KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
BobPatience

Re: KinkFM terug

Bericht door BobPatience » 02 aug 2019 21:08

density1 schreef:
02 aug 2019 18:17
BobPatience schreef:
02 aug 2019 15:52
Na 3 maanden krijgt Kink DNA weer wat 'verse' muziek, vooral 60s, 70s en 80s. Goed om te weten dat het niet helemaal stil staat.
60’s en 70’s zelfs? Wat dan zoal?
Nieuw op DNA van woensdag 00:00 tot vanavond 20:00 (volgens de playlist op de website):
Het overgrote deel is New Wave, vooral uit '78-'82.

60s:
Jimi Hendrix - Castles Made Of Sand
Pink Floyd - Arnold Layne
Velvet Underground & Nico - All Tommorrow's Parties

Early 70s:
Jimi Hendrix - Fire
Pink Floyd - One Of These Days
Todd Rundgren - I Saw The Light

Late 70s:
Elvis Costello & The Attractions - Accidents Will Happen
Elvis Costello & The Attractions - Pump It Up
Elvis Costello & The Attractions - Watching The Detectives
Japan - Quiet Life
Joe Jackson - It's Different For Girls
Knack - My Sharona
Patti Smith Group - Dancing Barefoot
Patti Smith Group - Frederick
Pink Floyd - One Of These Days
Pretenders - Brass In Pocket
Todd Rundgren - I Saw The Light
Specials - Message To You Rudy

Early 80s:
Bangles - Going Down To Liverpool
Dexy'S Midnight Runners - Geno
Peter Gabriel - Biko
Heaven 17 - We Don't Need This Fascist Groove Thang
Nena - Leuchtturm
Simple Minds - I Travel
Thomas Dolby - Airwaves
Tom Tom Club - Wordy Rappinghood
Twee Belgen - Lena
Ultravox - All Stood Still
Visage - Fade To Grey

late 80s, 90s en 00s:
Blur - For Tomorrow
Gruppo Sportivo - Disco Really Made It
Til Tuesday - Voices Carry

De playlist bevat trouwens ook twee nummers van ná 2011: Frank Ocean - Thinkin' 'Bout You (2012) en Washed Out - Great Escape (2013).
En een nummer dat ik nog niet heb kunnen vinden op het net: Gay - Resurrexit. Last FM heeft maar liefst 2 scrobbles, wellicht van een Kink DNA of Pinguin on the Rocks luisteraar.
Festina lente

Theimon

Bericht door Theimon » 03 aug 2019 08:37

Bekende artiesten, maar zeker niet de gangbare, bekendere nummers. Dat is wel lekker.

density1

Bericht door density1 » 05 aug 2019 00:44

In Vlaanderen wellicht vanaf dit najaar een tegengeluid op StuBru: http://radio.nl/819066/dpg-media-start- ... vlaanderen

rodie

Bericht door rodie » 05 aug 2019 01:38

Helaas is Studio Brussel allang niet meer zo alternatief zoals ze ooit waren. Zeker sinds die laatste vernieuwing laatst is het achteruit gegaan.

Heb de zender nog wel elke dag aanstaan in de auto, dat wel.
Ben dus erg benieuwd naar de concurrent!

BobPatience

Bericht door BobPatience » 05 aug 2019 18:10

Er viel mij net iets op bij DNA.
De muziek op de playlist van voor 2000 wordt veel vaker herhaald dan muziek van na 2000, op zich niet raar want daar ligt de focus ook op.
Maar wat vreemd is dat de muziek van na 2000 die het meest herhaald wordt uit de jaren 2009-2011 komt, terwijl je dan eerder zou verwachten dat oudere tracks (2000-2005) vaker voorbij zouden komen.

En ook:
RELEASE RUNDOWN
ALS VOORBEREIDING OP LOWLANDS 2019 NEMEN DE MANNEN VAN DE STAAT HUN NIEUWE ALBUM BUBBLEGUM MET JE DOOR!

