Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Qmusic algemeen

Bericht door De Nachtwacht »

topradiofm schreef: 16 apr 2021 09:55 Is dat nog steeds, ik dacht dat ze daar mee gestopt waren
Ik dacht ook dat dat er allang niet meer was.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Zo kreeg ik nog bloze blikken over meer variate in de playlist van 538 en viola zie hier: de andere grote hitzender start zowaar met een heuse 80s top 500. Goede zet van Q, maar liefst 4 decennia vertegenwoordigd met een hitlijst. (En nee niet weer met het argument van komen van ja maar Radio 10 of Veronica).
Pot

Bericht door Pot »

Als je Joe hebt, die meer gericht is op 80s, vind ik het gek dat ze dit op mainzender Qmusic te doen. Zeker aangezien het een hitstation blijft. En dan zijn 500 nummers nog best veel. Ik betwijfel of dit een hele slimme zet is, maar gedrufd is het wel.
Oren open!
marce1

Bericht door marce1 »

Pot schreef: 16 apr 2021 15:44 Als je Joe hebt, die meer gericht is op 80s, vind ik het gek dat ze dit op mainzender Qmusic te doen. Zeker aangezien het een hitstation blijft. En dan zijn 500 nummers nog best veel. Ik betwijfel of dit een hele slimme zet is, maar gedrufd is het wel.
Je kunt niet verwachten dat Qmusic géén lijst uit gaat zenden, omdat Joe dat wel doet. Daarvoor is Joe ook veel te klein. (Ze zouden deze lijst wel als marketing kunnen gebruiken. 'Wil je meer 80's hits? Luister dan naar Joe!', maar zelfs dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.)
Ik denk dat het een heel slimme zet is, en dan ook nog eens midden in de meivakantie. Dan kan er deels met het hele gezin geluisterd worden. Met ouders die de jaren '80 bewust hebben meegemaakt en met jongeren die de muziek kunnen waarderen omdat er nu een soort revival is.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

marce1 schreef: 16 apr 2021 16:00
Pot schreef: 16 apr 2021 15:44 Als je Joe hebt, die meer gericht is op 80s, vind ik het gek dat ze dit op mainzender Qmusic te doen. Zeker aangezien het een hitstation blijft. En dan zijn 500 nummers nog best veel. Ik betwijfel of dit een hele slimme zet is, maar gedrufd is het wel.
Je kunt niet verwachten dat Qmusic géén lijst uit gaat zenden, omdat Joe dat wel doet. Daarvoor is Joe ook veel te klein. (Ze zouden deze lijst wel als marketing kunnen gebruiken. 'Wil je meer 80's hits? Luister dan naar Joe!', maar zelfs dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.)
Ik denk dat het een heel slimme zet is, en dan ook nog eens midden in de meivakantie. Dan kan er deels met het hele gezin geluisterd worden. Met ouders die de jaren '80 bewust hebben meegemaakt en met jongeren die de muziek kunnen waarderen omdat er nu een soort revival is.
Ik denk niet dat ze via deze weg reclame gaan maken voor Joe zolang het slechts een internetzender blijft. Ik weet dat er vaker over gediscussieerd is, maar ik zou niet wachten tot er een FM pakket vrij komt, maar Joe gewoon op DAB+ knallen. Dat is toch de toekomst? Ze willen uiteindelijk toch van FM af.

Nu Qmusic ook een top 500 van de 80's gaat uitzenden, is het natuurlijk wel de vraag of Joe er ooit gaat komen of dat Qmusic zelf hun playlist uit gaat breiden met meer classics tussendoor. Een soort Joe en Qmusic in één :lol:
density1

Bericht door density1 »

Ja door dit soort lijstjes is het niet de vraag of Joe komt maar wanneer. Zo'n lijstje zou wel een mooie aankeiler zijn om Joe te lanceren.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

density1 schreef: 16 apr 2021 17:38 Ja door dit soort lijstjes is het niet de vraag of Joe komt maar wanneer. Zo'n lijstje zou wel een mooie aankeiler zijn om Joe te lanceren.
Dat zou natuurlijk mooi zijn als dat zo is.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 16 apr 2021 17:38 Ja door dit soort lijstjes is het niet de vraag of Joe komt maar wanneer. Zo'n lijstje zou wel een mooie aankeiler zijn om Joe te lanceren.
Mijn vraag is nu vooral óf Joe daadwerkelijk uitgebouwd gaat worden. Daar lijkt het voorlopig niet op. Anders zou zo'n 80s lijstje daar goed passen.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marce1 schreef: 16 apr 2021 16:00 Ik denk dat het een heel slimme zet is, en dan ook nog eens midden in de meivakantie. Dan kan er deels met het hele gezin geluisterd worden. Met ouders die de jaren '80 bewust hebben meegemaakt en met jongeren die de muziek kunnen waarderen omdat er nu een soort revival is.
Wat een romantisch beeld schets je hier. Hele gezinnen die rond de radio zitten en gezamenlijk naar een hitlijst luisteren.
Ik ben opgegroeid in de jaren ’80 en heb opgroeiende tieners in huis, maar het beeld dat je schetst klinkt voor mij erg utopisch.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Stino_BE

