Veranderingen 100%NL

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

jessica

Re: Veranderingen 100%NL

Bericht door jessica » 01 nov 2016 21:51

Radbi schreef:Jammer dat hij bij Radio 10 in het weekend is "weggestopt". Van mij mocht hij bijv. op de plek van die saaie Edwin Diergaarde.
Maar eerlijk is eerlijk Edwin spreekt wel heel erg goed het TV-programma "Ik vertrek" in bij de Avrotros. Heel even toen Edwin Diergaarde de AvroTros verliet hebben ze het geprobeerd met de voiceover van Daniel Dekker. Maar ze huren hem nu toch weer part-time in als voiceover van het programma wat hij prima doet.

Radbi

Bericht door Radbi » 01 nov 2016 22:11

jessica schreef:
Radbi schreef:Jammer dat hij bij Radio 10 in het weekend is "weggestopt". Van mij mocht hij bijv. op de plek van die saaie Edwin Diergaarde.
Maar eerlijk is eerlijk Edwin spreekt wel heel erg goed het TV-programma "Ik vertrek" in bij de Avrotros. Heel even toen Edwin Diergaarde de AvroTros verliet hebben ze het geprobeerd met de voiceover van Daniel Dekker. Maar ze huren hem nu toch weer part-time in als voiceover van het programma wat hij prima doet.
Dat doet hij wel goed ja. Maar sorry, als DJ vind ik hem een saaie plaatjesdraaier. Kan een persoonlijke smaak zijn. Ik vond Dennis Verheugd veel leuker op dat tijdstip. Maar ik vind Dennis sowieso een leuke en goede DJ.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 09 jan 2017 20:34

Vanaf vandaag op 100% NL: een nieuwe ochtendshow met Lars Boele, afkomstig van Q Music.

Wat vinden we ervan?

Ik vond het zelf vooral onwennig klinken, maar dat is niet zo gek.
Rock 'n roll is better than music!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 jan 2017 10:35

Ik reageer zelf maar op mijn eigen vraag :-)

Mijn beeld is dat Lars Boele geen slechte radiomaker is, maar (nog) niet toe aan een ochtendshow. Zeg 'ns eh zou hij niet winnen. De items vind ik ook niet aanspreken. Zo een spel als de kluis is stom gokken. Je kan er zelf niet mee meedoen en het gesprek met de luisteraar leidt ook niet tot leuke of wetenswaardige radio.

Volgens mij geldt voor 100%NL heel erg wat ik in het topic over Radio 10 las: de kwaliteit is in huis, maar er wordt toch van buiten gehaald. Koen en (diezelfde) Stephan, Colin, Lindo, Albert-Jan, die kunnen volgens mij allemaal een ochtendshow neerzetten. Toch wordt er een minder sterke d.j. van Q gehaald. Onbegrijpelijk wat mij betreft....

Met de huidige d.j.'s van 100%NL, zou ik het volgende doen:
06 - 09 Koen en Stephan
09- 12 Marjon
12 - 14 Lars
14 - 16 Colin
16 - 19 Lindo
Dan kan Lars groeien, maken Koen en Stephan een leuke stap, komt Lindo weer in de middag en hebben we als luisteraar op alle tijden d.j.'s die er (snel) wat van kunnen maken!

boxfm

Bericht door boxfm » 21 jan 2017 12:33

Oortjes schreef:
21 jan 2017 10:35
Volgens mij geldt voor 100%NL heel erg wat ik in het topic over Radio 10 las: de kwaliteit is in huis, maar er wordt toch van buiten gehaald. Koen en (diezelfde) Stephan, Colin, Lindo, Albert-Jan, die kunnen volgens mij allemaal een ochtendshow neerzetten. Toch wordt er een minder sterke d.j. van Q gehaald. Onbegrijpelijk wat mij betreft....
Ik vermoed dat het ook een financiële keuze is. Hetzelfde toen der tijd met de middagshow. Ervaren radiojocks als Lindo en Albert-Jan zullen toch meer kosten dan jonge talenten als Koen en Lars. En als je die iedere werkdag in de programmering hebt zitten, dan scheelt dat toch weer geld. Zo verdient 100%NL weer meer. Daar zijn ze toch van kosten besparen, kijk maar eens naar alle programmeringen door de jaren heen (of naar de huidige met nonstop na 19.00 uur doordeweeks en in het weekend volledig nonstop).

