KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
waterveenmos

Re: KinkFM terug

Bericht door waterveenmos » 12 mar 2019 13:20

Odeon schreef:
12 mar 2019 12:14
Dorus82 schreef:
12 mar 2019 09:40
Zou Kink al winst maken?
Je hebt het er maar druk met KINK.
Man man, wat zal het hier straks stil gaan worden, nu je al hebt gesteld dat de muziekmix tegenvalt, hoelang Michiel Veenstra de tijd nog zal krijgen, de dj's niet van goed niveau zijn en de eerste dj al weg is.
Gelukkig benader je e.e.a niet via een negatieve invalshoek, maar ben je alleen maar kritisch. :wink:
Amen!
Odeon schreef:
12 mar 2019 12:25
Nu heb ik alleen de uitzending met De Staat geluisterd, maar als je inderdaad aandacht aan artiesten gaat schenken waaraan je vervolgens geen tijd geeft in de reguliere playlist, plaats je dit programma wel erg op een eilandje. Naast een verdienmodel(letje) verliest dit programma dan wel zijn charme, naar mijn mening. Al is het natuurlijk een flinke uitdaging om iedere week een relevante artiest hiervoor te porren die ook net een nieuw album heeft.
CUT_ was vanochtend ook te horen in het programma van Michiel, dus het is niet zo dat ze alleen in de Release Rundown zaten. Maar het klopt wel dat het niet alleen maar de "high rotation"-artiesten zijn die hierin komen. Alleen maar goed, lijkt me.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 12 mar 2019 13:53

Odeon schreef:
12 mar 2019 12:14
Dorus82 schreef:
12 mar 2019 09:40
Zou Kink al winst maken?
Je hebt het er maar druk met KINK.
Man man, wat zal het hier straks stil gaan worden, nu je al hebt gesteld dat de muziekmix tegenvalt, hoelang Michiel Veenstra de tijd nog zal krijgen, de dj's niet van goed niveau zijn en de eerste dj al weg is.
Gelukkig benader je e.e.a niet via een negatieve invalshoek, maar ben je alleen maar kritisch. :wink:
Fijn deze samenvatting. Het loopt absoluut niet echt lekker bij Kink als ik dit zo zie. Dat mag je hier schijnbaar niet benoemen😂

De muziekmix blijft een puntje van aandacht en zit ook niet echt beweging in. Ook de dj’s zijn niet van dergelijk niveau. Daar blijf ik bij. Verder ben ik wel blij dat er in ieder geval meer goede muziek te verkrijgen is en dat er hier veel aanhangers zijn die het alles goed vinden of het wel goed praten. Toch lijkt me steun voor Kink pas echt leuk wanneer het inhoudelijk is.

Odeon

Bericht door Odeon » 12 mar 2019 18:28

Dorus82 schreef:
12 mar 2019 13:53
Fijn deze samenvatting. Het loopt absoluut niet echt lekker bij Kink als ik dit zo zie. Dat mag je hier schijnbaar niet benoemen😂

De muziekmix blijft een puntje van aandacht en zit ook niet echt beweging in. Ook de dj’s zijn niet van dergelijk niveau. Daar blijf ik bij. Verder ben ik wel blij dat er in ieder geval meer goede muziek te verkrijgen is en dat er hier veel aanhangers zijn die het alles goed vinden of het wel goed praten. Toch lijkt me steun voor Kink pas echt leuk wanneer het inhoudelijk is.
Je reacties beginnen inmiddels erg voorspelbaar te worden.
Je bent vrij om te schrijven wat je wilt, maar op iedere bijdrage kun je natuurlijk wel een reactie verwachten. Want het is hier geen poezie-album, om jou maar onofficieel te quoten. :wink:

Ik vraag mij oprecht af wat de beweegreden is voor jouw bijdragen in dit topic. Uit jouw laatste zin maak ik uit dat jij een inhoudelijke discussie prefereert, hulde, maar in jouw reacties lees ik alleen one-liners dat het bij KINK toch allemaal niet goed is, zonder verdere argumenten. Of lees ik daar compleet overheen?
Gezien je mij hebt geqoute, ga ik er gemakshalve vanuit dat de zinsnede 'dat er hier veel aanhangers zijn die het alles goed vinden of het wel goed praten' op mij van toepassing is. In dat geval moet ik er toch smakelijk om lachen, want als er iemand kritisch is op KINK ben ik dat wel. Maar ik ben bovenal realist, een radiostation vanaf de grond opbouwen doe je niet in één nacht.

