KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
gerard909

Re: KinkFM terug

Bericht door gerard909 » 06 feb 2019 20:42

BobPatience schreef:
06 feb 2019 18:26
En de reclames die er zijn staan behoorlijk wat harder dan de muziek. Ze schrikten me een paar keer op tijdens de lunch.
Zouden die reclames niet via de processing van Kink gaan, niet uit de studio komen dus, maar geinjecteerd worden via hun streamingserver?

Bijzonder btw dat OMS de verkoop van de radioreclames doet voor Kink. OMS doet praktisch alleen Talpa stations. Dus als 'niet Talpa station' weet je vrij zeker dat je geen hoge prioriteit krijgt. Eens kijken hoe lang deze samenwerking tussen Kink en OMS gaat duren.
Radio, maar met je maten.

density1

Bericht door density1 » 06 feb 2019 21:00

Heb begrepen dat die reclames niet uit de studio komen maar blijkbaar tussengevoegd door de streamingprovider. Alleen lijkt me dat wel wat vreemd want die moeten dan dat precies laten vallen vlak voor het nieuws en dat het niet dwars door muziek of andere vormgeving gaat. Titelstreaming hebben ze ook nog niet voor elkaar helaas.

Update: net een commercial die was wel gewoon 'on level'. Misschien is het probleem verholpen.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 06 feb 2019 21:07

gerard909 schreef:
06 feb 2019 20:42
BobPatience schreef:
06 feb 2019 18:26
En de reclames die er zijn staan behoorlijk wat harder dan de muziek. Ze schrikten me een paar keer op tijdens de lunch.
Zouden die reclames niet via de processing van Kink gaan, niet uit de studio komen dus, maar geinjecteerd worden via hun streamingserver?

Bijzonder btw dat OMS de verkoop van de radioreclames doet voor Kink. OMS doet praktisch alleen Talpa stations. Dus als 'niet Talpa station' weet je vrij zeker dat je geen hoge prioriteit krijgt. Eens kijken hoe lang deze samenwerking tussen Kink en OMS gaat duren.
Ja, dat klopt. Ik weet niet in hoeverre het nu al gebeurt, maar als je luistert via de browser (en misschien ook via de app), kunnen ze "gepersonaliseerde reclames aanbieden, gebaseerd op cookies en zoekgeschiedenis.".

Het volumeverschil geldt voor mij trouwens alleen voor de app. Via de browser past het prima in de mix qua volume.

Deze is ook wel leuk: Henk Kannings programma heet "Henk's Wondere Woensdag". Zal die 's expres gedaan zijn, of hebben ze per ongeluk de Engelse vorm van bezit gepakt (dus Henk's i.p.v. Henks).
Festina lente

density1

Bericht door density1 » 06 feb 2019 21:11

Gepersonaliseerde commercials is alleen als je een stream start soms wel eens het geval. Maar in het geval van Kink is dat niet het geval aangezien ze netjes rondom het hele uur uitgezonden worden strak tussen TOTH en nieuws in, of er voor. Weet niet precies wat de volgorde nu is.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 06 feb 2019 21:21

Echt, de vergelijking met 3FM gaat totaal niet op. Daar hoor je veel meer pop en hop overdag, en ook nog EDM.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Janno

Bericht door Janno » 06 feb 2019 21:25

Ik heb vanochtend pas voor het eerst een uurtje kunnen luisteren tussen 10 - 11 uur en de muziek bevalt me in elk geval prima.
Kan de autotune-hype nu klaar zijn alsjeblieft?

density1

Bericht door density1 » 06 feb 2019 21:26

Janno schreef:
06 feb 2019 21:25
Ik heb vanochtend pas voor het eerst een uurtje kunnen luisteren tussen 10 - 11 uur en de muziek bevalt me in elk geval prima.
Dat is inderdaad in de uren dat er het meest gevarieerd wordt gedraaid vooralsnog.

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD » 06 feb 2019 22:23

Het valt me op dat in de nowplay ook, ik neem aan per ongeluk de bedjes worden weergegeven. Zo zie je tussen de platen door ineens staan: BED 03 - KINKSTART bijv. Ben benieuwd of ze hiervan op de hoogte zijn

BobPatience

Bericht door BobPatience » 06 feb 2019 22:30

Een aantal nummers uit de Outlaw 41 komen volgens mij helemaal niet (meer) voor op de playlist.
Tusky - Goosey Goosey Gander kan ik uberhaupt niet terugvinden
Billie Eilish (toch? Op de Outlaw 41 lijst wordt ze Billie Ellish genoemd :???: ) - When the Party's Over heb ik 2x gevonden, beide vorige week.
En Sam Fender - Poundshop Khardashians en Broken Bells, - Shelter lijken ook geen draaibeurt meer gekregen te hebben sinds zondag.
Bazart & Eefje de Visser heb ik sinds vrijdag slechts 3x teruggevonden op de playlist (zaterdagnacht, zondagochtend, dinsdagnacht), en het was nog wel een nieuwkomer in de Outlaw 41.

