Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pizzakoerier

Re: KinkFM terug

Bericht door Pizzakoerier »

waterveenmos schreef:
10 mar 2020 13:14
Ikbenroy schreef:
10 mar 2020 13:11
Doen zoveel zenders, maar zonder de geijkte Bohemian Rhapsody op de 1 is de 1500 (voor de lijstjesfanaten onder ons) een zeer mooie alternatieve uitkomst.
Misschien, maar wat is dan het bezwaar aan de Spotify-lijst aanzetten? Dan krijg je me dunkt hetzelfde als op zo'n stream, en KINK hoeft er dan niks extra voor op te tuigen.
Mee eens, een kanaal op basis van een lijst lijkt me echt zonde van de bandbreedte of de frequentie. Liever een themakanaal met metal of met alleen maar nieuwe muziek dan :-)

Ikbenroy

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Ikbenroy »

Dat er animo voor is , anders bieden bepaalde commerciële zenders het niet aan, niks meer niks minder.

Pizzakoerier

Ikbenroy schreef:
10 mar 2020 22:52
Dat er animo voor is , anders bieden bepaalde commerciële zenders het niet aan, niks meer niks minder.
Uiteraard, dat is niet te ontkennen. Maar daarom vind ik nog niet dat KINK het ook zou moeten doen :-)

Debaser

Bericht door Debaser »

Een lineaire zender gebaseerd op een hitlijst met 1500 platen zou alleen draaglijk zijn als er nog ongeveer het dubbele aan bubbling under platen in staat. Maar ja, dan krijg je Kink DNA Classics.
Be a debaser!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Debaser schreef:
11 mar 2020 12:56
Een lineaire zender gebaseerd op een hitlijst met 1500 platen zou alleen draaglijk zijn als er nog ongeveer het dubbele aan bubbling under platen in staat. Maar ja, dan krijg je Kink DNA Classics.
Klopt helemaal.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Vooropgesteld; in hoeverre mag je kritisch zijn op Dj's bij Kink? Maar ik kom gewoon niet door Jasper heen in de middag, zelfs niet bij lijstje. Het zal ongetwijfeld een leuke gozer zijn, maar ik kan er niet naar luisteren als dj/presentator.

WFNX

Bericht door WFNX »

Ik heb precies hetzelfde... De DJ's over de hele linie vallen echt wat tegen, er zit niet veel progressie in. Tim is top. Femke heel aardig. Jasper zit op een weg naar beneden. Ik kan zijn zinnen voorspellen en vind het erg kunstmatig klinken. Denk dat Tessa met de nodige coaching een stuk beter kan worden. Overal leeft het station qua DJ's niet genoeg door de hele programmering heen. Dat is wel jammer.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Herman ven Schippers schreef:
12 mar 2020 20:01
Vooropgesteld; in hoeverre mag je kritisch zijn op Dj's bij Kink? Maar ik kom gewoon niet door Jasper heen in de middag, zelfs niet bij lijstje. Het zal ongetwijfeld een leuke gozer zijn, maar ik kan er niet naar luisteren als dj/presentator.
Ik heb dat dus ook met Jasper. Ik geloof gewoon niet wat ie zegt, en z'n grapjes zijn gekunsteld. En als het nou een echt onaardig persoon zou zijn, maar dat gevoel heb ik dus niet. Maar ik schakel gewoon af bij 'm, en dat hij "Brand New Kink" maakt zorgt er ook voor dat ik dat dus niet luister.
Tessa doet het oké, soms wel een beetje te standaard in de presentaties maar daar zit bij mij geen irriratie-factor in. Maar ze is ook niet iemand om de radio voor aan te zetten.

In het weekend kan ik écht niet luisteren naar Julia Gieskes. Vast een prima producer, maar écht geen radiostem. En het gebrek aan radiostem kan je maskeren door persoonlijkheid en eigenheid uit te stralen, maar dat doet ze ook niet. Bij Bas van Dalen ben ik blij dat het alleen nog maar invalbeurten zijn, want die jongen heeft opvallend weinig kennis van de muziek die hij draait. Ik heb 'm zeer pijnlijke fouten horen maken over wat de originelen zijn en wat de covers. Op zich kan dat, maar maak die fouten nu niet als je een cover-lijstje presenteert, dat is genant.

Naast deze namen vind ik dat KINK het aardig op orde heeft momenteel qua presentatie, al is er naast Michiel, Tim en Femke weinig echte "personality" te vinden.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 »

Onderschrijf ik volledig. Jasper zou net zo goed een programma op Slam kunnen presenteren of Q Music, ik vind hem niet uitgesproken genoeg voor Kink en echt wat toevoegen. En dan kun je enthousiast presenteren want dat is hem wel toevertrouwd maar dan moet je het als luisteraar ook nog eens geloven. Dat heb ik bij veel 3FM DJ's op dit moment, en dus ook bij Jasper, met een 'smile' presenteren maar eigenlijk een trucje doen. Hij lijkt in dat opzicht wel een beetje op een Domien, die dat ook over zich heeft maar misschien is dat wel iets van de nieuwe lichting DJ's.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Aan de andere kant vraag ik me ook echt af in hoeverre we hier kritisch mogen zijn op Dj's als Jasper. Dj's van Q, 538, Radio 2 en zo, dat is allemaal de Eredivisie van het radiolandschap. Jasper met Kink is - met alle respect, meer de linksback van Kozakken Boys. Maar het zorgt er ook weer voor dat ik na Tessa overschakel op KinkDNA.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

De meeste van die gasten hebben kortere of langere tijd op de NPO Campus rondgelopen. Daar is de laatste tijd nou bepaald niet veel talent vandaan gekomen. Of misschien wel talent, maar zijn ze kapot gecoacht in de opleiding. Misschien is het daarom ook maar goed dat Timo Kamst een andere baan heeft, want hoe aardig hij ook is, echt veel talent is er onder zijn leiding niet doorgebroken.

