Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daan!

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Daan! »

Maar 538 zendt tussen 9-10 ook foute muziek uit in het eerste half uur en het tweede half uur ook voornamelijk muziek.

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Henk de Beer schreef:
06 apr 2020 09:35
De programmering van Q is nu ook aangepast. Erg jammer dat de ochtendshow met een uur wordt verlengd.
Dit voegt in deze nare tijden helemaal niets toe. Tot 9u was lang genoeg geweest om vervolgens de gebruikelijke programmering te hervatten.

Over de ochtendshow van Q heb ik eerder al mijn mening geventileerd (zie ook andere topic hierover), voordat sommige hier weer over beginnen :wink:
Gezien de actualiteiten van nu een goede keuze. De luisteraar staat ook later op nu met thuiswerken. Goede slimme tactische keuze dus!

Jouw mening is vooral gebaseerd op persoonlijke voorkeuren vrees ik.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Maar, stoppen ze bij Q nu ook met het foute uur dan? Of is dat nu een uurtje later?

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Herman ven Schippers schreef:
06 apr 2020 18:21
Maar, stoppen ze bij Q nu ook met het foute uur dan? Of is dat nu een uurtje later?
Tipje... Even persbericht lezen...

Het Foute Uur, dat normaal gesproken om 9.00 uur begint, vervalt hiermee niet, maar start een uur later, om 10.00 uur en wordt gepresenteerd door Menno Barreveld. Voor de rest blijft de programmering ongewijzigd.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pascal. K schreef:
06 apr 2020 18:40
Herman ven Schippers schreef:
06 apr 2020 18:21
Tipje... Even persbericht lezen...

Het Foute Uur, dat normaal gesproken om 9.00 uur begint, vervalt hiermee niet, maar start een uur later, om 10.00 uur en wordt gepresenteerd door Menno Barreveld. Voor de rest blijft de programmering ongewijzigd.
Nou Pascal, op zowel de site als de Facebookpagina van Q-Music werd alleen vermeld dat Mattie en Marieke een uur langer gingen uitzenden. Google gaf ook geen uitsluiting hierover. Maar bedank voor je bericht.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik vind het op zich wel een slimme zet. Je loopt wel het risico dat mensen om 9u naar Frank Dane gaan switchen. Maar zal dat andersom ook niet om 10u gebeuren als 538 de normale muziekmix aanzwengelt en Q Music nog een uurtje "feest" biedt. En die mensen blijven dan wellicht hangen bij Menno, die op vrijdag trouwens maar een uurtje overhoudt (11-12).
Vraag me wel af hoe M&M in hemelsnaam vier uur interessant moeten houden, maar dat hebben anderen misschien vanochtend al gehoord.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Johanneke schreef:
06 apr 2020 21:45
Ik vind het op zich wel een slimme zet. Je loopt wel het risico dat mensen om 9u naar Frank Dane gaan switchen. Maar zal dat andersom ook niet om 10u gebeuren als 538 de normale muziekmix aanzwengelt en Q Music nog een uurtje "feest" biedt. En die mensen blijven dan wellicht hangen bij Menno, die op vrijdag trouwens maar een uurtje overhoudt (11-12).
Vraag me wel af hoe M&M in hemelsnaam vier uur interessant moeten houden, maar dat hebben anderen misschien vanochtend al gehoord.
Ik denk niet dat heel veel luisteraars normaal naar Frank Dane zullen schakelen het foute uur is heel populair. Maar ik snap het in elke post moet je Talpa toch weer ophemelen....

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Deradiokenner schreef:
06 apr 2020 23:05
Johanneke schreef:
Ik denk niet dat heel veel luisteraars normaal naar Frank Dane zullen schakelen het foute uur is heel populair. Maar ik snap het in elke post moet je Talpa toch weer ophemelen....
Hoezo ophemelen? Volgens mij zeg ik letterlijk dat het een slimme zet is van Q Music toch?! 😅 En het foute uur is er dus niet meer om 9u he vanaf vandaag. 😉

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Johanneke schreef:
Foute Uur is met Menno, dus niet non-stop.

Daan!

Bericht door Daan! »

Hebben jullie al de (nieuwe) reclame gezien van Q op tv?

Ik moest lachen vanwege de eenvoud van de reclame. Ik kon hem helaas niet vinden op youtube en zal hem daarom beschrijven. Voel je vrij hem hier te plaatsen.
Het is een reclame waarin alle dj's zich voorstellen die tussen 06-19 op de radio te horen zijn. Dus Mattie, Marieke, Menno, Wim en Domien. De kracht zit hem denk ik in de herkenbaarheid van de dj's. Heel simpel, even voorstellen en als je dan de radio op Q zet, denk je als luisteraar "hé, dat is Menno van de commercial" en heb je als luisteraar direct binding. Dit geldt zeker nu wanneer de halve wereld thuis werkt en dus er intensiever naar de radio wordt geluisterd. Heel slim dus!

