KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
waterveenmos

Re: KinkFM terug

Bericht door waterveenmos » 24 mei 2019 16:32

HitradioOe3 schreef:
23 mei 2019 20:52
density1 schreef:
23 mei 2019 16:29
Ik vind Jasper Leijdens daar de vreemde eend in de bijt. Vind hem niet bepaald 'alternative' ademen in zijn presentatie. Het is eigenlijk een type presentator a la Domien. Iemand die je overal kunt laten draaien behalve bij een alternative station als Kink. Dus als hij zijn plek in kan nemen, helemaal mee eens. Maar in het weekend zie ik nog wel wat mogelijkheden wellicht ook omdat hij aangaf zich nu meer met 'muziek en podcasts' gaat bezig houden, maar laat dit nu beide bij KINK kunnen...
Jasper ademt nieuwe alternatieve muziek. Hij is twee weken geleden 5 dagen in Brighton geweest om daar verslag te doen van het festival The Great Escape waar echt heel veel nieuwe muziek staat. Hij maakt dagelijks een programma in de avond met uitsluitend nieuwe alternatieve muziek. Ik snap dus niet waaom hij niet op Kink zou passen, omdat hij als presentator een goede vlotte stem heeft in combinatie met een goede kennis van de alternatieve muziek.
Misschien is dat zo, maar zou ie heel anders klinken als ie een programma zou maken waarin ie nieuwe mainstream pop zou aankondigen? Want ik heb bij hem toch heel sterk het idee dat ie zich op het internet een klein beetje inleest per artiest, maar afhaakt als ie de standaard-feitjes niet meer kent. Z'n kennis van de achtergronden van de muziek en de verbanden met oudere "alternatieve" acts lijkt niet echt aanwezig, of ik hoor het niet. In ieder geval vind ik de keuze om hem specifiek op de nieuwe muziek te zetten opmerkelijk, want hij "ademt" het naar mijn idee veel minder dan bijvoorbeeld Tim op 't Broek. En hem naar Brighton sturen terwijl ie vrij slecht Engels praat vind ik ook een aparte zet (z'n interviews in het Engels zijn tenenkrommend, en hij spreekt menig titel of uitvoerende verkeerd uit). Maar goed, ik geef 'm voorlopig nog even het voordeel van de twijfel, al moet ik me er wel echt toe zetten om z'n programma's te luisteren. Het is iets in zijn presentatiestijl wat mij niet zo heel erg bevalt, en volgens mij is dat hetzelfde wat me niet bevalt bij iemand als Domien.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 24 mei 2019 16:36

Helemaal eens met het betoog van Waterveenmos. Zo ervaar ik Jasper ook. Tim op 't Broek is niet voor niets op drivetime gezet. Die ademt wat mij betreft wel alternatieve muziek en dat hoor je in elke spreek van hem.

HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 » 24 mei 2019 20:51

waterveenmos schreef:
24 mei 2019 16:32
HitradioOe3 schreef:
23 mei 2019 20:52
density1 schreef:
23 mei 2019 16:29
Ik vind Jasper Leijdens daar de vreemde eend in de bijt. Vind hem niet bepaald 'alternative' ademen in zijn presentatie. Het is eigenlijk een type presentator a la Domien. Iemand die je overal kunt laten draaien behalve bij een alternative station als Kink. Dus als hij zijn plek in kan nemen, helemaal mee eens. Maar in het weekend zie ik nog wel wat mogelijkheden wellicht ook omdat hij aangaf zich nu meer met 'muziek en podcasts' gaat bezig houden, maar laat dit nu beide bij KINK kunnen...
Jasper ademt nieuwe alternatieve muziek. Hij is twee weken geleden 5 dagen in Brighton geweest om daar verslag te doen van het festival The Great Escape waar echt heel veel nieuwe muziek staat. Hij maakt dagelijks een programma in de avond met uitsluitend nieuwe alternatieve muziek. Ik snap dus niet waaom hij niet op Kink zou passen, omdat hij als presentator een goede vlotte stem heeft in combinatie met een goede kennis van de alternatieve muziek.
Misschien is dat zo, maar zou ie heel anders klinken als ie een programma zou maken waarin ie nieuwe mainstream pop zou aankondigen? Want ik heb bij hem toch heel sterk het idee dat ie zich op het internet een klein beetje inleest per artiest, maar afhaakt als ie de standaard-feitjes niet meer kent. Z'n kennis van de achtergronden van de muziek en de verbanden met oudere "alternatieve" acts lijkt niet echt aanwezig, of ik hoor het niet. In ieder geval vind ik de keuze om hem specifiek op de nieuwe muziek te zetten opmerkelijk, want hij "ademt" het naar mijn idee veel minder dan bijvoorbeeld Tim op 't Broek. En hem naar Brighton sturen terwijl ie vrij slecht Engels praat vind ik ook een aparte zet (z'n interviews in het Engels zijn tenenkrommend, en hij spreekt menig titel of uitvoerende verkeerd uit). Maar goed, ik geef 'm voorlopig nog even het voordeel van de twijfel, al moet ik me er wel echt toe zetten om z'n programma's te luisteren. Het is iets in zijn presentatiestijl wat mij niet zo heel erg bevalt, en volgens mij is dat hetzelfde wat me niet bevalt bij iemand als Domien.
density1 schreef:
24 mei 2019 16:36
Helemaal eens met het betoog van Waterveenmos. Zo ervaar ik Jasper ook. Tim op 't Broek is niet voor niets op drivetime gezet. Die ademt wat mij betreft wel alternatieve muziek en dat hoor je in elke spreek van hem.
Ik ben blij dat jullie wel inhoudelijk reageren en dat maakt de discussie ook goed. Even wat input van mijn kant weer.

