KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
HawkEye

Re: KinkFM terug

Bericht door HawkEye » 03 jan 2019 17:48

rodie schreef:
03 jan 2019 02:25
density1 schreef:
01 jan 2019 13:01
Ben benieuwd of er nog webcams komen, maar aan de ene kant is dat ook niet echt des-Kinks om deze te hebben.
Ja die komen er. De foto met het oude KINK meubel is overigens 'Studio 2'. :))
De foto die we hierboven zien is de mainstudio aka de plek waar de uitzending gemaakt gaat worden. Studio 2 is de plek waar eventuele podcasts, voicetracking en andere zaken opgenomen kunnen worden.

boxfm

Bericht door boxfm » 03 jan 2019 18:58

HawkEye schreef:
03 jan 2019 17:48
rodie schreef:
03 jan 2019 02:25
density1 schreef:
01 jan 2019 13:01
Ben benieuwd of er nog webcams komen, maar aan de ene kant is dat ook niet echt des-Kinks om deze te hebben.
Ja die komen er. De foto met het oude KINK meubel is overigens 'Studio 2'. :))
De foto die we hierboven zien is de mainstudio aka de plek waar de uitzending gemaakt gaat worden. Studio 2 is de plek waar eventuele podcasts, voicetracking en andere zaken opgenomen kunnen worden.
Volgens mij bedoelt Rodie dat het meubel in de studio uit de voormalige studio 2 komt.

density1

Bericht door density1 » 04 jan 2019 12:22

Ben benieuwd wanneer de streams 'live' gaan. Kijk inregelen kan ook buitenom dat ze live zijn, maar DAB zou ik me nog bij voor kunnen stellen dat dit nog wel wat inregelen vereist omdat goed te krijgen. En lijkt het me bovendien niet handig als de streams pas live gaan op 1 februari. Je wil gelijk ook luisteraars hebben die moeten wel in de gelegenheid zijn de stream te vinden en eventueel in te laden op hun streaming devices en DAB radio's. Dus letterlijk 1 februari live lijkt me technisch niet handig en slim.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 04 jan 2019 14:51

density1 schreef:
04 jan 2019 12:22
Ben benieuwd wanneer de streams 'live' gaan. Kijk inregelen kan ook buitenom dat ze live zijn, maar DAB zou ik me nog bij voor kunnen stellen dat dit nog wel wat inregelen vereist omdat goed te krijgen. En lijkt het me bovendien niet handig als de streams pas live gaan op 1 februari. Je wil gelijk ook luisteraars hebben die moeten wel in de gelegenheid zijn de stream te vinden en eventueel in te laden op hun streaming devices en DAB radio's. Dus letterlijk 1 februari live lijkt me technisch niet handig en slim.
1 februari valt op een vrijdag. Vind ik een enorm onhandige dag om je product op te lanceren. Zou mij niks verbazen als dit gewoon maandag 28 januari wordt.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 jan 2019 14:57

Vandaag is de KINK Outlaw 41 gepubliceerd met 41 tracks beste tracks van nu volgens KINK. Mij valt vooral de overlap op met de playlist van 3FM. The Vaccines, Grimes, Isaac Gracie, De Staat, Tape Toy (nota bene vandaag uitgeroepen tot 3FM Talent voor Januari), Imagine Dragons, EUT, Nothing But Thieves... nou goed, ik kan zo nog wel even doorgaan. Dat laat wel zien dat 3FM behoorlijk de alternatieve weg is ingeslagen en dat KINK, als ik me hierop baseer, qua playlist veel op 3FM zal lijken (maar dan zonder hits)
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

jessica

Bericht door jessica » 04 jan 2019 14:58

Misschien al proefdraaien vanaf maandag. Ik zou ook de streams en dab+ al minimaal een week nonstop laten draaien. Kunnen mensen je alvast instellen en opzoeken.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 04 jan 2019 15:20

JulesKluivert schreef:
04 jan 2019 14:57
Vandaag is de KINK Outlaw 41 gepubliceerd met 41 tracks beste tracks van nu volgens KINK. Mij valt vooral de overlap op met de playlist van 3FM. The Vaccines, Grimes, Isaac Gracie, De Staat, Tape Toy (nota bene vandaag uitgeroepen tot 3FM Talent voor Januari), Imagine Dragons, EUT, Nothing But Thieves... nou goed, ik kan zo nog wel even doorgaan. Dat laat wel zien dat 3FM behoorlijk de alternatieve weg is ingeslagen en dat KINK, als ik me hierop baseer, qua playlist veel op 3FM zal lijken (maar dan zonder hits)
Maar dus zonder compensatieplaten zoals Shawn Mendes, Calvin Harris, Miley Cyrus etc en mét de commerciële slagkracht om deals te maken met andere partijen uit de muziekindustrie zoals promotors.

