KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pizzakoerier

Re: KinkFM terug

Bericht door Pizzakoerier »

De programmering is vanaf volgende weer weer flink veranderd zo te zien: KINK en Fem een uur langer, gevolgd door een uur "het beste uit de KINK 1500" (wat me tijdelijk lijkt?). De heavy show naar vrijdag (niet slecht, lijkt me), en een nieuw programma op zaterdagavond: KINK on demand, met "het beste van de KINK podcasts". Naar dat laatste ben ik wel benieuwd, of dat betekent dat er in die uren meer niche-muziek gedraaid zal worden, want dat is toch waar de podcasts voor bedoeld zijn, lijkt me. Release Rundown naar zondagavond, en een nieuw programma "zeroes op zondag".
St. Paul's Boutique is gesneuveld, en ook Henk's Wondere Woensdag staat niet meer op de programmering, net als Oeverloos. Als dat permanent is, vind ik dat toch wel een aderlating... ik vond vooral St. Paul en Henk's Wondere Woensdag heel prettige programma's, en echt wat anders.

Ik vind het wel leuk dat er nog steeds zo veel ontwikkeling in zit. Tegelijkertijd zullen er op de zondagavond nog meer classics (maar dan zeroes) worden gedraaid. Dat hoeft van mij persoonlijk niet zo, ik vind KINK nu soms al vrij classics-heavy. Mijns inziens zou dat toch meer op het KINK DNA-kanaal mogen, en dan op de hoofdzender nog wat meer ruimte inruimen voor nieuwe, onbekende muziek, zoals tussen 23-00 uur. Daarom vind ik het sneuvelen van St. Paul's Boutique zo jammer... :-(

density1

Bericht door density1 »

Vind het goed dat KINK zo aan het innoveren is en de programmering aan het finetunen is, maar ik weet niet of het slim is om dat vrij regelmatig te doen zoals nu het geval is. Dat kan ook de luisteraars die je hebt afstoten omdat bepaalde programma's verdwijnen of van uitzendtijdstip veranderen. Qua muziek vind ik dat KINK goed bezig is, ze discrimineren niet op stijl/genre en alles wat alternatief is hoor je er. Eigenlijk net zoals Rob Stenders destijds het ooit bedoeld had voordat er 'format doktoren' uit de US het station omvormde en Stenders uiteindelijk vertrok. Ik merk ook met name op hun DNA themakanaal nagenoeg het oude KINK FM-Stenders-'era' opnieuw tot leven komen, muzikaal gezien.

RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 »

Pizzakoerier schreef:
26 nov 2019 22:32
De programmering is vanaf volgende weer weer flink veranderd zo te zien: KINK en Fem een uur langer, gevolgd door een uur "het beste uit de KINK 1500" (wat me tijdelijk lijkt?). De heavy show naar vrijdag (niet slecht, lijkt me), en een nieuw programma op zaterdagavond: KINK on demand, met "het beste van de KINK podcasts". Naar dat laatste ben ik wel benieuwd, of dat betekent dat er in die uren meer niche-muziek gedraaid zal worden, want dat is toch waar de podcasts voor bedoeld zijn, lijkt me. Release Rundown naar zondagavond, en een nieuw programma "zeroes op zondag".
St. Paul's Boutique is gesneuveld, en ook Henk's Wondere Woensdag staat niet meer op de programmering, net als Oeverloos. Als dat permanent is, vind ik dat toch wel een aderlating... ik vond vooral St. Paul en Henk's Wondere Woensdag heel prettige programma's, en echt wat anders.

