Qmusic algemeen
Moderator: admin6
-
Re: Qmusic algemeen
Afgezien van dat ik zelf ook niet echt warm wordt van het format van Mattie en Marieke of acties zoals de Escape Room of Het Verboden Woord, heb ik er wel respect voor dat Q voor inspiratie vooral naar andere radiomarkten en landen kijkt om iets te vinden wat hier in Nederland nog niet echt gedaan wordt. Bij 538 zouden ze wat mij betreft ook wat vaker eens mogen kijken naar hoe hitstations in het buitenland succesvol blijven ondanks vertrekkende jocks en een verouderend luisteraarspubliek...
Het ging me er niet per se om dat ik gekopieerd als iets slechts zie. Maar ik vind dat Q sowieso geweldig is in makkelijke spelletjes bedenken/overnemen, die altijd iets met radio te maken hebben.Ingebruik schreef: ↑24 mei 2023 13:19Ik vind het opvallend dat specifiek bij Q vaak dit soort opmerkingen worden gemaakt en er soms gedaan wordt alsof de ochtendshow of het gehele station een exacte kopie is van iets uit een ander ver land.
Is dat omdat bekend is dat men wel eens op 'stage' gaat in bijvoorbeeld Australië?
Er zullen zaken exact gekopieerd zijn, sommige dingen zullen geïnspireerd zijn op, etc. Maar dat is niet uniek voor Q, dat zie je overal. En niet alleen in de radiowereld.
Waarom zo'n fixatie daarop bij Q?
We denken toch niet echt dat het zo eenvoudig is als iets exact hetzelfde doen als in een ander land en dat succes dan gegarandeerd is? Je moet bijvoorbeeld ook de vertaalslag naar onze cultuur kunnen maken, je moet het kunnen uitvoeren als persoon, het publiek moet je mogen, het geheel moet consequent kloppen, etc. etc. Je ziet zelfs tussen Q Nederland en België al verschillen, puur omdat de inwoners niet hetzelfde zijn.
We doen Q en hun succes echt tekort door dat zo te taxeren.
Overigens niet persoonlijk op jou Pot, ik lees het vaker.
En dan op de oorspronkelijke vraag: het verboden woord trekt mij niet per se naar de radio. Ik heb er wat van gehoord en vind het niet per se een leuk iets, het doet wat met de flow. Ik snap dat je aandachtiger gaat luisteren, maar ik vrees een vrij snelle irritatie eigenlijk. Maar wellicht heb ik het mis.
Natuurlijk hadden we allemaal het liefst een nieuw spel gezien dat leuk was, maar kopiëren van de zuiderburen mag ook.
En wat betreft de irritatie: dat vrees ik ook. Mede door de drama die gecreëerd wordt. Gelukkig is het maar voor vijf dagen.
Welnee. Met Q hoeven we geen medelijden te hebben. Q doet wat Q wil, voor de schermen, achter de schermen. Ze geven, net als alle andere professionals in Hilversum (vooruit, én Amsterdam) helemaal niks om wat wij op Radioforum vinden. Of om wat mensen met wie ze persoonlijke ervaring hebben vinden, for that matter. Dan blokkeren ze je gewoon op sociale media .
Nou Domien reageert toch regelmatig in dit forum. Dus dat ze er niks om geven wat wij op radioforum zeggen, dat geloof ik niet. Het is toch juist belangrijk wat fanatieke radioluisteraars van iets vinden.Feivel schreef: ↑24 mei 2023 19:57Welnee. Met Q hoeven we geen medelijden te hebben. Q doet wat Q wil, voor de schermen, achter de schermen. Ze geven, net als alle andere professionals in Hilversum (vooruit, én Amsterdam) helemaal niks om wat wij op Radioforum vinden. Of om wat mensen met wie ze persoonlijke ervaring hebben vinden, for that matter. Dan blokkeren ze je gewoon op sociale media .
Laatst gewijzigd door Pépé op 24 mei 2023 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof niet dat Marieke air time gebruikt om haar onderhandelingspositie bij één van haar (potentiële) werkgevers te versterken door interesse van andere partijen te suggereren. Ik geloof ook niet dat Qmusic zich daarvoor leent.Orange schreef: ↑24 mei 2023 09:49Dus ze dacht heel overwogen dat het slim is te melden dat ze met John de Mol in gesprek is om op die manier een mooi aanbod van RTL te krijgen.Phoenix schreef: ↑12 mei 2023 07:51Marieke is een spontaan en enthousiast persoon, maar iedere talk in de ochtendshow is goed overwogen. Niet alles wordt zomaar gebracht. Sommige persoonlijke gebeurtenissen worden niet direct op zender besproken, maar bewaard voor een later moment. Ze verschieten niet direct al hun kruit.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Ik snap je woordkeuze 'medelijden' niet? Niet in de context van mijn verhaal. En niet in de context van jouw verhaal.Feivel schreef: ↑24 mei 2023 19:57Welnee. Met Q hoeven we geen medelijden te hebben. Q doet wat Q wil, voor de schermen, achter de schermen. Ze geven, net als alle andere professionals in Hilversum (vooruit, én Amsterdam) helemaal niks om wat wij op Radioforum vinden. Of om wat mensen met wie ze persoonlijke ervaring hebben vinden, for that matter. Dan blokkeren ze je gewoon op sociale media .