waterveenmos > ik ben het met je eens dat een goede presentator zowel een alternatief programma als een mainstream programma moet kunnen maken. Jasper zou ook op NPO Radio 4 kunnen presenteren. Ik vind dat een pluspunt en geen minpunt eerlijk gezegd. (zie hieronder Tim presenteerde ook de ochtendshow bij een regionale omroep met een totaal andere doelgroep). Ik vind dat hij genoeg achtergrond informatie geeft om de muziek te kunnen duiden. Hij past wel degelijk bij KINK wat mij betreft. En zeker zijn attentie voor nieuwe muziek is groot: nu ook weer special rond Londen Calling in de uitzending.

density1 > Ja, dat is wel waar. De move om Tim op drive time te zetten voegt wat toe. Tim is wat losser en heeft bovendien een sloot aan ervaring op drive time vanuit zijn L1 ochtendshow tijd. Met deze move komen ze beiden volgens mij het beste tot hun recht. Jasper KINK workflow, Outlaw41 en Met Het Oor op Morgen en Tim KINK Rush Hour.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 25 mei 2019 18:39

HitradioOe3 schreef:
24 mei 2019 20:51
waterveenmos > ik ben het met je eens dat een goede presentator zowel een alternatief programma als een mainstream programma moet kunnen maken. Jasper zou ook op NPO Radio 4 kunnen presenteren. Ik vind dat een pluspunt en geen minpunt eerlijk gezegd. (zie hieronder Tim presenteerde ook de ochtendshow bij een regionale omroep met een totaal andere doelgroep). Ik vind dat hij genoeg achtergrond informatie geeft om de muziek te kunnen duiden. Hij past wel degelijk bij KINK wat mij betreft. En zeker zijn attentie voor nieuwe muziek is groot: nu ook weer special rond Londen Calling in de uitzending.
Ik heb het eerste wat je stelt volgens mij niet gezegd. Maar wat jij omschrijft is een technisch vaardig dj, die zich in kan lezen in wat ie presenteert. Maar dat wil niet zeggen dat ie de betreffende muziekstijl “ademt”. Prima dat ie net zo goed hits kan presenteren, maar daarmee zet ie mijns inziens niet zijn eigen stempel op een programma waarin. En natuurlijk heeft ie veel aandacht voor nieuwe muziek, dat is z’n taak. Maar past die taak ook in zijn eigen smaak of zit ie er slechts omdat ie een technisch vaardig dj is?

HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 » 25 mei 2019 20:54

Helemaal met jou eens waterneenmos.
Een technisch vaardige DJ met een goede spraak en weining tot nul uhhhh is zijn spraak is toch eigenlijk wat we willen,

Ik vind dat Jasper met zijn informatie wel degelijk wat toevoegt voor de luisteraar. Hij geeft goed aan wat er speelt rond de artiest en geeft ook aan of dit hem zelf echt interesseert en wat het met hem doet.

