje neergezet en leest bijvoorbeeld elke dag alle weggebruikers voor die hun licht aan moeten doen als het donker wordt. Zo flauw. Ik zou persoonlijk afscheid nemen van Nathalie en terug gaan naar de oude situatie, wat in mijn ogen beter was.
Het spel Verdubbel je salaris doen ze deze week wel, dit vind ik persoonlijk wel het leukste spel op de Nederlandse radio momenteel, spannend en geweldig om mee te spelen.
Maar al met al voor mij geen reden om na de Top 1000 naar Q te blijven luisteren.
Wat mij wel altijd opvalt met dit soort lijsten is dat er met deze lijsten per uur een stuk minder nummers worden gedraaid. Als ik alleen al naar vandaag keek begonnen ze om 6:00 bij nummer 105. Ze hadden dus 13 uur de tijd om er 105 nummers doorheen te jagen terwijl ze de Top 40 in 4 uur kunnen doen (en zaterdag zelfs in 3 uur).

Ik stoor mij hier zeker niet aan maar als het aantal nummers per uur toch niet erg hoog ligt naar mijn mening hadden de vaste onderdelen van de programma's net zo goed gewoon kunnen blijven.
Waarschijnlijk doen ze dit zodat ze de lange (album)versies van deze nummers kunnen draaien. Als ze echter zien dat er ondanks die lange versies tijd over is, dan zouden ze eigenlijk ook de vaste onderdelen gewoon kunnen uitzenden.
Domien

Bericht door Domien »

wouter15 schreef: 17 nov 2023 20:57Ze hadden dus 13 uur de tijd om er 105 nummers doorheen te jagen terwijl ze de Top 40 in 4 uur kunnen doen (en zaterdag zelfs in 3 uur).
Klopt. Kanttekening: Greedy van Tate McRae duurt 2:10. November Rain van Guns ‘n Roses 8:55.
De Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik had de hoop alweer opgegeven, maar net is er toch aangekondigd dat de Escape room er weer aan komt.
De dj’s zijn:
Domien
Marieke
Kai
Bram

Ze beginnen de 17e Hmm…. Iets met een glazenhuis enzo.
Ik toch voor het glazenhuis dit jaar. Daar waar ik de opstelling van dj’s niet interessant vind. Waar ik toch raar opkeek dat Kai er in gaat terwijl hij een marginale rol gaat spelen op Q volgend jaar.
Laatst gewijzigd door Deradiokenner op 06 dec 2023 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Had toch graag wat meer afwisseling gezien dit jaar
Pot

Bericht door Pot »

Wat een gehyped verhaal vanochtend weer. 'De Qmusic DJ's laten zich weer 24/7 opsluiten'. Het is gewoon niet waar neem ik aan. Marieke heeft gewoon een jong kind. Die gaat toch niet een dag of vijf zonder haar zoon zijn. En natuurlijk duurt het programma net zo lang tot de code geraden is, maar ik ben wel eens benieuwd of ze daadwerkelijk ooit op 25 of 26 december door gaan. Denk je dat de Qmusic-sterren daar op zitten te wachten? Of is het toevallig dan allemaal net geraden.

Ze doen het leuk, maar het is niet geloofwaardig.
Deradiokenner

Nou Domien, kom er maar in met een reactie. Volgend jaar op een plein en dan iets eerder beginnen?
Domien

Bericht door Domien »

Pot schreef: 06 dec 2023 11:59 Het is gewoon niet waar neem ik aan. Marieke heeft gewoon een jong kind. Die gaat toch niet een dag of vijf zonder haar zoon zijn
Klopt! En nu ik er toch ben... nog een geheimpje: in het Glazen Huis werd gewoon gegeten achter de schermen. We gaan toch niet een dag of zeven zonder voedsel zitten? Haha!