Blijkbaar heb je een nare ervaring met ze gehad?
Het gaat mij niet om wat men 'daar' vindt van wat hier gezegd wordt, maar om gewoon een volwassen, feitelijke discussie.
@NieuweGebruiker, mooie toevoeging nog, dank je.
Sterker nog, ik had vanmorgen bijna een topic aangemaakt omdat ik benieuwd was wat hier van Het Verboden Woord wordt gevonden.
De Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
[quote=Domien post_id=575887 time=1684957829 user_id=115199]
[quote=Pépé post_id=575874 time=1684953315 user_id=117349]
Nou Domien reageert toch regelmatig in dit forum. Dus dat ze er niks om geven wat wij op radioforum zeggen, dat geloof ik niet. Het is toch juist belangrijk wat fanatieke radioluisteraars van iets vinden.
[/quote]
Sterker nog, ik had vanmorgen bijna een topic aangemaakt omdat ik benieuwd was wat hier van Het Verboden Woord wordt gevonden.
[/quote]
Leuk concept! :-)
[quote=Pépé post_id=575874 time=1684953315 user_id=117349]
Nou Domien reageert toch regelmatig in dit forum. Dus dat ze er niks om geven wat wij op radioforum zeggen, dat geloof ik niet. Het is toch juist belangrijk wat fanatieke radioluisteraars van iets vinden.
[/quote]
[/quote]
Leuk concept! :-)
-
Mag ik wat minder enthousiast zijn? Ik vind concepten waarbij de luisteraar een geluid, stem of lach moet raden genialer. De bedragen lopen steeds verder op, je weet niet wanneer het spel ten einde is. Dit maakt het meeraden interessanter en door het oplopen van de geldprijs spannender. Wanneer je hierbij een kandidaat in de uitzending hebt blijft de vraag of het juiste antwoord geraden wordt.
Bij dit spel is het wachten op het verboden worden en dan maar op die rode knop drukken. Het spel wordt heel erg opgeblazen. Het is een soort omgekeerde zeg eens euh of geen ja/geen nee, maar nu moeten de DJ’s een bepaald woord niet zeggen. Daarbij blijft de vraag in hoeverre is iets gespeeld of niet.
Het pas bij Qmusic maar geniaal vind ik het zeker niet.
Bij dit spel is het wachten op het verboden worden en dan maar op die rode knop drukken. Het spel wordt heel erg opgeblazen. Het is een soort omgekeerde zeg eens euh of geen ja/geen nee, maar nu moeten de DJ’s een bepaald woord niet zeggen. Daarbij blijft de vraag in hoeverre is iets gespeeld of niet.
Het pas bij Qmusic maar geniaal vind ik het zeker niet.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Ik vond het wel leuk om even een fragment van de eerste dag /ochtendshow terug te zien. Ik luister meestal het laatste halfuur van de ochtendshow en daarna geen Q meer, dus heb er weinig last van, eerlijk gezegd.
Toch knap dat ze al vier jaar die eerste avond van de Foute 1500 in de soep laten lopen doordat ze na zes uur alweer de nummers van de eerste uren gaan herhalen. Om 4u is dat alweer klaar en dan doen ze het nogmaals. Als je nou gewoon eens tot 2u doorgaat op vrijdag en zaterdag, is dat probleem opgelost. Aan het eind van de week komen ze ineens tijd tekort en beginnen ze om 4.30 al s ochtends met nieuwe nummers, zoals elke editie. Reken maar dat er veel luisteraars voor deze lijst afstemmen, ik snap echt niet waarom ze dan om middernacht al stoppen in het weekend. Maar verder wel genoten weer vanavond
-
Het is inderdaad een beetje vreemd, had Cain Slobbe lekker nog 2 uur door laten gaan met de Top1500. Nu begon het weer met nummer 1500.Johanneke schreef: ↑17 jun 2023 00:15 Toch knap dat ze al vier jaar die eerste avond van de Foute 1500 in de soep laten lopen doordat ze na zes uur alweer de nummers van de eerste uren gaan herhalen. Om 4u is dat alweer klaar en dan doen ze het nogmaals. Als je nou gewoon eens tot 2u doorgaat op vrijdag en zaterdag, is dat probleem opgelost. Aan het eind van de week komen ze ineens tijd tekort en beginnen ze om 4.30 al s ochtends met nieuwe nummers, zoals elke editie. Reken maar dat er veel luisteraars voor deze lijst afstemmen, ik snap echt niet waarom ze dan om middernacht al stoppen in het weekend. Maar verder wel genoten weer vanavond
Het programma van Stephan is altijd leuk op de vrijdagavond met who the *#$$ is Cain en gisterenavond het liedje met de sneltrein naar Zandvoort.
Nou ja ze zijn dit keer om 4u al weer verder doorgegaan ook zelfs. Dus als je dan een leuke feestavond hebt, hoor je de eerste 60 nummers tweemaal en vervolgens mis je er een heleboel omdat er halverwege de nacht alweer nieuwe komen. En er is daar niemand die denkt... Misschien even anders doen. Al zal het overgrote deel van de luisteraars het niet eens merken.
-
Gisterenavond 21.00 - 0.00 was Vincent Pronk live op Q-music , Leuke sympathieke stem!