Bericht door Stino_BE »

marce1 schreef: 16 apr 2021 16:00
Als DPG Joe in de markt gaat zetten gaan ze dat zeker niet doen door reclame te maken op Q. Hier in België staan de 2 zenders echt los van elkaar, ze praten nooit over elkaar. Zelfs als een DJ van Q-music naar Joe gaat (wat heel vaak gebeurd is) wordt bij het afscheid daar zelfs geen referentie naar gemaakt. Is echt een opmerkelijk verschil t.o.v. publieke omroep.
Durashift

Bericht door Durashift »

Phoenix schreef: 16 apr 2021 19:27
marce1 schreef: 16 apr 2021 16:00 (..)Met ouders die de jaren '80 bewust hebben meegemaakt en met jongeren die de muziek kunnen waarderen omdat er nu een soort revival is.
(..)
Ik ben opgegroeid in de jaren ’80 (..)
Ik ook.
Ik herinner mij wel de zwarte FM radio thuis, in de boekenkast naast het raam, bij de eettafel. Tussen de middag uit school, boterham eten met mijn moeder én Wil Luikinga op de radio. :smile:

Op zondag G.M.B.J. Hilterman luisteren.
Mooie tijden.

Ik heb nu de radio wel aan tijdens het avondeten met dochter erbij. Samen met de ritjes in de auto is dat wel het enige. Voor haar is het toch vooral muziek via TikTok en andere digitale vormen.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 16 apr 2021 19:27
marce1 schreef: 16 apr 2021 16:00 Ik denk dat het een heel slimme zet is, en dan ook nog eens midden in de meivakantie. Dan kan er deels met het hele gezin geluisterd worden. Met ouders die de jaren '80 bewust hebben meegemaakt en met jongeren die de muziek kunnen waarderen omdat er nu een soort revival is.
Wat een romantisch beeld schets je hier. Hele gezinnen die rond de radio zitten en gezamenlijk naar een hitlijst luisteren.
Ik ben opgegroeid in de jaren ’80 en heb opgroeiende tieners in huis, maar het beeld dat je schetst klinkt voor mij erg utopisch.
Onrealistisch vooral. Radio is een 1 op 1 medium geworden. Samen luisteren die je hooguit in de auto en dan nog luister je ieder afzonderlijk naar de radio.

Hoop dat het snel is afgelopen met al die lijstjes. Met uitzondering van Sky Radio levert het vooral superslechte radio op. Heeft niets met de muziek te maken, maar alles met dj’s die niets te zeggen hebben en uit (gedwongen) creatieve armoede maar 3 appjes voorlezen van luisteraars die in de auto, in de tuin of tijdens het koken luisteren. Dan nog even ouwehoeren met een andere luisteraar (wat vind je van al die lekkere liedjes, ja leuk, ik luister tijdens het strijken en het gaat een stuk sneller). Verder met de x 500 op xxx met de nummer 148. Verschrikkelijk. Als je dan een lijstje maakt, knal’m er dan non-stop doorheen als Sky Radio dat doet. Dan is het namelijk wel leuk om te horen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

WinnaarRadioring2023 schreef: 18 apr 2021 08:19 Hoop dat het snel is afgelopen met al die lijstjes. Met uitzondering van Sky Radio levert het vooral superslechte radio op. Heeft niets met de muziek te maken, maar alles met dj’s die niets te zeggen hebben en uit (gedwongen) creatieve armoede maar 3 appjes voorlezen van luisteraars die in de auto, in de tuin of tijdens het koken luisteren. Dan nog even ouwehoeren met een andere luisteraar (wat vind je van al die lekkere liedjes, ja leuk, ik luister tijdens het strijken en het gaat een stuk sneller). Verder met de x 500 op xxx met de nummer 148. Verschrikkelijk. Als je dan een lijstje maakt, knal’m er dan non-stop doorheen als Sky Radio dat doet. Dan is het namelijk wel leuk om te horen.
De standaard jaren '80, jaren '90 lijstjes e.d. sla ik ook over. Het leidt mij niet direct naar een bepaalde zender. Uitzondering hierop is de Top 4000 van Radio 10 en vorig jaar vond ik de Countdown Top 750 van Veronica ook een goed alternatief op de Top 2000 van Radio 2.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Denk dat ik Q nog het sterkste vind in lijstjes.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 18 apr 2021 10:30 Denk dat ik Q nog het sterkste vind in lijstjes.
Maar dat weet je niet zeker? Waar zit de twijfel?
Plaats reactie