Veranderingen 100%NL

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen 100%NL

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 24 jul 2023 21:47 Neemt niet weg dat ik best wat prachtige popliedjes krijg toegestuurd die ik niet op 100%NL hoor. Daar zal een reden voor zijn, maar helemaal begrijpen doe ik dat ook niet.
Ik dus ook niet.
GerjanCluistra schreef: 24 jul 2023 21:47 Persoonlijk heb ik vooral het idee dat er een nieuw genre in de Nederlandse volksmuziek aan het ontstaan is. Eentje die wat meer urban is dan dat wat RadioNL veelal draait.
Eens. Niet mijn smaak, maar op zich een goede ontwikkeling. Het is goed dat 100%NL dit draait, maar ook ik vraag me af of dat zo veel moet.
Rock 'n roll is better than music!
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Oortjes schreef: 24 jul 2023 22:04
GerjanCluistra schreef: 24 jul 2023 21:47 Neemt niet weg dat ik best wat prachtige popliedjes krijg toegestuurd die ik niet op 100%NL hoor. Daar zal een reden voor zijn, maar helemaal begrijpen doe ik dat ook niet.
Ik dus ook niet.
GerjanCluistra schreef: 24 jul 2023 21:47 Persoonlijk heb ik vooral het idee dat er een nieuw genre in de Nederlandse volksmuziek aan het ontstaan is. Eentje die wat meer urban is dan dat wat RadioNL veelal draait.
Eens. Niet mijn smaak, maar op zich een goede ontwikkeling. Het is goed dat 100%NL dit draait, maar ook ik vraag me af of dat zo veel moet.
Tot 1 september wel. Daarna mogen er meer klassiekers gedraaid worden en zijn er dus ook meer mogelijkheden.

Toen 100%NL in 2006 van start ging draaiden ze veel van die Nederlandstalige rap. Persoonlijk vond ik het destijds een verschrikkelijk radiostation om te horen. Herbert Visser zei destijds dat er meer Nederlandstalige muziek op de markt zou gaan komen. Dat is, achteraf, ook wel gebleken. Nederlandstalige muziek is razend populair geworden. Hoop dat 100%NL nu ook wat breder gaat programmeren, zodat er ook in de breedte meer Nederlandstalige muziek komt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 24 jul 2023 22:13 Tot 1 september wel. Daarna mogen er meer klassiekers gedraaid worden en zijn er dus ook meer mogelijkheden.

Toen 100%NL in 2006 van start ging draaiden ze veel van die Nederlandstalige rap. Persoonlijk vond ik het destijds een verschrikkelijk radiostation om te horen.
Ik vond het wel leuk, die extremen van toen. Het is in ieder geval het ultieme bewijs dat meer variatie echt wel mogelijk is binnen de huidige voorwaarden.

Meer nummers per band of artiest in rotatie, doet bijvoorbeeld niks met wel of niet aan voorwaarden voldoen. Bij Veronica is dit ook in positieve zin veranderd, kan nu ook gewoon op 100%NL.
Grumpy Dutch

Bericht door Grumpy Dutch »

[/quote]
Ik vond het wel leuk, die extremen van toen. Het is in ieder geval het ultieme bewijs dat meer variatie echt wel mogelijk is binnen de huidige voorwaarden.

Meer nummers per band of artiest in rotatie, doet bijvoorbeeld niks met wel of niet aan voorwaarden voldoen. Bij Veronica is dit ook in positieve zin veranderd, kan nu ook gewoon op 100%NL.
[/quote]

Heb het idee dat nummers van nog geen jaar oud nu dikwijls een jaar lang intensief voorbij komen om aan het 40%-percentage te voldoen. Een nummer is dan soms al lang hit-off. Dit hoeft vanaf september niet meer. Hopelijk daarvoor in de plaats (ter compensatie) een bredere playlist.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

100%NL heeft deze de meezing top 1000 de lijst is bekeken zitten veel nummers in die je normaal niet hoort ook veel radionl achtige muziek
Grumpy Dutch

De laatste weken wordt er ook gesleuteld aan het format van 100%Nl. Meer Engelstalig (uit eigen land, maar ook meer (classics) van over de landgrenzen). Van George Michael tot Earth, Wind & Fire.

Had gehoopt dat er, met de Meezing Top 1000 als aanloop, ook meer Nederlandstaligs zou worden toegevoegd. Marco Borsato draait weer mee, maar tot nu toe hoor ik verder niets ‘nieuws’. De basistracks lijken vaak voorbij te komen, aangevuld met soms wat classics die je minder hoort (die eerder vaker voorbij kwamen op de playlist). Maar goed, wellicht volgen er nog geleidelijk aanpassingen. Meer forumgebruikers die de wijzigingen opvielen?
jessica

Bericht door jessica »

Volgens mij zijn de regels minder scherp nu voor 100%NL. Het hoeft nog maar 50%NL.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Voor mijn gevoel draaien ze juist minder niet-Nederlands product nu.
jessica

Bericht door jessica »

Geen idee, luister er nooit naar. Maar weet wel dat de regels minder scherp zijn geworden qua percentages.
Grumpy Dutch

Vanochtend kwam dan toch Shaffy voorbij, draait normaal niet regulier mee in het format. Leuk! Er wordt dus inderdaad toch (gestaag) getweaked. Aantal Engelstalige nummers is duidelijk meer geworden, maar veel van deze tracks zijn ook afkomstig uit eigen land.
Laatst gewijzigd door Grumpy Dutch op 08 okt 2023 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

De luistercijfers bewijzen wel dat het aanslaat ze zitten toch de laatste tijd weer rond de 4 procent
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Grumpy Dutch schreef: 08 okt 2023 18:57 Vanochtend kwam dan toch Shaffy voorbij, draait normaal niet regulier mee in het format. Leuk! Er wordt dus inderdaad toch (gestaag) getweaked. Aantal Engekstalige nummers is duidelijk meer geworden, maar veel van deze tracks zijn ook afkomstig uit eigen land.
Shaffy zelfs? Dat is gewoon cultureel erfgoed, 100%NL was toch de zender die toch niet zo heel oud draaide toch, het was allemaal toch vrij recent en niet ouder dan af en toe een jaren 80 track.
lion

Bericht door lion »

Had gehoopt dat na 1 september ze echt hun naam waar zouden gaan maken en 100% muziek uit Nederland zouden gaan draaien aangezien ze nu niet meer aan die zoveel % Europese muziek zitten die ze eerst moesten uitzenden en uit de voorwaarden geschrapt zijn. 50% Nederlandstalig en 50% Nederlands product in een andere taal bijv. Toen ze in 2006 begonnen met het pop, rock, urban format was ook alle muziek uit Nederland, toen 70% Nederlandstalig en 30% Nederlands product niet in het Nederlands gezongen. Later toen ze omschakelden naar het huidige Nederpopformat werd de 30% Europese muziek een mix van producties uit eigen land en de rest van Europa. Corrigeer mij graag als ik het mis heb.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Vanaf 8 januari Erik van Roekel ma t/m vrij 10-13 op de plek van nu nog Martijn LG.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan_17 schreef: 30 nov 2023 11:13 Vanaf 8 januari Erik van Roekel ma t/m vrij 10-13 op de plek van nu nog Martijn LG.
Wat gaat Martijn doen?
Plaats reactie