Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Patrick03

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door Patrick03 » 03 sep 2017 23:36

Uit de reacties lees ik, dat de conclusie is dat er in de komende jaren geen ochtendshow op Sky Radio komt. De gestelde eisen voor dj's, om in aanmerking te komen voor het presenteren van een ochtendshow op Sky Radio, die zijn dus te hoog.

admin3
Moderator

Bericht door admin3 » 06 sep 2017 09:04

Even een schoonmaakactie. Graag over Sky spreken en niet over elkaar
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Orange

Bericht door Orange » 06 sep 2017 10:34

Patrick03 schreef:
03 sep 2017 23:36
Uit de reacties lees ik, dat de conclusie is dat er in de komende jaren geen ochtendshow op Sky Radio komt. De gestelde eisen voor dj's, om in aanmerking te komen voor het presenteren van een ochtendshow op Sky Radio, die zijn dus te hoog.
Of Talparadio gaat tussen haar eigen stations wisselen. Waarom niet Coen & Sander in de ochtend op Sky en Frank Dane op 538 in de middag?
Punt is namelijk dat Skyradio schijnbaar in de ochtend minder presteert. Vanuit die zender bezien, zou je daar dus iets moeten doen.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 06 sep 2017 18:39

Je kunt wel proberen met een gepresenteerd ochtendprogramma de luistercijfers van Sky omhoog te krijgen, maar met Coen & Sander zul je dan met name luisteraars van 538 afsnoepen. Lijkt me geen winst voor Talpa.
Frank Dane in plaats van Coen & Sander zou ik wel toejuichen, maar dat kan Dane niet combineren met RTL Boulevard.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 06 sep 2017 19:58

Orange schreef:
06 sep 2017 10:34
Patrick03 schreef:
03 sep 2017 23:36
Of Talparadio gaat tussen haar eigen stations wisselen. Waarom niet Coen & Sander in de ochtend op Sky en Frank Dane op 538 in de middag?
Punt is namelijk dat Skyradio schijnbaar in de ochtend minder presteert. Vanuit die zender bezien, zou je daar dus iets moeten doen.
Sky blijft in de ochtend inderdaad achter, in de ochtendspits geven luisteraars de voorkeur aan meer personality, entertainment en informatie, naast muziek. Maar voor een merk als Sky, dat muzikaal drijft op gevestigde namen (zie alle marketing-uitingen), moeten ook de eventuele DJ's gevestigde namen zijn. Dat was de reden ook om Mattie & Wietze te halen, en niet voor eigen/Talpa dj's te kiezen. Twee vliegen in 1 klap: Q verzwakken, Sky versterken. En dat voor misschien maximaal 1 miljoen per jaar.

Ik blijf t jammer vinden dat het niet door is gegaan, had leuk kunnen worden, de marketing-power van het merk Sky met deze dj's. Coen & Sander in de ochtend zie ik totaal niet gebeuren, die passen daar niet, en al helemaal niet op Sky. Als Evers beconcurreerd gaat worden moet dat ten koste gaan van een concurrent. Dus Q of 3FM of Radio 2.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Orange

Bericht door Orange » 06 sep 2017 20:43

rutgrrr heeft helemaal gelijk dat Mattie en Wietze op Sky voor Sky/Talpa heel mooi zou zijn geweest.
Ook Phoenix heeft een punt dat Coen en Sander in de ochtend op Sky luisteraars van Evers afsnoepen.

Maar het eerste gaat niet gebeuren en het tweede gaat altijd gebeuren als er een ochtendshow op Sky komt. Het gaat er echter om wat het in z'n totaliteit oplevert.
Blijkbaar hebben we overeenstemming dat het om een grote naam/namen moet gaan. Dan lijken er 3 opties:
- Mattie en Wietze: was ook de bedoeling, maar is niet gelukt en het duo is uit elkaar.
- Edwin Evers: heel positief voor Sky, maar dan gaat 538 een probleem krijgen in de ochtend en schiet Talpa er niets mee op (sterker nog, het kan weleens heel negatief uitpakken voor 538)
- Coen en Sander: Naar mijn smaak zou Frank Dane echt niet minder hoeven te scoren dan Coen en Sander, dus 538 blijft dan wel ok terwijl er wel een verbetering mogelijk is van de ochtendcijfers van Sky.
- [of mis ik nog kansrijke dj's/duo's?]

Aan de luistercijfers van Sky in de ochtend te zien, zou je daar iets moeten. Wat kan er anders dan Coen en Sander?

jessica

Bericht door jessica » 06 sep 2017 21:50

Coen en Sander zijn geen ochtendduo. Dit gaat niet werken in de ochtend. Mattie en Wietze was inderdaad de kans geweest zijn. Ik denk dat er nu voorlopig geen kandidaten zijn.

Orange

Bericht door Orange » 06 sep 2017 22:15

jessica schreef:
06 sep 2017 21:50
Coen en Sander zijn geen ochtendduo. Dit gaat niet werken in de ochtend. Mattie en Wietze was inderdaad de kans geweest zijn. Ik denk dat er nu voorlopig geen kandidaten zijn.
Waarom zijn zij geen ochtenduo? Ze hebben nog nooit in de ochtend gezeten (behalve een keer een weekje invallen voor Evers geloof ik), dus hoe weten we dat dan?

