KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
jessica

Re: KinkFM terug

Bericht door jessica » 06 jan 2019 16:14

Ja dat offline luisteren vind ik heel mooi. Ik hoop dat dat ook in de App van KINK komt.
Dat Radio Paradise is voor een online station heel goed bezig daar. In hun player een heel rating systeem van de muziek + allerlei aanvullende informatie en koppelingen naar Wikipedia https://new.radioparadise.com/listen/options

Nog nooit zoiets uitgebreids gezien en dan al die mogelijkheden om te luisteren via verschillende streams. Echt top gedaan. Ik hoop dat Michiel Veenstra meeleest, want dit kan een inspiratie zijn voor KINK op technisch gebied.

Vooral die mogelijkheid tot offline luisteren vind ik super goed.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 jan 2019 17:35

jessica schreef:
06 jan 2019 15:01
Ik hoop dat KinK ook op technisch gebied een voorloper gaat worden. Ze kunnen kijken hoe een radio station in Amerika het voor elkaar heeft op technisch gebied. Radio Paradise - https://legacy.radioparadise.com/rp_2.php#redirect=ie

Daar kun je een programma terugluisteren, met een uur of meer vertraging starten en ook heel belangrijk je hoeft met je mobiele telefoon niet altijd verbinding te hebben als je onderweg wilt luisteren.
Ik heb in een podcast van hem gehoord dat hij in elk geval tijdens/vlak voor zijn ochtendshow een korte podcast wil opnemen die in de ochtend beschikbaar is zodat je elke ochtend kan worden bijgepraat. Lijkt me wel een flinke klus!
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

rodie

Bericht door rodie » 06 jan 2019 23:04

density1 schreef:
06 jan 2019 14:02
Ben wel benieuwd of Kink ook themakanalen gaat krijgen. Om mee te blijven doen zou dat wel een pré zijn.
Ik weet niet wat ik allemaal kan zeggen, maar thema-kanalen komen er zéker!
jessica schreef:
06 jan 2019 16:14
Ja dat offline luisteren vind ik heel mooi. Ik hoop dat dat ook in de App van KINK komt.
Dat Radio Paradise is voor een online station heel goed bezig daar. In hun player een heel rating systeem van de muziek + allerlei aanvullende informatie en koppelingen naar Wikipedia https://new.radioparadise.com/listen/options

Nog nooit zoiets uitgebreids gezien en dan al die mogelijkheden om te luisteren via verschillende streams. Echt top gedaan. Ik hoop dat Michiel Veenstra meeleest, want dit kan een inspiratie zijn voor KINK op technisch gebied.

Vooral die mogelijkheid tot offline luisteren vind ik super goed.
Ik lees mee, dat is al heel wat ;)
Dat vertragen van uitzenden, leg eens uit... hoe doen ze dat in de USA?
Moet ik dat zien zoals Live op Youtube waar je max. vier uur terug kan als optie?
Ik ga het even bekijken, wellicht is dat technisch wel zo gemaakt ...

density1

Bericht door density1 » 06 jan 2019 23:16

Top!

Radio Paradise is echt een topzender, qua muziek maar ook qua techniek. Het is een z.g.n. AAA station, Adult Album Alternative. Lijkt ook wel op wat Kink gaat brengen. Het is niet commercieel en wordt niet beheerd door een grote radioreus in de US dus alles gebeurd in eigen beheer. Het bestaat al jaren en lopen ver vooruit in hun uitzendtechniek. Ze zenden zelfs hun streams uit de hoogste kwaliteit; FLAC. Echt verbluffend goede kwaliteit. Hoe dat vertragen in elkaar zit weet ik niet, maar het vertragen van de uitzending zal iets te maken hebben met een buffer aanleggen waar die uitzendingen dan uit terug te beluisteren zijn. Zoiets zal het wel zijn, denk ik.

jessica

Bericht door jessica » 07 jan 2019 02:21

Ik weet technisch ook niet precies hoe het in elkaar zit dat vertragen van uitzenden. Maar er zijn 2 of eigenlijk 3 verschillende manieren van luisteren.
1) Direct luisteren - dus alles live op het moment.
2) Vertraagd luisteren - nog steeds moet je hiervoor online zijn en dan hoor je alles bijvoorbeeld 1 uur later.
Maar de mooiste mogelijkheid is
3) Programma's die geweest zijn thuis bijvoorbeeld via wifi op je mobiel zetten en die dan off line dus zonder data verbruik onderweg afluisteren. Dit kan allemaal gewoon in hun app.

Vraag me niet hoe ze het technisch doen, daar heb ik geen verstand van, maar op hun pagina is veel terug te lezen. Zij lopen qua uitzendtechnieken ver vooruit op de grotere stations inderdaad. Zeer interessant om te volgen hoe ze dat allemaal doen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 11:54

Michiel Veenstra sprak weer over KINK bij het AD: https://www.ad.nl/video/kink-fm-komt-te ... ink~p62892
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 14:16

Goed verhaal, lekker kort. :smile: Is dat alles wat hem gevraagd is?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 16:14

Ja sorry, ik had nog niet het hele filmpje ontdekt...Hier nog meer tussen 10.20-16.40 minuten:
https://www.ad.nl/video/de-ochtend-show ... ari~p62899

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 16:35

Dat was inderdaad een wat langer stukje.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 19:58

Ik vind het wel grappig hoe Michiel zichzelf en KINK neerzet in zo'n filmpje. Hij zegt dat hij alleen maar van alternatieve muziek houdt en beaamt dat er op alle stations dezelfde muziek te horen is, maar dat klopt toch niet helemaal. Op 3FM was hij ook gewoon fan van commerciële popacts, zoals Katy Perry, en hij was bijvoorbeeld idolaat van het nieuwe album van Calvin Harris. Jammer dat hij dat niet gewoon durft toe te geven