Smid70

Bericht door Smid70 » 12 mar 2019 19:10

:lol: Is Dorus82 niet gewoon Jasper Leegwater :wink:

Maar even inhoudelijk, of het financieel haalbaar is is voor ons natuurlijk niet te overzien. De geldschieters weten dat ze geïnvesteerd hebben in een niche-zender waar nooit mensenmassa's naar zullen luisteren.
Ik vind dat ze het goed doen, de podcasts zijn ook een mooie aanvulling. Kan het nog beter? Vast wel en daar zijn ze vast ook mee bezig. Ik ben er blij mee, een mooie aanvulling op het radiozender-aanbod.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 12 mar 2019 20:02

waterveenmos schreef:
12 mar 2019 13:20
CUT_ was vanochtend ook te horen in het programma van Michiel, dus het is niet zo dat ze alleen in de Release Rundown zaten. Maar het klopt wel dat het niet alleen maar de "high rotation"-artiesten zijn die hierin komen. Alleen maar goed, lijkt me.
Tot gisteren is Cut_ niet te horen geweest op Kink. Verder ben ik het er mee eens dat het goed is als niet alleen "high rotation"-artiesten een plek krijgen bij Release Rundown, maar als je ook artiesten uitnodigd die eigenlijk "no rotation" zijn dan lijkt het meer op een reclamespotje van een uur. Ik ben benieuwd of CUT_ de rest van de week ook gedraaid zal worden, ik kijk er in ieder geval naar uit; onder het mom van wat meer variatie.
Festina lente

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 12 mar 2019 20:18

Odeon schreef:
12 mar 2019 18:28
Dorus82 schreef:
12 mar 2019 13:53

Je reacties beginnen inmiddels erg voorspelbaar te worden.
Je bent vrij om te schrijven wat je wilt, maar op iedere bijdrage kun je natuurlijk wel een reactie verwachten. Want het is hier geen poezie-album, om jou maar onofficieel te quoten. :wink:

Ik vraag mij oprecht af wat de beweegreden is voor jouw bijdragen in dit topic. Uit jouw laatste zin maak ik uit dat jij een inhoudelijke discussie prefereert, hulde, maar in jouw reacties lees ik alleen one-liners dat het bij KINK toch allemaal niet goed is, zonder verdere argumenten. Of lees ik daar compleet overheen?
Gezien je mij hebt geqoute, ga ik er gemakshalve vanuit dat de zinsnede 'dat er hier veel aanhangers zijn die het alles goed vinden of het wel goed praten' op mij van toepassing is. In dat geval moet ik er toch smakelijk om lachen, want als er iemand kritisch is op KINK ben ik dat wel. Maar ik ben bovenal realist, een radiostation vanaf de grond opbouwen doe je niet in één nacht.
Ik kan haarfijn uitleggen wat ik niet goed vind aan bijvoorbeed de dj’s van Kink:
1. Ze hebben geen overtuiging in hun talks
2. Manier van stemgebruik is het spelen van een dj stem afgewisseld met onzekere klanken.
3. Je hoort dat ze weinig inhoudelijk te melden hebben door wikipedia feitjes op te lezen.
4. Weinig echte passie maar alleen maar “wat een vette track” Kijk als alles vet is, is in principe niks vet.
5. Geen karakter
6. Gebruik van vormgeving is vaak ongecontroleerd.
7. Etc.

Zo, dat was het kopje dj’s. Je hoort dat goede dj’s hebben afewezen.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 12 mar 2019 20:26

Smid70 schreef:
12 mar 2019 19:10
:lol: Is Dorus82 niet gewoon Jasper Leegwater :wink:

Maar even inhoudelijk, of het financieel haalbaar is is voor ons natuurlijk niet te overzien. De geldschieters weten dat ze geïnvesteerd hebben in een niche-zender waar nooit mensenmassa's naar zullen luisteren.
Ik vind dat ze het goed doen, de podcasts zijn ook een mooie aanvulling. Kan het nog beter? Vast wel en daar zijn ze vast ook mee bezig. Ik ben er blij mee, een mooie aanvulling op het radiozender-aanbod.
Het is zeker te gek voor de hobbyist. Ik vind het ook heerlijk om te zien hoe moeilijk het eigenlijk allemaal is. Soms lach ik mijn eigen lokale omroep wel eens uit maar het is allemaal niet zo gek veel anders. Maar ik blijf kritisch.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 mar 2019 21:03

Dorus82 schreef:
12 mar 2019 20:26
Maar ik blijf kritisch.
Kritisch heeft nog wat opbouwends in zich, dat mis ik wel in je laatste bijdragen. Volgens mij is Kink gewoon weer een nieuw station met een aantal hoorbaar goede, ervaren dj's en een aantal beginnende dj's. Daar lijkt mij niks mis mee, geef het even de tijd om te groeien.
Dorus82 schreef:Het loopt absoluut niet echt lekker bij Kink als ik dit zo zie. Dat mag je hier schijnbaar niet benoemen😂
Dat is dus een wezenlijk andere situatie dan jij omschrijft. Je mag het wel benoemen, alleen het is zeer terecht dat je daarna te horen krijgt dat het een voorbarige, onterechte weergave van de werkelijkheid is.
Rock 'n roll is better than music!