:???:
Deradiokenner schreef: 06 dec 2023 13:28 Nou Domien, kom er maar in met een reactie.
At your service.
De Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Domien schreef: 06 dec 2023 14:36
Pot schreef: 06 dec 2023 11:59 Het is gewoon niet waar neem ik aan. Marieke heeft gewoon een jong kind. Die gaat toch niet een dag of vijf zonder haar zoon zijn
Klopt! En nu ik er toch ben... nog een geheimpje: in het Glazen Huis werd gewoon gegeten achter de schermen. We gaan toch niet een dag of zeven zonder voedsel zitten? Haha!

Deradiokenner schreef: 06 dec 2023 13:28 Nou Domien, kom er maar in met een reactie.
At your service.
Nu al zin in de radiofreak-berichten die worden overgenomen door bepaalde sites -love
Deradiokenner

At your service.
Ik waardeer echt je reacties hier op het Forum! Waarom is er gekozen om de escape room tegelijk met SR te laten beginnen? Dit is toch onmogelijk als radio liefhebber om te kiezen! En waarom is er gekozen voor deze samenstelling? Vooral Kai vind ik opvallend, want zijn rol wordt volgend jaar marginaal natuurlijk op Q. Ik had er voor gekozen om tijdens zo’n prominent event voor Qmusic om dan Joost te etaleren als de nieuwe vooravond dj. Of zie ik dat verkeerd?
SKMPLKS

Bericht door SKMPLKS »

Deradiokenner schreef: 06 dec 2023 15:09

At your service.
Ik waardeer echt je reacties hier op het Forum! Waarom is er gekozen om de escape room tegelijk met SR te laten beginnen? Dit is toch onmogelijk als radio liefhebber om te kiezen! En waarom is er gekozen voor deze samenstelling? Vooral Kai vind ik opvallend, want zijn rol wordt volgend jaar marginaal natuurlijk op Q. Ik had er voor gekozen om tijdens zo’n prominent event voor Qmusic om dan Joost te etaleren als de nieuwe vooravond dj. Of zie ik dat verkeerd?
Is inderdaad wel logischer ja. Echter starten te voorbereidingen vgm al in het voorjaar dus dan moesten de personen al gekozen worden ga ik van uit. Toen bestond JOE ook nog niet (tenminste niet in de huidige situatie)
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Het gaat spannend worden met de luistercijfers als het glazen huis en de Q escape room in dezelfde week is. Ik als radioliefhebber weet niet wat ik moet luisteren. De allereerste dag kan ik sowieso al niet luisteren naar de Q escape room
Jobfr

Bericht door Jobfr »

En de finale week van de top 4000 op radio 10 is in dezelfde week.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Ach, jullie hebben geluk. 'Het Glazen Thuis' van A1Radio is van 11 t/m 16 december. Daar kan iedereen gewoon naar luisteren.
wouter15

Bericht door wouter15 »

Ik vond het vooral opvallend dat Mattie dit jaar niet meedoet met de escape room. Ben wel benieuwd waarom dit is. Ben ook wel benieuwd hoe ze het dan nu gaan doen met "achter de knoppen zitten" de hele dag. Domien en Kai doen dat natuurlijk dagelijks, Bram (hebben we vorig jaar gezien) kan het niet en Marieke doet het normaal gesproken ook nooit.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

wouter15 schreef: 06 dec 2023 19:53 Ik vond het vooral opvallend dat Mattie dit jaar niet meedoet met de escape room. Ben wel benieuwd waarom dit is. Ben ook wel benieuwd hoe ze het dan nu gaan doen met "achter de knoppen zitten" de hele dag. Domien en Kai doen dat natuurlijk dagelijks, Bram (hebben we vorig jaar gezien) kan het niet en Marieke doet het normaal gesproken ook nooit.
Marieke heeft jaren solo gepresenteerd. Laatst ook nog weer op Joe. Voorgaande escaperooms ook achter de knoppen gezeten. Vind dat toch altijd erg leuk als ze weer zelf ouderwets aan het jocken is. Want ze is het echt niet verleerd. Zal ze nu ook weer doen denk ik zodat Kai, Domien & Marieke kunnen afwisselen!
Plaats reactie