Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daan!

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door Daan! »

Dus omdat jij het te weinig vindt, niet doen? De lusitercijfers zeggen wat anders.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
27 mei 2020 23:53
Nee, sorry dat vind ik echt te weinig. Dan maar helemaal non stop dan. Het is het een of het ander maar niet half. Dan krijg je zo'n eilandje.
De rest scoort prima. Skyradio is juist voor de luisteraar die niet een jock wil horen, met bekende, 'makkelijke' muziek. Zeker tijdens de kantooruren. Dus de rest hoeft niet aangepakt te worden.

De ochtend scoort gewoon minder. Daar wil de luisteraar juist was informatie (rondom nieuws) of gezelligheid. Zo zit de ochtendmarkt in elkaar. Mattie en Wietze of Beau en Marieke hadden er prima gepast, wat mij betreft.

De middag kunnen ze ook aanpakken, alleen is de daling daar minder. Ik denk zelfs dat je er mee zou kunnen verliezen.
Oren open!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Waarom kan sky de slecht beluisterde ochtend niet aanpakken en de rest, die prima scoort, gewoon hetzelfde laten? En graag argumenten, niet van dit soort sneue reacties.

lion

Bericht door lion »

density1 schreef:
27 mei 2020 12:41
Een ochtend en middagshow en verder weer terug naar een softpop format, terug naar de roots dus om zo het onderscheid tussen alle Talpa stations te garanderen.
In het buitenland zie je ook juist weer softpopstation starten doordat stations van format wijzigen en in dat gat springen. Ik vondt het ook Sky zijn beste periode qua onderscheid aan muziekmix.

Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef:
27 mei 2020 23:53
Nee, sorry dat vind ik echt te weinig. Dan maar helemaal non stop dan. Het is het een of het ander maar niet half. Dan krijg je zo'n eilandje.
Is dit nou jouw mening die we verder kunnen negeren? Of ben je serieus? In dat laatste geval ben ik erg benieuwd naar jouw argumenten. Het succes van Sky is non-stop, alleen in de ochtend blijkt dat minder succesvol. Waarom dan niet alleen in de ochtend? Er zijn meer succesvolle zenders die dat doen. In Nederland ooit 8FM Brabant. Waren naar mijn indruk succesvol met die formule. En je moet juist proberen het geen eiland te laten zijn. Een gepresenteerd ochtendprogramma kan helpen een stem en gezicht te geven aan de zender als geheel. Lijkt me ook een voordeel.

density1

Bericht door density1 »

Ik ventileer enkel mijn mening van wat ik logisch vind. Ik vind het logisch dat je niet een eilandje maakt op een zender met enkel non stop muziek de rest van de dag. Een ochtendshow (drive time) en een middagshow (drive time) dan maak je een veel duidelijker beeld. En dat de ochtend niet goed scoort ten opzichten van de middag dat zie ik ook maandelijks in de cijfers, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen proberen om twee gepresenteerde blokken te doen, baat het niet dan schaad het niet. Ik denk dat je dan overall Sky Radio hiermee verstevigt.

jessica

Bericht door jessica »

Als je het commercieel bekijkt hoef je alleen maar de ochtend aan te pakken. Daar geven de cijfers dat aan. Dus een investering in de ochtend met de verwachting dat je dit door stijgende luistercijfers daar weer terugverdient. De middag zou ik als ondernemer niet aanpakken. Dit kost extra geld en scoort al best goed. In ieder geval niet ver onder het gemiddelde van de rest van de dag.

Dus alleen de ochtend laten presenteren is mijn advies.

Daan!

Bericht door Daan! »

density1 schreef:
28 mei 2020 10:41
baat het niet dan schaad het niet.
Dat weet niemand, want wat gaat die 7-8% marktaandeel die nu naar Sky luistert in de ochtend en middag als er straks een gepresenteerde show komt?

density1

Bericht door density1 »

Dat is speculeren. Maar als je het goed aanpakt met de nodige promotie moet dat goed komen.

Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef:
28 mei 2020 10:41
Ik ventileer enkel mijn mening van wat ik logisch vind. Ik vind het logisch dat je niet een eilandje maakt op een zender met enkel non stop muziek de rest van de dag. Een ochtendshow (drive time) en een middagshow (drive time) dan maak je een veel duidelijker beeld. En dat de ochtend niet goed scoort ten opzichten van de middag dat zie ik ook maandelijks in de cijfers, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen proberen om twee gepresenteerde blokken te doen, baat het niet dan schaad het niet. Ik denk dat je dan overall Sky Radio hiermee verstevigt.
In jouw argumentatie zijn er toch twee redeneringen die niet kloppen.
1. Jij spreekt van 'een eiland', maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het is maar hoe je de ochtendshow integreert in het geheel. Het is een kwestie van zorgen dat het geen eiland wordt. En als je tegen 'eilanden' bij een radiozender bent, dan is jouw voorstel om ook een middagshow te doen erg opmerkelijk, want dan heb je ineens twee eilanden.
2. Baat het niet, dan schaadt het niet, hoeft helemaal niet zo te zijn. Het kan heel erg schaden. Komt nog bij dat het Skyradio nu al niet lukt om een hele goede ochtendshow neer te zetten (want anders was die er al geweest), dus dan is een hele goede middagshow nog een extra uitdaging.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
28 mei 2020 11:34
Dat is speculeren.
Inderdaad. Dat is speculeren. Laten we dat dan maar niet doen. ... o, wacht, je wilde nog wat zeggen?
density1 schreef:
28 mei 2020 11:34
Maar als je het goed aanpakt met de nodige promotie moet dat goed komen.
:lol:
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Het probleem is dat je geen nieuwe evers of de wild hebt. Met een Gaarthuis en een Domien Verschuren ga je de oorlog niet mee winnen als Sky zijnde en dat zijn toch de namen die mee doen in radio land

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Denk dat ze van Sky beter een subplatform van Juke kunnen maken en BNR op de frequenties van Sky. Dan weten we dat Talpa Radio zeker wat gevarieerder wordt.

boxfm

Bericht door boxfm »

Ikbenroy schreef:
04 jun 2020 12:19
Denk dat ze van Sky beter een subplatform van Juke kunnen maken en BNR op de frequenties van Sky. Dan weten we dat Talpa Radio zeker wat gevarieerder wordt.
Skyradio is in de meest recente luistercijfers de 5de zender van Nederland, BNR de 15e. Ondanks dat de hoogtijdagen van Sky voorbij zijn, maakt de zenders nog steeds volop winst en is een hele rare keuze om een duur te produceren zender als BNR op de plek van Sky te willen zetten.

En stel je zou BNR op de frequenties van Sky zetten, waarom dan en wat wil je met het FM-pakket van BNR doen? Dat verkopen aan een concurrent?

Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef:
04 jun 2020 12:19
Je verkondigt onzin. Zie ook de reactie van boxfm.
Als je dit soort onzinnige dingen plaatst, komt dan op z'n minst met argumentatie.

Plaats reactie