Dixon

Bericht door Dixon » 08 jan 2019 20:15

JulesKluivert schreef:
08 jan 2019 19:58
Ik vind het wel grappig hoe Michiel zichzelf en KINK neerzet in zo'n filmpje. Hij zegt dat hij alleen maar van alternatieve muziek houdt en beaamt dat er op alle stations dezelfde muziek te horen is, maar dat klopt toch niet helemaal. Op 3FM was hij ook gewoon fan van commerciële popacts, zoals Katy Perry, en hij was bijvoorbeeld idolaat van het nieuwe album van Calvin Harris. Jammer dat hij dat niet gewoon durft toe te geven
Ach ik snap het wel. Heeft hij het echt zo verwoord op 3FM? Ik heb ook een voorkeur voor alternatieve muziek maar kan best genieten van een lekker catchy geproduceerde plaat van Katy Perry of Calvin Harris.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 21:21

Dixon schreef:
08 jan 2019 20:15
JulesKluivert schreef:
Ach ik snap het wel. Heeft hij het echt zo verwoord op 3FM? Ik heb ook een voorkeur voor alternatieve muziek maar kan best genieten van een lekker catchy geproduceerde plaat van Katy Perry of Calvin Harris.
Nou nee, hij heeft dat niet zo 1 op 1 uitgesproken, maar dat weet ik gewoon omdat ik al jaren naar hem luister. Tuurlijk, hij is groot fan van Weezer, Novastar, The Killers, maar hij draaide ook net zo graag een rammer van Katy Perry, Coldplay of The Script.

Verder zegt hij nog dat er nu nog geen radiozender is die je op de hoogte houdt van wat er gebeurt op alternatief gebied op de festivals en in de clubs. Maar ja.. dat klopt natuurlijk ook niet helemaal.

De marketingmachine draait in elk geval al :))

HawkEye

Bericht door HawkEye » 09 jan 2019 13:04

JulesKluivert schreef:
Ik vind het wel grappig hoe jij veelal je vraagtekens zet bij alles wat gebeurd omtrent KINK. ;-)

Ook binnen commerciële popacts heb je nog wel verschil. Da's wel een gevaarlijk vlak want dan komt vaak het woord 'credible' om de hoek kijken en echt concreet kun je dat niet maken, het is een soort onderbuikgevoel. Niet elke commerciële popact is even credible als de ander. Katy Perry is bijvoorbeeld meer credible dan een Miley Cyrus of Ariane Grande, wat maakt dat mensen die normaliter het van andere muziek moeten hebben het toch kunnen waarderen. Ook Coldplay is typisch zo'n act die je - zeker met het oudere werk - prima op KINK kunt verwachten, 't voelt echter/authentieker. Net zoals je wss ook wel eens iets als Opgezwolle / Rico & Sticks zult gaan horen denk ik, maar niet iemand als Lil Kleine.

Dit heeft Michiel zelf overigens ook aangegeven in ik geloof de Klap van de Molen podcast.

Feivel

Bericht door Feivel » 09 jan 2019 13:12

HawkEye schreef:
09 jan 2019 13:04
JulesKluivert schreef:
Katy Perry is bijvoorbeeld meer credible dan een Miley Cyrus of Ariane Grande, wat maakt dat mensen die normaliter het van andere muziek moeten hebben het toch kunnen waarderen.
Dat lijkt me tegenwoordig niet meer zo. Ariana Grande heeft zich echt wel bewezen: scoort hit na hit, heeft een grote fanbase en doet zeker niet onder van Katy Perry. Je zult ze overigens alle drie niet horen op KINK.

Ik ga ervan uit dat het echt een zender wordt voor mensen die zich niet thuisvoelen bij alles wat 538, 3FM en Qmusic draaien. Daar hoort natuurlijk de 'vage indiemuziek' bij, maar ik kan me ook best een stout danceplaatje af en toe voorstellen.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 09 jan 2019 13:57

Feivel schreef:
09 jan 2019 13:12
HawkEye schreef:
09 jan 2019 13:04
JulesKluivert schreef:
Katy Perry is bijvoorbeeld meer credible dan een Miley Cyrus of Ariane Grande, wat maakt dat mensen die normaliter het van andere muziek moeten hebben het toch kunnen waarderen.
Dat lijkt me tegenwoordig niet meer zo. Ariana Grande heeft zich echt wel bewezen: scoort hit na hit, heeft een grote fanbase en doet zeker niet onder van Katy Perry. Je zult ze overigens alle drie niet horen op KINK.

Ik ga ervan uit dat het echt een zender wordt voor mensen die zich niet thuisvoelen bij alles wat 538, 3FM en Qmusic draaien. Daar hoort natuurlijk de 'vage indiemuziek' bij, maar ik kan me ook best een stout danceplaatje af en toe voorstellen.
Het aantal hits of iemand wel/niet beter is maakt niet of iemand credible is. Lil'Kleine scoort ook hit na hit, meer zelfs dan een Opgezwolle. Toch is 'alternatief Nederland' er vrij snel over uit wie het meest credible is. 't Gaat veel meer om uitstraling. Don't get me wrong, ik vind Ariana Grande te gekke muziek maar ik verwacht een Katy Perry veel eerder op KINK. Zal zeker niet in de dagrotatie komen, maar zo af en toe gaan we het denk ik wel langs horen komen.

Plaats reactie