Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Ikbenroy

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door Ikbenroy »

BNR is momenteel de 15e i.v.m. het bereik met de freqs van Sky kunnen ze wellicht doorgroeien, dat Sky nog steeds de 5e zender is is omdat het pure behangtafel is, mensen hebben het op staan zonder er echt naar te luisteren. Als ik de muziek zo hoor op Sky wordt deze ook al uitgezonden op Radio 10 en Veronica. Gezien de ambities van Talpa om tot een serieus nieuwsmedium te kunnen komen zou BNR i.s.m. Het ANP daar prachtig bij kunnen aansluiten.
Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef: 04 jun 2020 12:41 BNR is momenteel de 15e i.v.m. het bereik met de freqs van Sky kunnen ze wellicht doorgroeien, dat Sky nog steeds de 5e zender is is omdat het pure behangtafel is, mensen hebben het op staan zonder er echt naar te luisteren. Als ik de muziek zo hoor op Sky wordt deze ook al uitgezonden op Radio 10 en Veronica. Gezien de ambities van Talpa om tot een serieus nieuwsmedium te kunnen komen zou BNR i.s.m. Het ANP daar prachtig bij kunnen aansluiten.
Blijkbaar is er ook behoefte aan behangradio. Dus snap nog steeds niet waarom Sky de frequentie in zou moeten leveren ten faveure van BNR terwijl BNR al een frequentiepakket heeft. Een beter pakket zal marginale verbetering voor BNR betekenen en de nekslag voor Sky.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Ikbenroy schreef: 04 jun 2020 12:19 Denk dat ze van Sky beter een subplatform van Juke kunnen maken en BNR op de frequenties van Sky. Dan weten we dat Talpa Radio zeker wat gevarieerder wordt.
Die tientallen miljoenen euro's voor dat vrije kavel verdien je nooit terug met een beperkte zender of met nieuws.
boxfm

Bericht door boxfm »

Ikbenroy schreef: 04 jun 2020 12:41 BNR is momenteel de 15e i.v.m. het bereik met de freqs van Sky kunnen ze wellicht doorgroeien, dat Sky nog steeds de 5e zender is is omdat het pure behangtafel is, mensen hebben het op staan zonder er echt naar te luisteren. Als ik de muziek zo hoor op Sky wordt deze ook al uitgezonden op Radio 10 en Veronica. Gezien de ambities van Talpa om tot een serieus nieuwsmedium te kunnen komen zou BNR i.s.m. Het ANP daar prachtig bij kunnen aansluiten.
Skyradio heeft inderdaad betere frequenties dan BNR, maar dat zorgt er echt niet voor dat BNR winstgevender zal zijn op die frequenties dan Sky. En Talpa heeft de ambities voor een eigen serieuze nieuwsdienst in de ijskast gezet, BNR overnemen zullen ze niet doen.

Maar stel ze doen het wel, dan creëren ze zelf direct een nieuw probleem. Op de frequenties van BNR mag alleen een nieuwszender, dus er zal dan een nieuwe concurrent voor BNR (en Radio1) moeten opstaan. En dat zal buiten de Talpa-groep moeten, want zij hebben al het maximaal aantal FM-frequenties.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

boxfm schreef: 04 jun 2020 13:09
Skyradio heeft inderdaad betere frequenties dan BNR, maar dat zorgt er echt niet voor dat BNR winstgevender zal zijn op die frequenties dan Sky. En Talpa heeft de ambities voor een eigen serieuze nieuwsdienst in de ijskast gezet, BNR overnemen zullen ze niet doen.

Maar stel ze doen het wel, dan creëren ze zelf direct een nieuw probleem. Op de frequenties van BNR mag alleen een nieuwszender, dus er zal dan een nieuwe concurrent voor BNR (en Radio1) moeten opstaan. En dat zal buiten de Talpa-groep moeten, want zij hebben al het maximaal aantal FM-frequenties.
We zullen het zien of niet, als je niks nieuws probeert weet je het niet, de huidige commerciële zenders zijn ook ooit vanaf het nulpunt begonnen. Radio 1 (afgezien van de overheidssubsidie) scoort ook boven de 5%, met BNR zou je als partij ook kunnen verbreden.
Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef: 04 jun 2020 23:07We zullen het zien of niet, als je niks nieuws probeert weet je het niet, de huidige commerciële zenders zijn ook ooit vanaf het nulpunt begonnen. Radio 1 (afgezien van de overheidssubsidie) scoort ook boven de 5%, met BNR zou je als partij ook kunnen verbreden.
Verbreden leidt niet persé tot meer succes. BNR kan door te verbreden wellicht redelijk makkelijk het marktaandeel wat verhogen, maar dan wordt de luistergroep meer difuus en dat is commercieel niet interessant. Adverteerders willen een specifieke doelgroep bereiken.

