Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
petoi

Re: Qmusic algemeen

Bericht door petoi »

Ik denk dat je bevindingen prima aansluiten bij wat Phoenix zei over de Top 10's van de Top 2000 van forumleden. Leek erop alsof veel mensen de muzieksmaak hier hebben van Radio 2/5/10, Kink en Veronica.

Als je niet zoveel hebt met radio hebt is een radioshow waar de ene aflevering net als de andere is niet zo erg misschien juist fijn, dan heb je je aandacht waarschijnlijk niet primair op de radio en krijg je maar stukken mee, dan hoef je ook niet steeds in het verhaal van de show te komen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

petoi schreef: 08 dec 2021 11:32 Ik denk dat je bevindingen prima aansluiten bij wat Phoenix zei over de Top 10's van de Top 2000 van forumleden. Leek erop alsof veel mensen de muzieksmaak hier hebben van Radio 2/5/10, Kink en Veronica.

Als je niet zoveel hebt met radio hebt is een radioshow waar de ene aflevering net als de andere is niet zo erg misschien juist fijn, dan heb je je aandacht waarschijnlijk niet primair op de radio en krijg je maar stukken mee, dan hoef je ook niet steeds in het verhaal van de show te komen.
100 procent waar. Mijn schoonzusje gaf ooit aan altijd zo te kunnen genieten van de muziek op 538, terwijl ze al jaren SkyRadio op heeft staan. Om maar aan te geven dat er ook nog een grote groep is die het verschil niet eens zullen horen.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

petoi schreef: 08 dec 2021 11:32 Ik denk dat je bevindingen prima aansluiten bij wat Phoenix zei over de Top 10's van de Top 2000 van forumleden. Leek erop alsof veel mensen de muzieksmaak hier hebben van Radio 2/5/10, Kink en Veronica.

Ik denk dat de echte radioliefhebbers het ook niet zo goed kunnen pruimen dat nummers iedere 3 á 4 uur herhaald worden en dat is bij veel commerciële zenders natuurlijk wel het geval. Veronica en Radio 10 uitgezonderd.
Orange

Bericht door Orange »

Patrickpp88 schreef: 08 dec 2021 18:05 Ik denk dat de echte radioliefhebbers het ook niet zo goed kunnen pruimen dat nummers iedere 3 á 4 uur herhaald worden en dat is bij veel commerciële zenders natuurlijk wel het geval. Veronica en Radio 10 uitgezonderd.
Als radioliefhebber hoor ik hits toch graag om 4 uur. De leukste hits moeten toch wel 2x per werkdag voorbij komen wat mij betreft. En dan mag het 's avonds ook best nog een keer.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Orange schreef: 08 dec 2021 18:09
Patrickpp88 schreef: 08 dec 2021 18:05 Ik denk dat de echte radioliefhebbers het ook niet zo goed kunnen pruimen dat nummers iedere 3 á 4 uur herhaald worden en dat is bij veel commerciële zenders natuurlijk wel het geval. Veronica en Radio 10 uitgezonderd.
Als radioliefhebber hoor ik hits toch graag om 4 uur. De leukste hits moeten toch wel 2x per werkdag voorbij komen wat mij betreft. En dan mag het 's avonds ook best nog een keer.
Ok. Dat kan natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat als je de hele dag radio luistert en dat een week lang, je steeds diezelfde nummers beginnen te irriteren. Ik had dat bijvoorbeeld met Ed Sheeran - Bad Habits. Een leuk nummer, maar ik kon het op een gegeven moment niet meer aanhoren, omdat het gewoon grijsgedraaid is.
Orange

Bericht door Orange »

Patrickpp88 schreef: 08 dec 2021 18:25
Orange schreef: 08 dec 2021 18:09
Ok. Dat kan natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat als je de hele dag radio luistert en dat een week lang, je steeds diezelfde nummers beginnen te irriteren. Ik had dat bijvoorbeeld met Ed Sheeran - Bad Habits. Een leuk nummer, maar ik kon het op een gegeven moment niet meer aanhoren, omdat het gewoon grijsgedraaid is.
Heb ik nooit zo'n last van. Een leuke hit kan ik heel vaak horen. Ik vind bij sommige hits zelfs dat de rotatie te vroeg afneemt. Maar dat zullen ze vast en zeker allemaal goed onderzoeken wat de juiste rotaties zijn.
Mijn punt was iig dat de bewering dat 'echte radioliefhebbers' om de vier uur een hit niet kunnen waarderen, niet waar is.
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

de beste rotatie is bijvoorbeeld
10.15: Pepas - Farruko
13.25: Pepas -Farruko
dat is dus om de 3 uur.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Waarom is dat volgens jou het beste dan?
Orange

Bericht door Orange »

Robin Visser schreef: 09 dec 2021 15:04 de beste rotatie is bijvoorbeeld
10.15: Pepas - Farruko
13.25: Pepas -Farruko
dat is dus om de 3 uur.
Bedoel je de beste of de hoogste rotatie?
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Hoogste rotatie
Orange

Bericht door Orange »

Robin Visser schreef: 09 dec 2021 23:54 Hoogste rotatie
Thanks. Dan snap ik wat je bedoelt.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Vandaag de aller laatste show van Joep roelofsen
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Is er al bekend wie hem opvolgt? Mag toch hopen Edwin Noorlander!
fnlradio

Bericht door fnlradio »

kai is vandaag papa geworden
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Deradiokenner schreef: 12 dec 2021 11:53 Is er al bekend wie hem opvolgt? Mag toch hopen Edwin Noorlander!
Of lars boele, die staat al veel langer op het reserve lijstje bij Q
Plaats reactie