KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
waterveenmos

Re: KinkFM terug

Bericht door waterveenmos » 15 jan 2019 10:14

repelsteel schreef:
14 jan 2019 21:26
Dus het blijft bij muzikaal verheven doen? Zelfs zo erg dat er amper volk naar wil luisteren? Ik wens ze veel succes in de toekomst!! Lekker strategisch plan! :lol:
Inderdaad, het is vele malen strategischer om een radiostation te beginnen waarop Dua Lipa, Ed Sheerhan en Kensington de playlist domineren. En dan met 40 grote hits in high rotation en 100 plaatjes in de medium rotation, een paar geinende dj's erbij, nieuwtjes van de sterren, files en flitsmeister en hoppa: scoren maar.

Oh nee, maar wacht, dat doen al een stuk of 10 anderen, met sterkere zenderpakketten en meer budget, dus dan blijf je sowieso op 2% steken. Dan kan je toch net zo goed voor diezelfde 2% gaan met inhoudelijk andere keuzes? De "muzikaal verheven" keuze heeft namelijk wel degelijk liefhebbers, zij het niet de grote massa. Maar wel liefhebbers die wellicht wat meer moeite willen doen de zender te vinden, i.p.v. de automatische tuning-functie z'n werk laten doen tot ze een kneiter van een hit horen die ze lekker in het gehoor ligt en dan bij die zender blijven hangen.
fdboer schreef:
15 jan 2019 08:53
"Goede muziek" is een mening en persoonlijk, als het je raakt is het goed en dat is voor iedereen anders. Een ieder die zijn 'goede smaak' opdringt aan anderen is pretentieus bezig. (Nou ja, naar mijn bescheiden mening dan. :D )
Als dat zo is, is ook elke zender die als slogan "de beste 80s en 90s-hits" of "de grootse hits aller tijden" voert dus pretentieus bezig, want dat suggereert toch echt dat ze de beste muziek draaien. Dus om dat nu alleen een zender als KINK te verwijten vind ik nogal kort door de bocht.
Laatst gewijzigd door waterveenmos op 15 jan 2019 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

repelsteel

Bericht door repelsteel » 15 jan 2019 10:16

waterveenmos schreef:
15 jan 2019 10:14
repelsteel schreef:
14 jan 2019 21:26
Dus het blijft bij muzikaal verheven doen? Zelfs zo erg dat er amper volk naar wil luisteren? Ik wens ze veel succes in de toekomst!! Lekker strategisch plan! :lol:
Inderdaad, het is vele malen strategischer om een radiostation te beginnen waarop Dua Lipa, Ed Sheerhan en Kensington de playlist domineren. En dan met 40 grote hits in high rotation en 100 plaatjes in de medium rotation, een paar geinende dj's erbij, nieuwtjes van de sterren, files en flitsmeister en hoppa: scoren maar.

Oh nee, maar wacht, dat doen al een stuk of 10 anderen, met sterkere zenderpakketten en meer budget, dus dan blijf je sowieso op 2% steken. Dan kan je toch net zo goed voor diezelfde 2% gaan met inhoudelijk andere keuzes? De "muzikaal verheven" keuze heeft namelijk wel degelijk liefhebbers, zij het niet de grote massa. Maar wel liefhebbers die wellicht wat meer moeite willen doen de zender te vinden, i.p.v. de automatische tuning-functie z'n werk laten doen tot ze een kneiter van een hit horen die ze lekker in het gehoor ligt en dan bij die zender blijven hangen.
er is een ook een pad tussen dat wat jij noemt aan hits en volkomen onbekende muziek draaien he? Er zijn nog legio classics uit vele decennia die je nergens hoort. En Kink gaat de 2% niet eens halen hoor....

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 jan 2019 10:20

repelsteel schreef:
15 jan 2019 10:16
er is een ook een pad tussen dat wat jij noemt aan hits en volkomen onbekende muziek draaien he? Er zijn nog legio classics uit vele decennia die je nergens hoort. En Kink gaat de 2% niet eens halen hoor....
Dank voor uw glazen bol-voorspelling, het staat genoteerd bij de bookmakers.
Klopt, er zijn legio classics die je nergens anders hoort (hoewel: LXCLASSICS??). Maar wie zegt dat KINK die ook niet gaat draaien, zo nu en dan? Dus ik snap uw punt in dezen eigenlijk niet.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 15 jan 2019 10:36

waterveenmos schreef:
15 jan 2019 10:20
repelsteel schreef:
Klopt, er zijn legio classics die je nergens anders hoort (hoewel: LXCLASSICS??). Maar wie zegt dat KINK die ook niet gaat draaien, zo nu en dan? Dus ik snap uw punt in dezen eigenlijk niet.
ja ik denk zeker dat je alle vergeten Madonna, Michael Jackson en Prince-hits sowieso op Kink gaat horen! -+dance

