Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radiofan500

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Radiofan500 »

Stephan123 schreef:
11 jul 2020 19:20
Maar dan wel op de zaterdagnacht want zou het zonde vinden als Bas van Nimwegen weg gaat bij Q .

Q-music stort wel in na 22-24 op de zaterdagavond maar het publiek waar ze op richten is dan aan het uitgaan/etc .

Bron Radio.nl
Ik denk dat dat niet direct aan Bas ligt. Zowat elke zender daalt al veel eerder op de avond, alleen maar knap dat het marktaandeel zo lang hoog blijft tegenover andere zenders.

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Radiofan500 schreef:
11 jul 2020 19:32
Stephan123 schreef:
11 jul 2020 19:20
Maar dan wel op de zaterdagnacht want zou het zonde vinden als Bas van Nimwegen weg gaat bij Q .

Q-music stort wel in na 22-24 op de zaterdagavond maar het publiek waar ze op richten is dan aan het uitgaan/etc .

Bron Radio.nl
Ik denk dat dat niet direct aan Bas ligt. Zowat elke zender daalt al veel eerder op de avond, alleen maar knap dat het marktaandeel zo lang hoog blijft tegenover andere zenders.
Knap? Je snapt het concept 'marktaandeel' toch wel?

Pot

Bericht door Pot »

Nou, ik mag hopen dat Bas niet verdwijnt. Dat was nog een van de weinige (redelijk) goede en 'normale' programma's op zaterdagavond. Ik hoop, als hij van zijn slot wordt afgehaald, dat hij een andere plek krijgt.
Oren open!

Radiofan500

Lars Boele is vanaf maandag (tijdelijk) weer op de radio. Op Qmusic Limburg valt hij twee weken in tijdens de ochtendshow, tussen 07 en 09 uur. Zou hij niet gewoon die dj zijn die vanaf september op Q te horen zal zijn? Overigens wel leuk voor hem! Dit meldt hij zojuist op Instagram.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Leuk voor Lars maar luister goed naar Dave en je weet dat er iemand van Talpa af komt. Of het is Armin van Buren of Edwin Noorlander.... ik denk dat lars wel een keer wordt toegevoegd... in de nacht!

Radiofan500

Oke, dat is mij tijdens het kijken van de video ontgaan eerlijk gezegd. :)

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

Deradiokenner schreef:
17 jul 2020 15:58
Leuk voor Lars maar luister goed naar Dave en je weet dat er iemand van Talpa af komt. Of het is Armin van Buren of Edwin Noorlander.... ik denk dat lars wel een keer wordt toegevoegd... in de nacht!
Radiofan500 schreef:
17 jul 2020 16:00
Oke, dat is mij tijdens het kijken van de video ontgaan eerlijk gezegd. :)
Ik hoorde vorige week een dj-set van Sunnery James & Ryan Marciano op Q. Het zou voor Q een mooie toevoeging zijn om Armin binnen te halen en eens (weer) wat meer met nachturen te doen (en ja daar zit een kostenplaatje aan)
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Als je slim bent ga je nu investeren in een nachtprogrammering! Je grootste concurrent 538 heeft het net geschrapt. Daar ligt voor Q een opening. Zet iemand neer die spraakmakende nachtradio maakt dan heb je als zender wat meer smoel. Ik werk vaak snachts en het is toch jammer dat elke zender bijna non-stop is.

Radiofan500

Klinkt leuk natuurlijk, zeker voor ons als freaks, maar heeft je station iets aan een volledig gepresenteerde nacht? Er zijn amper tot geen reclames dus winstgevend zal het sowieso niet zijn.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radiofan500 schreef:
17 jul 2020 18:31
Klinkt leuk natuurlijk, zeker voor ons als freaks, maar heeft je station iets aan een volledig gepresenteerde nacht? Er zijn amper tot geen reclames dus winstgevend zal het sowieso niet zijn.
Het kan publiciteit voor de zender opleveren, wat ook weer luisteraars overdag oplevert.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
17 jul 2020 19:28
Radiofan500 schreef:
Het kan publiciteit voor de zender opleveren, wat ook weer luisteraars overdag oplevert.
Er zal een reden zijn dat het aandeel gepresenteerde nachtprogramma's op commerciële stations er in de loop der jaren fors op achteruit is gegaan.
Als het winstgevend zou zijn zou er wel in geïnvesteerd worden.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Deradiokenner schreef:
17 jul 2020 18:16
Als je slim bent ga je nu investeren in een nachtprogrammering! Je grootste concurrent 538 heeft het net geschrapt. Daar ligt voor Q een opening. Zet iemand neer die spraakmakende nachtradio maakt dan heb je als zender wat meer smoel. Ik werk vaak snachts en het is toch jammer dat elke zender bijna non-stop is.
Je hebt Martijn Kolkman tussen 0:00 en 2:00 zitten. Is een goed en leuk programma om te luisteren wanneer ik overdag niet hoeft te werken.
Armin zou hoogstens 1x per week draaien op een vrijdag/zaterdagnacht lijkt mij .

Haal Lars Boele gewoon binnen bij Q als vakantieinvaller, en kijk na de zomer of er plek ergens voor hem is.

Kai Merckx gaat 5 weken de ochtend show doen en het lijkt mij niet dat Bas 6 weken lang 7 dagen per week zijn show gaat doen.

Radiofan500

Stephan123 schreef:
17 jul 2020 19:44
Haal Lars Boele gewoon binnen bij Q als vakantieinvaller, en kijk na de zomer of er plek ergens voor hem is.

Kai Merckx gaat 5 weken de ochtend show doen en het lijkt mij niet dat Bas 6 weken lang 7 dagen per week zijn show gaat doen.
Inderdaad. Lars in het weekend tussen en 18 en 21 uur zou leuk zijn. Of gewoon als invaller voor de avondshow doordeweeks, heb je ook minder wijzigingen. Vanaf volgende week zit Jordi Warners er tussen 19 en 22 uur doordeweeks. Bas was helaas alleen deze week.

boxfm

Bericht door boxfm »

Phoenix schreef:
17 jul 2020 19:41
Oortjes schreef:
Radiofan500 schreef:
Er zal een reden zijn dat het aandeel gepresenteerde nachtprogramma's op commerciële stations er in de loop der jaren fors op achteruit is gegaan.
Eens, tegelijkertijd is de situatie nu heel anders. Alleen de publieke zenders hebben 's nachts gepresenteerde programma's. Er liggen nu meer kansen voor Q om te investeren in een nachtprogrammering dan een aantal jaren terug.

En daarnaast hoeft een nachtprogrammering niet heel duur te zijn, is een mooie plek om talenten te zetten en vlieguren te laten maken. Of gewoon iets meer investeren in een echt goed nachtprogramma om echt marktaandeel te gaan pakken in de nachtelijke uren.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

boxfm schreef:
17 jul 2020 21:13
Phoenix schreef:
17 jul 2020 19:41
Oortjes schreef:

Eens, tegelijkertijd is de situatie nu heel anders. Alleen de publieke zenders hebben 's nachts gepresenteerde programma's. Er liggen nu meer kansen voor Q om te investeren in een nachtprogrammering dan een aantal jaren terug.

En daarnaast hoeft een nachtprogrammering niet heel duur te zijn, is een mooie plek om talenten te zetten en vlieguren te laten maken. Of gewoon iets meer investeren in een echt goed nachtprogramma om echt marktaandeel te gaan pakken in de nachtelijke uren.
Hoeveel commercials worden er in de nacht dan verkocht gemiddeld?

Plaats reactie