En een vergelijking met Radio 1 is lastig. Daar gaat heel veel geld naartoe en daardoor hebben zij 24/7 een programmering. Commercieel gezien is dat echt niet haalbaar. Ook niet als je verbreedt.
boxfm

Bericht door boxfm »

Ikbenroy schreef: 04 jun 2020 23:07
boxfm schreef: 04 jun 2020 13:09

We zullen het zien of niet, als je niks nieuws probeert weet je het niet, de huidige commerciële zenders zijn ook ooit vanaf het nulpunt begonnen. Radio 1 (afgezien van de overheidssubsidie) scoort ook boven de 5%, met BNR zou je als partij ook kunnen verbreden.
Maar wat zijn je inhoudelijke argumenten nou om het winstgevende Skyradio met lage productiekosten uit de ether te halen en op die frequenties het duur te produceren BNR te zetten? Waarbij je ook direct ruimte maakt voor een nieuwe/extra concurrent op de oude frequenties van BNR. Want 'als je niks nieuws probeert weet je het niet' is niet bepaald een goed argument.

De meeste huidige commerciële zenders zijn inderdaad vanaf een nulpunt begonnen, maar wel jaaaaaaren geleden. De markt was toen heel anders. Skyradio kreeg in 1992 haar eerste FM-frequentie, toen bestond de zender al 4 jaar. Alleen de publieke zenders waren toen op FM te ontvangen. Door de jaren heen is de concurrentie (niet alleen op FM) fors toegenomen, helemaal in 2003 toen de FM-kavels eindelijk beschikbaar werden en werden verdeeld.

En de vergelijking met Radio1 gaat eigenlijk niet op, juist omdat het onderdeel is van de publieke omroep. Er is daar zoveel geld, dat ze het zich zelfs kunnen veroorloven om in het weekend in de nachtelijke uren programma's van 30 minuten te produceren. Daar kan BNR als commerciële zender nooit tegenop, daarvoor zijn de productiekosten veel te hoog.
Durashift

Bericht door Durashift »

Die nachtelijke, halfuurs, programma's zijn o.a hoorspelen die, naar ik aanneem, vooraf ergens doordeweeks overdag zijn opgenomen. Blijft over een technicus in de studio die de techniek verzorgt.. maar die moet er sowieso zijn vanwege de nieuwsredactie, lijkt mij.
Mark_5MW

Bericht door Mark_5MW »

Welke DJ's worden uitgebeeld in de nieuwste TV commercial van Sky Radio?
Vriendelijke groeten,

Mark van Wijk
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Mark_5MW schreef: 14 jun 2020 19:17 Welke DJ's worden uitgebeeld in de nieuwste TV commercial van Sky Radio?
Nog steeds Giel geloof ik
boxfm

Bericht door boxfm »

Durashift schreef: 13 jun 2020 13:30 Die nachtelijke, halfuurs, programma's zijn o.a hoorspelen die, naar ik aanneem, vooraf ergens doordeweeks overdag zijn opgenomen. Blijft over een technicus in de studio die de techniek verzorgt.. maar die moet er sowieso zijn vanwege de nieuwsredactie, lijkt mij.
Ik bedoelde meer de interviewprogramma's, hoorspelen lijken mij nog duurder (lijkt mij dat het wordt opgenomen, dan audiobewerking, etc). Maar opnemen neemt de productiekosten niet weg. Het is geen muziekradio waarbij voicetrack goedkoper is he.
Pascal. K schreef: 14 jun 2020 19:45
Mark_5MW schreef: 14 jun 2020 19:17 Welke DJ's worden uitgebeeld in de nieuwste TV commercial van Sky Radio?
Heb qua presentatiestijl het gevoel dat Jeroen van Inkel wordt nagedaan, maar qua uiterlijk lijkt het ook weer alsof Wietze wordt nagedaan.
Daan!

Bericht door Daan! »

Waarom zou je het willen weten? Misschien is er wel niet specifiek iemand nagedaan.
Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef: 14 jun 2020 20:16 Waarom zou je het willen weten? Misschien is er wel niet specifiek iemand nagedaan.
Denk het inderdaad niet. '46 jaartjes jong' wordt volgens mij gezegd. Giel is 43.
Oren open!
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

boxfm schreef: 14 jun 2020 20:04
Durashift schreef: 13 jun 2020 13:30 Die nachtelijke, halfuurs, programma's zijn o.a hoorspelen die, naar ik aanneem, vooraf ergens doordeweeks overdag zijn opgenomen. Blijft over een technicus in de studio die de techniek verzorgt.. maar die moet er sowieso zijn vanwege de nieuwsredactie, lijkt mij.
Ik bedoelde meer de interviewprogramma's, hoorspelen lijken mij nog duurder (lijkt mij dat het wordt opgenomen, dan audiobewerking, etc). Maar opnemen neemt de productiekosten niet weg. Het is geen muziekradio waarbij voicetrack goedkoper is he.
Pascal. K schreef: 14 jun 2020 19:45
Heb qua presentatiestijl het gevoel dat Jeroen van Inkel wordt nagedaan, maar qua uiterlijk lijkt het ook weer alsof Wietze wordt nagedaan.
Zie ook YouTube een look a like met een bril en snor... Dat is geen Wietze natuurlijk. Ook geen Giel

En Inkel is typerend voor de ouderwetse DJ met een typisch DJ toontje
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Pot schreef: 14 jun 2020 20:41
Daan! schreef: 14 jun 2020 20:16 Waarom zou je het willen weten? Misschien is er wel niet specifiek iemand nagedaan.
Denk het inderdaad niet. '46 jaartjes jong' wordt volgens mij gezegd. Giel is 43.
Ja, en de acteur die hem speelt is 52 jaar, zo kunnen we wel eventjes doorgaan.
Plaats reactie