KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boxfm

Re: KinkFM terug

Bericht door boxfm » 17 mar 2019 20:28

density1 schreef:
17 mar 2019 19:10
Daarom snap ik het ook niet. Waarom zou je dat willen een soort 538 van de alternatieve muziek willen zijn. Dat is Kink nooit geweest en is wars tegen het gedachtegoed van Kink in. Het discrimineerde nooit op muziek, alles werd gedraaid uit het alternatieve circuit of het nou oud of nieuw was, dance of rock, never mind. Dat hoor ik nog totaal niet tot uiting komen. Misschien na 21.00 uur ' s avonds een beetje maar dat is te weinig. Stationsbreed zou dat meer tot uiting mogen komen.
Het oude KINK was dan ook verliesgevend en heeft de vereniging Veronica miljoenen gekost. Als je winstgevend of op z'n minst kostendekkend wil worden, dan zal je toch echt goed naar je doelgroep en product moeten kijken. Een soort 538 van de alternatieve muziek klinkt al als een grotere kanshebber hiervoor dan een nichezender gericht op een nog kleinere niche.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 17 mar 2019 20:34

boxfm schreef:
17 mar 2019 20:28
density1 schreef:
Daarom snap ik het ook niet. Waarom zou je dat willen een soort 538 van de alternatieve muziek willen zijn. Dat is Kink nooit geweest en is wars tegen het gedachtegoed van Kink in. Het discrimineerde nooit op muziek, alles werd gedraaid uit het alternatieve circuit of het nou oud of nieuw was, dance of rock, never mind. Dat hoor ik nog totaal niet tot uiting komen. Misschien na 21.00 uur ' s avonds een beetje maar dat is te weinig. Stationsbreed zou dat meer tot uiting mogen komen.
Het oude KINK was dan ook verliesgevend en heeft de vereniging Veronica miljoenen gekost. Als je winstgevend of op z'n minst kostendekkend wil worden, dan zal je toch echt goed naar je doelgroep en product moeten kijken. Een soort 538 van de alternatieve muziek klinkt al als een grotere kanshebber hiervoor dan een nichezender gericht op een nog kleinere niche.
Dan moet je dus geen zender worden die niche muziek draait. De doelgroep is in dit geval de “muziekliefhebber”, je maakt een mainstream luisteraar niet blij met Rammstein, Staat of Tape Toy.

Je kunt die formule niet overal toepassen. Was dat maar zo simpel hihi

BoDeWi

Bericht door BoDeWi » 18 mar 2019 07:34

density1 schreef:
Jij refereert iedere keer naar het oude Kink, maar dat is dit Kink niet. Dit Kink is vernieuwd en wil wel blijven bestaan.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 18 mar 2019 07:58

Dorus82 schreef:
17 mar 2019 20:27
Herman ven Schippers schreef:
17 mar 2019 19:11
density1 schreef:
17 mar 2019 15:36
Uit het interview blijkt dat Michiel tevreden is met de huidige koers. Dat mag, maar ik heb mijn twijfels er over.
Fijn dat de zenderbaas van jou tevreden mag zijn met de huidige koers, zal hem goed doen om te horen.
Flauw en onnodig dit. Ik twijfel ook over de huidige koers.
Oh dat was nog helemaal niet opgevallen in dit topic.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 18 mar 2019 08:22

HawkEye schreef:
18 mar 2019 07:58
Dorus82 schreef:
Herman ven Schippers schreef:
17 mar 2019 19:11

Fijn dat de zenderbaas van jou tevreden mag zijn met de huidige koers, zal hem goed doen om te horen.
Dat vind ik dus ook. Raar hoe Herman ven Schippers aangeeft hoe je iets moet formuleren. Kom vooral met een inhoudelijke mening.

Duidelijk is dat veel mensen ontevreden zijn over het format hier van Kink maar Michiel Veenstra is er heel blij mee roept hij in dat interview. Vrij opvallend. Gewoon weer veel blabla naar de buitenwereld.

boxfm

Bericht door boxfm » 18 mar 2019 09:06

Dorus82 schreef:
18 mar 2019 08:22
Dat vind ik dus ook. Raar hoe Herman ven Schippers aangeeft hoe je iets moet formuleren. Kom vooral met een inhoudelijke mening.

Duidelijk is dat veel mensen ontevreden zijn over het format hier van Kink maar Michiel Veenstra is er heel blij mee roept hij in dat interview. Vrij opvallend. Gewoon weer veel blabla naar de buitenwereld.
Dus omdat mensen hier ontevreden zijn, zou Michiel Veenstra niet blij kunnen zijn en is het 'blabla' naar de buitenwereld. Dat is pas raar. Dit forum is geen graadmeter, hier zit slechts een fractie van de luisteraars. En die fractie hier zijn geen doorsnee luisteraars. Overigens zijn klachten sowieso amper een graadmeter, mensen klagen veel eerder dan dat ze eens positief zijn.

