KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
jessica

Re: KinkFM terug

Bericht door jessica » 09 feb 2019 02:26

Herman ven Schippers schreef:
09 feb 2019 00:55
Sorry, ik schakel na een week alweer terug naar Kx the edge.
Ik heb hetzelfde. Te weinig verrassend. Te veel dezelfde muziek. Te hoge rotatie als of het een hitstation is. Bij de avondprogramma's kunnen wel enkele leuke programma's zitten. Ik had er meer van verwacht. De Dj's vind ik op zich best ok. Het is de muziekmix die me tegen gaat staan na een tijdje.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 09 feb 2019 09:39

Men is de muziekmix al aan het bijschaven en publiektechnisch is deze start wel praktisch.

Kink probeert in week 1 (want ze zijn pas een week bezig) de luisteraars van 3FM te lokken met de artiesten die ook worden gedraaid op 3FM, maar dan zonder Katy Perry etc. Dan kun je ze meteen weer wegjagen door veel oldies te draaien. Als je in de toekomst deze luisteraars wilt behouden, dan is kneden naar kinkdna door langzaam oldies toe te voegen een langzamere maar betere stap.

Tevens is bekend dat herhaling de beste weg naar beklijven is. Om de luisteraars bekend te maken met je hitlijst, heb je de rotatie hoger staan.

Wat mij betreft wachten wij gewoon nog even af en geven we ze de tijd om te ontwikkelen. We hebben er een prachtige zender bijgekregen in de digitale ether, waarbij zelfs de dj’s niet tegenvallen ;-)

Een ander punt:
Vanuit een 20/30-jarige bekeken is 80-s hetzelfde als bij het gemiddelde forumlid muziek uit de jaren 50. Vanuit dit oogpunt begrijp ik wel dat je niet 3 80’s per uur draait. Hoewel ik daar zelf wel de voorkeur aan geef ;-)

density1

Bericht door density1 » 09 feb 2019 10:24

80's horen nu eenmaal bij het Kink DNA, zo simpel is dat. Als je het bandje White Lies hoort waan je je in de 80's, als je daarna b.v. Echo and the Bunnyman draait blend dat uitstekend vind ik en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen van hedendaagse acts die je moeiteloos na een track uit de 80's of er voor kan draaien. Je moet het gewoon wat slimmer programmeren die muziek en misschien wel weer de Stenderiaanse 'sandwich formule' op los laten. Nu lijkt het er op of ik naar CHR station aan het luisteren ben, veel te veel current en recurrents en te weinig echt nieuw of echt oud 80's, maar dan wel weer vrij regelmatig 90's. Ik zou het aanbod 90's halveren. En natuurlijk is het een radiotrucje wat ze overigens in de US ook doen als er een nieuw radiostation van start is gegaan. Gaandeweg worden na de eerste week/weken aanpassingen gedaan aan de playlist omdat je in de eerste weken zoveel mogelijk traffic wil hebben.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 09 feb 2019 11:59

Maar, ligt het nu aan mij, of draaien ze nu echt anders dan tijdens die drie proefdagen dat ze non-stop uitzonden? Want die mix vond ik wel lekker.

density1

Bericht door density1 » 09 feb 2019 12:43

Volgens mij is er nog niets veranderd.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 09 feb 2019 13:13

Het is logisch dat de playlist nog beperkt. De zender moet zich nog profileren en onderscheiden. Dat kun je niet doen door een brede playlist. Daarnaast moet de diepgang ook in podcasts gezocht worden, naar ik heb begrepen. Dus misschien is dit het ook wel. Er zijn genoeg online zenders die met een beperkte playlist werken.
Ik heb afgelopen week even kort naar het programma van Veenstra geluisterd. Prima programma, goede muziek en presentatie zoals we van hem gewend zijn. Keurig!
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Smid70

Bericht door Smid70 » 09 feb 2019 14:13

density1 schreef:
08 feb 2019 14:43
En RadioX is nog wel een rete commercieel station in de UK maar daar is zelfs meer variatie te horen. Er komt dagelijks genoeg nieuwe muziek uit om gelijk te laten mee lopen. Hoor bijna alleen maar currents en recurrents of het is uit de jaren 90 en sporadisch iets uit de 80's. Wel de Cult en London Calling voorbij horen komen...voor de tweede keer deze week..
Rare vergelijking wat heeft RadioX met Nederland te maken.
Ik moest zelfs opzoeken wat dat was. Dus even gekeken en dat is toch niet helemaal vergelijkbaar zij lijken mij vooral een gitaarzender en er wordt nu een hoop gekletst. 1 plaat in 15 minuten.

Ik weet niet hoeveel tijd de gemiddelde forumgenoot hier heeft om radio te luisteren, maar van sommigen heb ik het idee dat ze per dag 48 uur luisteren. :lol: (Geintje, moet kunnen)

Maar als ik luister is dat ongeveer 2 uur per dag KINK (daarnaast Radio 2 en dan wil ook nog weleens een plaatje draaien, werken en met vrouw en kind communiceren :wink: ) en binnen die tijd hoor ik best veel platen die ik nog nooit gehoord heb.

Hier op het forum heb je te maken met bovenmatig geïnteresseerde radioliefhebbers, mensen die playlists gaan nakijken om te kunnen zeggen dat een bepaalde plaat 3,5 uur geleden ook al gedraaid werd. (En mensen zoals ikzelf die nog wel eens een foutje maken door te snel te lezen) :D
Dat zijn niet bepaald de mensen waar een radiozender alleen van kan leven. Dus moet je zorgen voor herkenbaarheid en, verdomd zeg, ze zijn net begonnen.

density1

Bericht door density1 » 09 feb 2019 14:23

Joh dat lijkt me een understatement hè.

