Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Teameaux

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Teameaux »

Even de realiteit: een nieuw talent heeft te maken met de mening van collega’s, de adviezen van hun opleider, de koers van hun zenderbaas, de mening van hun omroepbaas en natuurlijk eigen smaak en vaardigheden. Om maar wat factoren te noemen. Daar rolt uiteindelijk een stijl uit.

Er komt nogal wat bij kijken in de eerste nachtjaren van nieuw talent. Toch wordt het dan helemaal platgeslagen door sommige mensen en wordt de conclusie getrokken “dat zullen ze zo wel leren in de opleiding”.

De opleiding heeft één hoofddoel: “hoe word jij zoveel mogelijk jij in jouw radioprogramma?”
Daarbij krijg je alle ruimte om te oefenen, “fouten” te maken (wat dat ook moge zijn), te experimenteren en zo je eigen vorm te vinden. Met oogkleppen op, helemaal je eigen pad kiezen.

Natuurlijk nemen sommige dj’s dingen van elkaar over, dat gebeurt op elke zender en dat is ook helemaal niet erg. Zorgt voor eenheid op de zender, vakidioten inspireren elkaar. Maar het wordt erg ontmoedigd in de opleiding.

Maar om dat maar even makkelijk af te schuiven op “de opleiding zal je dat zo wel leren” is onjuist. Maar goed, er zijn zelfs zeer ervaren radiomakers die dit denken en roepen.

Een coach die jou leert om op anderen te lijken, is geen coach.

Tot zover mijn bijdrage, ik denk dat het in dit topic weer over Kink moet gaan. :wink:

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Teameaux schreef:
15 mar 2020 22:22
Even de realiteit: een nieuw talent heeft te maken met de mening van collega’s, de adviezen van hun opleider, de koers van hun zenderbaas, de mening van hun omroepbaas en natuurlijk eigen smaak en vaardigheden. Om maar wat factoren te noemen. Daar rolt uiteindelijk een stijl uit.

Er komt nogal wat bij kijken in de eerste nachtjaren van nieuw talent. Toch wordt het dan helemaal platgeslagen door sommige mensen en wordt de conclusie getrokken “dat zullen ze zo wel leren in de opleiding”.

De opleiding heeft één hoofddoel: “hoe word jij zoveel mogelijk jij in jouw radioprogramma?”
Daarbij krijg je alle ruimte om te oefenen, “fouten” te maken (wat dat ook moge zijn), te experimenteren en zo je eigen vorm te vinden. Met oogkleppen op, helemaal je eigen pad kiezen.

Natuurlijk nemen sommige dj’s dingen van elkaar over, dat gebeurt op elke zender en dat is ook helemaal niet erg. Zorgt voor eenheid op de zender, vakidioten inspireren elkaar. Maar het wordt erg ontmoedigd in de opleiding.

Maar om dat maar even makkelijk af te schuiven op “de opleiding zal je dat zo wel leren” is onjuist. Maar goed, er zijn zelfs zeer ervaren radiomakers die dit denken en roepen.

Een coach die jou leert om op anderen te lijken, is geen coach.

Tot zover mijn bijdrage, ik denk dat het in dit topic weer over Kink moet gaan. :wink:
Helemaal duidelijk wat je bedoelt. Bedankt. Zal je niet meer beschuldigen.

Kan het nu weer over KINK gaan.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Voordat we weer verder gaan over KINK ;-) In de podcast "Podbast" maakte Mark Labrand een opmerking over zijn leertraject bij 3FM en de verschillende aanpak tussen bijvoorbeeld hem en Willemijn Veenhoven. Misschien interessant om eens terug te luisteren en zo te horen van iemand die het opleidingstraject van 3FM heeft doorlopen.

Dan nu weer on-topic :-)
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

henkradiohenk

Bericht door henkradiohenk »

Phoenix schreef:
16 mar 2020 12:35
Voordat we weer verder gaan over KINK ;-) In de podcast "Podbast" maakte Mark Labrand een opmerking over zijn leertraject bij 3FM en de verschillende aanpak tussen bijvoorbeeld hem en Willemijn Veenhoven. Misschien interessant om eens terug te luisteren en zo te horen van iemand die het opleidingstraject van 3FM heeft doorlopen.

welke aflevering is dat?

spoonman

Bericht door spoonman »

Leuke afwisselende NL muziek vandaag op KINK. Goed bezig!!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

henkradiohenk schreef:
17 mar 2020 12:18
Phoenix schreef:
16 mar 2020 12:35

welke aflevering is dat?
Excuus, per abuis de verkeerde podcast genoemd. Van je af is harder.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

spoonman schreef:
20 mar 2020 15:10
Zeker! Zoiets zouden ze als programma moeten gaan maken, misschien ergens in het weekend. Of een stream.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

spoonman

Bericht door spoonman »

Goed plan. Ik zou een programma in het weekend wel een goed idee vinden. Extra aandacht voor NL bands, nieuw en oud.