Het is 2019 en Kink is terug. De zender moet met de tijd mee en waarschijnlijk nu op z'n minst kostendekkend worden. Je weet niet welke doelstellingen er achter de schermen zijn en waarom dus bepaalde keuzes gemaakt worden. Erg kort door de bocht om de tevredenheid van Veenstra weg te zetten als 'blabla'.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 18 mar 2019 09:39

boxfm schreef:
18 mar 2019 09:06
Dorus82 schreef:

Dus omdat mensen hier ontevreden zijn, zou Michiel Veenstra niet blij kunnen zijn en is het 'blabla' naar de buitenwereld. Dat is pas raar. Dit forum is geen graadmeter, hier zit slechts een fractie van de luisteraars. En die fractie hier zijn geen doorsnee luisteraars. Overigens zijn klachten sowieso amper een graadmeter, mensen klagen veel eerder dan dat ze eens positief zijn.

Het is 2019 en Kink is terug. De zender moet met de tijd mee en waarschijnlijk nu op z'n minst kostendekkend worden. Je weet niet welke doelstellingen er achter de schermen zijn en waarom dus bepaalde keuzes gemaakt worden. Erg kort door de bocht om de tevredenheid van Veenstra weg te zetten als 'blabla'.
Het voelt niet als heel kritisch zo’n antwoord. Snel tevreden. Vraag me af of dat de houding is van een beginnende zender dat zich nog maar eens moet bewijzen. We zullen zien wat de luistercijfers zijn dinsdag. Of dat ze eigenlijk al genoemd gaan worden of dat het er gewoon te weinig zijn.

Odeon

Bericht door Odeon » 18 mar 2019 10:22

JulesKluivert schreef:
17 mar 2019 16:25
density1 schreef:
17 mar 2019 15:36
Uit het interview blijkt dat Michiel tevreden is met de huidige koers. Dat mag, maar ik heb mijn twijfels er over.
Je doelt op dit citaat, denk ik? "Een duidelijk, helder en consistent product dat levert wat het belooft (constant alternatief, niet tussen de commerciële moetjes door) is de beste strategie."
Ik lees dit citaat toch (iets) anders, naar mijn mening wordt hier niet per definitie gerefereerd aan KINK, maar naar radio in z'n algemeenheid en misschien nog wel met een knipoog naar het 3FM van een (anderhalf) jaar geleden, waar compensatieplaten hoogtij vierden.
BoDeWi schreef:
18 mar 2019 07:34
density1 schreef:
Jij refereert iedere keer naar het oude Kink, maar dat is dit Kink niet. Dit Kink is vernieuwd en wil wel blijven bestaan.
Zo gek is het niet dat Density1 een vergelijking trekt tussen KINK FM en KINK. Eén van de eerste woorden van Michiel Veenstra op 1 februari j.l. was toch ook 'KINK is terug'. Alleen ben je bijna acht jaar verder, is het radiolandschap tamelijk anders en wordt er nu muziek geluisterd op platforms die toen nog in de kinderschoenen stonden of er überhaupt nog niet waren. Dit maakt het vergelijken tussen 'oud' en 'nieuw' nu wel wat lastiger. Radio2 van nu klinkt nu ook niet net zoals in 2011 of nog eerder. Dat geldt voor iedere radiozender, denk ik.
De kritiek van Density1 begrijp ik wel en deels wil ik hierin wel in meegaan, echter heeft KINK wel als doel om zelfstandig (financieel) op eigen benen te staan, ik kan mij niet voorstellen dat suikeroom Leon Ramakers jarenlange verliezen voor zijn rekening neemt.
Kijkend naar het radiolandschap, zie ik dat héél veel eilandjes binnen een radiostation in de loop der jaren verdwenen zijn, of zijn 'verbannen' naar de avonduren, waar minder radio wordt geluisterd door een brede groep. Waar Jan Douwe Kroeske (volgens mij) 's ochtends tussen 9 en 12 te horen was met zijn 2 meter sessies op KINK FM, vind ik dat KINK DNA nu veel beter aansluit bij de muziek die je de rest van de dag hoort dan dat dit bij Jan Douwe Kroeske het geval was. En herkenbaarheid is een ontzettend belangrijk ding geworden, naar mijn mening te belangrijk.
Dorus82 schreef:
18 mar 2019 09:39
We zullen zien wat de luistercijfers zijn dinsdag. Of dat ze eigenlijk al genoemd gaan worden of dat het er gewoon te weinig zijn.
Ik meen dat je hiervoor moet betalen, om meegenomen te worden in het luisteronderzoek. Er zijn inmiddels steeds meer mogelijkheden voor radiostations om te achterhalen wie je luisteraars zijn, hoeveel het er zijn en hoe lang ze luisteren, daar ben je het luisteronderzoek niet meer voor nodig. Maar gezien jouw bijdragen in dit topic heb jij je al verlekkerd 'dat het er gewoon te weinig zijn'.
Dorus82 schreef:
HawkEye schreef:
18 mar 2019 07:58
Dorus82 schreef:

Inhoudelijk? Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren, toch?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 18 mar 2019 10:38

