KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JulesKluivert

Re: KinkFM terug

Bericht door JulesKluivert » 05 jan 2019 09:58

waterveenmos schreef:
04 jan 2019 18:12
Overigens vind ik deze Outlaw inderdaad war veilig. Hopelijk ontwikkelt zich het naar een iets spannender lijst, want op You and me At Six en die retecommerciële nieuwe Vaccines zit ik eigenlijk niet zo te wachten. De Outlaw 41 was voorheen een stuk spannender dan wat ik hier hoor, dit is toch meer de Kink 40.
Misschien doet hij dat om eerst 3FM-luisteraars naar KINK te trekken ;)

density1

Bericht door density1 » 05 jan 2019 10:04

Welke 3FM luisteraars? Die luisteraars die van alternative houden zijn al lang weg omdat ze op hun publieke zender niet bedient worden wat eigenlijk wel zou moeten...

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 jan 2019 10:47

De 3FM-luisteraar die van huidige playlist houdt waar ook de meerderheid van de alternatieve acts worden gedraaid die we in de Outlaw 41 kunnen vinden

density1

Bericht door density1 » 05 jan 2019 11:19

Nogmaals, de Outlaw 41 is een onderdeel van een groter geheel. Het is niet de graadmeter hoe Kink gaat klinken....

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 jan 2019 11:48

Maar de playlist geeft natuurlijk wel een richting over hoe de playlist van Kink eruit gaat zien.

Ik ben gewoon erg benieuwd welk geluid Michiel Veenstra Kink gaat geven. Hij is bij 3FM weg gegaan omdat hij vond dat de zender juist teveel de commerciële popkant op ging. Op het moment dat hij had besloten om te vertrekken, kwam de nieuwe zendermanager en daarna zijn ze weer meer de alternatieve kant op gegaan. Ik ben wel benieuwd wat Veenstra van de playlist van het huidige 3FM zou vinden. Maar het is goed dat er een station komt met pure alternatieve muziek en we gaan zien hoe groot die doelgroep nu is.

density1

Bericht door density1 » 05 jan 2019 11:51

Denk zolang 3FM voor de compensatieplaten blijft kiezen die zover van het uiteindelijke format af staan, dus de Lady Gaga's, Ariane Grande en SIA's van deze wereld, Michiel nog steeds niet bij het nieuwe 3FM zich zou thuis voelen. Compensatieplaten op de manier 3FM ze meent te moeten draaien wil hij niet meer.

Guyke

Bericht door Guyke » 05 jan 2019 15:18

jessica schreef:
04 jan 2019 14:58
Misschien al proefdraaien vanaf maandag. Ik zou ook de streams en dab+ al minimaal een week nonstop laten draaien. Kunnen mensen je alvast instellen en opzoeken.
Ik luister via een internetradio/tuner.
Via deze zal men "KINK" toch ook wel kunnen ontvangen hoop ik.

jessica

Bericht door jessica » 06 jan 2019 02:50

Ja zeker via internetradio en ook een DAB+radio + natuurlijk via hun eigen app of stream via pc of mobiel.
Het lijkt me alleen slim dit allemaal iets eerder nonstop voor de officiele lanceringsdatum in de lucht te brengen. Maar misschien doen ze dat ook wel.

Robert C

Bericht door Robert C » 06 jan 2019 11:57

density1 schreef:
05 jan 2019 11:19
Nogmaals, de Outlaw 41 is een onderdeel van een groter geheel. Het is niet de graadmeter hoe Kink gaat klinken....
Over de graadmeter gesproken: Als ik de outlaw 41 vergelijk met de pinguin radio graadmeter, zie ik veel overlap. Het valt me wel op dat er in de outlaw 41 2 nummers staan die al lang geleden uit de graadmeter verdwenen zijn.
Hoeveel luisteraars van Pinguin radio zouden er naar Kink overstappen?
Pinguin radio. Het beste alternatief

jessica

Bericht door jessica » 06 jan 2019 12:20

Ik heb ook eens naar Pinquin Radio geluisterd. Maar die jingles daar zijn helemaal niets. Kink had altijd super mooie vormgeving. Kink is toch meer mijn station.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 06 jan 2019 12:25

Robert C schreef:
06 jan 2019 11:57
Hoeveel luisteraars van Pinguin radio zouden er naar Kink overstappen?
Niet iedereen zal overstappen. De muziek van Pinguin is prima en de themakanalen van Pinguin zijn erg goed. De voordelen van Kink zijn gratis ontvangst in de ether en gepresenteerd(e) programma('s).

Wij merken wel hoeveel er gaan overstappen. Via de ether ga ik zeker Kink luisteren!

jessica

Bericht door jessica » 06 jan 2019 12:31

Themakanalen zijn inderdaad prima bij Pinquin. Ik vind het hoofdkanaal minder. Gepresenteerde programma's vind ik inderdaad een pre bij Kink en ook de ontvangst via de ether Dab+

density1

Bericht door density1 » 06 jan 2019 14:02

Ben wel benieuwd of Kink ook themakanalen gaat krijgen. Om mee te blijven doen zou dat wel een pré zijn.

jessica

Bericht door jessica » 06 jan 2019 15:01

Ik hoop dat KinK ook op technisch gebied een voorloper gaat worden. Ze kunnen kijken hoe een radio station in Amerika het voor elkaar heeft op technisch gebied. Radio Paradise - https://legacy.radioparadise.com/rp_2.php#redirect=ie

Daar kun je een programma terugluisteren, met een uur of meer vertraging starten en ook heel belangrijk je hoeft met je mobiele telefoon niet altijd verbinding te hebben als je onderweg wilt luisteren. Je kan wanneer je thuis bent bijvoorbeeld 4 uur muziekprogramma's van dit station downloaden via wifi en later als je onderweg bent deze programma's offline afluisteren. Technisch erg goed gedaan.

Hopelijk gaat KinK dit ook allemaal bieden! Ze kunnen echt een voorloper worden op dat gebied.

Dixon

Bericht door Dixon » 06 jan 2019 16:02

jessica schreef:
06 jan 2019 15:01
Ik hoop dat KinK ook op technisch gebied een voorloper gaat worden. Ze kunnen kijken hoe een radio station in Amerika het voor elkaar heeft op technisch gebied. Radio Paradise - https://legacy.radioparadise.com/rp_2.php#redirect=ie

Daar kun je een programma terugluisteren, met een uur of meer vertraging starten en ook heel belangrijk je hoeft met je mobiele telefoon niet altijd verbinding te hebben als je onderweg wilt luisteren. Je kan wanneer je thuis bent bijvoorbeeld 4 uur muziekprogramma's van dit station downloaden via wifi en later als je onderweg bent deze programma's offline afluisteren. Technisch erg goed gedaan.

Hopelijk gaat KinK dit ook allemaal bieden! Ze kunnen echt een voorloper worden op dat gebied.
Heel tof! Dan heeft KINK met Michiel zeker de juiste man in huis om hier wellicht iets mee te doen. Een echte nerd zoals we ze graag zien (en horen).

Er moet uiteraard wel budget voor zijn. Ik hoop vooral dat initieel de internet stream (heb geen DAB+) van goede kwaliteit is.

Plaats reactie