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 12 mar 2019 21:27

Oortjes schreef:
12 mar 2019 21:03
Dorus82 schreef:
12 mar 2019 20:26
Maar ik blijf kritisch.
Kritisch heeft nog wat opbouwends in zich, dat mis ik wel in je laatste bijdragen. Volgens mij is Kink gewoon weer een nieuw station met een aantal hoorbaar goede, ervaren dj's en een aantal beginnende dj's. Daar lijkt mij niks mis mee, geef het even de tijd om te groeien.
Dorus82 schreef:Het loopt absoluut niet echt lekker bij Kink als ik dit zo zie. Dat mag je hier schijnbaar niet benoemen😂
Dat is dus een wezenlijk andere situatie dan jij omschrijft. Je mag het wel benoemen, alleen het is zeer terecht dat je daarna te horen krijgt dat het een voorbarige, onterechte weergave van de werkelijkheid is.
Al sinds november/december zijn ze achter de schermen bezig we zijn dus al bijna een half jaar onderweg. Met veel bla bla bla interviews van Michiel. Tja, dan krijg je verwachtingen als liefhebber en luisteraar. Ik luister dan ook extra kritisch en vertel er over hoe het er nu voor staat. Wanneer het goed is zal ik het ook zeker zeggen, dat beloof ik bij deze. Maar ik hoor weinig ontwikkeling in het muziek format en ontwikkeling van dj’s.

density1

Bericht door density1 » 12 mar 2019 22:22

Ik sluit me bij de mening van Dorus82 vooralsnog. Hoor (te) weinig progressie om te concluderen dat ze op de goede weg zijn. Room for improvements dus m.i. want Kink wordt weggezet als niche zender maar het is vooralsnog een verkapte versie van een gemiddelde super commerciële alt zender uit de US of Radio X uit Engeland. En zelfs daar klinkt een gemiddeld uur gevarieerder dan wat er op Kink te horen is.

Smid70

Bericht door Smid70 » 12 mar 2019 22:47

density1 schreef:
12 mar 2019 22:22
Ik sluit me bij de mening van Dorus82 vooralsnog. Hoor (te) weinig progressie om te concluderen dat ze op de goede weg zijn. Room for improvements dus m.i. want Kink wordt weggezet als niche zender maar het is vooralsnog een verkapte versie van een gemiddelde super commerciële alt zender uit de US of Radio X uit Engeland. En zelfs daar klinkt een gemiddeld uur gevarieerder dan wat er op Kink te horen is.
Ah ik dacht al, waar blijft de vergelijking met zenders die er in Nederland niet toe doen.
Ik vind ze trouwens alles behalve super commercieel, nee dit is gewoon bashing en heeft niet met gezonde kritiek te maken.

density1

Bericht door density1 » 12 mar 2019 22:51

Nee in Nederland doen deze zenders er ook niet toe, het ging enkel om een vergelijk omdat er verder geen soortgelijke zenders als Kink zijn in Nederland behalve de echte niche zenders Pinguin en IndieXL misschien, maar ook daar is de variatie hoger.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 13 mar 2019 00:28

density1 schreef:
12 mar 2019 22:51
Nee in Nederland doen deze zenders er ook niet toe, het ging enkel om een vergelijk omdat er verder geen soortgelijke zenders als Kink zijn in Nederland behalve de echte niche zenders Pinguin en IndieXL misschien, maar ook daar is de variatie hoger.
Eens. Je beloofd anders te zijn dan de rest. Michiel gaat niet meer de hits kapot draaien. Nu draaien ze op Kink de alternatieve muziek kapot. De liedjes voelen niet meer als bijzonder. Zodra je je bak aan muziek klein maakt creer je herkenbaarheid. Dat is juist. Vervolgens laat je bij een zender als deze ook zien dat de passie nogal oppervlakkig is en dat het gewoon om scoren gaat wat dus niet gaat lukken binnen deze niche doelgroep. Met kaarten schreeuw bla bla acties. Dagelijks oproepjes op social media. Oh aub kom toch luisteren!!!! Please. Dan zul je wel iets moeten bieden, want met de huidige situatie is veel mis.

jessica

Bericht door jessica » 13 mar 2019 00:57

Dorus82 schreef:
13 mar 2019 00:28
density1 schreef:
12 mar 2019 22:51
Eens. Je beloofd anders te zijn dan de rest. Michiel gaat niet meer de hits kapot draaien. Nu draaien ze op Kink de alternatieve muziek kapot. De liedjes voelen niet meer als bijzonder.
Precies dit!
Gewoon een hitradio hoge rotatie met alternatieve songs. Dit gaat heel snel vervelen. Of je moet wel een enorme fan zijn van een van de 30 artiesten die ze kapot draaien.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 13 mar 2019 08:12

Het viel mij net op dat KX Classics - The Edge niet meer op Stenders' website staat (Ik denk sinds gisteren). Volgens mij was Michiel Veenstra hier een tijdje verantwoordlijk voor vorig jaar.
Festina lente

Plaats reactie