Odeon schreef:
18 mar 2019 10:22
Ik meen dat je hiervoor moet betalen, om meegenomen te worden in het luisteronderzoek. Er zijn inmiddels steeds meer mogelijkheden voor radiostations om te achterhalen wie je luisteraars zijn, hoeveel het er zijn en hoe lang ze luisteren, daar ben je het luisteronderzoek niet meer voor nodig.
Het lijkt me ook niet dat KINK deelneemt aan het luisteronderzoek. FunX doet het bijvoorbeeld ook niet. Als je nu deelneemt zul je alleen maar te horen krijgen dat je te weinig luisteraars hebt, vermoed ik. KINK moet gewoon rustig blijven bouwen en schaven tot ze het luisteraarsbereik hebben dat ze willen
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

density1

Bericht door density1 » 18 mar 2019 10:55

Je kunt met internet radio heel goed zien hoe je luisteraars reageren op je zender, je ziet precies in de statistieken waar mensen wegzappen en je kunt achterhalen bij welke muziek dat is.

boxfm

Bericht door boxfm » 18 mar 2019 11:34

JulesKluivert schreef:
18 mar 2019 10:38
Odeon schreef:
18 mar 2019 10:22
Ik meen dat je hiervoor moet betalen, om meegenomen te worden in het luisteronderzoek. Er zijn inmiddels steeds meer mogelijkheden voor radiostations om te achterhalen wie je luisteraars zijn, hoeveel het er zijn en hoe lang ze luisteren, daar ben je het luisteronderzoek niet meer voor nodig.
Het lijkt me ook niet dat KINK deelneemt aan het luisteronderzoek. FunX doet het bijvoorbeeld ook niet. Als je nu deelneemt zul je alleen maar te horen krijgen dat je te weinig luisteraars hebt, vermoed ik. KINK moet gewoon rustig blijven bouwen en schaven tot ze het luisteraarsbereik hebben dat ze willen
Meen dat toendertijd het per zender 70.000 euro per jaar kostte om deel te nemen aan het onderzoek. Is voor zenders als FunX te duur. Daarnaast is het -naar mijn mening- logisch om je twijfels te hebben bij de cijfers. Het wordt nog steeds gemeten met een x aantal mensen die een dagboekje invullen. Zelfde als de kijkcijfers van televisie, officieel een representatief onderzoek, maar in de praktijk kan je het dat niet echt noemen.

Voor KINK als internet- en DAB-zender zou ik het niet aanraden om daar aan deel te nemen. Online cijfers zeggen meer voor KINK.

Odeon

Bericht door Odeon » 18 mar 2019 11:44

Dorus82 schreef:
18 mar 2019 10:34
Waarom zouden al die “echte” radiozenders dan wel die luistercijfers willen laten onderzoeken op deze manier..... juist.
Dit is een serieus bedoeld tegenargument? :eek:

Wouter01

Bericht door Wouter01 » 18 mar 2019 14:32

Het oude Kink haalde ook geen grote cijfers dat zal nu ook het geval niet zijn aangezien de doelgroep ook niet al te groot is. Aan het einde van dit liedje zal er toch geld verdiend moeten worden om alles te betalen, het draaien van nog meer obscure muziek zoals een aantal hier graag wil zal toch niet gaan gebeuren aangezien de tent dan dichtkan. Michiel zit daar omdat Leon Rademakers denkt dat hij het kan in tegenstelling van een aantal hier die niet verder komen dan dit forum. Er zal vast nog wel geschoven en geschaaft worden aan het format en programmering de zender is nog maar 1,5 maand bezig.

marbles

Bericht door marbles » 19 mar 2019 00:12

Dorus82 schreef:

Het voelt niet als heel kritisch zo’n antwoord. Snel tevreden. Vraag me af of dat de houding is van een beginnende zender dat zich nog maar eens moet bewijzen. We zullen zien wat de luistercijfers zijn dinsdag. Of dat ze eigenlijk al genoemd gaan worden of dat het er gewoon te weinig zijn.
Die luistercijfers zijn er morgen niet om de simpele reden dat ze nog niet aangemeld zijn bij het NLO
Minder eenheidsworst op de radio please

marbles

Bericht door marbles » 19 mar 2019 00:15

Wouter01 schreef:
18 mar 2019 14:32
Het oude Kink haalde ook geen grote cijfers dat zal nu ook het geval niet zijn aangezien de doelgroep ook niet al te groot is. Aan het einde van dit liedje zal er toch geld verdiend moeten worden om alles te betalen, het draaien van nog meer obscure muziek zoals een aantal hier graag wil zal toch niet gaan gebeuren aangezien de tent dan dichtkan. Michiel zit daar omdat Leon Rademakers denkt dat hij het kan in tegenstelling van een aantal hier die niet verder komen dan dit forum. Er zal vast nog wel geschoven en geschaaft worden aan het format en programmering de zender is nog maar 1,5 maand bezig.
Precies. Iedereen vergeet voor het gemak dat KINK een commerciële zender is en dat er uiteindelijk geld verdiend moet worden of in ieder geval break even. Het oude KINK FM was zwaar verliesgevend. Dus je moet eerst een luistergroep opbouwen voordat je weer wat kan schaven. Maar beginnen met een playlist a la Pinguin of Ice, nee dan ga je het zeker niet redden commercieel gezien.
Minder eenheidsworst op de radio please

Plaats reactie