Ik meen mij te herinneren dat Bubblegum al eerder in RR zat, volgens mij zelfs in de eerste editie. Is dit dan een herhaling?
Festina lente

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 06 aug 2019 10:05

BobPatience schreef:
05 aug 2019 18:10
Er viel mij net iets op bij DNA.
De muziek op de playlist van voor 2000 wordt veel vaker herhaald dan muziek van na 2000, op zich niet raar want daar ligt de focus ook op.
Maar wat vreemd is dat de muziek van na 2000 die het meest herhaald wordt uit de jaren 2009-2011 komt, terwijl je dan eerder zou verwachten dat oudere tracks (2000-2005) vaker voorbij zouden komen.

En ook:
RELEASE RUNDOWN
ALS VOORBEREIDING OP LOWLANDS 2019 NEMEN DE MANNEN VAN DE STAAT HUN NIEUWE ALBUM BUBBLEGUM MET JE DOOR!

Ik meen mij te herinneren dat Bubblegum al eerder in RR zat, volgens mij zelfs in de eerste editie. Is dit dan een herhaling?
Tim op het Broek is KINK DNA vrij actief aan het bijhouden. Hij voegt inmiddels ook plaatjes toe uit de '60s en '70s, en er is nu ook een programma tussen 12-14u bijgekomen "Grunge lunch", die (althans gisteren) presentatie heeft (zij het minimaal). Wel opvallend als 2009-2011 van de jaren na '00 het meest voorkomen, zou dat geen toeval / momentopname zijn geweest?

De release rundown was vorige week ook een herhaling, dat viel me ook al op. Misschien dat de maker met vakantie is, maar wel een beetje jammer, aangezien de release bepaald niet meer actueel is zo. Dan kan je dat beter door iets anders vervangen; die rundowns zijn ook als podcast te beluisteren.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

BobPatience

Bericht door BobPatience » 06 aug 2019 17:07

waterveenmos schreef:
06 aug 2019 10:05
Tim op het Broek is KINK DNA vrij actief aan het bijhouden. Hij voegt inmiddels ook plaatjes toe uit de '60s en '70s, en er is nu ook een programma tussen 12-14u bijgekomen "Grunge lunch", die (althans gisteren) presentatie heeft (zij het minimaal). Wel opvallend als 2009-2011 van de jaren na '00 het meest voorkomen, zou dat geen toeval / momentopname zijn geweest?

De release rundown was vorige week ook een herhaling, dat viel me ook al op. Misschien dat de maker met vakantie is, maar wel een beetje jammer, aangezien de release bepaald niet meer actueel is zo. Dan kan je dat beter door iets anders vervangen; die rundowns zijn ook als podcast te beluisteren.
DNA had altijd al wel wat werk uit de 60s en 70s, maar het is inderdaad zo dat dat wat er nu toegevoegd wordt vooral uit die jaren komt (of vroege 80s).
En nee, geen momentopname, dat was over de gehele playlist sinds 1 mei.

Jammer dat ik het niet heb kunnen luisteren, ik zie dat hij vandaag ook bezig is geweest op die uren. Al staat het programma nog niet in de programmering. De playlist op die uren lijkt wel incompleet, dat is dan wel jammer; ik kijk graag terug of ik nog iets interessants gemist heb.

Afgelopen woensdag was het ook al 'Wave Wednesday' op DNA, ook door Tim. Die heeft het er maar druk mee.
Festina lente

density1

Bericht door density1 » 06 aug 2019 17:38

Die doet dus blijkbaar de muzieksamenstelling op DNA. Goede smaak.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 06 aug 2019 18:07

density1 schreef:
06 aug 2019 17:38
Zeker, en hij doet op een prettige manier aan luisteraarsparticipatie. Ik vind ‘m ook erg grappig, en volgens mij is het een slimme jongen die ook wel wat te vertellen heeft. Ergens in de verte een beetje Grolleman-achtig, al is die vergelijking natuurlijk gevaarlijk want hij is ook toch wel weer heel eigen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Éiredruantia1987