repelsteel

Bericht door repelsteel » 21 jan 2017 12:42

ik heb Albert Jan Sluis nu een paar keer de ochtenden horen vervangen op 10. Als vervanger prima, maar ik vind het geen jock die je een eigen ochtendshow moet geven. Daarvoor zijn z'n spreeks echt te saai en doorsnee. Is meer een jock voor de muziekuren denk ik

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 jan 2017 15:51

boxfm schreef:
21 jan 2017 12:33
Daar zijn ze toch van kosten besparen, kijk maar eens naar alle programmeringen door de jaren heen (of naar de huidige met nonstop na 19.00 uur doordeweeks en in het weekend volledig nonstop).
De non stop uren zijn er al jaren op 100%NL, dat zal inderdaad met budget te maken hebben. Ik weet niet of iemand als Lindo Duvall, die ook wel bij Decibel werkt(e), zo veel duurder is dan Lars die van Q komt. Het lijkt mij wel dat met goede, ervaren d.j.'s op drivetime de luistercijfers dusdanig toenemen dat zich dat kan terugverdienen.

boxfm

Bericht door boxfm » 21 jan 2017 17:27

Oortjes schreef:
21 jan 2017 15:51
De non stop uren zijn er al jaren op 100%NL, dat zal inderdaad met budget te maken hebben. Ik weet niet of iemand als Lindo Duvall, die ook wel bij Decibel werkt(e), zo veel duurder is dan Lars die van Q komt. Het lijkt mij wel dat met goede, ervaren d.j.'s op drivetime de luistercijfers dusdanig toenemen dat zich dat kan terugverdienen.
Terwijl ze eenvoudig en goedkoop meer uren zouden kunnen vullen, vooral nu SLAM! ook onderdeel is van Radiocorp. Martijn La Grouw (eerder ook bij 100%NL gedraaid een tijd) zou bijv naast zn show op SLAM! wat uren op 100%NL kunnen voicetracken.

Ik denk wel dat Lindo door zijn ervaring en kwaliteiten duurder is dan Lars. Denk dat voor vele luisteraars Lindo vertrouwt voelt, door zijn tijd bij 538 en Veronica. Zijn naam zullen ze wellicht niet direct herkennen, maar de stem voelt waarschijnlijk wel vertrouwt.

Mij lijkt ook dat goede ervaren jocks op drivetime de luistercijfers omhoog kunnen trekken. Al vraag ik mij bij 100%NL af of niet al het plafond redelijk bereikt is. Het is toch een niche waar zij zich op richten.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 jan 2017 17:53

Mijn beeld is dat met het format van 100%NL een kleine 5% mogelihk moet zijn.

Lindo heeft inderdaad een bekende stem en velen kennen deze waarschijnlijk nog van de middag op 538.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 21 jan 2017 19:20

jessica schreef:
01 nov 2016 21:51
Hij spreekt inmiddels weer meer programma's in voor AVROTROS. Op Radio 10 zit Diergaarde op de juiste zender en op het juiste tijdslot.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 26 jan 2017 17:41

Vanmorgen in de ochtendshow: een gesprek met een waarzegster over een voetbalwedstrijd.

Voor mannen die van voetbal houden, zal de mening van een waarzegster niets toevoegen. Volk wat in waarzegsters gelooft, zal die voetbalwedstrijd niet zo boeiend vinden. Mensen die een goed gesprek willen horen, krijgen dat niet. Dan hebben we nog muziekliefhebbers, die hoeven dat geklets ook niet.

Voor welke doelgroep zou dit bedacht zijn?

big T

Bericht door big T » 26 jan 2017 19:27

De voetbal liefhebber?
Er worden zo veel voorspellingen over wedstrijden gedaan, vissen honden en ga zo maar door.
Een mens kan er prima bij.
SBS6 nieuws mensen noem ik dat.
Sent from my laptop using Windows

Pieterbooy

Bericht door Pieterbooy » 29 mar 2017 20:20

Jasper de Vries is aan het invallen op 100%NL https://www.instagram.com/p/BSODK-FlvHU/

Johanneke

Bericht door Johanneke » 29 mar 2017 20:55

Bijzondere zender blijft het toch... voor vier programma's hebben ze ZES invallers!

https://www.100p.nl/site/programmering

En het leukste is, de invallers zijn bijna allemaal beter dan de vaste DJ's...

Oortjes

Bericht door Oortjes » 29 mar 2017 21:36

Haha dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, maar ik geef toe dat het deels zeker het geval is. Lindo Duvall is met zekerheid een erg goede d.j. Alle invallers zijn volgens mij beter dan Lars Boele, die het meest prominente tijdstip heeft.

Plaats reactie