Ik vind het wel leuk dat er nog steeds zo veel ontwikkeling in zit. Tegelijkertijd zullen er op de zondagavond nog meer classics (maar dan zeroes) worden gedraaid. Dat hoeft van mij persoonlijk niet zo, ik vind KINK nu soms al vrij classics-heavy. Mijns inziens zou dat toch meer op het KINK DNA-kanaal mogen, en dan op de hoofdzender nog wat meer ruimte inruimen voor nieuwe, onbekende muziek, zoals tussen 23-00 uur. Daarom vind ik het sneuvelen van St. Paul's Boutique zo jammer... :-(
Ik hoorde bij Michiel Veenstra vanochtend dat die programma's wel doorgaan als Podcast

Odeon

Bericht door Odeon »

density1 schreef:
27 nov 2019 00:03
Vind het goed dat KINK zo aan het innoveren is en de programmering aan het finetunen is, maar ik weet niet of het slim is om dat vrij regelmatig te doen zoals nu het geval is. Dat kan ook de luisteraars die je hebt afstoten omdat bepaalde programma's verdwijnen of van uitzendtijdstip veranderen. Qua muziek vind ik dat KINK goed bezig is, ze discrimineren niet op stijl/genre en alles wat alternatief is hoor je er. Eigenlijk net zoals Rob Stenders destijds het ooit bedoeld had voordat er 'format doktoren' uit de US het station omvormde en Stenders uiteindelijk vertrok. Ik merk ook met name op hun DNA themakanaal nagenoeg het oude KINK FM-Stenders-'era' opnieuw tot leven komen, muzikaal gezien.
Finetunen is prima, maar dit is toch wel wat meer dan dat. Ondanks dat dit de eerste 'echte' ingreep in de avondprogrammering is, is dit wel de derde in bijna tien maanden tijd. Daarnaast vind ik deze wijzigingen een behoorlijke afvlakking van de diversiteit die op KINK te horen was/is. Een zero's-programma op zondagavond, aan mij is het niet besteed. Ik vind het aanbod van zero's op KINK al rijkelijk. Het beste uit de KINK 1500....pfff.
En natuurlijk zijn sommige programma's heilig, zoals Oeverloos, daar blijf je van af. :wink:

density1

Bericht door density1 »

Ik snap marketingtechnisch wel dat ze wat met die KINK 1500 wat willen doen. Dit was zo'n groot succes voor het station dus dat stationsbreed inzetten is slim. Wat ze ook zouden kunnen doen is het themakanaal KINK DNA Classics omvormen tot KINK 1500 station want eigenlijk hoor je nagenoeg daar dezelfde muziek als uit die lijst, behalve nieuwere tracks na 2011 dan.

jessica

Bericht door jessica »

Pizzakoerier schreef:
De programmering is vanaf volgende weer weer flink veranderd zo te zien: KINK en Fem een uur langer
Femke van der Veen doet het goed bij Kink. Vond haar bij KX al een fijne DJ. Maar dit had ik niet verwacht. Vanuit een paar uur in het weekend binnen een jaar naar 4 x per week 2 uur en nu dan 4 avonden 3 uur. Knap hoor!

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

density1 schreef:
27 nov 2019 10:49
Ik snap marketingtechnisch wel dat ze wat met die KINK 1500 wat willen doen. Dit was zo'n groot succes voor het station dus dat stationsbreed inzetten is slim. Wat ze ook zouden kunnen doen is het themakanaal KINK DNA Classics omvormen tot KINK 1500 station want eigenlijk hoor je nagenoeg daar dezelfde muziek als uit die lijst, behalve nieuwere tracks na 2011 dan.
Op die manier kan de database nooit groter worden dan 1500 platen. Lijkt me niks, ik zou dan heel snel uitgeluisterd zijn.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

BDL

Bericht door BDL »

M.b.t. het veranderen van de programmering: jammer maar wel begrijpelijk. St. Paul en Henk's Wondere Woensdag luisterde ik elke week wel maar bijna altijd achteraf via de website als podcast (Al is Henk al sinds de zomer niet meer actief maar stond vreemd genoeg nog altijd de programmering, de uren zijn echter al sinds augustus non-stop).
Ook luisterde ik regelmatig naar release rundown en Overloos als de gasten me interesseerden, ook bijna altijd achteraf als podcast.

