Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Pot »

Voorlopig laat ik Qmusic even links liggen. Natuurlijk begrijp ik dat ze een hitzender zijn, maar zojuist voor de tweede keer in 2,5 uur Davina Michelle. Weliswaar een ander nummer net na 21:00 uur, namelijk Hyper voor de zoveelste keer: het was echt totaal geen grote hit, maar hoor je elke dag nog minstens twee keer. Ook als je even verder kijkt dan zie je dat ze vandaag in elk programma, behalve in de vroege ochtend, gedraaid is. Het zal het wel goed doen in de onderzoekjes, maar een beetje kritisch kijken mag best voor een station dat het hitgevecht aangaat.

En nu ook Maroon 5 voor de tweede keer in vijf uur (terwijl het geen nieuw nummer is).
Oren open!
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Pot schreef: 08 mei 2022 23:41 Voorlopig laat ik Qmusic even links liggen. Natuurlijk begrijp ik dat ze een hitzender zijn, maar zojuist voor de tweede keer in 2,5 uur Davina Michelle. Weliswaar een ander nummer net na 21:00 uur, namelijk Hyper voor de zoveelste keer: het was echt totaal geen grote hit, maar hoor je elke dag nog minstens twee keer. Ook als je even verder kijkt dan zie je dat ze vandaag in elk programma, behalve in de vroege ochtend, gedraaid is. Het zal het wel goed doen in de onderzoekjes, maar een beetje kritisch kijken mag best voor een station dat het hitgevecht aangaat.

En nu ook Maroon 5 voor de tweede keer in vijf uur (terwijl het geen nieuw nummer is).
Tja allebei kudtnummers maar er zit markt in, want er is luisterpubliek voor en die hechten daar een waarde aan. Is het op andere (hit-)stations niet veel anders dan?

Tis maar goed dat er nooit echt een NL-versie van NRJ van de grond is gekomen of The Voice uit Scandinavie, daar mag je ieder uur dezelfde 10 nummers in een amdere volgorde beluisteren. Dan valt bijv. een Qmusic weer in het niet die genoeg classics erdoorheen draaien.
Feivel

Bericht door Feivel »

Ikbenroy schreef: 09 mei 2022 00:02
Pot schreef: 08 mei 2022 23:41 Voorlopig laat ik Qmusic even links liggen. Natuurlijk begrijp ik dat ze een hitzender zijn, maar zojuist voor de tweede keer in 2,5 uur Davina Michelle. Weliswaar een ander nummer net na 21:00 uur, namelijk Hyper voor de zoveelste keer: het was echt totaal geen grote hit, maar hoor je elke dag nog minstens twee keer. Ook als je even verder kijkt dan zie je dat ze vandaag in elk programma, behalve in de vroege ochtend, gedraaid is. Het zal het wel goed doen in de onderzoekjes, maar een beetje kritisch kijken mag best voor een station dat het hitgevecht aangaat.

Tja allebei kudtnummers maar er zit markt in, want er is luisterpubliek voor en die hechten daar een waarde aan. Is het op andere (hit-)stations niet veel anders dan?

Tis maar goed dat er nooit echt een NL-versie van NRJ van de grond is gekomen of The Voice uit Scandinavie, daar mag je ieder uur dezelfde 10 nummers in een amdere volgorde beluisteren. Dan valt bijv. een Qmusic weer in het niet die genoeg classics erdoorheen draaien.
‘The Voice’ uit Scandinavië? Dan heb je het denk ik over de Deense zender, de enige die nog over is. Ik weet niet of je vroeger ook hebt geluisterd naar The Voice uit Zweden, maar dat was zeker geen herhaalzender. Die zender bestond overwegend uit urban en dance, en had zeker genoeg variatie. Overigens vind ik de hoeveelheid herhaling op de Deense zender nog wel meevallen.

Als je dan kijkt naar bijvoorbeeld RIXFM in Zweden, zie je dat zij veel meer herhalen. De zender bestaat dan ook letterlijk uit 40 liedjes. Daar hoor je zo 11 keer per dag Lauren Spencer Hill, Adele of Justin Bieber voorbijkomen.
SKMPLKS

Bericht door SKMPLKS »

Iets opvallends gespot op DigitalRadio.nl https://digitalradio.nl/radiostations/

Hier staat in het overzicht dat Qmusic ook het foute uur aanbiedt op DAB+.
Durashift

Bericht door Durashift »

Vanochtend belde Marieke even in tijdens de uitzending. Via de telefoon klonk er wel een heel andere Marieke, qua stem, dan dat ik via de radio gewend was, vond ik.