Grappig is dat er tegelijkertijd een reclame van 538 loopt, waar je een onthoofde Frank ziet die goedemorgen zegt tegen de kijker. Daar heb je totaal geen gevoel bij en al zeker niet dat het een gezellige ochtendshow is. Dat daar nog geen rel over is ontstaan, verbaast me, maar dat zou ook kunnen doordat corona overheerst.
538 focust zich voor de zoveelste keer op de ochtendshow terwijl daar juist niet het probleem ligt. Immers zapt een aanzienlijk deel weg na Frank en komt om 16u terug. Dus zou de focus van de marketing moeten liggen op 10-16. Bij Q hebben ze uitstekend begrepen hoe dat moet en het zal me niets verbazen als de brainstormsessie van hun commercial ook nog eens een stuk korter en dus goedkoper was.
#lekkerbezigDave

Radiofan500

Hierbij de link naar de desbetreffende commercial van Qmusic:

https://youtu.be/WryMrj-3X3E

Geen ingewikkelde commercial, gewoon strak en to the point.

Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef:
18 mei 2020 22:34

Ik moest lachen vanwege de eenvoud van de reclame. Ik kon hem helaas niet vinden op youtube en zal hem daarom beschrijven. Voel je vrij hem hier te plaatsen.
Het is een reclame waarin alle dj's zich voorstellen die tussen 06-19 op de radio te horen zijn. Dus Mattie, Marieke, Menno, Wim en Domien. De kracht zit hem denk ik in de herkenbaarheid van de dj's. Heel simpel, even voorstellen en als je dan de radio op Q zet, denk je als luisteraar "hé, dat is Menno van de commercial" en heb je als luisteraar direct binding. Dit geldt zeker nu wanneer de halve wereld thuis werkt en dus er intensiever naar de radio wordt geluisterd. Heel slim dus!

Grappig is dat er tegelijkertijd een reclame van 538 loopt, waar je een onthoofde Frank ziet die goedemorgen zegt tegen de kijker. Daar heb je totaal geen gevoel bij en al zeker niet dat het een gezellige ochtendshow is. Dat daar nog geen rel over is ontstaan, verbaast me, maar dat zou ook kunnen doordat corona overheerst.
538 focust zich voor de zoveelste keer op de ochtendshow terwijl daar juist niet het probleem ligt. Immers zapt een aanzienlijk deel weg na Frank en komt om 16u terug. Dus zou de focus van de marketing moeten liggen op 10-16. Bij Q hebben ze uitstekend begrepen hoe dat moet en het zal me niets verbazen als de brainstormsessie van hun commercial ook nog eens een stuk korter en dus goedkoper was.
#lekkerbezigDave
Niets aan toe te voegen. Of het alleen de verdiensten van Dave zijn, vraag ik me af. Maar sinds hij bij Qmusic zit, gaat het beter met Q en minder met 538.
Als je het aan mij vraagt, is het een kwestie van tijd voordat Q 538 voorbij gaat.
Oren open!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Slimme reclame. Dat verbinden van luisteraars met de zender is sowieso iets wat Q al een aantal jaren heel goed doet. Het is voor mij een van de belangrijkste redenen om steeds meer naar Q te luisteren en minder naar 538. 538 Was daar vroeger heel goed in, met veel interactie, maar dat zijn ze de laatste jaren echt een beetje kwijtgeraakt. De zender mist uitstraling, wat Q wel heeft.

Radiofan500

Pot schreef:
18 mei 2020 23:36
Daan! schreef:
18 mei 2020 22:34

#lekkerbezigDave
Niets aan toe te voegen. Of het alleen de verdiensten van Dave zijn, vraag ik me af. Maar sinds hij bij Qmusic zit, gaat het beter met Q en minder met 538.
Als je het aan mij vraagt, is het een kwestie van tijd voordat Q 538 voorbij gaat.
Op 20-49 is het gebeurd, daar zijn ze 538 voorbij. 10+ is gelijk momenteel.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Goed bezig Q-Music. Ik zou alleen nog een wijziging horen in de dagprogrammering en dat is iets tussen 12.00-14.00 uur want ik pruim Wim van Helden 3 uur net iets te lang. Maar ze zijn goed onderweg! Talpa zal wel minder goede dag hebben.

Plaats reactie