Van de andere kant weet ik niet of alle kritiek even terecht is. Kink is een promotie kanaal van Mojo. Praatjes moeten zo kort mogelijk gehouden worden, want men meent dat de luisteraars muziek willen. En als er dan eens een langere spreek tussen zit, dan gaat het weer over een of ander concert of festival. Logisch, want daar is het promotiekanaal ook voor, maar het slaat alle creativiteit uit de dj's.

Al met al ben ik best tevreden met KINK. Goed, er zou wat meer verteld mogen worden, maar zolang concerten en festivals het enige is wat de dj's mogen zeggen ben ik heel erg blij dat er veel muziek gedraaid wordt.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Wie zegt dat dat zo is dan? Veenstra en Op t Broek bewijzen toch dat dat niet zo is. Mojo heeft zeker een vinger in de pap, en ik weet niet welke vinger dat is, maar de zender afdoen als promokanaal van Mojo vind ik erg kort door de bocht.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Pizzakoerier

waterveenmos schreef:
14 mar 2020 00:27
Wie zegt dat dat zo is dan? Veenstra en Op t Broek bewijzen toch dat dat niet zo is. Mojo heeft zeker een vinger in de pap, en ik weet niet welke vinger dat is, maar de zender afdoen als promokanaal van Mojo vind ik erg kort door de bocht.
De aandelen van Leon Ramakers zijn privé, bij KINK FM waren de aandelen van Mojo zelf, als ik me niet vergis. Het lijkt me dus niet méér een Mojo-promokanaal dan het oude KINK FM :wink:

En al zou dat, veel muziek en presentatie die hoofdzakelijk met die muziek te maken heeft, dat is toch juist wat er een beetje ontbrak op de Nederlandse radio... -smok

Teameaux

Bericht door Teameaux »

WinnaarRadioring2023 schreef:
13 mar 2020 18:04
De meeste van die gasten hebben kortere of langere tijd op de NPO Campus rondgelopen. Daar is de laatste tijd nou bepaald niet veel talent vandaan gekomen. Of misschien wel talent, maar zijn ze kapot gecoacht in de opleiding. Misschien is het daarom ook maar goed dat Timo Kamst een andere baan heeft, want hoe aardig hij ook is, echt veel talent is er onder zijn leiding niet doorgebroken.
Ondanks dat dit wellicht niet de plek is, toch even een korte reactie van mijzelf.
- Wat is "kapot gecoacht"? Bij NPO Campus wordt een talent begeleid in het vinden van eigen onderscheidend vermogen aan de hand van persoonlijke begeleiding en workshops. Hoe word je dan "kapot gecoacht"? Vind dit een fascinerend begrip.
- De laatste jaren kwamen uit de opleiding: Emmely de Wilt, Rob Janssen, Jorien Renkema, Vera Siemons, Luc Sarneel, Herman Hofman en Sophie Hijlkema. Om er een paar te noemen. Dus er is wel degelijk talent doorgebroken, ook de laatste jaren.

Kritiek is welkom hoor, maar bij deze wat nuance.

Timo

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Teameaux schreef:
15 mar 2020 17:59
WinnaarRadioring2023 schreef:
13 mar 2020 18:04
Ondanks dat dit wellicht niet de plek is, toch even een korte reactie van mijzelf.
- Wat is "kapot gecoacht"? Bij NPO Campus wordt een talent begeleid in het vinden van eigen onderscheidend vermogen aan de hand van persoonlijke begeleiding en workshops. Hoe word je dan "kapot gecoacht"? Vind dit een fascinerend begrip.
- De laatste jaren kwamen uit de opleiding: Emmely de Wilt, Rob Janssen, Jorien Renkema, Vera Siemons, Luc Sarneel, Herman Hofman en Sophie Hijlkema. Om er een paar te noemen. Dus er is wel degelijk talent doorgebroken, ook de laatste jaren.

Kritiek is welkom hoor, maar bij deze wat nuance.

Timo
Misschien is dit niet de plek, maar waarom ook niet. Ik verwijt je hier tenslotte iets, dus waarom zou je jezelf niet verdedigen. Er zijn er meer die het doen, dus laat je vooral niet tegenhouden.

Ik ben zo'n radiorukker die niet echt naar een vast programma luistert, maar wel veel hoort. Van jouw rijtje luister ik regelmatiger naar Rob Janssen, Jorien Renkema en Sophie Hijlkema. De anderen zal ik ongetwijfeld wel eens gehoord hebben, maar hebben op mij onvoldoende indruk gemaakt dat ik ze heb onthouden. Persoonlijk vind ik alleen Rob een onderscheidend vermogen hebben. Jorien en Sophie zijn prima, maar om ze nou onderscheidend te noemen. Ik hoor het er niet vanaf. Kan uiteraard ook aan mij liggen.

Kapot coachen zit'm voor mij in het volgende. Als ik naar 3FM luister, dan hoor ik vrijwel alle dj's min of meer hetzelfde doen. Bij Radio538 doen de dj talenten hetzelfde, maar dan op de 538 manier. Q-music, hetzelfde verhaal. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat de aspirant dj's allemaal dezelfde soort demo insturen kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de radioscholen toch ook een bepaald deel eigenheid uit het talent coachen.

Plaats reactie