Kennelijk zie jij dat anders. Kan gebeuren ;-)

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 25 mei 2019 23:23

Jasper is vooral fan van zichzelf en acteert dat hij een kenner is van alternatieve muziek. Hij had liever een programma gehad op een grote zender, maar daar is ie niet goed genoeg voor. Dus dan maar Kink. Slechte DJ, Kink-onwaardig en hopelijk halen ze daar snel betere mensen in huis dan Tessa Mol en Jasper Leijdens.
Alleen alternatief is echte muziek.

density1

Bericht door density1 » 26 mei 2019 00:50

Tessa maakt in het tijdslot waar ze nu zit een uitstekend programma m.i. Ik vind haar niet zo slecht hoor.

Pot

Bericht door Pot » 26 mei 2019 09:33

Tessa doet het wel OK, Jasper vind ik niet bij Kink passen.
Oortjes open!

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 26 mei 2019 17:23

HitradioOe3 schreef:
25 mei 2019 20:54
Helemaal met jou eens waterneenmos.
Een technisch vaardige DJ met een goede spraak en weining tot nul uhhhh is zijn spraak is toch eigenlijk wat we willen,

Ik vind dat Jasper met zijn informatie wel degelijk wat toevoegt voor de luisteraar. Hij geeft goed aan wat er speelt rond de artiest en geeft ook aan of dit hem zelf echt interesseert en wat het met hem doet.

Kennelijk zie jij dat anders. Kan gebeuren ;-)
Dus hoe kan je het dan wél met me eens zijn?

Technisch vaardig maar verder standaard is saai, vind ik. Ik hoor geen passie in de presentatie van Jasper Leijdens. En dat hoor ik liever dan een strak geformatteerde plaatje-praatje-man.

Pot

Bericht door Pot » 31 mei 2019 10:02

Op welke festivals staat Kink nog meer? Ik zag ze gisteren bij Dauwpop met o.a. Eut, Black Honey, Naaz, Merol en nog wel wat. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Oortjes open!

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier » 01 jun 2019 13:48

Pot schreef:
31 mei 2019 10:02
Op welke festivals staat Kink nog meer? Ik zag ze gisteren bij Dauwpop met o.a. Eut, Black Honey, Naaz, Merol en nog wel wat. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Vandaag meldde Roger Fletcher dat KINK ook op Pinkpop staat dit jaar (en ze hebben ook een Pinkpop top 100 binnenkort). Persoonlijk hoop ik eigenlijk vooral dat ze op Lowlands staan, dat lijkt me toch wel een moetje... :-)

density1

Bericht door density1 » 01 jun 2019 16:51

Denk dat Lowlands meer 'KINK' is dan Pinkpop, mede door de erg brede ietwat commerciële line-up die het in al die jaren heeft gekregen waardoor het meer lijkt op de line-up van een 538 Koningsdag feest i.p.v. een feest voor de echte muziekliefhebber wat het ooit was.

HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 » 01 jun 2019 21:59

density1 schreef:
01 jun 2019 16:51
Denk dat Lowlands meer 'KINK' is dan Pinkpop, mede door de erg brede ietwat commerciële line-up die het in al die jaren heeft gekregen waardoor het meer lijkt op de line-up van een 538 Koningsdag feest i.p.v. een feest voor de echte muziekliefhebber wat het ooit was.
Even wat feiten.

- Kink zendt op tweede pinkster dag de pinkpop 100 uit met de beste 100 optredens uit de afgelopen 49 jaar pinkpop.
- Dat doen ze vanaf pinkpop. https://kink.nl/nieuws/stem-op-de-pinkpop-top-100-en-win-kaarten
- Stemmen kan je hier https://kink.nl/voting

En ja, Tim op het Broek was ook niet bij met Boef en Duncan Lorance als vervangers voor artiesten die afzegden....
Dus Lowlands is wellicht wel meer KINK dan pinkpop.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 03 jun 2019 13:07

Op best kept secret ging het nieuws rond dat Roosmarijn gaat stoppen bij de organisator Friendly fire ( https://www.radiofreak.nl/roosmarijn-reijmer-weg-3fm/ ) Zou Michiel haar al een belletje hebben gedaan?

radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar » 04 jun 2019 14:32

Weet iemand waarom Jasper vandaag eerder begon dan normaal? Hij zij wel dat hij eerder begon, maar hij zij er niet bij waarom.

Plaats reactie