Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door density1 » 01 dec 2018 17:24

Sky is al lang niet meer onderscheidend 'omdat het nonstop is' het is ingehaald door de techniek. Nonstop muziek haalt de consument overal vandaan tegenwoordig. Dus moet je zorgen dat het merk Sky weer interessant wordt. Ze zijn bij Talpa Radio zo bezig ontwikkelingen door te voeren bij hun radiozenders, dan kan Sky zeker niet uit blijven. Kwestie van tijd ga ik vanuit.

jessica

Bericht door jessica » 01 dec 2018 18:33

density1 schreef:
01 dec 2018 17:24
Sky is al lang niet meer onderscheidend 'omdat het nonstop is' het is ingehaald door de techniek. Nonstop muziek haalt de consument overal vandaan tegenwoordig. Dus moet je zorgen dat het merk Sky weer interessant wordt. Ze zijn bij Talpa Radio zo bezig ontwikkelingen door te voeren bij hun radiozenders, dan kan Sky zeker niet uit blijven. Kwestie van tijd ga ik vanuit.
Van Sky een echte gouweouwezender maken. Dan kunnen die andere 3 stations doen wat ze willen.

density1

Bericht door density1 » 01 dec 2018 18:41

Gewoon weer soft pop, back to basic. Het is nu teveel hitradio en leunt teveel tegen 538 aan.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 01 dec 2018 18:50

density1 schreef:
De huidige luistercijfers geven in ieder geval aan dat er nu nog markt is voor een non stop hitzender in de ether. Regeren is vooruitzien, ik ben het eens dat nieuwe technieken de functie gaan inhalen.

Dit punt wordt niet anders door soft pop of gouwe ouwen te gaan draaien. Dan blijft het een non stop zender die op termijn ingehaald zal worden door techniek. Een gepresenteerde ochtendshow kan al wel verschil maken, maar dan wordt het zeker een concurrent van de andere Talpa zenders.

Kortom: Talpa heeft te veel zenders. Ik heb ook nooit begrepen waarom het maximaal aantal zenders per concern is verhoogd van twee naar vier. Het is slecht voor de concurrentie en creëert dit soort luxeproblemen.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 » 01 dec 2018 18:54

Maar lang niet meer zo goed scorend als jaren geleden, het grote succes is toch tanende, dat moge duidelijk zijn. Alleen met kerst leeft het gewoonte getrouw weer een beetje op vanwege de kerst muziek. Dat is de enige zender dit dat doet op de radio dus daar zijn ze nog wel onderscheidend in op FM/DAB dan. Op internet heb je meer keuze natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 01 dec 2018 19:25

density1 schreef:
01 dec 2018 18:54
Maar lang niet meer zo goed scorend als jaren geleden, het grote succes is toch tanende, dat moge duidelijk zijn.
Valt toch wel mee?

Als ik op radiofreak naar de luistercijfers van de laatste tien jaar kijk, is het overall marktaandeel redelijk constant door de jaren heen. De periode daarvoor was het beter beluisterd, maar of dat nu nog vergelijkbaar is? Ik denk het niet.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 07 feb 2019 15:20

Johnny de Mol wordt gelegenheids-dj bij Sky Radio

https://www.ad.nl/show/johnny-de-mol-wo ... ~a0e711d0/

boxfm

Bericht door boxfm » 10 feb 2019 23:22

Radbi schreef:
07 feb 2019 15:20
Johnny de Mol wordt gelegenheids-dj bij Sky Radio

https://www.ad.nl/show/johnny-de-mol-wo ... ~a0e711d0/
Uitgerekend de zoon van de grote baas mocht op de nonstopzender presenteren, oke grapmodus uit... Lag het aan mij of was de audiokwaliteit van Johnny's talks niet zo super?

Persoonlijk vond ik de actie matig. Het is goed dat een zender aandacht wil besteden aan Het Vergeten Kind, maar de manier waarop vond ik niet geslaagd. Het klonk ook erg als een opgelezen voice-overtekst, niet als een dj die presenteert. Plus dat 'Sanne is een goede vriendin' een raar argument is om haar Miss Montreal in de top5 te zetten, in het kader van Het Vergeten Kind.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 12 feb 2019 14:47

Blijkbaar kun je tegenwoordig niet meer de playlist van Sky Radio twee uur vooruit bekijken op de website skyradio.nl/playlists/sky-radio.
Ik vond het wel een voordeeltje, kon ik even door de lijst scrollen en kijken of ik Skyradio kon aan laten staan of een andere zender te gaan luisteren.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 feb 2019 18:41

jessica schreef:
01 dec 2018 18:33
density1 schreef:
Van Sky een echte gouweouwezender maken. Dan kunnen die andere 3 stations doen wat ze willen.
Leg dit eens uit. Beperkt Sky nu haar zusterzenders en valt deze beperking weg als Sky een oldies zender wordt? Het staat Talpa toch vrij om van Sky een oldies zender te maken als het dat wil. Ik zou het overigens niet doen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 12 feb 2019 18:47

Talpa heeft Radio 10 al als oldies zender, Veronica is tegenwoordig van alles wat en breder maar wel op het oldies kavel.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 feb 2019 19:31

density1 schreef:
12 feb 2019 18:47
Talpa heeft Radio 10 al als oldies zender, Veronica is tegenwoordig van alles wat en breder maar wel op het oldies kavel.
Radio 10 oldies zender, heb ik iets gemist?
Veronica is ook allerminst een oldies zender te noemen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 12 feb 2019 19:48

Sky probeert luisteraars al via andere platforms te binden via playlists voor diverse momenten en gelegenheden, en via speciale streams. Of dat voldoende is om in de toekomst relevant te blijven weet ik niet, de kracht van het huidige merk moet nieuwe gebruikers en luisteraars aan de andere platforms binden. Dat verklaart ook marketing-akties zoals die rondom Johnny De Mol, dat betekent immers een media-moment.

Ik denk dat Sky in 2019 een nieuwe poging gaat doen om een ochtendshow op te starten, de zender heeft meer personality nodig om relevant te blijven.
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 12 feb 2019 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

density1

Bericht door density1 » 12 feb 2019 20:25

Phoenix schreef:
12 feb 2019 19:31
density1 schreef:
12 feb 2019 18:47
Radio 10 oldies zender, heb ik iets gemist?
Veronica is ook allerminst een oldies zender te noemen.
Radio 10 is greatest hits met veel oldies, Veronica nu is breder geworden dan alleen oldies 80's en 90's pop/rock en vaak dus ook nieuwe muziek al dan niet een andere versie er van.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 13 feb 2019 09:44

Het Soft-pop format wat Sky Radio ooit had is vooral in de Verenigde Staten weer aan het terugkeren. Het is een format die wij sinds het verdwijnen van Love Radio op de kabel en het oude Sky Radio niet meer in Nederland hebben, maar waar waarschijnlijk wel belangstelling voor is. Soft-pop als achtergrondmuziek op het werk, in de wachtkamer of in winkels bijvoorbeeld. Op mijn kantoor stond op elke afdeling standaard Sky Radio aan, maar door steeds meer hit- en dancenummers hoor ik steeds vaker dat men o.a. Sublime of via stream Soul Radio heeft aangezet.

Overigens is Radio 10 ook al lang geen Gouwe Ouwe zender meer (sinds dat Gold eraf is gegaan) en gaan de Talpa zenders steeds meer op elkaar lijken. Erg jammer !
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Plaats reactie