Stophoest

Bericht door Stophoest »

waterveenmos schreef:
20 mar 2020 16:34
spoonman schreef:
Zeker! Zoiets zouden ze als programma moeten gaan maken, misschien ergens in het weekend. Of een stream.
Eens. Tijdje geleden werd het idee geopperd voor een Kink 1500 stream. Dat zie ik nadrukkelijk niet zitten. Te beperkt. Een kanaal waar alleen Nederlandse acts die in het Kink segment passen is zeker welkom. Er is zoveel gemaakt dus vervelen zal het niet snel. KinkNL
Je hebt kink- en stophoest.

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier »

Stophoest schreef:
22 mar 2020 10:52
waterveenmos schreef:
spoonman schreef:
Eens. Tijdje geleden werd het idee geopperd voor een Kink 1500 stream. Dat zie ik nadrukkelijk niet zitten. Te beperkt. Een kanaal waar alleen Nederlandse acts die in het Kink segment passen is zeker welkom. Er is zoveel gemaakt dus vervelen zal het niet snel. KinkNL
Helemaal mee eens! Een KINK 1500-stream zou "zonde van de zendtijd" zijn, en het zou afdoen aan het bijzondere van de lijst.
KINK NL zou wel heel leuk zijn, en wat mij betreft zou het best een wekelijks programma kunnen worden, dat zou goed passen. Misschien twee uurtjes, in plaats van vier uur Zeroes op Zondag?

Overigens, wel heel tof dat KINK nu elke dag een uur lang concerten uitzendt in plaats van dat KINK 1500-uurtje. Dat zou ook helemaal niet misstaan in de reguliere programmering :D

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik heb niet de hele dag geluisterd, maar als ik wel luisterde hoorde ik geen enkel Nederlandstalige plaat. Toch wel een beetje teleurstellend.

Stophoest

Bericht door Stophoest »

Ik was ook niet in de gelegenheid de hele dag te luisteren (wel een groot deel van de dag) maar een band zoals Trockener Kecks heb ik inderdaad niet voorbij horen komen.

Maar goed, als er iemand nog een lijntje heeft met Michiel Veenstra.... Laat maar komen die KinkNL-kanaal met alleen Nederlands product ;-)

De Nederlandse acts zouden er in ieder geval heel erg blij mee zijn. -+dance

Stophoest

Bericht door Stophoest »

Pizzakoerier schreef:
22 mar 2020 18:00
Stophoest schreef:
22 mar 2020 10:52
waterveenmos schreef:

Helemaal mee eens! Een KINK 1500-stream zou "zonde van de zendtijd" zijn, en het zou afdoen aan het bijzondere van de lijst.
KINK NL zou wel heel leuk zijn, en wat mij betreft zou het best een wekelijks programma kunnen worden, dat zou goed passen. Misschien twee uurtjes, in plaats van vier uur Zeroes op Zondag?

Overigens, wel heel tof dat KINK nu elke dag een uur lang concerten uitzendt in plaats van dat KINK 1500-uurtje. Dat zou ook helemaal niet misstaan in de reguliere programmering :D
Helemaal mee eens (KinkNL en de concerten). Al vind ik alleen 's zondags een paar uurtjes (voor KinkNL) wel heel mager. Maar oke, wel een leuk begin.

Robert C

Bericht door Robert C »

WinnaarRadioring2023 schreef:
22 mar 2020 18:18
Ik heb niet de hele dag geluisterd, maar als ik wel luisterde hoorde ik geen enkel Nederlandstalige plaat. Toch wel een beetje teleurstellend.
Stophoest schreef:
23 mar 2020 09:24
Ik was ook niet in de gelegenheid de hele dag te luisteren (wel een groot deel van de dag) maar een band zoals Trockener Kecks heb ik inderdaad niet voorbij horen komen.
Ik heb Spinvis, Skik, De Dijk en Tröckener Kecks voorbij horen komen. Maar in het algemeen toch weinig nederlandstalig.
Wel leuk vind ik dat je dan muziek voorbij hoort komen waarvan je denkt "Hè, komt dit ook uit Nederland?"
Pinguin radio. Het beste alternatief

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Robert C schreef:
23 mar 2020 09:43
Ik heb Spinvis, Skik, De Dijk en Tröckener Kecks voorbij horen komen. Maar in het algemeen toch weinig nederlandstalig.
Wel leuk vind ik dat je dan muziek voorbij hoort komen waarvan je denkt "Hè, komt dit ook uit Nederland?"
En in de avond ook Krang en The Shavers, bij het programma van Tim. Ik heb sowieso het idee dat die veel meer muzikale vrijheid heeft dan Tessa en Jasper overdag, en dat zorgt wat mij betreft voor veel spannendere radio mét muzikale verrassingen.

Wat me wel opvalt is dat artiesten zoals Lucky Fonz III, Roosbeef of Marike Jager helemaal geen airplay kregen. Wat maakt hun muziek zo anders dat het schijnbaar niet Kink-waardig genoeg is, maar nietszeggende bandjesmuziek zoals Rondé of Ten Times a Million wel?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Plaats reactie