Luistercijfers ochtend en middag 10+ en 20-49

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RadioRambo

Luistercijfers ochtend en middag 10+ en 20-49

Bericht door RadioRambo »

Ik zie regelmatig leden van dit forum vragen naar uitgebreide cijfers als het gaat om de ochtend en middagshows van Nederland. Omdat ik vanuit mijn regionale functie toegang heb tot deze cijfers, heb ik een tweetal grafiekjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oortjes

Re: Luistercijfers ochtend en middag 10+ en 20-49

Bericht door Oortjes »

De vakantie van Edwin Evers en overstap van Coen en Sander zijn in ieder geval goed te zien!
Rock 'n roll is better than music!
Debaser

Bericht door Debaser »

De daling van 3FM valt me eigenlijk nog reuze mee. Had dat zeker in de middag wel meer verwacht, al helemaal omdat Frank toch een heel ander soort luisteraar aanspreekt dan Coen & Sander.
Be a debaser!
jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef:De vakantie van Edwin Evers en overstap van Coen en Sander zijn in ieder geval goed te zien!
Is wel de grootste daling zichtbaar in alle grafieken. Rond de 3% van het marktaandeel verloren.
Daan!

Bericht door Daan! »

Opvallender is dat de daling van Coen en Sander ingezet wordt, voordat ze weg waren, maar op het moment dat Ruud wegging bij 538.
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Opvallend is dat 3fm is ingehaald door Q op alle vlakken. Dat wil toch zeggen dat Giel even aan zijn show moet sleutelen want het is blijkbaar uitgewerkt. 538 nog steeds de koning op alle vlakken, ik ben wel benieuwd naar de cijfers in welke leeftijdgroep evers en mattie en wietze het doen, want iedereen rond de 20 praten toch veelal over Mattie en Wietze.
alex..

Bericht door alex.. »

Bedankt voor de grafieken, erg boeiend.

'De Frank en Middag Show' lijkt wel te werken, die show klom naar hetzelfde 'level' als Coen en Sander hebben.
Alleen 'De Frank en Ochtend Show' lijkt een misser (hoewel ik niet weet of die dip jaarlijks deze omvang heeft in de zomer?).
RadioRambo

alex.. schreef:Bedankt voor de grafieken, erg boeiend.

'De Frank en Middag Show' lijkt wel te werken, die show klom naar hetzelfde 'level' als Coen en Sander hebben.
Alleen 'De Frank en Ochtend Show' lijkt een misser (hoewel ik niet weet of die dip jaarlijks deze omvang heeft in de zomer?).
Bij deze de ochtend bij 20-34

Afbeelding
RadioRambo

Ondertussen zijn we alweer meer dan een half jaar verder. Tijd voor een nieuwe update.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Orange

Bericht door Orange »

Ekdom is nog geen succes blijkbaar.
Daan!

Bericht door Daan! »

De regel is dat het een tijdje duurt voordat luisteraars een programma weten te vinden en dat de luistercijfers eerst dalen, omdat oude luisteraars vertrekken. Coen en Sander zijn hier een uitzondering op. Ekdom moet na een jaar toch echt wel gaan scoren, wil het wat worden.
Ondanks dat radio10 anders wil laten geloven, scoort ook Tim niet heel goed.
Rolfz

Bericht door Rolfz »

Oei, dat is niet best voor Ekdom :( Raar is toch een knoertgezellige dj

Samen met evers de koning van de ochtend
Ruud de Wild, De beste presentator van de Nederlandse Radio!
Debaser

Bericht door Debaser »

Wat een vertekend beeld geeft over Radio 2, is dat het eerste meetpunt in December ligt. Daardoor lijkt het al veel negatiever dan het is.

Grote probleem voor Radio 2 in de ochtend is dat Ekdom vooral bedoeld is voor de doelgroep die nu nog massaal naar Evers luistert. Ik weet niet of Sander de Heer daar minder last van had. Overigens is dat natuurlijk het geval voor Radio 2 als breder geheel.

Ik vind het programma van Ekdom overigens prima, maar het heeft heel veel tijd nodig om zoiets te laten groeien. Je radio op een andere zender zetten omdat je favoriete dj is vertrokken, is zo gebeurd. Maar om te ontdekken dat er op een zender waar je niet naar luistert ineens een leuk programma is, duurt even.

Verder zit Radio 2 ook in een moeilijke spagaat. Volgens de afspraken binnen de NPO moet de zender zich richten op 35-55. Dat gebeurt nu prima, maar de onderkant van die doelgroep voelt zich nog prima thuis bij Radio 538 en 3FM, terwijl de bovenkant misschien eerder kiest voor een zender met nog meer classics.

Radio 2 moet idealiter meer gaan klinken als het oudere broertje van 3FM, zodat daar een naadloze overstap is.
Be a debaser!
Radbi

Bericht door Radbi »

Daan Bakker schreef:Ondanks dat radio10 anders wil laten geloven, scoort ook Tim niet heel goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook altijd dacht dat Tim het goed deed in de ochtend. En dat komt niet door Radio 10. Dat gevoel heb ik zelf altijd. Ik vind namelijk dat hij het niet eens slecht doet. Ik luister heel vaak naar 'Tim in de morgen'. Oke, hij is niet zo sterk zoals andere ochtend DJ's maar ik vind dat hij zijn programma wel op een leuke manier verzorgt, samen met goede side-kick Cobus waarmee er zo'n mooie chemie is. Ik geniet altijd van hun droge hunor en chemie en het programma heeft hele leuke onderdelen zoals 'de weetjes', 'voetjes van de werkvloer', 'wat staat er op de I-pod van....' enz....Het programma verdient best wel veel luisteraars, vind ik. Ik denk dat Tim te sterke concurrentie in de ochtend heeft van o.a. 'Evers staat op' en Mattie en Wietze.

Radio 10 maakt wel veel reclame en is met veel merchandising bezig voor 'Tim in de morgen'. Misschien wil dit zeggen dat de luistercijfers toch niet zo hoog zijn.
Radbi

Bericht door Radbi »

Orange schreef:Ekdom is nog geen succes blijkbaar.
Ik dacht dat Ekdom het heel goed deed. Dit verbaast mij heel erg.
Plaats reactie