density1

Bericht door density1 » 04 jan 2019 15:32

JulesKluivert schreef:
Hoorde vannacht gewoon Lady Gaga op 3FM en Ariane Grande en San Holo (die je ook de strot uit komt, rotatie is trouwens wel erg hoog op 3FM) komt ook regelmatig voorbij. Dus ja, er is nog steeds behoeft aan een consistente alternative zender. 3FM zegt 'alternative' te zijn maar maken dat niet waar om de doodeenvoudige reden dat ze teveel concessies moeten doen met platte hitjes (compensatieplaten). En nieuwe to be 'hitjes' van datzelfde kaliber.
Overigens zou ik me niet teveel focussen op wat er in de Outlaw 41 staat, dit is een prognose van wat er voorbij komt op Kink. Er is nog zoveel meer muziek, waaronder ook alternative classics. Met dat mee genomen te hebben wordt Kink echt wel een andere zender dan 3FM.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 04 jan 2019 15:40

HawkEye schreef:
04 jan 2019 14:51
1 februari valt op een vrijdag. Vind ik een enorm onhandige dag om je product op te lanceren. Zou mij niks verbazen als dit gewoon maandag 28 januari wordt.
Op kink.nl staat een teller die toch echt precies naar 1 februari 2019 aftelt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

HawkEye

Bericht door HawkEye » 04 jan 2019 15:48

waterveenmos schreef:
04 jan 2019 15:40
HawkEye schreef:
04 jan 2019 14:51
Op kink.nl staat een teller die toch echt precies naar 1 februari 2019 aftelt.
Tuurlijk, omdat dat de gecommuniceerde datum is. Maar 't zal niet voor het eerst zijn dat iets/iemand eerder te horen/zien is dan gecommuniceerd. Verrassingseffect!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 jan 2019 15:50

density1 schreef:
04 jan 2019 15:32
JulesKluivert schreef:
Hoorde vannacht gewoon Lady Gaga op 3FM en Ariane Grande en San Holo (die je ook de strot uit komt, rotatie is trouwens wel erg hoog op 3FM) komt ook regelmatig voorbij. Dus ja, er is nog steeds behoeft aan een consistente alternative zender. 3FM zegt 'alternative' te zijn maar maken dat niet waar om de doodeenvoudige reden dat ze teveel concessies moeten doen met platte hitjes (compensatieplaten). En nieuwe to be 'hitjes' van datzelfde kaliber.
Overigens zou ik me niet teveel focussen op wat er in de Outlaw 41 staat, dit is een prognose van wat er voorbij komt op Kink. Er is nog zoveel meer muziek, waaronder ook alternative classics. Met dat mee genomen te hebben wordt Kink echt wel een andere zender dan 3FM.
3FM wil de alternatieve popzender zijn. Dat zijn ze juist doordat ze ook af en toe hits draaien. KINK wil een alternatief station zijn. Het is geen veroordeling, het is gewoon een observatie. Ik ben benieuwd hoe de playlist van KINK uiteindelijk gaat klinken.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

density1

Bericht door density1 » 04 jan 2019 17:21

Alternatieve popzender vind ik 3FM zeker niet als je Ariane Grande, Lady Gaga, Sia en San Holo alternatieve popmuziek vind. Je hebt ook muziek wat dit predicaat wel verdiend maar dat zit dan meer in de indie hoek die Kink gaat bewandelen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 jan 2019 18:05

Ariana Grande is natuurlijk geen alternatieve muziek. 3FM draait popmuziek met het accent op alternatieve muziek. Zij houden vast aan die playlist omdat ze denken dat de luisteraars naast (onbekende) nieuwe muziek ook muziek willen horen die je in de hitparade hoort.

Ik was benieuwd in hoeverre het geluid van Kink gaat afwijken van de playlist van 3FM, maar als ik die Outlaw 41 lees zie ik dus weinig verschillen. Uiteraard kun je erg focussen op die 'compensatieplaten' (Veenstra heeft trouwens gezegd dat Kink ook compensatieplaten draait, maar dat terzijde) maar feit is dat 3FM veel alternatieve acts draait die Kink ook noemt in de vandaag gepubliceerde lijst. Maar goed, ik ben benieuwd naar de playlist op 1 februari.

density1

Bericht door density1 » 04 jan 2019 18:07

Dat Kink 'compensatieplaten' gaat draaien moet je dan meer zoeken in de kink alternative classics uit de 80's en 90's ga ik vanuit. Tracks die in een goede uitgebalanceerde mix gebracht worden.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 04 jan 2019 18:12

density1 schreef:
04 jan 2019 18:07
Dat Kink 'compensatieplaten' gaat draaien moet je dan meer zoeken in de kink alternative classics uit de 80's en 90's ga ik vanuit. Tracks die in een goede uitgebalanceerde mix gebracht worden.
Zeker, dat is ook wat Veenstra heeft gezegd. Er valt voldoende te “compenseren” met voor het Kink-publiek bekende wat oudere muziek.

Overigens vind ik deze Outlaw inderdaad war veilig. Hopelijk ontwikkelt zich het naar een iets spannender lijst, want op You and me At Six en die retecommerciële nieuwe Vaccines zit ik eigenlijk niet zo te wachten. De Outlaw 41 was voorheen een stuk spannender dan wat ik hier hoor, dit is toch meer de Kink 40.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Plaats reactie