Voor mij zal er dus in eerste instantie niet veel veranderen als deze programma's blijven bestaan als podcast maar het zal voor de makers toch een als een nederlaag moeten aanvoelen, de spanning van het live radio maken en de interactie met de trouwe luisteraar is er niet meer.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Ik vermoed dat Henk wel ergens in de programmering terugkomt. Hij is nu nog aan het herstellen van een ziekte, maar als oud-KinkFM-er gaan ze hem echt niet zomaar eruit verwijderen. Wellicht ergens in het weekend? Ik vind zijn programma wel bij de zondagavond passen, en kan me niet voorstellen dat ze daar per sé 4 uur lang zeroes willen draaien.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Pizzakoerier

RodaJC2000 schreef:
27 nov 2019 00:22
Pizzakoerier schreef:

Ik hoorde bij Michiel Veenstra vanochtend dat die programma's wel doorgaan als Podcast
Aaah gelukkig! Dat scheelt -+dance

Pizzakoerier

waterveenmos schreef:
28 nov 2019 13:59
Ik vermoed dat Henk wel ergens in de programmering terugkomt. Hij is nu nog aan het herstellen van een ziekte, maar als oud-KinkFM-er gaan ze hem echt niet zomaar eruit verwijderen. Wellicht ergens in het weekend? Ik vind zijn programma wel bij de zondagavond passen, en kan me niet voorstellen dat ze daar per sé 4 uur lang zeroes willen draaien.
Dit hoop ik inderdaad ook van harte, veel beterschap aan Henk mocht hij dit lezen. Altijd een heel prettige radiomaker gevonden, dus ik hoop zeker op zijn terugkeer :-) Zondagavond zou goed zijn inderdaad!

marcolaag

Bericht door marcolaag »

Ik vind KINK goed bezig de laatste tijd, dat finetunen van die programmering is een goede zet denk ik. De wat meer niche programma's lenen zich ook goed om op een ander moment t beluisteren, niet perse de avond dat ze geprogrammeerd stonden.

Benieuwd ook naar Oudjaarsdag, dan zenden ze de "Playlist of the Year" uit, met beste liedjes gestemd door de Kink luisteraar. Op de dag na kerst (27ste december) doen ze de Outlaw 141, met de best scorende songs in de outlaw lijsten van dit jaar.

Ik verwacht nogal veel overlap, daarom verbaasde me het wel een klein beetje dat ze twee van zulke lijsten gaan uitzenden - 4 dagen na elkaar.
Als je radio & media nou ook interessant vind, volg me dan op Twitter!
@MarcoLagerwerf

BobPatience

Bericht door BobPatience »

Ik hoop wel dat ze voor de Outlaw 141 in ieder geval de juiste cijfers gebruiken. Het 'aantal weken' cijfer in het wekelijkse overzicht klopt met enige regelmaat niet.

En het is inderdaad een beetje dubbelop, maar aan de ene kant helpt Outlaw 141 om de wekelijkse lijst wat meer 'betekenis' te geven, en aan de andere kan ontbreken er toch best wat populaire nummers in de Outlaws 41 dus die hebben dan kans in de 'Playlist of the Year'.

Recentelijk ontwikkelingen in het DNA-programma:
Dinsdag 19:00 - 20:00: 'Vintage KINK' (De beste alternatieve tracks uit de 60's & 70's!)
Donderdag 19:00 - 20:00: 'Lage Landen' (De beste alternatieve tracks uit Nederland & België!)
Vrijdag 14:00 - 15:00: 'KINK1500 in de mix' (Ik weet niet of hier ook tracks uit de KINK 1500 van na 2011 gedraaid zullen worden)
Zaterdag en zondag 09:00-18:00: '80's & 90's weekend' (De beste alternatieve tracks uit de 80's & 90's!)
Festina lente

density1

Bericht door density1 »

Dat Vintage KINK' is eigenlijk heel leuk. Muziek die je niet vaak hoort in het 'alternatieve' segment in de jaren 60 en 70. De opkomst van de psychedelische muziek eind jaren 60 en new wave late 70's. Zouden ze wat meer mee mogen doen.

density1

Bericht door density1 »

Een nieuwe en teven allerlaatste podcast van De Radio Podcast staat nu online met als gast Michiel Veenstra in een uitgebreid gesprek over KINK. Het beluisteren waard. http://deradiopodcast.nl/
Jammer dat het de laatste is, was een leuke podcast. Hopelijk krijgt het een doorstart.

Plaats reactie