BDL

Bericht door BDL » 09 feb 2019 16:12

Henkjan2016 schreef:
09 feb 2019 09:39
Men is de muziekmix al aan het bijschaven en publiektechnisch is deze start wel praktisch.

Kink probeert in week 1 (want ze zijn pas een week bezig) de luisteraars van 3FM te lokken met de artiesten die ook worden gedraaid op 3FM, maar dan zonder Katy Perry etc. Dan kun je ze meteen weer wegjagen door veel oldies te draaien. Als je in de toekomst deze luisteraars wilt behouden, dan is kneden naar kinkdna door langzaam oldies toe te voegen een langzamere maar betere stap.

Tevens is bekend dat herhaling de beste weg naar beklijven is. Om de luisteraars bekend te maken met je hitlijst, heb je de rotatie hoger staan.

Wat mij betreft wachten wij gewoon nog even af en geven we ze de tijd om te ontwikkelen. We hebben er een prachtige zender bijgekregen in de digitale ether, waarbij zelfs de dj’s niet tegenvallen ;-)
Interessant inzicht. Maar hiermee schrik je (volgens mij) wel de mensen die bovengemiddeld lang luisteren vrij snel af. Ik zie ze niet na een aantal weken de rotatie drastisch omlaag brengen tenzij uit onderzoek en gegevens van de stream en app duidelijk blijkt hoe vaak en lang mensen luisteren.

Voor mij zal het voorlopig blijven bij een paar keer per week een uurtje van het ochtendprogramma, de genre podcasts en de podcast versies van de avondprogrammas die afwijken van de playlist. Door die podcasts ben ik echt verrast in positieve zin. Een enorm enthousiasme bij de presentatoren en een zeer welkome afwisseling van de dagprogrammering.

Smid70

Bericht door Smid70 » 09 feb 2019 19:37

density1 schreef:
09 feb 2019 14:23
Joh dat lijkt me een understatement hè.
Er zijn er die het vergeten

Molis

Bericht door Molis » 09 feb 2019 20:06

Ik luister zo'n 6 tot 8 uur per dag. Voor mijn gevoel is de muziekmix sinds maandag (de echte programmering) al breder en uitgebreider geworden. Vooral door de DJ'S zelf dus.

De non-stop mix klinkt nog veel hetzelfde, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook die uitgebreid gaat worden.

density1

Bericht door density1 » 09 feb 2019 20:55

Ik hoor het niet, misschien dat er wat 'free choices' zijn maar hoor nauwelijks verschil met de dagprogrammering en non stop programmering. Alleen vrijdagmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur werd er een beetje vrij gedraaid vlak voor de Outlaw 41. De DNA uren komen ook nog niet zo uit de verf als de Kink Classics uren aangezien ik wel heel veel tracks hoor die je in de rest van de programmering ook hoort. Het is niet speciaal genoeg m.i. Maar zou dus wel een prima mix kunnen zijn voor de rest van de programmering omdat hier wel per uur wat meer 80's terug te horen zijn en de variatie wat hoger ligt.

Dixon

Bericht door Dixon » 10 feb 2019 09:33

jessica schreef:
09 feb 2019 02:26
Herman ven Schippers schreef:
09 feb 2019 00:55
Sorry, ik schakel na een week alweer terug naar Kx the edge.
Ik heb hetzelfde. Te weinig verrassend. Te veel dezelfde muziek. Te hoge rotatie als of het een hitstation is. Bij de avondprogramma's kunnen wel enkele leuke programma's zitten. Ik had er meer van verwacht. De Dj's vind ik op zich best ok. Het is de muziekmix die me tegen gaat staan na een tijdje.
Ik heb nog niet opgegeven maar zit er ook mee in mijn maag. Komende week maar weer eens terug naar de Apple Music playlists en podcasts.
Music maestro please!

boxfm

Bericht door boxfm » 10 feb 2019 11:45

Molis schreef:
09 feb 2019 20:06
Ik luister zo'n 6 tot 8 uur per dag. Voor mijn gevoel is de muziekmix sinds maandag (de echte programmering) al breder en uitgebreider geworden. Vooral door de DJ'S zelf dus.

De non-stop mix klinkt nog veel hetzelfde, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook die uitgebreid gaat worden.
Er is in korte tijd keihard gewerkt om KINK in de lucht te krijgen. Maar er is ongetwijfeld nog veel werk te doen. Zou mij niets verbazen als er, ook qua muziek, toegewerkt is naar de lancering. Om vervolgens daarna de boel verder aan te vullen. Zou verklaren waarom de muziekmix nog breder en uitgebreider wordt.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 10 feb 2019 13:48

Henkjan2016 schreef:
09 feb 2019 09:39
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in dat ze dat echt hebben geprobeerd. Tuurlijk, qua profilering en media-optredens hebben ze juist uitgelegd waarom ze zo verschillen met 3FM. Maar als je de playlist dusdanig opzet om 3FM-luisteraars te lokken, dan neem je de oude KINK-luisteraars niet serieus. Je moet toch gewoon draaien waar je achter staat en geen muziek draaien om luisteraars te pikken
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Plaats reactie