Nu is de playlist op de website niet geheel compleet, en misschien zijn er 1 of 2 noteringen voor deze nummers er doorheen geglipt, maar het blijft in ieder geval veel minder dan het gros van de platen die genoteerd staan. Daarbij zijn er ook best wat noteringen die slechts 1 keer gedraaid worden, terwijl een ander deel 3 keer gedraaid wordt. Of zelfs 2-3 keer gedraaid zonder Outlaw 41 notering.
IkbennlXD schreef:
06 feb 2019 22:23
Het valt me op dat in de nowplay ook, ik neem aan per ongeluk de bedjes worden weergegeven. Zo zie je tussen de platen door ineens staan: BED 03 - KINKSTART bijv. Ben benieuwd of ze hiervan op de hoogte zijn
Nog leuker met titels als: JRL BEDJES - BOOGIE MAN BEATS, JRL BEDJES - ITALIAN PLAYBOYS of JRL BEDJES - THE HAWK SHUFFLE
En verder ook dingen als TITELLIED - TITELLIED BED INSTR, FX SIGARET - FX SIGARET en - HOTSTART KOEKOEK
'T 'klinkt' in ieder geval 'alternatief', niet waar?

Daarbij is de playlist ook nogal ook inconsequent. De avond darkroom staat er telkens niet op, maar de nacht darkroom wel. En nu bij Henk doet ie het ongeveer om het nummer.
Festina lente

HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 » 07 feb 2019 07:29

density1 schreef:
06 feb 2019 21:00
Heb begrepen dat die reclames niet uit de studio komen maar blijkbaar tussengevoegd door de streamingprovider. Alleen lijkt me dat wel wat vreemd want die moeten dan dat precies laten vallen vlak voor het nieuws en dat het niet dwars door muziek of andere vormgeving gaat. Titelstreaming hebben ze ook nog niet voor elkaar helaas.

Update: net een commercial die was wel gewoon 'on level'. Misschien is het probleem verholpen.
Het kan ook bedoeld zijn om reclames te scheiden tussen verschillende distributievormen (online, app, DAB).
Ik heb tot nu toe reclames gehoord via online luisteren, maar nog niet via dab. Maar dat kan ook gewoon toeval zijn.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 07 feb 2019 07:40

HitradioOe3 schreef:
07 feb 2019 07:29
density1 schreef:
06 feb 2019 21:00

Het kan ook bedoeld zijn om reclames te scheiden tussen verschillende distributievormen (online, app, DAB).
Ik heb tot nu toe reclames gehoord via online luisteren, maar nog niet via dab. Maar dat kan ook gewoon toeval zijn.
Ik heb via DAB ook geen reclames gehoord.

Smid70

Bericht door Smid70 » 07 feb 2019 08:07

BobPatience schreef:
06 feb 2019 20:38
Smid70 schreef:
06 feb 2019 20:24
Nou nee, niet geheel😉
Mijn reactie was een beetje richting forumgenoten die nu weer begonnen met " het is nu bijna net als 3fm" maar die hebben pas kortgeleden hun koers een beetje veranderd.
Ik dacht dat mensen Kink nu vooral met 3FM vergelijken vanwege de frequenties waarop nummers gedraaid worden. Niet per se vanwege de muzieksamenstelling.
Zou kunnen maar dat heeft alles te maken met muzieksamenstelling.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 07 feb 2019 08:23

Smid70 schreef:
06 feb 2019 20:24
JulesKluivert schreef:
06 feb 2019 16:01
Smid70 schreef:
06 feb 2019 13:31
Ook zag ik mensen de vergelijking maken met 3FM nu, tja, ik zie het meer als reactie van 3FM op de komst van KINK.
De alternatieve koers van 3FM is volgens jou een reactie op de komst van KINK?
Nou nee, niet geheel😉
Mijn reactie was een beetje richting forumgenoten die nu weer begonnen met " het is nu bijna net als 3fm" maar die hebben pas kortgeleden hun koers een beetje veranderd.
Oh zo. 3FM heeft rond augustus haar muzikale koers veranderd; en pas in oktober werd bekend dat KINK terug zou komen. Dus dat klopt ook niet helemaal.

Als ik de playlists van KINK zie kun je zien dat KINK echt volledig alternatief gaat en dat 3FM wel de nieuwe alternatieve acts support maar in de breedte vooral nog popclassics en hits draait. Dus die gelijkenis valt best mee uiteindelijk. Ik vind alleen dat de namen uit de Outlaw 41 gewoon sterk overeenkomen met de acts die 3FM ook draait
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 07 feb 2019 09:53

jessica schreef:
06 feb 2019 18:18
Ik vind andere merken DAB+ radio's ook prima. Ik heb een zakradio van Sangean super ding. Had er ook een van dat andere merk maar die was zo kapot.
Werkt die ook goed in de trein, of heb je dat nooit geprobeerd? Ik moet nu noodgedwongen Kink via 3/4G daar luisteren, maar dat kost me m'n databundel en is niet echt stabiel qua signaal. De kleine DAB+-radio die ik heb (Chinees merkloos ding) valt in elke trein weg.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 feb 2019 10:18

Kink gaf advies om de dab radio nog maals te laten scannen als je kink niet hoort, nou jammer maar hellaas niks te horen.
Heb een conrad dab+ radio gekocht van hun eigen merk om toen naar de lokale dab+ omroep te kunnen horen kwamen zonder moeite binnen nu hoor ik niks dan de standaard stations in dab+ jammer dus
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - cbforum.nl - am-forum.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl

Plaats reactie