repelsteel

Bericht door repelsteel » 15 jan 2019 10:41

fdboer schreef:
15 jan 2019 08:53
Luc van Ostade schreef:
14 jan 2019 21:37
density1 schreef:
14 jan 2019 21:22
Naar mijn weten is Kink FM nooit opgericht om goeie luistercijfers te halen. Goeie muziek ontdekken en draaien wel, wat andere lieten liggen.
Wat is dat eigenlijk precies, “goede muziek”? En als die muziek zo goed is, waarom laten anderen die dan liggen?
"Goede muziek" is een mening en persoonlijk, als het je raakt is het goed en dat is voor iedereen anders. Een ieder die zijn 'goede smaak' opdringt aan anderen is pretentieus bezig. (Nou ja, naar mijn bescheiden mening dan. :D )
volledig mee eens!

density1

Bericht door density1 » 15 jan 2019 10:46

repelsteel schreef:
15 jan 2019 10:36
waterveenmos schreef:
15 jan 2019 10:20
repelsteel schreef:
ja ik denk zeker dat je alle vergeten Madonna, Michael Jackson en Prince-hits sowieso op Kink gaat horen! -+dance
Nee natuurlijk niet, maar wel classics die bij het format van KINK passen.

Snap alleen niet dat er in sommige uitingen ook gesproken wordt over KINK NO ALTER-NATIVE, met een streepje ertussen dus. Alles zal donderdag wel worden geduid bij de lancering ga ik vanuit.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 15 jan 2019 13:18

Ik denk dat je het streepje puur als grafisch elementje moet zien. Dat heeft geen betekenis.

Verder, @repelsteeltje, er is een reden waarom het 'vergeten' hits zijn. Als 't goed genoeg was hoorde je het nog wel op een Radio 10/Veronica.

density1

Bericht door density1 » 15 jan 2019 13:26

HawkEye schreef:
15 jan 2019 13:18
Ik denk dat je het streepje puur als grafisch elementje moet zien. Dat heeft geen betekenis.

Maar waarom wordt het dan ook als 'no alternative' geduid. Onduidelijk nog.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jan 2019 14:19

Toch blijft het vermakelijk om te zien hoe gepassioneerd de usual suspects elke kritische noot met hand en tand verdedigen. “Iemand heeft kritiek op KINK! Over mijn lijk!”

Lekker blijven doen, ik beleef er veel plezier aan.

Wat betreft de discussie over “goede” en “slechte” muziek: mensen die zichzelf zien als “muziekliefhebber met smaak” hebben ook altijd de neiging om commerciële/bekende muziek te pas en te onpas af te kraken. De ene keer groot en de andere keer subtieler, maar daardoor verhef je jezelf (al dan niet bedoeld) boven anderen en dat roept weerstand op.
Zie jezelf gerust als connaisseur, maar kijk niet zo neer op mensen met een andere muzieksmaak. Heeft niemand wat aan.
Alleen alternatief is echte muziek.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 15 jan 2019 14:24

density1 schreef:
15 jan 2019 13:26
HawkEye schreef:

Maar waarom wordt het dan ook als 'no alternative' geduid. Onduidelijk nog.
Dat heeft Michiel en KINK zelf ook al op hun sociale media uitgelegd.

density1

Bericht door density1 » 15 jan 2019 14:27

Klopt de keuze voor deze pay-off maar niet de keuze voor een streepje tussen alter en native. Maar kan het mis hebben.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 jan 2019 14:40

Luc van Ostade schreef:
15 jan 2019 14:19
Toch blijft het vermakelijk om te zien hoe gepassioneerd de usual suspects elke kritische noot met hand en tand verdedigen. “Iemand heeft kritiek op KINK! Over mijn lijk!”
En zelf mensen wegzetten als fanboy/supporter van een zender.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 jan 2019 15:08

HawkEye schreef:

Verder, @repelsteeltje, er is een reden waarom het 'vergeten' hits zijn. Als 't goed genoeg was hoorde je het nog wel op een Radio 10/Veronica.
"Goed" en "gemakkelijk in het gehoor liggend en herkenbaar bij een groot publiek" is niet een 1 op 1-relatie. Sterker nog, "goed" is nogal subjectief. Ik ken vrij veel mensen ken groot liefhebber zijn van de muziek van Arcade Fire of Sigur Rós, en dit dus als "goed" beschouwen. Toch komt er nauwelijks iets van op Radio 10 of Veronica. Is het daarmee niet "goed"?

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jan 2019 15:31

Daarmee is het niet automatisch slecht, net zoals muziek die wel mainstream is niet automatisch “makkelijk” of slecht is.
Alleen alternatief is echte muziek.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 jan 2019 16:03

Dat beweer ik dan ook nergens.

Plaats reactie