Enfin, het gaat de goede kant op met haar. Ze gaat volgende week al weer aan het werk... ja, opnames voor een TV programma.. natuurlijk.
Radio in de vroege ochtend.. da's nog ff een stapje te ver.
Pot

Bericht door Pot »

Qmusic mag de danceprogramma's op zaterdagavond- en nacht blijven uitzenden.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... -doorgaan/
Oren open!
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Marieke vanaf maandag weer terug. Eerst de ma-di-don-vrij en de woensdag nog niet. Ze belde net in de show.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan_17 schreef: 25 mei 2022 07:19 Marieke vanaf maandag weer terug. Eerst de ma-di-don-vrij en de woensdag nog niet. Ze belde net in de show.
De optie dat Marieke afwezig was voor opnames van een programma als Wie is de Mol? heb ik nog niet voorbij zien komen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 25 mei 2022 07:54
Daan_17 schreef: 25 mei 2022 07:19 Marieke vanaf maandag weer terug. Eerst de ma-di-don-vrij en de woensdag nog niet. Ze belde net in de show.
De optie dat Marieke afwezig was voor opnames van een programma als Wie is de Mol? heb ik nog niet voorbij zien komen.
Oei helemaal niet aan gedacht maar dat is natuurlijk erg aannemelijk ja. Ik vind dat ze anders ook wel erg snel terug is eerlijk gezegd, al kan ik daar natuurlijk niet goed over oordelen.
petoi

Bericht door petoi »

Denk dat dat wel voor wat controverse zal zorgen als Marieke onder het mom van ziekte en burn out even vrij neemt om wat dingen stiekem te doen, dat zou ik niet ok vinden als het om mijn collega's gaat. Zeggen dat je even rust wil om dan net zo goed te blijven "werken" maar dan voor iemand anders.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

petoi schreef: 25 mei 2022 09:28 Denk dat dat wel voor wat controverse zal zorgen als Marieke onder het mom van ziekte en burn out even vrij neemt om wat dingen stiekem te doen, dat zou ik niet ok vinden als het om mijn collega's gaat. Zeggen dat je even rust wil om dan net zo goed te blijven "werken" maar dan voor iemand anders.
Als dit gebeurd is dan heeft Marieke dat wel in overeenstemming gedaan met Qmusic en RTL natuurlijk. Qmusic heeft het inmiddels ontkracht nadat ook Yvonne Coldeweijer hierover ging speculeren.

Overigens heeft Marieke geen burn-out en is niet ziek, maar wilde ze dat juist voorkomen. Juist daarom achtte ik het wel mogelijk.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
petoi

Bericht door petoi »

Phoenix schreef: 25 mei 2022 11:39
petoi schreef: 25 mei 2022 09:28 Denk dat dat wel voor wat controverse zal zorgen als Marieke onder het mom van ziekte en burn out even vrij neemt om wat dingen stiekem te doen, dat zou ik niet ok vinden als het om mijn collega's gaat. Zeggen dat je even rust wil om dan net zo goed te blijven "werken" maar dan voor iemand anders.
Als dit gebeurd is dan heeft Marieke dat wel in overeenstemming gedaan met Qmusic en RTL natuurlijk. Qmusic heeft het inmiddels ontkracht nadat ook Yvonne Coldeweijer hierover ging speculeren.

Overigens heeft Marieke geen burn-out en is niet ziek, maar wilde ze dat juist voorkomen. Juist daarom achtte ik het wel mogelijk.
Precies maar als je het wil voorkomen ga dan ook rust nemen en niet aan een intensief programma meedoen met veel stress van het houden van geheimen etc.
Ik bedoel als je aan zo'n programma mee wil doen vraag dan normaal vrij, evt onbetaald maar ga dan niet aan de grote klok dat je tegen een burn-out aan zit terwijl het een keiharde leugen is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

petoi schreef: 25 mei 2022 13:22
Phoenix schreef: 25 mei 2022 11:39

Precies maar als je het wil voorkomen ga dan ook rust nemen en niet aan een intensief programma meedoen met veel stress van het houden van geheimen etc.
Ik bedoel als je aan zo'n programma mee wil doen vraag dan normaal vrij, evt onbetaald maar ga dan niet aan de grote klok dat je tegen een burn-out aan zit terwijl het een keiharde leugen is.
Volgens ontkom je er niet aan om te liegen over je afwezigheid als je aan zo’n programma meedoet.
Disclaimer:
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Tja... ze zullen bij Q wel een beetje in paniek nu hun ex-stationsbaas aan de Bergweg met een nieuwe programmering komt. Logisxh dat ze Marieke weer (vervroegd?) hebben teruggefloten.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ikbenroy schreef: 30 mei 2022 11:56 Tja... ze zullen bij Q wel een beetje in paniek nu hun ex-stationsbaas aan de Bergweg met een nieuwe programmering komt. Logisxh dat ze Marieke weer (vervroegd?) hebben teruggefloten.
Waarom zouden ze daar bang van worden? Het station staat en draait als een tierelier. En je weet hoe het werkt in radiokanaal het duurt nog heel lang voordat 538 weer op zijn oude niveau is.
Plaats reactie