Bericht door Éiredruantia1987 » 06 aug 2019 18:56

Leuk om even met Tim te bellen. Er kan niet vaak genoeg over Britpop gesproken worden natuurlijk.

spoonman

Bericht door spoonman » 06 aug 2019 20:29

waterveenmos schreef:
06 aug 2019 18:07
density1 schreef:
06 aug 2019 17:38
Zeker, en hij doet op een prettige manier aan luisteraarsparticipatie. Ik vind ‘m ook erg grappig, en volgens mij is het een slimme jongen die ook wel wat te vertellen heeft. Ergens in de verte een beetje Grolleman-achtig, al is die vergelijking natuurlijk gevaarlijk want hij is ook toch wel weer heel eigen.
Ja mee eens. Hij is een unieke en authentieke dj met inhoud en een waardig opvolger van Grolleman. Slim gedaan van Jan Hoogesteijn.

Pot

Bericht door Pot » 09 aug 2019 22:57

Waarop is eigenlijk de Outlaw 41 gebasseerd? Ik heb het gevoel dat er gewoon wat nummers in een lijstje worden gezet.
Oortjes open!

BobPatience

Bericht door BobPatience » 09 aug 2019 23:09

Pot schreef:
09 aug 2019 22:57
Waarop is eigenlijk de Outlaw 41 gebasseerd? Ik heb het gevoel dat er gewoon wat nummers in een lijstje worden gezet.
Voorzover ik weet klopt dat helemaal.
The stijgen/dalen van nummers lijkt redelijk willekeurig.
Er zijn ook een boel nummers die Kink zeer frequent heeft gedraaid maar die nooit in de OL41 hebben gestaan.
De KINK XL komt ook bijna altijd op 17 of 18 binnen.
Mijn favoriet is 'Gave You Everything' dat 15 weken lang in de lijst stond, maar nooit verder is gekomen dan nummer 30.
En er lijkt ook geen relatie te zijn met releasedatum van een nummer. Bijvoorbeeld Superlike dat vandaag 'binnenkwam' op nummer 35 word al een maand of twee bijna dagelijks gedraaid.
Tensolotte is ook geen relatie van positie van binnenkomst en uiteindelijke resultaten. Een nummer dat binnenkomt op 38 kan meer weken in de lijst blijven staan, en soms zelfs hogere posities halen, dan de XL van die week.
Festina lente

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 10 aug 2019 08:54

Pot schreef:
09 aug 2019 22:57
Volgens mij gewoon natte vinger werk. Boeien ook. Leuke lijst iedere week!!!

Odeon

Bericht door Odeon » 15 aug 2019 09:59

De Outlaw 41 is inderdaad een leuke lijst, naar mijn mening. Ondanks dat je over de samenstelling urenlang kunt discussieren, BobPatience geeft al enkele punten aan.

Ik ben heel erg blij dat de lijst niet een kopie is van de reguliere playlist (want: meer voorspelbaarheid) van KINK FM en dat de instroom van nieuwe liedjes (binnenkomers in de lijst) van een goed niveau is. Dit in tegenstelling tot vele andere 'lijstjes' waar je wekenlang hetzelfde hoort in een iets andere samenstelling. En dan nog blij dat het programma 3 uren duurt, met de 4 uren van een tijdje geleden ben ik na twee keer afgehaakt, dan zit er wel erg weinig snelheid in. Maar goed, ik ben geen 'standaard luisteraar', maar een (voormalig) lijstjesfreak.

Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de 3-uur durende programma's buiten drive-time om (DNA en Workflow), al vind ik alleen DNA momenteel echt storend. Ook nieuwe muziek in het programma, maar niet op het themakanaal, terwijl het wel dezelfde naam draagt.

En, @BobPatience, ik ben al 12 jaar niet meer actief, maar van liedjes zoals die van The Interrupters begint het bij mij wel te kriebelen, dit is wat je wilt draaien.

Plaats reactie