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 06 sep 2017 22:26

Orange schreef:
06 sep 2017 22:15
jessica schreef:
06 sep 2017 21:50
Waarom zijn zij geen ochtenduo? Ze hebben nog nooit in de ochtend gezeten (behalve een keer een weekje invallen voor Evers geloof ik), dus hoe weten we dat dan?
Je zegt het zelf al: Ze hebben nog nooit in de ochtend gezeten. Sky wil geen risico, en zelfs een gevestigd duo als C&S zal te "experimenteel" zijn. Ze worden teveel met drivetime/middag geassocieerd en als te jong voor de doelgroep. Bovendien zijn ze gehaald om de middag op 538 te winnen, ten koste van 3FM. We weten wat voor gevolgen dat heeft gehad voor die zender. De volgende op het lijstje was Q, en wel M&W.

Als je het over het grote geheel bekijkt, heeft de Talpa-groep sinds ze groter zijn geworden vooral de strategie: stap voor stap verzwakken van tegenstanders, zelf winnen en weinig opleiden. Talpa heeft nu ook de financiele kracht om de concurrentie letterlijk op te kopen. Van Inkel, Giel, C&S, M&W: allemaal komen ze bij de directe concurrentie vandaan.

Orange

Bericht door Orange » 07 sep 2017 00:15

Een heel verhaal, maar mijn vraag is waarom het geen ochtendduo is en dan is het antwoord dat ze nog nooit in de ochtend hebben gezeten. Lijkt me geen argument.
Te jong voor de doelgroep is ook geen argument. Mattie en Wietze waren dat ook.

jessica

Bericht door jessica » 07 sep 2017 00:31

Orange schreef:
07 sep 2017 00:15
Een heel verhaal, maar mijn vraag is waarom het geen ochtendduo is en dan is het antwoord dat ze nog nooit in de ochtend hebben gezeten. Lijkt me geen argument.
Laat ik het iets nuanceren. Ik vind het geen ochtendduo. Niet de stijl voor de ochtend. Maar precies zoals hier voor al is aangegeven. Sky gaat absoluut geen risico nemen in de ochtend. Coen en Sander zijn voor de middag gekomen op 538. Dat gaat goed dus dat blijft zo. Alleen al omdat ze nooit in de morgen hebben gezeten neemt Sky het risico niet. Bij Mattie en Wietze was het anders geweest. Grote kans dat Mattie en Wietze een deel van hun publiek van Q mee zouden nemen naar Sky. Dat was dubbele winst geweest. Maar zoiets kan nu niet meer.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 08 sep 2017 12:39

Orange schreef:
07 sep 2017 00:15
Laat ik het dan anders zeggen: Mattie & Wietze brachten een ander soort radio dan Coen & Sander. De laatste vond ik zelf altijd erg puberaal en vooral erg geforceerd. Het BNN-laagje lag er heel dik bovenop. M&W hadden een positievere en echtere stijl van radio maken, die een bredere doelgroep aan had kunnen spreken dan die van C&S. De stijl van C&S past gewoon niet bij het huidige Sky Radio en ik zie niet in dat Sky een 538 gaat worden.

Adjegoal

Bericht door Adjegoal » 08 sep 2017 19:11

Misschien ben ik nou wel een simpele boerenlul,maar wat ik nou eigenlijk een beetje mis in die hele "ochtendshow voor Sky" discussie? Noem mij nou eens een goede reden waarom Sky/de Talpa-groep nou persé een gepresenteerde ochtend show moet hebben?
Sky is destijds in het leven geroepen omdat er een steeds grotere groep luisteraars zich stoorden aan het gebabbel van DJ's en liever non-stop muziek wilden (ik persoonlijk vindt een mix leuker,als ik non-stop wil zet ik m'n eigen muziek wel aan,maar dit terzijde).Sky werd in eerste instantie een succes,maar gaandeweg veranderde de muziek (het was te veel easy-listening/Mariah Carey e.d.),maar het ging toch om de basis? Mensen die nu van non-stop houden die haken toch weer af als dat "gewauwel" op hun zender te horen is ?? Talpa wil de concurrentie best verzwakken,maar dat doe je toch niet op deze manier en zo maak je m.i Sky volstrekt overbodig.Talpa heeft immers alternatieven genoeg voor ochtendshows

jessica

Bericht door jessica » 08 sep 2017 19:59

Heel simpel omdat de ochtend van Sky structureel ruim 3% achter blijft op de rest van de dag. Dat is heel veel. In andere landen bijvoorbeeld Duitsland is het heel gebruikelijk om bij nonstop zenders wel een gepresenteerde ochtendshow te hebben. Sky is daar nu ook naar op zoek.

Adjegoal

Bericht door Adjegoal » 08 sep 2017 22:52

Dat bedoel ik dus te zeggen............Sky is als uniek format uitgevonden voor mensen die niet van "gekletst" houden. Als dan de luistercijfers achterblijven is er kennelijk minder behoefte aan en is je format uitgewerkt.Het zal ook best met de concurrentie in de ochtend te maken hebben,of van het ontbreken ervan op andere dagdelen.Voor leuke ochtendshows heeft Talpa toch voldoende alternatieven.........daar is m.i echt Sky niet voor nodig ! Als een non-stop zender gaat morrelen aan zijn format is ie niet geloofwaardig meer, en zeker niet voor de liefhebbers van 't genre!

Plaats reactie