Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door jessica »

Orange schreef: 27 nov 2024 16:17
Deezers schreef: 27 nov 2024 14:02 Volgens Sky Radio zijn er maar liefst 3 (!) nieuwe nummers aan de kerst playlist toegevoegd.. https://www.skyradio.nl/kerst/deze-nieu ... as-station

Sky spreekt zelf over 8 miljoen luisteraars met kerst.. denk het totale aantal? Dus je telt elke dag als nieuwe luisteraar.
Nee, je telt niet iedere dag opnieuw mee als je iedere dag Skyradio luistert. Er zijn in december maar liefst 8 miljoen mensen die minstens 1x gedurende X aantal minuten naar Skyradio luistert.
Ik vind dat erg veel. Zullen 8mln unieke personen in 1 maand naar sky luisteren minimaal 5 min. Dat is 1 op 2 Nederlanders. Ik weet het niet hoor.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 29 nov 2024 19:25
Orange schreef: 27 nov 2024 16:17
Deezers schreef: 27 nov 2024 14:02 Volgens Sky Radio zijn er maar liefst 3 (!) nieuwe nummers aan de kerst playlist toegevoegd.. https://www.skyradio.nl/kerst/deze-nieu ... as-station

Sky spreekt zelf over 8 miljoen luisteraars met kerst.. denk het totale aantal? Dus je telt elke dag als nieuwe luisteraar.
Nee, je telt niet iedere dag opnieuw mee als je iedere dag Skyradio luistert. Er zijn in december maar liefst 8 miljoen mensen die minstens 1x gedurende X aantal minuten naar Skyradio luistert.
Ik vind dat erg veel. Zullen 8mln unieke personen in 1 maand naar sky luisteren minimaal 5 min. Dat is 1 op 2 Nederlanders. Ik weet het niet hoor.
Inmiddels is in de MNO meting sprake van >1 minuut in plaats van de 5 of 10 minuten voorheen. Maar indirect kan het zo zijn dat je al Sky luistert als je naar de winkel, tandarts of waar dan ook naartoe gaat. Overigens lag het maandbereik van Sky in oktober al op 7,2 miljoen, dus dan valt de stijging nog redelijk mee.
petoi

Bericht door petoi »

jessica schreef: 29 nov 2024 19:25 Ik vind dat erg veel. Zullen 8mln unieke personen in 1 maand naar sky luisteren minimaal 5 min. Dat is 1 op 2 Nederlanders. Ik weet het niet hoor.
4 op 9 maar zou me niks verbazen, ik ken genoeg mensen die vanaf 5 december non-stop Sky Radio op hebben staan, als je 5 minuten bij ze op bezoek bent, kantoor, prive of winkel dan zit je er al snel bij. En vaak genoeg staat het ook als achtergrond op bij Kerstdiner.
Orange

Bericht door Orange »

petoi schreef: 29 nov 2024 22:41
jessica schreef: 29 nov 2024 19:25 Ik vind dat erg veel. Zullen 8mln unieke personen in 1 maand naar sky luisteren minimaal 5 min. Dat is 1 op 2 Nederlanders. Ik weet het niet hoor.
4 op 9 maar zou me niks verbazen, ik ken genoeg mensen die vanaf 5 december non-stop Sky Radio op hebben staan, als je 5 minuten bij ze op bezoek bent, kantoor, prive of winkel dan zit je er al snel bij. En vaak genoeg staat het ook als achtergrond op bij Kerstdiner.
Zo is het. Een tandartsbezoek in december en ik ben ook ineens een van die 8 miljoen.
jessica

Bericht door jessica »

Gelukkig staat bij mijn tandarts de radio niet op Sky. Staat op soulradio heb ik gehoord. Een internetzender die niet zo bekend is. Vind ik dan ook wel weer bijzonder.
Deezers

Bericht door Deezers »

Kan iemand bijhouden/achterhalen hoe vaak een bepaalde kersthit is gedraaid deze kerstperiode? Ik denk dat 500x Mariah Carey toch haalbaar moet zijn.. :lol: 25 november - 25 december. Na 2 uur luisteren heb je de hele kerstplaylist wel gehoord voor mijn gevoel.
Streampie

Bericht door Streampie »

Janno

Bericht door Janno »

Vandaar dat ik het bijna nooit meer hoor. Precies niet mijn stations. Zou het een met het ander te maken hebben? :lol:
Plaats reactie